Zrob to sam - rozrzad peugeot 206 1,4 hdi

Data: 2010-10-04 13:47:11
Autor: gr
Zrob to sam - rozrzad peugeot 206 1,4 hdi

Witajcie,
Czy ktos sie orientuje jak wyglada wymiana rolek i paska rozrzadu w 1,4 hdi w warunkach domowych? Wydaje mi sie to latwe bo dojscie jest dosc dobre, co to za klopot wymienic rolki i pasek?
Tylko jak mechanizm zatrzymac aby nic sie nie przestawilo?
Pozdr

a wiesz na jakiej zasadzie działa silnik? I dlaczego wymienia się rozrząd?
Wydaje mi się, że dochodzimy do sytuacji w której, każda gospodyni domowa,
będzie starała się znać na każdej profesjonalnej robocie.....
Wymienić rozrząd może sobie kązdy i w każdym samochodzie,
ale błąd w ustawieniu - jak pisałeś - "zatrzymaniu mechanizmu w odpowiednim miejscu"
może skutkować drogą naprawą, bądź nawet wymianą silnika.....
Ale kązdy może aksperymentować i ponosić za to koszty tych eksperymentów.
pozdr.
Gr

Data: 2010-10-04 13:55:41
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-10-04 13:47, gr pisze:
  a wiesz na jakiej zasadzie działa silnik? I dlaczego wymienia się rozrząd?

Kolega zapewne wie, dlatego chce wymienić.

[...]

bywa i tak, ale nawet profesjonalne warsztaty czasami "omyłkowo" zakładają np starą rolkę do nowego paska.

Ale kązdy może eksperymentować i ponosić za to koszty tych eksperymentów.

Czy to można nazwać eksperymentem? Ja zawsze robię sobie oznaczenia i nie mam problemu nie używam, żadnych narzędzi specjalistycznych do wymiany rozrządu.

--
krzysiek82

Data: 2010-10-04 13:10:11
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Oct 2010 13:55:41 +0200, krzysiek82 napisał(a):

Czy to można nazwać eksperymentem? Ja zawsze robię sobie oznaczenia i nie mam problemu nie używam, żadnych narzędzi specjalistycznych do wymiany rozrządu.

do czasu. Albo do momentu robienia silnika którego bez narzędzi się nie da.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-04 14:13:32
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-10-04 14:10, Waldek Godel pisze:
do czasu. Albo do momentu robienia silnika którego bez narzędzi się nie da.

jeszcze się na sobie nie przejechałem, staram się zawsze robić dokładnie i tylko w swoich autach (mniejszy stres)

--
krzysiek82

Data: 2010-10-04 13:23:05
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 04 Oct 2010 14:13:32 +0200, krzysiek82 napisał(a):

jeszcze się na sobie nie przejechałem, staram się zawsze robić dokładnie i tylko w swoich autach (mniejszy stres)

Ależ oczywiście. Nauka radziecka zna mnóstwo takich przypadków.
Tu masz kolegę:
http://www.youtube.com/watch?v=gm0GbENWPUM

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-10-04 14:26:06
Autor: kml

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:1ean2bxr1in0e$.dlglepper.institute.com...
[...]

"z tego pontonu lecą ze 4 promile" hahahah ;D

kml

Data: 2010-10-04 14:55:39
Autor: gr
[...]

nie chodzi mi o to, że niemożna samemu.....
ale jak ktoś się pyta w taki sposób, to zapewne nie ma pojęcia, że są odpowiednie znaczniki,
że trzeba ocenić, czy tylko wymienić pasek, rolki itp, a nie należy dodatkowo popatrzeć, jak wyglądają wałki,
popychacze ew. płytki, jak wygląda pompa wody - jak jest pedzona z rozrządu itp...
Można samemu, ale po co roić 2 razy.....
Treśc zadanego pytania sugeruje, że autor jednak nie wie zbyt dużo na zadane przeze mnie pytania...
pozdr.
Gr

Data: 2010-10-04 19:00:21
Autor: Agent

Użytkownik "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> napisał w wiadomości news:4ca9cecb$0$22795$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Ale nawet największy fachowiec też kiedyś był w tym samym miejscu. Przy takim podejściu nie można by zrobic niczego.

Zrob to sam - rozrzad peugeot 206 1,4 hdi