Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

Data: 2011-08-22 01:06:23
Autor: kogutek
Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
mam wtyczkowy miernik mocy i kuchenkę elektryczną z płytkami. Taką zwyczajną bez
wodotrysków. Porównajmy kilka typów kuchenek. Jak ktoś ma indukcyjna i kaprys
żeby się dowiedzieć czy zrobił dobry zakup to zapraszam. Próba polega na
zagotowaniu 3 litrów wody od temperatury kranowej do wrzenia. Liczy się ilość
zużytego prądu, czas i moc w czasie grzania. --

Data: 2011-08-22 01:41:51
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
moc to zły pomysł bo moja kuchenka, o czym nie wiedziałem, w pewnym momencie
przeszła sama na połowę mocy. Jak zaczynała się grzać to pobierała 1780W
Garnek 5l
ilość wody 3l
czas 16 minut
zużycie energii 0,357 kWh
Teoretycznie wychodzi że przy stu procentowej sprawności zużycie energii na
zagotowanie wody o temp początkowej w granicach 15 stopni powinno wynosić ok.
0,3 kWh. 0,06kWh poszło na straty, chociaż nie do końca bo w garnku woda wrzała
jeszcze prawie 5 minut. Ale niech będzie 1/7 to straty. Sprawność kuchenki z
płytkami jest na poziomie 85%. Według mnie to dobry wynik. Ciekawe jak mają się
do niego osiągi kuchenek indukcyjnych i gazowych. Na oko może być podobnie lub
trochę gorzej. Straty od garnka w kuchence indukcyjnej będą takie same a zamiana
jednej energii w drugą też kosztuje i może przekroczyć zysk wynikający z
szybkiego startu. Ale mogę się mylić. --

Data: 2011-08-22 11:40:51
Autor: Ghost
kogutkowe wyniki
Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a65.0000021b.4e5197bfnewsgate.onet.pl...
[...]

O kant dupy - nie masz temperatury "kranowej".

Data: 2011-08-22 13:05:02
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
> [...]

> szybkiego startu. Ale mogę się mylić.

O kant dupy - nie masz temperatury "kranowej".

Nie mam jeszcze na przykład ciśnienia. Nie idzie o policzenie do czwartego
miejsca po przecinku tylko o policzenie z grubsza. Jak liczyć z dokładnością do
5% to wystarczy. Masz jak policzyć czy tylko napisać sobie coś chciałeś?

Data: 2011-08-22 13:36:37
Autor: Pooh
kogutkowe wyniki
Dnia Mon, 22 Aug 2011 13:05:02 +0200, kogutek napisał(a):
Nie idzie o policzenie do czwartego
miejsca po przecinku tylko o policzenie z grubsza.
Z grubsza to spore znaczenie będzie miało czy gotujesz w dużym garnku w
przeciągu czy w małym w niewielkim ciepłym pomieszczeniu.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-22 13:43:41
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
> [...]

--

Pooh                                                           Zwijasz?

Zagotuj w jakim chcesz. Tylko napisz w jakim. Napisałem że 3 litry w
kwasoodpornym pięcio litrowym. No i uczciwie podaj wyniki. Wiadomo że mniej niż
0,3kWh nie może być. --

Data: 2011-08-22 15:15:01
Autor: p0li
kogutkowe wyniki
O->Dnia 2011-08-22 13:43:41 niejaki kogutek napisał:
[...]

z pokrywką czy bez?

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2011-08-22 18:23:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
kogutkowe wyniki

"p0li" 1hqiawqdiwx98.dlg@p0li.z.dialoga

z pokrywką czy bez?

 -- Bez.
 -- Bez żaroodpornej czy bez zwykłej?

Data: 2011-08-22 18:26:55
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki
> [...]

> kwasoodpornym pięcio litrowym. No i uczciwie podaj wyniki. Wiadomo że mniej niż

z pokrywką czy bez?
ze szklaną. w pokrywce dziurka fi3mm a blaszka od uchwytu pokrywana 24 karatowym
złotem.

Data: 2011-08-22 23:01:27
Autor: p0li
kogutkowe wyniki
O->Dnia 2011-08-22 18:26:55 niejaki kogutek napisał:
z pokrywką czy bez?
ze szklaną. w pokrywce dziurka fi3mm a blaszka od uchwytu pokrywana 24 karatowym
złotem.

akurat mam taką
jutro potestuje

Data: 2011-08-22 23:45:41
Autor: kogutek
kogutkowe wyniki

> ze szklaną. w pokrywce dziurka fi3mm a blaszka od uchwytu pokrywana 24 karatowym

> złotem.

akurat mam taką

jutro potestuje

--

P0zdrawiam

p0li     p0li(at)poczta.onet.pl

gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

opera(RU), miranda, dialog(RU)...- dziwny jestem...

Jak by Ci się chciało. Dzisiaj przetestowałem garnek emaliowany. Z`wyjątkiem
pojemności, ma 3 litry, reszta bez zmian. Totalna porażka. Zużył prawie dwa razy
więcej prądu i sporo dłużej trwało zagotowanie. Ciekawy jestem jak na
indukcyjnej by to wyglądało. Kuchenkę wyłączałem jak pokrywka zaczynała
podskakiwać. Popatrzyłem wczoraj na strony producentów czy czasami nie podają
sprawności. Nic na nich nie znalazłem. Ale na stronach hurtowni takie dane były.
Pisali że sprawność od 75 do 85%. Czyli taka jak mnie wyszło z płytką. Z tym że
indukcyjna ładniejsza. Przy kuchniach z płytkami też podawali sprawność. Pisali
że 60%. I to by się mniej więcej zgadzało przy garnkach emaliowanych. --

Data: 2011-08-28 04:04:23
Autor: p0li
kogutkowe wyniki
O->Dnia 2011-08-22 23:01:27 niejaki p0li napisał:
[...]

dobra potestowałem
co prawda ze zwykła pokrywką - więc nie widziałem dokładnie kiedy się
zaczęła gotowac woda

kuchenka - turystyczna płyta indukcyjna (jedno pole grzejne)
garnek - 5l
woda - 3l zimniutka
czas - między 9 a 10 minut
moc - 1793W - pod koniec skoczyło na 1802W
zużycie prądu - 0,302kWh

Data: 2011-08-22 13:07:01
Autor: Pooh
Dnia Mon, 22 Aug 2011 01:06:23 +0200, kogutek napisał(a):
Próba polega na
zagotowaniu 3 litrów wody od temperatury kranowej do wrzenia. Liczy się ilość
zużytego prądu, czas i moc w czasie grzania.
Zdefiniuj temperaturę kranową, temperaturę otoczenia i przepływ powietrza
wokół garnka - będzie wtedy można porównywać.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-22 13:17:50
Autor: kogutek
> [...]

--

Pooh                                                           Zwijasz?

O ciśnieniu atmosferycznym jeszcze zapominałeś. Błąd licznika też trzeba
uwzględnić. Zamiast się mądrować wstawił byś 3 litry wody i zagotował. Odmierzyć
możesz butelką po wodzie mineralnej a nie sprzętem laboratoryjnym. --

Data: 2011-08-23 17:09:05
Autor: Jeffrey
kogutek wrote:

[...]

tymi pomiarami sprawdzasz sprawność układu a nie kuchenki
jak sam stwierdziłeś garnek emaliowany jest gorszy
żeby wyszło "sprawiedliwie" garnki powinny być takie same
powinieneś podać temp wody na starcie
ja mam kuchenkę gazową czyli jest tutaj niepoliczalna

jeffrey

Data: 2011-08-23 21:29:54
Autor: Irokez
Użytkownik "Jeffrey" <spass.wyciep@wycieptopoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4e53c295$0$2506$65785112news.neostrada.pl...
kogutek wrote:
[...]

No właśnie, mi gaz przez dziurki gniazdka uciekał

--
Irokez

Data: 2011-08-23 21:37:35
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

powinieneś podać temp wody na starcie

ja mam kuchenkę gazową czyli jest tutaj niepoliczalna

I o to chodzi. Kuchenki nie kupuje się dla faktu posiadania tylko żeby z niej
korzystać. Wyszło mi że 85% pobranej z sieci energii poszło na zagotowanie wody
w garnku kwasoodpornym a reszta na grzanie planety. Według mnie to bardzo dobry
wynik. O wiele gorzej wypadł garnek emaliowany. Jak masz licznik gazu to też
możesz taki eksperyment zrobić. Pamiętam że liczniki do gazu pokazują do trzech
miejsc po " przecinku", czyli w litrach. W zasadzie to sprawność każdej kuchenki
jako urządzenia wynosi 100%. Straty to zawsze ciepło. Ważne ile z Tych stu
procent da się praktycznie wykorzystać. --

Data: 2011-08-23 18:57:38
Autor: wolim
Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Choćby nawet użytkowanie zwykłej kuchenki elektrycznej było porównywalne cenowo z indukcją, nie kupiłbym tego g*wna.
Miałem okazję gotować na elektrycznych płytkach przez około tydzień na wczasach... Piszę na gorąco, bo wczoraj wróciłem. Jest to szajs totalny jeśli chodzi o szybkie podsmażenie czegoś, itp. Nagrzewa się dłuuuugo. Bezwładność jest masakryczna - wyłączysz, a woda gotuje się jeszcze 2-3 minuty. Owszem, gotowanie zupy lub ziemniaków jest może mało uciążliwe, ale np zrobienie jajecznicy to jest męka pańska. Najpierw nie chcą się ścinać jajka, potem nie możesz zostawić patelni na płycie, bo z jajek robi się beton - efekt jest taki, że jak tylko jajka się lekko zetną musisz ściągać patelnie i (jak pozostałe palniki są w użyciu) szukać miejsca żeby ją gdzieś taką zajebiście gorącą odstawić bo inaczej będziesz miał naleśnika, a nie jajecznicę.

Do tego musisz wiecznie pilnować dzieci, żeby się nie poparzyły - w moim przypadku żona się oparzyła dwa razy, ale może to kwestia nieprzyzwyczajenia. Palniki są tak gorące, że jak ściągniesz z takiego palnika garnek, to w odległości metra od kuchenki czuć jak bije od niego żar. W małej kuchni w lecie pewnie nieźle grzeje...

Być może można się przyzwyczaić i nauczyć używania tego cuda, ale ja podziękuję. Zostanę przy mojej indukcji.

Dla mnie jedyną wadą indukcji jest to, że nie można na niej opalić cebuli na rosół :)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2011-08-23 21:32:27
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Aug 2011 18:57:38 +0200, wolim napisał(a):

Miałem okazję gotować na elektrycznych płytkach przez około tydzień na wczasach... Piszę na gorąco, bo wczoraj wróciłem. Jest to szajs totalny jeśli chodzi o szybkie podsmażenie czegoś, itp. Nagrzewa się dłuuuugo.

A ja je uwielbiam. Jedyne co lepsze - to klasyczna kuchnia na węgiel lub
drewno.
[...]

Złej baletnicy... :D
Ja tam nie mam problemów. Tyle tylko, że trzeba tą minutę-dwie poczekac na
stabilizacje temperatury.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-23 22:38:17
Autor: wolim
Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał

[...]

Nie podlega wątpliwości, że to wymaga wprawy... Nawet gotowanie na ognisku wymaga wprawy. Tylko po co się męczyć?
No i co z tą temperaturą płyty grzejnej? Nie promieniuje ciepłem jeszcze przez kilka minut? Nie grzeje Ci kuchni?

Pozdry,
MW

Data: 2011-08-23 23:16:31
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Aug 2011 22:38:17 +0200, wolim napisał(a):

No i co z tą temperaturą płyty grzejnej? Nie promieniuje ciepłem jeszcze przez kilka minut? Nie grzeje Ci kuchni?

Promieniuje. Tylko nie w kuchnię, a w potrawę, która własnie na niej
dochodzi :D

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-23 23:43:35
Autor: wolim
Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
On 23 Sie, 23:16, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
Dnia Tue, 23 Aug 2011 22:38:17 +0200, wolim napisa (a):

> No i co z t temperatur p yty grzejnej? Nie promieniuje ciep em jeszcze
> przez kilka minut? Nie grzeje Ci kuchni?

Promieniuje. Tylko nie w kuchni , a w potraw , kt ra w asnie na niej
dochodzi :D

Ta... zwłaszcza jak smażysz jajecznice...

Data: 2011-08-24 10:57:53
Autor: kogutek

wrote:

> Dnia Tue, 23 Aug 2011 22:38:17 +0200, wolim napisa (a):

> Promieniuje. Tylko nie w kuchni , a w potraw , kt ra w asnie na niej

> dochodzi :D

Ta... zwłaszcza jak smażysz jajecznice...

Uczeń mówi do majstra stolarza. Panie majster, trzeci raz skracam deskę i ciągle
za krótka. Raz się wciąłem smażąc jajecznice na płytce. Technikę trzeba mieć i
wychodzi idealnie. Spróbuj przypalić cukier na przepalankę. Na płytce to sama
przyjemność, na gazie zawsze wielka niewiadoma.  --

Data: 2011-08-24 18:16:34
Autor: wolim
Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał

Spróbuj przypalić cukier na przepalankę. Na płytce to sama
przyjemność, na gazie zawsze wielka niewiadoma.

Ja tu porównuję indukcję z płytą elektryczną. Gaz dla mnie jest całkowicie nieakceptowalny, ze względu na estetykę i problem z utrzymaniem w czystości...

Pozdrawiam,
MW

Data: 2011-08-25 23:17:29
Autor: Marek Dyjor

wrote:

[...]

tylko po cholerę z wady robić zaletę.

to jakbyś chwalił samochód w kórym trzeba ręcznie sterować zapłonem twierdząc że trzeba mieć technikę.

Data: 2011-08-26 00:05:13
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

tylko po cholerę z wady robić zaletę.

to jakbyś chwalił samochód w kórym trzeba ręcznie sterować zapłonem

Z jakiej wady? Do jajecznicy trzeba mieć technikę. Zależy ona nie tylko od
kuchenki ale i od patelni, ilości i jakości jajek i upodobań. Za dużo zmiennych
żeby wszystko zwalać na sposób podgrzewania. Problem jajecznicy jest zwyczajnie
dęty. --

Data: 2011-08-24 21:41:10
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Aug 2011 23:43:35 -0700 (PDT), wolim napisał(a):

Promieniuje. Tylko nie w kuchni , a w potraw , kt ra w asnie na niej
dochodzi :D

Ta... zwłaszcza jak smażysz jajecznice...

Oczywiście - to tylko kwestia odpowiedniego momentu wyłączenia. --
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-24 22:11:28
Autor: wolim
[...]

I chcesz mi powiedzieć, że to nie komplikuje użytkowania kuchenki? Czasami smażysz 10 jajek, czasami 3, ale czasami 30. Za każdym razem zgadujesz, kiedy wyłączyć palnik?

Przy indukcji sprawa jest prosta, wyłączasz - nie grzeje, włączasz - grzeje. Nie trzeba się zastanawiać o ile wcześniej wyłączyć, żeby nie przypalić, nie trzeba celować. Nie trzeba czekać aż się nagrzeje...
Na indukcji zagotujesz litr wody w ciągu kilkudziesięciu sekund. Woda na płycie elektrycznej w tym czasie nawet nie zrobi się ciepła.

Ceny kuchenek chyba są podobne (o ile w ogóle jeszcze produkują zwykłe elektryczne), a luksus nieporównywalny...

Data: 2011-08-24 22:52:00
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 24 Aug 2011 22:11:28 +0200, wolim napisał(a):

I chcesz mi powiedzieć, że to nie komplikuje użytkowania kuchenki? Czasami smażysz 10 jajek, czasami 3, ale czasami 30. Za każdym razem zgadujesz, kiedy wyłączyć palnik?

Zgaduję? Nie, po prostu wyczuwam właściwy moment.
Przy indukcji sprawa jest prosta, wyłączasz - nie grzeje, włączasz - grzeje.

Taaa.. a patelnia to nie ma pojemności cieplnej...

Nie trzeba się zastanawiać o ile wcześniej wyłączyć, żeby nie przypalić, nie trzeba celować. Nie trzeba czekać aż się nagrzeje...

Wiesz, można w ogóle kupować gotowce do podgrzania w mikrofali - o ile
mniej kłopotu :D

Na indukcji zagotujesz litr wody w ciągu kilkudziesięciu sekund. Woda na płycie elektrycznej w tym czasie nawet nie zrobi się ciepła.

Od tego mam czajnik elektryczny.
Ceny kuchenek chyba są podobne (o ile w ogóle jeszcze produkują zwykłe elektryczne), a luksus nieporównywalny...

ROTFLMAO :D

Prosta, dwupłytowa kuchenka z regulacją termostatyczną to 99zł. Grasz dalej?

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-25 02:15:56
Autor: ZbyszekZ
W dniu środa, 24 sierpnia 2011, 22:52:00 UTC+2 użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
> [...]

> I chcesz mi powiedzieć, że to nie komplikuje użytkowania kuchenki? Czasami > smażysz 10 jajek, czasami 3, ale czasami 30. Za każdym razem zgadujesz, > kiedy wyłączyć palnik?

Zgaduję? Nie, po prostu wyczuwam właściwy moment. > Przy indukcji sprawa jest prosta, wyłączasz - nie grzeje, włączasz - grzeje. Taaa.. a patelnia to nie ma pojemności cieplnej...

> [...]

> Na indukcji zagotujesz litr wody w ciągu kilkudziesięciu sekund. Woda na > płycie elektrycznej w tym czasie nawet nie zrobi się ciepła.

Od tego mam czajnik elektryczny. > Ceny kuchenek chyba są podobne (o ile w ogóle jeszcze produkują zwykłe > elektryczne), a luksus nieporównywalny...

ROTFLMAO :D

Prosta, dwupłytowa kuchenka z regulacją termostatyczną to 99zł. Grasz dalej?

Myślałem że różnica jest większa a tu faktycznie ceny są porównywalne. Za jednopłytową indukcyjną zapłaciłem 79. Sens bronienia starych płyt elektrycznych jest taki sam jak kuchni węglowych.

--
ZZ@private

Data: 2011-08-25 14:27:31
Autor: kogutek
> [...]

jednopłytową indukcyjną zapłaciłem 79.
Sens bronienia starych płyt elektrycznych jest taki sam jak kuchni węglowych.

patrz jaki absurd. Masz kuchenkę indukcyjną i nie zrobisz próby ile zużyje prądu
na zagotowanie 3 litrów wody. temat założyłem żeby porównać dwa typy kuchenek,
jak by się ktoś z gazową dołożył to wszyscy byśmy wiedzieli więcej. Masz rację
że płytka to sposób taki jak na bryle węgla grzać. Ma jednak sporo zalet. Daje
się kontrolować i nie ma spalin. Niby to samo przy indukcyjnej. Tylko przy
indukcyjnej jest jeszcze coś. Ani w bryle węgla ani w kuchence z grzałkami nie
ma źródła promieniowania elektromagnetycznego o bardzo dużej mocy i niskiej
częstotliwości. 2kW to spory nadajnik. Niby nie jest szkodliwe. Ale do końca
nikt tego nie wie bo może zmiany będą dopiero w następnym pokoleniu albo jeszcze
później. Promieniowanie elektromagnetyczne jest czymś naturalnym dla organizmów
żywych. Tylko że takie co daje ciepło i jest od niego widno. Takiego co stal
grzeje przez czarną szybę w przyrodzie nie ma. Nie będziemy jeszcze żyli 200 lat
żeby sprawdzić czy jest szkodliwe czy nie jest. Kiedyś wymyślili AZOTOX. No
super przebadany, bezpieczny. Same och i ach. Nic lepszego ma Świecie nie było.
A jak poszedł do powszechnego użytku to chyba zaczęły się rodzić dziwnie
wyglądające dzieci. W skali mikro był dobry a w makro szkodliwy. Eternit też bym
wynalazkiem niby ponad czasowym. Od dachów do cienkich niepalnych płyt do
okładania ścian go robili. Jak by wtedy były niusy to tez by jedni pisali że
gówno a inni się onanizowali samą nazwą. I co z tego wyszło. Nic z wyjątkiem
tego że jak trzeba eternit zutylizować to przyjeżdża ekipa w ubraniach jak z
filmu sf a procedura jest bardziej skomplikowana niż operacja na otwartym sercu.
Dla mnie kuchenka z płytkami jest dostatecznie dobra i na pewno w niczym
długofalowo nie zaszkodzi. Jak bym jako laik miał stwierdzić czy indukcyjna może
zaszkodzić to bym odpowiedział że chyba nie. Pomiędzy na pewno a chyba nie jest
kolosalna różnica. Po próbie jaką zrobiłem doszedłem do wniosku że przy
porównaniu efektywności wykorzystania energii płytka jest lepsza. Sprawność 85%
przy płytce jest większa od sprawności kuchenki indukcyjnej. Producenci kuchenek
indukcyjnych jeśli już podają sprawność to jest ona w przedziale 75-85%. Nie
wiadomo czy jest to realna sprawność grzania czy sprawność układów
elektronicznych. Wydaje mi się że nie podają realnej sprawności podgrzewania bo
ta zależy od typu garnka. I z kiepskim garnkiem najlepsza kuchenka indukcyjna
może mieć rzeczywistą sprawność podgrzewania na poziomie 40%. Płytka w takiej
sytuacji też tyle będzie miała ale bez nie naturalnego dla człowieka
promieniowania elektromagnetycznego. Argument że o kuchnię indukcyjną nie można
się oparzyć jest dęty. Po polać się wrzątkiem można bez względy na sposób w jaki
była woda gotowana. Tłuszcz z patelni pryska tak samo jak przy innych kuchenkach. --

Data: 2011-08-25 07:05:46
Autor: ZbyszekZ
W dniu czwartek, 25 sierpnia 2011, 14:27:31 UTC+2 użytkownik kogutek napisał:

patrz jaki absurd. Masz kuchenkę indukcyjną i nie zrobisz próby ile zużyje prądu

A bo nie chce mi się po nią iść do piwnicy.
Na codzień używam gazu, tą kupiłem jako awaryjną.

Dla mnie kuchenka z płytkami jest dostatecznie dobra i na pewno w niczym
długofalowo nie zaszkodzi.

Może palenie drewnem bo węgiel jest szkodliwy?

Jak bym jako laik miał stwierdzić czy indukcyjna może
zaszkodzić to bym odpowiedział że chyba nie. Pomiędzy na pewno a chyba nie jest
kolosalna różnica.

A wiesz jakie szkodliwe jest palenie papierosów albo picie alkoholu?
A co tam używki, jak straszliwie niebezpieczne jest jeżdżenie samochodem, a jaki dramatyczny wpływ na zdrowie ma jazda rowerem (przy drodze dla samochodów).
Generalnie życie ma zły wpływ na zdrowie.

W gabiecie:
- Panie doktorze czy jak nie będę palił, pił i używał to będę żył dłużej?
- Być może tak, ale po co?

Resumując, dla nieokreślonego wpływu na zdrowie szkoda czasu na spędzanie czekając aż się kuchenka rozgrzeje.

I z kiepskim garnkiem najlepsza kuchenka indukcyjna
może mieć rzeczywistą sprawność podgrzewania na poziomie 40%.

Nie może, nie włączy się. Do indukcji trzeba mieć dobre gary.

--
ZZ@private

Data: 2011-08-28 14:38:29
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 25 Aug 2011 07:05:46 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):
[...]

Ja bym nawet zmierzył, ale nie bardzo mam jak :) No chyba że mam uwierzyć że
płyta bierze tyle W ile podają w instrukcji... A w domu jest tyle urządzeń
że bawienie się w wyłączanie wszystkiego tylko dla jakiegoś testu to lekka
przesada.

Dla mnie kuchenka z płytkami jest dostatecznie dobra i na pewno w niczym
długofalowo nie zaszkodzi.
Może palenie drewnem bo węgiel jest szkodliwy?

Już nie mówiąc o używaniu telefonów bezprzewodowych (nie, nie tylko
komórkowych), korzystaniu z laptopa (przy klawiaturze każdego licznik EM
wyje jak szalony) czy jeździe samochodem (w większości aut też licznik EM
pięknie śpiewa)...

W gabiecie:
- Panie doktorze czy jak nie będę palił, pił i używał to będę żył dłużej?
- Być może tak, ale po co?

A ja znam w wersji: "nie, ale życie się będzie panu dłużyło" :)

I z kiepskim garnkiem najlepsza kuchenka indukcyjna
może mieć rzeczywistą sprawność podgrzewania na poziomie 40%.
Nie może, nie włączy się. Do indukcji trzeba mieć dobre gary.

Dokładnie. I obawiam się że te 85% wyliczone dla kuchenki płytkowej jednak
jest moocno zawyżone.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-08-25 18:55:16
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000002d5.4e563fb3newsgate.onet.pl...

[...]

I naprawde sadzisz ze taka kuchenka indukcyjna przebija Cie tym wysokoenergetycznym promieniowaniem? Zapewne mikrofali tez unikasz jak ognia, nie tylko kuchenki ale i zwyklego WiFi o GSMie nie wspominajac.

Niestety strach sie szybko szerzy, ludzie go chetnie powielaja i dlatego uwazam, ze jestes zwyklym szkodnikiem powielajac te pierdy.

[...]

Dodaj jeszcze rad (wiem, trudne slowo, taki pierwiastek) i pare innych - klopot w tym, ze w swej nieskonczonej glupocie zakladasz, ze nauka i metodologia weryfikacji zagrozen stoi w miejscu. Z drugiej strony gdyby wierzyc takim glabiastym propagandzistystom nalezyloby zostac w jaskini, albo lepiej na drzewie.

Data: 2011-08-25 23:19:39
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
[...]

jakbyś miał mimalne pojęcie jak to działa to byś nie opowiadał bzdur.

Data: 2011-08-25 23:54:02
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

> jest szkodliwe. Ale do końca nikt tego nie wie bo może zmiany będą

jakbyś miał mimalne pojęcie jak to działa to byś nie opowiadał bzdur.

Jak nie mam pojęcia a Ty jesteś ekspertem to uczciwie napisz czy postawił byś
łóżeczko swojego dziecka, noworodka w odległości powiedzmy 30cm od pracującej
kuchenki indukcyjnej. Za komuny w fabryce w której pracowałem był wydział
grzania indukcyjnego. Osoby tam zatrudnione miały dodatek za pracę w szkodliwych
warunkach. Moce sporo większe ale częstotliwości pracy niektórych podobne do
współczesnych kuchenek indukcyjnych. Za to zabezpieczenia przed wyłażeniem pola
na zewnątrz o kilka klas lepsze niż w kuchence. Dwa razy do roku i po każdej
naprawie pomiary robione przez Sanepid. Na hartowni z piecami oporowymi nie było
dodatku za pracę w szkodliwych warunkach. Największy piec oporowy miał z tego co
pamiętam pod 200kW. Ani ja nie wiem czy kuchenka może być szkodliwa ani Ty nie
wiesz że jest nie szkodliwa. To po co rżniesz eksperta? To że grzanie oporowe
jest nieszkodliwe wiadomo na pewno. Ten sposób grzania ma pewno ponad 100 lat i
nikomu nie zaszkodził. Przy kuchence indukcyjnej jest jeszcze jedno
niebezpieczeństwo. Tak jak wszystko może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator
Marek Dyjor co się zna na wszystkim. Jest szansa że zreperuje, wymieni jakiś
moduł na podobny. Oczywiście żadnego sprawdzenia z wyjątkiem czy grzeje wodę nie
zrobi. Bo o tym nie ma zielonego pojęcia. I jest sobie niby sprawna kuchenka,
ale czy sieje dookoła polem nie wiadomo. --

Data: 2011-08-25 15:53:57
Autor: ZbyszekZ
W dniu czwartek, 25 sierpnia 2011, 23:54:02 UTC+2 użytkownik kogutek napisał:
Jak nie mam pojęcia a Ty jesteś ekspertem to uczciwie napisz czy postawił byś
łóżeczko swojego dziecka, noworodka w odległości powiedzmy 30cm od pracującej
kuchenki indukcyjnej.

Nie wiem jakim Ty jesteś ojcem, ale ja bym nie postawił łóżeczka dziecka w odległości 30 cm od żadnej kuchenki, a 1m od każdej.

ZZ@private

Data: 2011-08-26 11:31:37
Autor: kogutek
> [...]

Nie wiem jakim Ty jesteś ojcem, ale ja bym nie postawił łóżeczka dziecka w
odległości 30 cm od żadnej kuchenki, a 1m od każdej.

istotne jest nie czy coś zrobisz a dlaczego coś zrobisz albo nie zrobisz.

Data: 2011-08-26 10:10:44
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000002e8.4e56c47anewsgate.onet.pl...

Tak jak wszystko może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator
Marek Dyjor co się zna na wszystkim. Jest szansa że zreperuje, wymieni jakiś
moduł na podobny.

Tak, na nuklearny i wtedy gdy kogucik wlaczy kuchenke zmiecie pol polski.

Boze, skad sie takie glaby biora?

BTW masz szczescie, ze crt juz wychodzi, tam to bylo promieniowanie i to calkiem realne.

Data: 2011-08-26 10:57:38
Autor: kogutek
> [...]

Boze, skad sie takie glaby biora?

BTW masz szczescie, ze crt juz wychodzi, tam to bylo promieniowanie i to

Nie jesteś w stanie mnie obrazić ani zniechęcić. Byle kto nie da rady. Pisz
sobie pisz. --

Data: 2011-08-26 12:38:45
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a65.000002f9.4e576002newsgate.onet.pl...

[...]

Nie watpie, ciemny chlop uparty jest jak wszyscy wiemy.

Data: 2011-08-28 14:44:57
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 25 Aug 2011 23:54:02 +0200, kogutek napisał(a):
kogutek wrote:
> [...]
kuchenki indukcyjnej. Za komuny w fabryce w której pracowałem był wydział

Nie postawiłbym noworodka również koło działającego czajnika elektrycznego,
telewizora, routera wifi czy grzejnika elektrycznego. I tak, koło kuchenki
oporowej też nie.

wiesz że jest nie szkodliwa. To po co rżniesz eksperta? To że grzanie oporowe
jest nieszkodliwe wiadomo na pewno. Ten sposób grzania ma pewno ponad 100 lat i
nikomu nie zaszkodził.

O, jakie odkrywcze dane! Jak rozumiem dysponujesz danymi zestawiającymi
setki par  bliźniaków jednojajowych, prowadzących taki sam tryb życia - z czego
jeden przez 100 lat używa kuchenki gazowej a drugi elektrycznej oporowej?

Przy kuchence indukcyjnej jest jeszcze jedno niebezpieczeństwo. Tak jak wszystko
może się popsuć. Przyjdzie wtedy instalator Marek Dyjor co się zna na wszystkim.

A do oporowych przychodzi ekspert kogutek? :)

Jest szansa że zreperuje, wymieni jakiś moduł na podobny. Oczywiście żadnego
sprawdzenia z wyjątkiem czy grzeje wodę nie zrobi.

A kogutek też coś tam naprawi, ale bez żadnego sprawdzania czy przypadkiem
na garnki nie idzie czasami przebicie 220V.

Bo o tym nie ma zielonego pojęcia. I jest sobie niby sprawna kuchenka,
ale czy sieje dookoła polem nie wiadomo.

Sprawdzałem licznikiem EM. Owszem, kuchenka indukcyjna sieje - jak
praktycznie każde urządzenie elektroniczne, choć bez porównania słabiej niż
taka komórka. Tyle, że żeby to promieniowanie było zauważalne, musiałbym
wisieć 10cm nad kuchenką - dalej pole tak słabnie że niewiele się różni od
promieniowania tła. Gdzie to porównać z komórką, którą trzymasz przy uchu?

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-08-30 17:38:58
Autor: Marek Dyjor
Jacek Osiecki wrote:
[...]

kogutek to żywy dowód (na razie) na szkodliwość telefonów komórkowych i komputerów.

Data: 2011-08-25 17:06:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Thu, 25 Aug 2011 02:15:56 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):

Myślałem że różnica jest większa a tu faktycznie ceny są porównywalne. Za jednopłytową indukcyjną zapłaciłem 79. Sens bronienia starych płyt elektrycznych jest taki sam jak kuchni węglowych.

Istotnie. Na węglowej gotuje się lepiej :D

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-25 23:24:56
Autor: kogutek
> [...]

> Sens bronienia starych płyt elektrycznych jest taki sam jak kuchni węglowych.

Istotnie. Na węglowej gotuje się lepiej :D

    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688

  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna

 _______/ /_     GG: 3524356

___________/    Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/

Lepiej to nie. łatwiej też nie. Inaczej smakuje. Gotuje to się wodę i bez
względu na to czy szybko czy wolno po ugotowaniu jest taka sama. Potrawy się
przyrządza. Duża pojemność cieplna kuchni węglowej i miejscowe wysokie
temperatury  wymuszają znalezienie na niej takiego miejsca w którym gotuje się
jak najwolniej. Często poniżej temperatury wrzenia. Kuchnia węglowa to taki
starożytny wolnowar. Dla mnie sosiki, gulasze robione w takich warunkach są dużo
smaczniejsze bo dochodzą dużo dłużej niż przy innych metodach grzania. Niby na
indukcji można by zrobić takie same warunki. Ale nikt nie robi bo prądu szkoda.
Z jednej strony użytkownicy grają bogoli, patrzajta jakom kuchnie se kupiłem. Że
niby taka droga. A z drugiej pomimo zalet jakie ma ich nie wykorzystują bo prąd
drogi a i pewno podniebienia przyzwyczajone do byle czego aby szybko. I tak jak
jedzą tak tutaj piszą, znaczy się byle jak. Widać to w tym wątku " u mnie litr
wody to się gotuje kilkadziesiąt sekund". I co to za argument że się woda na
herbatę szybko zagotuje. Jak się komuś spieszy to minuta krócej nic nie zmieni,
chyba że ma przełyk i całą\ resztę z duraluminium. Jak ktoś ma czas żeby
poczekać na ostudzenie herbaty żeby stała się mozliwa do normalnego picia to
minuta przy gotowaniu go nie urządza. Założyłem temat żeby porównać efektywność
grzania różnego typu kuchenek. Widzę że wiele osób ma czas żeby tutaj pisać nie
na temat a nie ma czasu zrobić czegoś co się samo robi. Ot taka zwyczajna polska
głupota. --

Data: 2011-08-26 12:59:19
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
[...]

bredzisz jak pokopany...

taki typowy Polski chłopski filozof.

praca na indukcji jest najbardziej podobna do pracy na gazie, gdzie możesz precyzyjnie regulować ilość ciepła dostarczanego do naczynia, przy czym na indukcji dno nagrzewa sie w całości a gaz nagrzewa miejscowo dając tzw okrąg przegrzania.

jedyne czego mi brakuje w standardowych płytach ind to czyjnika temperatury który by pozwalał grzać na T a nie na P

Kuchenka elektryczna z płytą grzewczą pracuje zaś podobeni do kuchni weglowej masz gorącą fajerkę i regulowac możesz praktycznie tylko podnoszeniem naczynia lub odstawieniem dalej.

Data: 2011-08-26 13:31:56
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

weglowej masz gorącą fajerkę i regulowac możesz praktycznie tylko

podnoszeniem naczynia lub odstawieniem dalej.

Co byś nie napisał to i tak w dalszym ciągu nie wiadomo ile prądu zużywa
kuchenka indukcyjna. Nie wiadomo też czy postawił byś łóżeczko swojego dziecka
przy pracującej kuchence indukcyjnej. Oczywiście z tym dzieckiem to przenośnia.
To jak? Wystawił byś niemowlaka którego tydzień temu Twoja dziewczyna czy żona
urodziła, zakładając wspaniałomyślnie że to i Twoje dziecko,  na działanie dwu
kilowatowego generatora. Nie żeby w garnku. Tak normalnie trzymane na ręku.
Trudniej na takie pytanie odpowiedzieć. Łatwiej komuś zarzucić ze się nie zna. --

Data: 2011-08-26 16:31:12
Autor: Marek Dyjor
kogutek wrote:
Co byś nie napisał to i tak w dalszym ciągu nie wiadomo ile prądu
zużywa kuchenka indukcyjna.

i wiesz co?

gówno mnie to obchodzi. Tak jak w fotografii nigdy mnie nei bawiły zdjęcia dekielków, tak kuchenki używam do gotowania.

[...]

matołku...

jak garnek jest zdjęty z kuchenki generator nie pracuje (ma czujnik garnka).

jak pracuje to pole sie zamyka przez garnek.

wiesz dlaczego garnki muszą być z ferromagnetyka?

Data: 2011-08-27 00:48:55
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

jak pracuje to pole sie zamyka przez garnek.

wiesz dlaczego garnki muszą być z ferromagnetyka?

Jak byś się nie odwrócił to dupa zawsze z tyłu. Napisać że możesz położyć w
beciku noworodka przy pracującej kuchence indukcyjnej nie napiszesz bo wyszedł
byś na kretyna. Jak byś napisał że jednak będziesz uważał i nie pozwolisz na
przebywanie noworodka w sąsiedztwie pracującej kuchenki indukcyjnej też byś
wyszedł na kretyna. Wygrać nie możesz a przegrać nie potrafisz. Może zacznij
przyzwyczajać się do myśli że jesteś kretynem. Łatwiej Ci będzie żyć. --

Data: 2011-08-27 20:38:45
Autor: Ghost

Użytkownik "kogutek" <kogutek4@vp.pl> napisał w wiadomości news:5a65.00000310.4e5822d7newsgate.onet.pl...

Może zacznij przyzwyczajać się do myśli że jesteś kretynem.

Zgadzam sie koguciku, zaakceptuj to, zes mlot.

Data: 2011-08-30 12:27:32
Autor: wolim
W dniu 2011-08-27 00:48, kogutek pisze:

[...]

A Ty byś położył własne (albo i nawet cudze) dziecko 30 cm od płyty grzejnej?

A co z telefonami, wifi, komputerami i innymi urządzeniami elektronicznymi? Przecież z nimi masz jeszcze bliższy kontakt niż z kuchenką...

Pozdry,
MW

Data: 2011-08-30 12:38:27
Autor: Pooh
Dnia Tue, 30 Aug 2011 12:27:32 +0200, wolim napisał(a):
A Ty byś położył własne (albo i nawet cudze) dziecko 30 cm od płyty grzejnej?
A na trzy zdrowaśki do pieca? ;P

--
Pooh                                 Homepage: http://www.pooh.priv.pl/
Może chociaż pościgasz się z innymi? -- -- -- -- -- -- -- -> http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-26 20:02:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 26 Aug 2011 12:59:19 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

Kuchenka elektryczna z płytą grzewczą pracuje zaś podobeni do kuchni weglowej masz gorącą fajerkę i regulowac możesz praktycznie tylko podnoszeniem naczynia lub odstawieniem dalej.

Nie tylko - jeszcze możesz trochę pierścionków z fajerki zdjąć i grzać
bezpośrednio.

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-27 20:43:10
Autor: Pooh
[...]
Nie spotkałeś nigdy kuchenki elektrycznej z regulowaną mocą? Zawsze mi się
wydawało, że inne nie występują.

--
- bo zaburza naturalną kolejność czytania.
- dlaczego?

Data: 2011-08-27 12:15:31
Autor: ZbyszekZ
W dniu sobota, 27 sierpnia 2011, 20:43:10 UTC+2 użytkownik Pooh napisał:
> [...]
Nie spotkałeś nigdy kuchenki elektrycznej z regulowaną mocą? Zawsze mi się

Owszem, ale po jakim czasie od zmniejszenia mocy spada temperatura?
A jak się zachowuje indukcja?

--
ZZ@private

Data: 2011-08-28 09:46:52
Autor: Pooh
Dnia Sat, 27 Aug 2011 12:15:31 -0700 (PDT), ZbyszekZ napisał(a):
Owszem, ale po jakim czasie od zmniejszenia mocy spada temperatura?
1. Zależy czy kuchenka starego typu z "płytką" czy nowoczesna z płytą
ceramiczną. W drugim przypadku bardzo szybko.
2. Zależy od grubości dna w garnku (jego bezwładności cieplnej).

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-27 21:26:29
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sat, 27 Aug 2011 20:43:10 +0200, Pooh napisał(a):

[...]

Toż one właśnie tak jak płyta węglowa - regulujesz temperaturę. To samo na
płycie kuchni węglowej. Tylko ta temperaturę regulujesz miejscem
postawienia garnka ;)

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-08-29 00:48:30
Autor: Jeffrey
Pooh wrote:
[...]

przepraszam ale ja nigdy nie spotkałem się z taką kuchenką
w tradycyjnych kuchenkach jest regulacja termostatyczna on-off z histerezą, to nawet nie jest PWM a tym bardziej regulowana moc

jeffrey

Data: 2011-08-30 08:28:20
Autor: Pooh
Dnia Mon, 29 Aug 2011 00:48:30 +0200, Jeffrey napisał(a):
[...]

No to tu masz płytki grzejne z różnymi odczepami / grzałkami aby uzyskać
różne moce.
http://img.bazarek.pl/129105/10281/974454/13032645054bcea78f3ec31.jpg
http://images.okazje.info.pl/p/sprzet-agd/3682/mastercook-plytka-grzejna-zeliwna-145s-1000w-c690003p0-.jpg

Data: 2011-08-24 23:03:44
Autor: kogutek
> [...]

Ceny kuchenek chyba są podobne (o ile w ogóle jeszcze produkują zwykłe

elektryczne), a luksus nieporównywalny...

Która domowa kuchenka indukcyjna ma pole o mocy w okolicach 3,5kW?

--

Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.