Zrzeczenie się części współwłasności samochodu

Data: 2009-07-03 17:07:14
Autor: Maciek
Zrzeczenie się części współwłasności samochodu
Sytuacja wygląda następująco. Posiadam samochód, którego współwłaścicielem
jest mój brat (co by liczyły mu się lata ubezpieczenia). Założyłem niedawno
działalność gospodarczą i chcę wciągnąć samochód do środków trwałych firmy i
go amortyzować. Korzystniej oczywiście byłoby liczyć odpisy amortyzacyjne od
całej wartości samochodu, chciałbym więc najpierw spisać z bratem umowę.. no
właśnie - nieodpłatnego przekazania mi 49% współwłasności auta? Ten 1%
chciałbym mu zostawić z wiadomych ubezpieczeniowych powodów. Jaką formę
powinna mieć ta umowa i czy jest to najlepsze rozwiązanie (z podatkowego
punktu widzenia)? Rozumiem, że gdyby traktować tą umowę jako darowiznę, to gdy
jej wartość nie przekroczy kwoty wolnej od podatku, nie będę musiał zgłaszać
niczego do US?

Pozdrawiam serdecznie,
Maciek

--

Zrzeczenie się części współwłasności samochodu