Zrozumiec antypolskiego kurdupla.

Data: 2010-09-01 09:19:45
Autor: Jarek od kżyża
Zrozumiec antypolskiego kurdupla.
Ale żeby dziś zrozumieć Kaczyńskiego, muszę się cofnąć do czerwca 1992 r. Byłem na sali sejmowej, gdy premier Jan Olszewski wygłaszał exposé. Nigdy nie zapomnę, gdy powiedział, że nieważne, jaka będzie Polska, tylko czyja będzie Polska.

Te są słowa są lejtmotywem wszystkiego, co się dzieje w Polsce od tamtego czasu. Ten spór o to "czyja" trwa do dziś. Wedle Kaczyńskiego ma być nie Mazowieckiego, nie Geremka, nie Tuska, nie Komorowskiego, czyli nie tych, którzy poszli drogą kompromisu, Okrągłego Stołu, uwłaszczyli nomenklaturę i sprowadzili na Polskę różne niesprawiedliwości. Kaczyński bije się o to, by Polska była Kaczyńskiego, Anny Walentynowicz, Andrzeja Gwiazdy.

Ten spór jest źle zdefiniowany, fałszywy i będzie nas prowadził na manowce. Będzie rozdzierał Polskę. W poniedziałek Jarosław Kaczyński uczynił kolejny krok w tej walce, nie oddając szacunku, a wręcz zabierając zasługi Tadeuszowi Mazowieckiemu i Bronisławowi Geremkowi, czyli warszawskim doradcom związku.

Patrzyłem na Mazowieckiego podczas wystąpienia Kaczyńskiego i było mi go szczerze żal, mam wrażenie, że w ciągu tych kilku chwil się ogromnie postarzał. Bo to, co mówił Kaczyński - że Geremek i Mazowiecki mieli namawiać strajkujących do kapitulacji - to po prostu nieprawda i ogromna manipulacja.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8319151,Kwasniewski____Jesli_potrafimy_zaklamywac_historie_.html?as=1&startsz=x#ixzz0yGBOqSDN

Przemysław Warzywny

--

"Także Bogdan Lis zarzuca Jarosławowi Kaczyńskiemu manipulowanie prawdą. - Lech Kaczyński nigdy nie był doradca MKS-u. A na terenie stoczni w 1980 r. był może godzinę, godzinę i 15 minut, nie więcej. I twierdzenie, że on występował w naszym imieniu jako negocjator w stosunku do ekspertów, którzy z nami współpracowali, jest świadomą chyba manipulacją".

Data: 2010-09-01 09:33:10
Autor: Panslavista
Zrozumiec antypolskiego kurdupla.
postarzał. Bo to, co mówił Kaczyński - że Geremek i Mazowiecki mieli namawiać strajkujących do kapitulacji - to po prostu nieprawda i ogromna manipulacja.

Parchy zwalczały zawsze kościół i jego wpływy, walczyły o "rząd dusz" idąc na wspópracę z komuszerią, a nawet tworząc ją, stąd próby hamowania przemian, tu Kaczyński powiedział prawdę. Dowód - gruba kreska - jak się okazało za gruba. Inna sprawa, że dokładnie to samo robili sami Kaczauerzy.
Jak dla mnie modus vivendi a la Stalin trwa sobie w najlepsze, tyle, że zęby ma stępione, wszak wszystko się starzeje ponure ideologie też.

Data: 2010-09-01 12:04:36
Autor: awe