Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830

Data: 2020-03-06 06:42:51
Autor: Wojciech
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
W moim laptopie Dell Latitude D830 notorycznie zrywane jest połączenie wifi w sieci publicznej (biuro coworkinkowe). Jest to raczej wina po stronie laptopa bo inni użytkownicy sieci mają połączenie.

Pojawia się często informacja ,,Brak połączenia; brak dostępnych połączeń".
Klikam na ,,Rozwiązywanie problemów" i po chwili w sekcji Sekcja ,,Znalezione problemy" pojawia się informacja ,,Problem z kartą sieci bezprzewodowej lub punktem dostępu: Naprawiony".
I tak się dzieje wiele razy w ciągu dnia.

Co może być przyczyną problemu i jak go usunąć?
Pracuję pod Windows 7. Problem pojawił się jeszcze w ubiegłym roku, zanim Microsoft przestał wspierać ten system.

Wojciech

Data: 2020-03-06 16:05:30
Autor: zhbick
W dniu 2020-03-06 o 15:42, Wojciech pisze:

Co może być przyczyną problemu i jak go usunąć?

Przypuszczalnie router WiFi zmienia dynamicznie kanały w zależności od tego, na którym jest najmniej "śmieci".

Niektóre stare karty sieciowe nie widzą sieci podawanej na kanale 13 (w spisie dostępnych sieci brakuje naszego SSID)

Rozwiązanie: ustawić na sztywno jakiś niższy kanał w routerze, albo kupić nowszą kartę WiFi USB (te po kilkanaście zł sobie z tym radzą bez problemu).

Data: 2020-03-06 08:00:51
Autor: Wojciech
W dniu piątek, 6 marca 2020 16:05:36 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
> [...]

Rozwiązanie: ustawić na sztywno jakiś niższy kanał w routerze, albo kupić nowszą kartę WiFi USB (te po kilkanaście zł sobie z tym radzą bez problemu).

W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

Data: 2020-03-06 20:42:57
Autor: ąćęłńóśźż
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
I daj znać, czy pomogło.
Mam bardzo podobny problem, z tym że z systematycznym  zrywaniem UPC WiFree w kompie.
Moje własne podejrzenie padło na telefon być może łączący się co jakiś czas z siecią bezprzewodową, a WiFree może być dostępne na raz tylko dla jednego urządzenia z tym samym loginem.
A może jednak to jest to zjawisko, o którym pisze zhbick?

-- -- -
W takim razie kupię taką kartę wifi usb.

Data: 2020-03-06 23:52:02
Autor: pueblo
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
Witaj Wojciech, 06 mar 2020 w
napisałeś/aś:

W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

Ale jeszcze sobie sprawdź, czy rzeczywiście chodzi o channel 13, np. tym:
https://www.nirsoft.net/utils/wifiinfoview.zip

Data: 2020-03-07 00:00:48
Autor: Marcin Debowski
On 2020-03-06, Wojciech <michaljasminum@gmail.com> wrote:
> [...]

W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

Zanim kupisz, ustaw najpierw router na sztywno na określony kanał (nie 13) i sprawdź czy nadal zrywa.

--
Marcin

Data: 2020-03-07 01:04:53
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 6 Mar 2020 06:42:51 -0800 (PST)  doszła do mnie wiadomość  <5be6987b-93d2-4206-891f-b451ae9c60fb@googlegroups.com>  od Wojciech <michaljasminum@gmail.com>  :

Rozbebesz laptopa i sprawdź anteny.

Wojciech

Data: 2020-03-07 13:13:09
Autor: elmer radi radisson
On 2020-03-07 01:04, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

Rozbebesz laptopa i sprawdź anteny.

reflektometrem czy VNA? A co z zasilaczem?

--

memento lorem ipsum

Data: 2020-03-07 23:37:28
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 7 Mar 2020 13:13:09 +0100  doszła do mnie wiadomość  <r4034l$1kt2j$1@portraits.wsisiz.edu.pl>  od elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org>  :
On 2020-03-07 01:04, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

Rozbebesz laptopa i sprawdź anteny.

reflektometrem czy VNA? A co z zasilaczem?

Wzrokiem, miałem podobnie, jak jednej z antenek nie dopiąłem do zwrotnicy antenowej  w
Dellu E4300.

Data: 2020-03-08 10:57:36
Autor: elmer radi radisson
On 2020-03-07 23:37, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

Wzrokiem, miałem podobnie, jak jednej z antenek nie dopiąłem do zwrotnicy antenowej  w
Dellu E4300.

Raczej malo prawdopodobne, szczegolnie ze pytajacy nie napisal ze dlubal
sobie cos w laptopie. Za to przyczyny podawane przez innych piszacych sa
prawdopodobne. Jeszcze od siebie dodam ze niektore drivery od Broadcoma
potrafia wspierac jedynie "amerykanskie" kanaly WiFi wiec 1-11. I takie
drivery czasem bywaly dostarczane rowniez jako oficjalne przez Della.
Efekt najprosciej wychodzi przy braku widocznosci sieci ustawionej
na kanal 13.
Wiec mozna jeszcze sprobowac poszukac innych driverow.

--

memento lorem ipsum

Data: 2020-03-08 15:15:38
Autor: ąćęłńóśźż
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
U mnie zrywanie następuje wyłącznie dla usługi  UPC Wi-Free, a normalne połączenie z routerem (WPA2) trzyma jak skała.
Nie wiem, czy Wi-Free lepiej pod Win 10 ustawić jako sieć publiczną (czy będzie to bezpieczne?) czy jako sieć prywatną.

Data: 2020-03-08 15:44:24
Autor: elmer radi radisson
On 2020-03-08 15:15, ąćęłńóśźż wrote:
[...]

Wi-Free chyba tak ma, dosc czesto robi odswiezanie dhcp i przy jakims
timeoucie systemowy manager wifi identyfikuje to jako brak polaczenia.
A prawdopodobienstwo rosnie zapewne przez wzglad na to ze to nie jest
specjalnie 'priorytetowa' usluga.

--

memento lorem ipsum

Data: 2020-03-08 19:28:06
Autor: Adam
W dniu 2020-03-08 o 15:15, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Sieć "publiczna" jest bezpieczna, przy "prywatnej" firewall więcej przepuszcza, więc jest mniej bezpieczna.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-09 07:56:09
Autor: ąćęłńóśźż
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
Czy 802.1x nie ma nic do rzeczy ze zrywaniem (zwykłego WPA2 z własnego routera nie zrywa)?
A może to, że urządzenie jest pomiędzy dwoma (lub trzema, ...) routerami i przełącza się pomiędzy nimi (jak telefon pomiędzy komórkami)?

Data: 2020-03-09 11:18:32
Autor: Adam
W dniu 2020-03-09 o 07:56, ąćęłńóśźż pisze:
[...]

W przypadku kilku routerów (albo AP) musi być roaming. Asus ostatnio nazwał to "Mesh". Nie wystarczy ten sam SSID.
W przypadku pracy z ustawionym routingiem praca jest ciągła, bez gubienia pakietów. Przykładowo hale sprzedaży typu Selgros, Tesco, Auchan czy inne OBI miewają po kilkanaście czy kilkadziesiąt AP. Stawiałem kiedyś jednolitą sieć WiFi w zakładzie pracy na terenie sporo dłuższym niż kilometr (terminale na wózkach oraz ręczne).
W przypadku braku zarządzania przekierowaniem gubią się pakiety, czasem jest trudność w przełączaniu z AP na inny, zwłaszcza, jeśli jeszcze jest różnica w ustawieniach autentykacji i/lub zabezpieczeń.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-03-09 12:31:50
Autor: ąćęłńóśźż
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
No właśnie ciekawe, jak to rozwiązuje UPC w usłudze Wi-Free świadczonej na ich routeromodemach.
U mnie jeszcze komplikacja, że zwykle używam Opera VPN, które też lubi skakać adresami, ale zauważyłem, że bez VPN też Wi-Free się rozłącza, żeby zaraz ponownie nawiązywać połączenie.
Jak jesteś zalogowany na jakiejś stronie (loginem i hasłem), to co chwila żądanie ponownego logowania (jeśli nie ustawiasz "zapamiętaj i loguj automatycznie").

-- -- -
W przypadku kilku routerów musi być roaming.

Data: 2020-03-09 14:03:49
Autor: elmer radi radisson
On 2020-03-09 12:31, ąćęłńóśźż wrote:

No właśnie ciekawe, jak to rozwiązuje UPC w usłudze Wi-Free świadczonej na ich routeromodemach.

Teoretycznie powinny miec w tym celu wlaczone conajmniej rozszerzenie
802.11r zapewniajace 'bezszwowy' roaming.

U mnie jeszcze komplikacja, że zwykle używam Opera VPN, które też lubi skakać adresami, ale zauważyłem, że bez VPN też Wi-Free się rozłącza, żeby zaraz ponownie nawiązywać połączenie.

Opera "VPN" to tak naprawde zaden VPN z prawdziwego zdarzenia, tylko
wysylanie ruchu z tej przegladarki przez proxy SSL. Wiec wplywu na
polaczenie sieciowe nie ma najmniejszego, za to na odwrot - jak
najbardziej tak, jak przystalo na cokolwiek czego dzialanie zalezy
od poprawnie zestawionej sieci ;)

Ogolnie z moich obserwacji slabym elementem Wi-Free jest dzierzawa
dhcp rzedu chyba 60s, co zwieksza ryzyko problemow przy odswiezaniu
adresu. Pomysl sam w sobie jest logiczny, przy tak olbrzymiej
ilosci klientow pojawiajacych sie i znikajacych z sieci, ale tez
mocno wymaga stabilnej komunikacji z serwerem dhcp.

--

memento lorem ipsum

Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830