Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow

Data: 2009-10-21 18:19:18
Autor: Gosc
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
Skończyłem "studia" zarządzanie i marketing, z których jestem bardzo niezadowolony. Poźniej skończyłem (a właściwie właśnie kończę) prawdziwe studia (elektronikę i telekomunikację), z których jestem bardzo zadowolony. Czy jest jakaś możliwość zwrócenia uczelni dyplomu tych gównianych pseudostudiów zarządanie i marketing? Nic mi te studia nie dały, kompletnie nic się tam nie nauczyłem, tylko zamarnowałem czas i pieniądze. Czy można jakoś zrzec się dyplomu? Na odzyskanie pieniędzy za to badziewie nie liczę.

Niech mi ktoś wyjaśni, po co w ogóle są tego typu "studia"? I dlaczego po czymś takim jak zarządzanie i marketing dają dyplom inżyniera? Za co? Teraz kończę drugie prawdzie studia inżynierskie i uważam, że "inżynierowie" po zarządzaniu i marketingu są tylko karykaturą inżynierów.

Data: 2009-10-21 14:39:01
Autor: witek
Gosc wrote:
Nic mi te studia nie dały, kompletnie nic się tam nie nauczyłem, tylko zamarnowałem czas i pieniądze.

Jak widać totalnie sie nie nadajesz na studia i w jednym asz rację, powinni cię wywalić znacznie wcześniej.

Data: 2009-10-24 19:34:13
Autor: Gosc
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hbno0l$8rm$9inews.gazeta.pl...
Gosc wrote:
Nic mi te studia nie dały, kompletnie nic się tam nie nauczyłem, tylko zamarnowałem czas i pieniądze.

Jak widać totalnie sie nie nadajesz na studia i w jednym asz rację, powinni cię wywalić znacznie wcześniej.

Ale za co? Za bardzo dobre wyniki w nauce? Za zaliczanie prawie zawsze za pierwszym podejściem? Za druga najwyszą średnią na roku? A może za koszty, jakie im robiłem, pobierając stypendium (a właściwie zniżkę w opłatach, bo to były studia płatne - wieczorowe)?

Data: 2009-10-24 20:43:20
Autor: witek
Gosc wrote:
[...]

za sieroctwo ogolne.

Data: 2009-10-24 23:03:08
Autor: tobi.as
Gosc wrote:
[...]

a dlaczego on się  nie nadaje na studia? i co wg ciebie znaczy "sieroctwo"? oj witek witek, ty chyba w ogóle nigdy nie studiowałeś, a krytykujesz i się wymądrzasz na nieznane ci tematy

Data: 2009-10-25 08:55:13
Autor: witek
tobi.as wrote:
a dlaczego on się  nie nadaje na studia? i co wg ciebie znaczy "sieroctwo"? oj witek witek, ty chyba w ogóle nigdy nie studiowałeś, a krytykujesz i się wymądrzasz na nieznane ci tematy

studiowalem, i nie moge pojac co takie sieroty co nie wiedzą czego chcą od studiów i samych siebie robią na studiach. Mamusia chyba kazała i zabroniła kierunek zmienic.

Data: 2009-10-25 15:59:28
Autor: Gosc
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:hc1lc1$2kb$2inews.gazeta.pl...
tobi.as wrote:
[...]

Na takich kierunkach są widać same "sieroty", bo te studia, choćby nie wiem co, nie dadzą nic, bo niczego konkretnego tam nie uczą.

i samych siebie robią na studiach. Mamusia chyba kazała i zabroniła kierunek zmienic.

Ale ze mnie sierota. Skończyłem dwa kierunki studiów (drugie już prawie skończyłem) i zarabiam dużo więcej niż przeciętny Polak...

Data: 2009-10-25 11:33:34
Autor: witek
Gosc wrote:

Na takich kierunkach są widać same "sieroty", bo te studia, choćby nie wiem co, nie dadzą nic, bo niczego konkretnego tam nie uczą.

to po cholere tam lazłeś.

Ale ze mnie sierota. Skończyłem dwa kierunki studiów (drugie już prawie skończyłem) i zarabiam dużo więcej niż przeciętny Polak...

no to po co marudzisz.

Data: 2009-10-26 01:52:25
Autor: kaźmir kazikowski
On 25 Paź, 15:59, "Gosc" <7...@drtvrt7t78r.cw> wrote:
Użytkownik "witek" <witek7...@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomościnews:hc1lc1$2kb$2inews.gazeta.pl...

> [...]

Ale ze mnie sierota. Skończyłem dwa kierunki studiów (drugie już prawie
skończyłem) i zarabiam dużo więcej niż przeciętny Polak...

na prwniczych tyz sieroty, wikszość zostaje z tytulem prawnika co
niewiele daje, a tylko garsta zdaje aplikacje
po tem nie mają co robić i radza gratis na listach :)))
taka prawda

Data: 2009-10-26 12:04:13
Autor: Gosc
Użytkownik "kaźmir kazikowski" <kamirkaz@gmail.com> napisał w wiadomości news:a2623a7d-4514-413e-8db9-a64e552f1823o21g2000vbl.googlegroups.com...
[...]

Zdolni  czy z plecami zdają? Raczej zdecydowanie to drugie. I potem tyle miernot w zawodzie.

Data: 2009-10-26 13:36:52
Autor: Papa Smerf
Órzytkownik "kaźmir kazikowski" napisał:
na prwniczych tyz sieroty, wikszość zostaje z tytulem prawnika co
niewiele daje, a tylko garsta zdaje aplikacje po tem nie mają co
robić i radza gratis na listach :))) taka prawda

z ciebie też pewnie jest taka prafnicz sierota skoro robisz w pory na
widok darmowej newsowej konkurencji, może tatuś tego zabroni?:O)

Data: 2009-10-21 18:01:34
Autor: Jacek_P
Gosc napisal:
Skończyłem "studia" zarządzanie i marketing, z których jestem bardzo niezadowolony.

To po co na nie szedles? Brak orientacji czy instynkt stadny?

Poźniej skończyłem (a właściwie właśnie kończę) prawdziwe studia (elektronikę i telekomunikację), z których jestem bardzo zadowolony.

Gratulacje.

Czy jest jakaś możliwość zwrócenia uczelni dyplomu tych gównianych pseudostudiów zarządanie i marketing?

Nie. Co najwyzej mozesz wyrzucic dyplom do smieci, podrzec
lub ostentacyjnie spalic.

Nic mi te studia nie dały, kompletnie nic się tam nie nauczyłem, tylko zamarnowałem czas i pieniądze.

Hm, z ta drastyczna ocena bylbym ostrozny. Zdarzaja sie oczywiscie
studia smieciowe, ale w przypadku studiow inzynierskich zazwyczaj
spora czesc problemu lezy po stronie olewajacego studenta.

Czy można jakoś zrzec się dyplomu?

Jezeli spelniles wymogi formalne, to nikt ci go nie odbierze.
A zrzeczenie sie z twojej strony nie jest mozliwe inaczej,
jak poprzez nieobnoszenie sie z tym dyplomem.

Na odzyskanie pieniędzy za to badziewie nie liczę.

Jezeli spelniono wszystkie wymogi formalne, to nic nie odzyskasz.
Jedynie przy przegieciach formalnych mozna sie czegosc dopominac
vide sprawa lodzkiej AHE.

Niech mi ktoś wyjaśni, po co w ogóle są tego typu "studia"?

Zeby grupa cwaniakow mogla golic grupe frajerow.
Dygresja: dwadziescia lat temu z populacji mlodziezy 70 procent
konczylo edukacje na zawodowce, 23 procent na szkole sredniej
w tym technikach, 7 procent robilo studia. Obecnie studiuje 50 procent,
co oznacza, ze procz tych, ktorzy kompetencyjnie sa zdolni do studiow,
studiuja takze ci, ktorzy powinni skonczyc na szkole sredniej i spora
grupa tych, ktorzy powinni skonczyc na zawodowkach. Ambicje powyzej
mozliwosci dodatkowo podkrecone przez cwaniakow robiacych na tym
kase przy glosnym oklaskiwaniu ze strony kolejnych ministrow
pseudo-edukacji.

I dlaczego po czymś takim jak zarządzanie i marketing dają dyplom inżyniera?

Bo przepisy na to pozwalaja. Bo mozna frajerow oskubac z kasy
dajac im zludzenia wyksztalcenia.

Za co?

Za odbycie studiow. Za zdanie egzaminu dyplomowego.

Teraz kończę drugie prawdzie studia inżynierskie i uważam, że "inżynierowie" po zarządzaniu i marketingu są tylko karykaturą inżynierów.

A ja patrzac z boku mam wrazenie, ze dostales ostrego ataku
neofityzmu i dokonujesz czegos pomiedzy samokrytyka i samobiczowaniem.
Co do jakosci twoich 'prawdziwych' studiow to bylbym ostrozny
w ocenie, bo dopiero w praktyce wyjdzie, ile jestes wart.

Znacznie wiekszym skandalem jest to, ze studenci zaoczni
dostaja IDENTYCZNE dyplomy jak studenci dzienni. Bez zadnych roznic
i bez zadnych adnotacji, ze studia byly okrojone.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-21 20:21:29
Autor: Tomek
Dnia 21-10-2009 o 20:01:34 Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

Gosc napisal:
Skończyłem "studia" zarządzanie i marketing, z których jestem bardzo
niezadowolony.

To po co na nie szedles? Brak orientacji czy instynkt stadny?

Świadomość osobnika idącego na studia często jest niemal zerowa,
zwłaszcza gdy rodzice którzy skończyli tylko ogólniak czy technikum
chcą żeby dziecko "poszło wyżej".

Sam się na to złapałem, dyplom leży - nigdy nieużywany - głęboko w  szufladzie,
a gdybym mógł, to bym w wieku 16 lat założył działalność finansując ją  choćby
z pracy przy kopaniu rowów - byłby z tego większy pożytek i dla mnie i dla
tzw. społeczeństwa.

--
Tomek

Data: 2009-10-21 14:40:41
Autor: witek
Tomek wrote:

Świadomość osobnika idącego na studia często jest niemal zerowa,

no bez jaj. 18 - 20 latek nie potrafi podjąć decyzji co chce studiować i   gdzie.
To może faktycznie niech znajdzie sobie pracę. Nie bedzie miał kompleksów.

Data: 2009-10-21 23:29:36
Autor: Zygmunt
[...]

Ale on ma rację z tą 0-świadomością, świadomość o której piszesz często pochodzi
jedynie od rodziców a to zależy od ich wykształcenia i zawodu. Mnóstwo ludzi którzy
nie mieli wcześniej styczności z uczelniami nie ma nawet pojęcia że programy uczelni
różnią się tak bardzo od siebie. Wiele osób myśli że program uczelni to tak jak z gimnazjami
liceami jest unormowany prze ministerstwo.

A wybór kierunku też nie jest łatwy dla osób np. z rodzin  robotniczych czy chłopskich
dla których każdy kierunek jest abstrakcją.

Do tego dochodzi też  perfidna działalność samych prywatnych uczelni, które bardzo dużo pary
i marketingu wkładają w przekonywanie swoich własnych studentów że otrzymują oni wysokie
wykształcenie a celem uczelni jest jedynie maksymalne cięcie kosztów.

Data: 2009-10-21 22:12:42
Autor: witek
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
Zygmunt wrote:

Ale on ma racjĂŞ z tÂą 0-ÂświadomoÂściÂą

weĹş nie rĂłb z dorosłych  ludzi wybierających sie na studia kalek umysłowych.

Data: 2009-10-22 04:47:08
Autor: Jacek_P
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
witek napisal:
weź nie rób z dorosłych  ludzi wybierających sie na studia kalek umysłowych.

Niestety, ale spora czesc spoleczenstwa to kaleki umyslowe.
Kolejna duza grupa to ludzie inteligentni, ale niewyksztalceni
pomimo posiadania formalnych dyplomow i certyfikatow.

Przykro mi bardzo, ze musze ci rozwiac zludzenia...
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-21 23:39:51
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Zygmunt" <z@onet.eu> napisał w wiadomości news:hbnufv$a1j$1news.onet.pl...

A wybór kierunku też nie jest łatwy dla osób np. z rodzin  robotniczych czy  chłopskich
dla których każdy kierunek jest abstrakcją.

    Bez jaj - mówimy o pełnoletniej osobie, która ponad połowę swojego życia spędziła w szkole, wśród rówieśników. Dostęp do wiedzy i informacji jest obecnie tak łatwy, że twoja uwaga brzmi żałośnie.

[...]

    I nie negujmy faktu, że sporej grupie studentów tylko o to chodzi - aby było łatwo, lekko i przyjemnie. Gdyby było inaczej rynek zweryfikował by takie szkoły, w myśl zasady, że zadowolony powie o tym trzem osobom, natomiast niezadowolony powie trzydziestu trzem.

Data: 2009-10-21 21:49:35
Autor: Jacek_P
Marcin Wasilewski napisal:
Bez jaj - mówimy o pełnoletniej osobie, która ponad połowę swojego życia spędziła w szkole, wśród rówieśników. Dostęp do wiedzy i informacji jest obecnie tak łatwy, że twoja uwaga brzmi żałośnie.

Niestety, ale rzeczywistosc jest zalosny i skrzeczy. Te 7% populacji,
ktore dwadziescia lat temu szlo na studia, idzie tam w dalszym ciagu
i dokladnie wie po co idzie. Niestety, na tle obecnych 50% studiujacych
stanowia oni zaledwie 14% studentow. W efekcie pozostale 85% studentow
to w wiekszosci nieporozumienie i marnowanie czasu. Rozklad zdolnosci
intelektualnych w spoleczenstwie nie zmieni sie bez wieloletnich DUZYCH
nakladow finansowych na edukacje. W Polsce takich nakladow nie bylo,
ZADNYCH. A od dwudziestu lat obserwuje tylko i wylacznie systematyczne
OBNIZANIE kwot przeznaczanych na jednego studenta. Wychodzi z tego
makdonaldyzacja studiow wyzszych. Naglasniane ruchy wykonywane obecnie
przez Kudrycka to tylko i wylacznie dzialania pozorne organizowane
glownie przez osrodki warszawskie, ktore probuja zrobic klasyczny
skok na kase pod haslem tzw. 'okretow flagowych' szkolnictwa wyzszego.
Osrodki te maja wprost przelozenia kadrowe na ministerstwo, wiec
stosunkowo latwo im taki manewr wykonac.

[...]

To tylko teoria. Nie uwzgledniasz faktu, ze osoby, ktore czuja sie
oszukane przez hochsztaplerow nie beda o tym glosno mowily, bo...
sie wstydza. To nie jest nietrafiony zakup. To jest nietrafiony wybor
zyciowy. Tu bedzie robienie dobrej miny do zlej gry, bo inaczej
wystawiasz sobie kiepskie swiadectwo. Dlatego ocena szalbierzy
metoda poczty pantoflowej nie dziala.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-22 00:11:25
Autor: Tomek
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
Dnia 21-10-2009 o 23:39:51 Marcin Wasilewski <jakis@adres.pewnie.je.st>  napisał(a):

UÂżytkownik "Zygmunt" <z@onet.eu> napisaÂł w wiadomoÂści

A wybĂłr kierunku teÂż nie jest Âłatwy dla osĂłb np. z rodzin  robotniczych
czy  chÂłopskich
dla ktĂłrych kaÂżdy kierunek jest abstrakcjÂą.

    Bez jaj - mĂłwimy o peÂłnoletniej osobie, ktĂłra ponad poÂłowĂŞ swojego  Âżycia
spĂŞdziÂła w szkole, wÂśrĂłd rĂłwieÂśnikĂłw. DostĂŞp do wiedzy i informacji jest
obecnie tak Âłatwy, Âże twoja uwaga brzmi ÂżaÂłoÂśnie.

Bez jaj - ja chodziłem do rzekomo elitarnego liceum, dostałem się na  rzekomo elitarny
kierunek, a teraz widzę Ĺźe nic nie wiedziałem - owczy pęd 'do kariery',  podniecona rodzina
etc. Dyplom leĹźy w szufladzie, bo na samą myśl o pracy w zawodzie dostaję  skrętu kiszek :)

A co do dorosłości - to w wieku 18-19 lat dorośli to są może następcy tronu
czy potomstwo RockefellerĂłw, a nie przeciętni osobnicy kończący szkołę  średnią
a jeszcze lepiej - wychowywani przez rodzicĂłw zarabiających w porywach  średnią krajową.

--
Tomek

Data: 2009-10-21 22:45:54
Autor: Jacek_P
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
Tomek napisal:
etc. Dyplom leży w szufladzie, bo na samą myśl o pracy w zawodzie dostaję  skrętu kiszek :)

O Boze, zdradz co to za kierunek studiow. Moze dziecko przed tym uchowam ;)

A co do dorosłości - to w wieku 18-19 lat dorośli to są może następcy tronu
czy potomstwo Rockefellerów, a nie przeciętni osobnicy kończący szkołę  średnią

Doroslosc to liczba zdarzen w zyciu, a nie wiek.

a jeszcze lepiej - wychowywani przez rodziców zarabiających w porywach  średnią krajową.

I marzenia o tym, jak to dziecku bedzie lepiej niz nam,
wiec dziecko ma realizowac marzenia rodzicow, a nie swoje zycie.
A potem sie okazuje, ze polowe zycie przechlapal na idealistyczne bzdety :(
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-10-24 19:31:40
Autor: Gosc
napisał(a):

UÂżytkownik "Zygmunt" <z@onet.eu> napisaÂł w wiadomoÂści

Nie jest złym pomysłem od razu po szkole średniej pójść do pracy, trochę się "otrzaskać" z pracę i dopiero potem iśc na studia pod kątam swojej pracy i swoich zainteresowań. O tym, że tak właśnie warto postąpić, się sam bloeśnie przekonałem. Skończyłem byle jakie studia, które mnie w ogóle nie interesowały. Nigdy nie przepracowałem nawet dnia w żadnym handlu, marketingu czy czymś takim. Zawsze zajmowałem się zupełie czymś innym, związanym z elektronią, a nawet bardziej z telekomunikacją. I na drugie studia, dobrych kilka lat po skończeniu pierwszych, poszedłem pod kątem swoich zainteresowań, pracy i doświadczenie zawodowego. No i jestem z tej decyzji bardzo zadolony. Mając 19 lat, zaraz po liceum, nie bardzo potrafiłem podjąć rozsądną decyzję.

Data: 2009-10-22 01:39:38
Autor: Goomich
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
You have one message from: "Marcin Wasilewski"
<jakis@adres.pewnie.je.st>

http://archiwum.polityka.pl/art/szkoly-z-kasa,425826.html

--
Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
krzysztof.ferenc.usunto@interia.eu   UIN: 6750153

Data: 2009-10-24 19:22:07
Autor: Gosc
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:hbni9u$em5$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Gosc napisal:

Hm, z ta drastyczna ocena bylbym ostrozny. Zdarzaja sie oczywiscie
studia smieciowe, ale w przypadku studiow inzynierskich zazwyczaj
spora czesc problemu lezy po stronie olewajacego studenta.

Chodziłem na wszystkie zajęcia, przykładałem się do nauki, miałem drugą najwyższą średnia na roku, skończył studia pół roku przed terminem, robiąc ostatni semestr awansem. Na wykłady chodziło średnio 20% roku. Reszta miała wszystko gdzieś i poszła na studia wyłącznie po dyplom. Ale studia na takich kierunkach jak zarządzanie i marketing, turystyka i hotelarstwo, stosunki międzynarodowe ipt. są właśnie tak traktowane przez studentów - mają dać papier i nic więcej. Zresztą nawet przy poważnym traktowaniu tych studiów przez studenta też nic nie dadzą, o czym się sam przekonałem.

Data: 2009-10-21 18:35:56
Autor: .B:artek.
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
Gosc wyskrobał(a):
[...]

Możesz go nie odbierać albo odebrać i spalić.

[...]

Jest potrzeba, to są i studia. Inżynier marketingu i zarządzania to kierunek głównie dla tych, którzy chcą "jakieś" studia nie wiadomo jakie, byle szybko i byle mieć "wyższe wykształcenie". Bo im np. pracodawca każde mieć studia skończone (jakiekolwiek, bo to niby kto mgr albo inż. to mniejszy cham).

--
..B:artek.

Data: 2009-10-21 22:32:53
Autor: gr
On 21 Paź, 18:19, "Gosc" <7...@drtvrt7t78r.cw> wrote:

Niech mi ktoś wyjaśni, po co w ogóle są tego typu "studia"?

1. Bo mgr się dobrze prezentuje przed nazwiskiem
2. Bo aby być zatrudnionym na niektórych stanowiskach trzeba mieć
wyższe. Wychodzą z tego niezłe kurioza i aby nie wbijać kija w
dzisiejsze mrowisko napiuszę - pedagogika specjalna dla SB-ków.
3. Do niedawna, bo był potrzebny papier do WKU.

Data: 2009-10-22 20:12:34
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "gr" <jagrechu@wp.pl> napisał w wiadomości news:1991b315-6d23-42c5-85d4-6182b7bd838cd34g2000vbm.googlegroups.com...

2. Bo aby być zatrudnionym na niektórych stanowiskach trzeba mieć
wyższe. Wychodzą z tego niezłe kurioza i aby nie wbijać kija w
dzisiejsze mrowisko napiuszę - pedagogika specjalna dla SB-ków.

    O tak, tu też jest dużo winy rządu, co się dziwić z owczego pędu do wiedzy, skoro teraz bez średniego wykształcenia nawet tyłków w domu starców podcierać nie można. Ja rozumiem, że do tego też jest potrzebna specjalistyczna wiedza, ale więcej tej wiedzy zdobędzie się na specjalistycznym trzymiesięcznym szkoleniu, niż po trzyletnim liceum. W końcu wiedza na temat równań kwadratowych, czy rachunku prawdopodobieństwa, geografii, czy kodu DNA niewiele tu pomoże.
    Więc uważam, że o ile wymóg posiadania jakiegoś przeszkolenia w tym kierunku jest zasadny, o tyle nie sądzę aby absolwent liceum mył tyłek lepiej niż osoba po gimnazjum z ukończonym specjalistycznym kursem.

Data: 2009-10-22 22:22:08
Autor: gr
Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow
On 22 Paź, 20:12, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:
Użytkownik "gr" <jagre...@wp.pl> napisał w wiadomościnews:1991b315-6d23-42c5-85d4-6182b7bd838cd34g2000vbm.googlegroups.com...

    Więc uważam, że o ile wymóg posiadania jakiegoś przeszkolenia w tym
kierunku jest zasadny, o tyle nie sądzę aby absolwent liceum mył tyłek
lepiej niż osoba po gimnazjum z ukończonym specjalistycznym kursem.

Lepszy wymóg ma policja:
Aby być dyżurnym trzeba mieć 10 lat doświadczenia i to jest słuszne
oraz wyższe magisterskie

Data: 2009-10-23 16:09:51
Autor: Piotrek
[...]

Nie widzę sensu tego pytania. Możesz po prostu się nie legitymować tym dyplomem. Chyba nie jest problemem udawanie, że ma się niższy poziom wykształcenia niż w rzeczywistości? Równie dobrze możesz mieć "oficjalnie" tylko średnie, wystarczy się nie przyznawać do wyższego (albo mając 2 dyplomy przyznawać się tylko do jednego z nich). --

Zrzeczenie sie dyplomu ukonczenia studiow