Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.

Data: 2011-08-22 13:07:01
Autor: Pooh
Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.
Dnia Mon, 22 Aug 2011 01:06:23 +0200, kogutek napisał(a):
Próba polega na
zagotowaniu 3 litrów wody od temperatury kranowej do wrzenia. Liczy się ilość
zużytego prądu, czas i moc w czasie grzania.
Zdefiniuj temperaturę kranową, temperaturę otoczenia i przepływ powietrza
wokół garnka - będzie wtedy można porównywać.

--
Pooh                                                           Zwijasz?
                                                      http://zwijaj.pl/

Data: 2011-08-22 13:17:50
Autor: kogutek
> [...]

--

Pooh                                                           Zwijasz?

O ciśnieniu atmosferycznym jeszcze zapominałeś. Błąd licznika też trzeba
uwzględnić. Zamiast się mądrować wstawił byś 3 litry wody i zagotował. Odmierzyć
możesz butelką po wodzie mineralnej a nie sprzętem laboratoryjnym. --

Data: 2011-08-23 17:09:05
Autor: Jeffrey
kogutek wrote:

[...]

tymi pomiarami sprawdzasz sprawność układu a nie kuchenki
jak sam stwierdziłeś garnek emaliowany jest gorszy
żeby wyszło "sprawiedliwie" garnki powinny być takie same
powinieneś podać temp wody na starcie
ja mam kuchenkę gazową czyli jest tutaj niepoliczalna

jeffrey

Data: 2011-08-23 21:29:54
Autor: Irokez
Użytkownik "Jeffrey" <spass.wyciep@wycieptopoczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:4e53c295$0$2506$65785112news.neostrada.pl...
kogutek wrote:
[...]

No właśnie, mi gaz przez dziurki gniazdka uciekał

--
Irokez

Data: 2011-08-23 21:37:35
Autor: kogutek
kogutek wrote:

> [...]

powinieneś podać temp wody na starcie

ja mam kuchenkę gazową czyli jest tutaj niepoliczalna

I o to chodzi. Kuchenki nie kupuje się dla faktu posiadania tylko żeby z niej
korzystać. Wyszło mi że 85% pobranej z sieci energii poszło na zagotowanie wody
w garnku kwasoodpornym a reszta na grzanie planety. Według mnie to bardzo dobry
wynik. O wiele gorzej wypadł garnek emaliowany. Jak masz licznik gazu to też
możesz taki eksperyment zrobić. Pamiętam że liczniki do gazu pokazują do trzech
miejsc po " przecinku", czyli w litrach. W zasadzie to sprawność każdej kuchenki
jako urządzenia wynosi 100%. Straty to zawsze ciepło. Ważne ile z Tych stu
procent da się praktycznie wykorzystać. --

Zróbmy próbę jakiego typu kuchenka lepsza.