Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830

Data: 2020-03-06 16:05:30
Autor: zhbick
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
W dniu 2020-03-06 o 15:42, Wojciech pisze:

Co może być przyczyną problemu i jak go usunąć?

Przypuszczalnie router WiFi zmienia dynamicznie kanały w zależności od tego, na którym jest najmniej "śmieci".

Niektóre stare karty sieciowe nie widzą sieci podawanej na kanale 13 (w spisie dostępnych sieci brakuje naszego SSID)

Rozwiązanie: ustawić na sztywno jakiś niższy kanał w routerze, albo kupić nowszą kartę WiFi USB (te po kilkanaście zł sobie z tym radzą bez problemu).

Data: 2020-03-06 08:00:51
Autor: Wojciech
W dniu piątek, 6 marca 2020 16:05:36 UTC+1 użytkownik zhbick napisał:
> [...]

Rozwiązanie: ustawić na sztywno jakiś niższy kanał w routerze, albo kupić nowszą kartę WiFi USB (te po kilkanaście zł sobie z tym radzą bez problemu).

W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

Data: 2020-03-06 20:42:57
Autor: ąćęłńóśźż
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
I daj znać, czy pomogło.
Mam bardzo podobny problem, z tym że z systematycznym  zrywaniem UPC WiFree w kompie.
Moje własne podejrzenie padło na telefon być może łączący się co jakiś czas z siecią bezprzewodową, a WiFree może być dostępne na raz tylko dla jednego urządzenia z tym samym loginem.
A może jednak to jest to zjawisko, o którym pisze zhbick?

-- -- -
W takim razie kupię taką kartę wifi usb.

Data: 2020-03-06 23:52:02
Autor: pueblo
Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830
Witaj Wojciech, 06 mar 2020 w
napisałeś/aś:

W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

Ale jeszcze sobie sprawdź, czy rzeczywiście chodzi o channel 13, np. tym:
https://www.nirsoft.net/utils/wifiinfoview.zip

Data: 2020-03-07 00:00:48
Autor: Marcin Debowski
On 2020-03-06, Wojciech <michaljasminum@gmail.com> wrote:
> [...]

W takim razie kupię taką kartę wifi usb. Dzięki za pomoc.

Zanim kupisz, ustaw najpierw router na sztywno na określony kanał (nie 13) i sprawdź czy nadal zrywa.

--
Marcin

Zrywane połączenie wifi w laptopie Dell D830