Zrobili z nas szaberowników cmentarnych...

Data: 2010-08-27 16:09:06
Autor: boukun
Zrobili z nas szaberowników cmentarnych...
Na psp toczyła się dyskusja na temat pomnika w Ossowie dla żołnierzy rosyjskich,
poległych w 1920 roku.

W kontekście tego zacząłem wspominać, jak zrobiono z nas szabrowników
cmentarnych po wojnie. Wyciąłem i poskładałem do kupy kilka moich wypowiedzi z
tego wątku.

Pamietem, że jak byłem dzieckiem, wokół koscioła
garnizonowego w Jeleniej Górze był cmentarz poniemiecki, z nagrobkami
niemieckimi. Już w latach 60-tych zaorano ten cmentarz i zoatały tylko nieliczne
i doszczętnie zniszczone rodzinne krypty w pozostałych murach dookoła
kościoła...

To były piękne pomniki nagrobne, kaplice rodzinne i grobowce rodzinne w murach
dookoła kościoła, tam nawet w kopcach znajdowaliśmy hitlerowskie monety ze
sfastyką i
dzieciaki szabrowali grobowce. Chodziło się później na "trupki" pić wino z
dziewczynami z zawodówki, i  braliśmy do ręki luźno już porozrzucane piszczele
ludzkich kości, a koleżanki w dyskotece pokazywały mi na rękach srebrne
pierścionki z grobowców poniemieckich...

Ja to żałuję, że nie miałem jako dziecko takich zamiłowań jak dzisiaj i nie
miałem jakiejś kamery i nie nagrałem unikatowego filmu z ujęciem tego cmentarza
poniemieckiego w centrum Jeleniej Góry, dookoła jednego z największych
kosciołów. Dzisiaj puściłbym go jako kronikę filmową na You Tubie i byłby hitem
nie z tej ziemi... Dla porównania wstawiłbym klip z obecnym szarym parkiem tam
się teraz znajdującym...

Podejrzewam, że była to celowa dewastacja i
zacieranie śladów niemieckiej bytności na tych ziemiach, i to przez same władze
miasta... i kościoła...

boukun

Data: 2010-08-27 09:33:58
Autor: D.J.MC Donald Musk
On 27 Sie, 16:09, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:
[...]

to jest glupota i ciekawosc dzieciakow.
Odpowiedzialni sa za to rodzice i wladze.
- No ale tekst wazny i ciekawy - pokazuj jak wychowywal sie dzisiejszy
elektorat PO.
Pewnie te zlocone litery z krypty Kacznnskiego tez z czasem nakradna...

Data: 2010-08-27 18:35:52
Autor: boukun

Użytkownik "D.J.MC Donald Musk" <rymplum@gmail.com> napisał w wiadomości news:7be3e119-df8b-45ce-b507-089dfe881906f6g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -
Tak właśnie odpisałem na ściepie dla pyskującego milicjanta Bobrowskiego:

"Nie rób sie taki czyściutki milicjant, to wasze pokolenie zbeszcześciło ten
niemiecki cmentarz w środku miasta Jeleniej Góry, to wy i wasze dzieci tak
robiły..., to wy wychowaliście tak te młodsze pokolenie... Ja się tylko
przyglądałem, jak koledzy przynieśli w 1976 roku znalezioną czaszkę z tego już
całkowicie zdewastowanego i zaoranego cmentarza niemieckiego do handlówki...".

boukun

Data: 2010-08-27 18:11:32
Autor: mkarwan
Zrobili z nas szaberowników cmentarnych...
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:i58h5i$mqk$1mx1.internetia.pl...

"Niniejszym kończę swoją działalność na grupach dyskusyjnych, biorę się za życie... "
http://groups.google.pl/group/pl.soc.polityka/msg/b6784d9720acd342

Po co to pisałeś?

Data: 2010-08-27 18:29:55
Autor: boukun

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i58o3n$f6j$1news.onet.pl...
[...]

Chcesz żebym został, czy żebym sobie poszedł?

I na jednej i na drugiej grupie prosili mnie, żebym został...

boukun

Data: 2010-08-27 20:49:22
Autor: mkarwan
Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:i58pdl$jpf$1mx1.internetia.pl...
[...]

Ciekawe kiedy wreszcie dorośniesz.

Data: 2010-08-27 20:55:21
Autor: u2
W dniu 2010-08-27 20:49, mkarwan pisze:
Chcesz żebym został, czy żebym sobie poszedł?

I na jednej i na drugiej grupie prosili mnie, żebym został.

Spierdalaj.

Data: 2010-08-27 23:22:42
Autor: mkarwan

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4c780a19$0$20997$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2010-08-27 20:49, mkarwan pisze:
Chcesz żebym został, czy żebym sobie poszedł?

I na jednej i na drugiej grupie prosili mnie, żebym został.
Spierdalaj.

Chamstwo z ciebie wyłazi.
Jak zwykle zresztą.

Data: 2010-08-27 23:24:04
Autor: u2
W dniu 2010-08-27 23:22, mkarwan pisze:

[...]

E tam, przesadzasz. Sądzisz innych po sobie.

Zrobili z nas szaberowników cmentarnych...