Zu偶ycie baterii

Data: 2014-09-03 19:11:05
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
Samsung Galaxy Core, nowy
Android

S膮 sytuacje, 偶e nagle spada mi na艂adowanie baterii nagle o kilkana艣cie, albo wi臋cej (20-30) procent w ci膮gu kr贸tkiej chwili. Nie uda艂o mi si臋 przyuwa偶y膰 momentu, gdy to si臋 dzieje, ale widz臋 po stanie baterii, 偶e nagle spad艂, gdy telefon le偶a艂 na stole nieruszany. Widz臋 te偶 szybki spadek stanu na艂adowania na wykresie, kt贸ry wida膰 w ustawieniach.
Raz mia艂em nieca艂e 50% na艂adowania, za 2-3 godziny spojrza艂em, a telefon by艂 wy艂膮czony. W艂膮czy艂em go i okaza艂o si臋, 偶e stan baterii to 0%!

Sk膮d mog膮 si臋 bra膰 takie sytuacje?
Mam wy艂膮czone wszystko, co zb臋dne. W tle nie dzia艂aj膮 aplikacje, animowanych widget贸w nie mam, wifi wy艂膮czone, dost臋p do internetu przez sie膰 kom贸rkow膮 wy艂膮czony, bluetooth wy艂膮czony, dost臋p do sieci przestawiony na samo GSM.
Wykres wygl膮da tak, jakby bardzo powoli stan baterii spada艂, a nagle jest pik w d贸艂 bez uzasadnienia. Dost臋pu do sieci nie ma, wi臋c 偶adne aktualizacje automatyczne w tle nie wchodz膮 w gr臋.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-09-03 19:16:05
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-03 19:11, GAD Zombie wrote:
Samsung Galaxy Core, nowy
[...]

Hehe, witamy w swiecie smartfonow ;]
Na poczatek sugerowalbym dwie rzeczy:
1. Sprobuj cos wygooglac w tym temacie np:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2391057
2. Sprawdziles czy sa dostepne aktualizacje systemu?

Data: 2014-09-03 19:17:34
Autor: dizel
Zu縴cie baterii
On Wed, 03 Sep 2014 19:11:05 +0200, GAD Zombie
<gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:

Samsung Galaxy Core, nowy
Android

S sytuacje, 縠 nagle spada mi na砤dowanie baterii nagle o kilkana禼ie, albo wi阠ej (20-30) procent w ci眊u kr髏kiej chwili. Nie uda硂 mi si przyuwa縴 momentu, gdy to si dzieje, ale widz po stanie baterii, 縠 nagle spad, gdy telefon le縜 na stole nieruszany. Widz te szybki spadek stanu na砤dowania na wykresie, kt髍y wida w ustawieniach.
Raz mia砮m nieca砮 50% na砤dowania, za 2-3 godziny spojrza砮m, a telefon by wy潮czony. W潮czy砮m go i okaza硂 si, 縠 stan baterii to 0%!

Sk眃 mog si bra takie sytuacje?
Mam wy潮czone wszystko, co zb阣ne. W tle nie dzia砤j aplikacje, animowanych widget體 nie mam, wifi wy潮czone, dost阷 do internetu przez sie kom髍kow wy潮czony, bluetooth wy潮czony, dost阷 do sieci przestawiony na samo GSM.
Wykres wygl眃a tak, jakby bardzo powoli stan baterii spada, a nagle jest pik w d蟪 bez uzasadnienia. Dost阷u do sieci nie ma, wi阠 縜dne aktualizacje automatyczne w tle nie wchodz w gr.

Mo縠 jaka aplikacja niepotrzebnie wybudza telefon.
Sprawd to wed硊g tego poradnika:
http://forum.android.com.pl/f1053/betterbatterystats-kontrola-drenaa-u-baterii-128680/

Pozdrawiam

Data: 2014-09-03 21:22:46
Autor: GAD Zombie
Zu縴cie baterii
W dniu 2014-09-03 19:17, dizel pisze:

Mo縠 jaka aplikacja niepotrzebnie wybudza telefon.
Sprawd to wed硊g tego poradnika:
http://forum.android.com.pl/f1053/betterbatterystats-kontrola-drenaa-u-baterii-128680/

Dzi阫i ch硂paki, chyba macie racj. Wygl眃a na to, 縠 musz si jeszcze wiele nauczy. Zdaje si, 縠 niekt髍e aplikacje, chocia niby je zamykam, to dalej w tle cz甓ciowo dzia砤j (cokolwiek to mo縠 znaczy) i chyba 縭 czasem baterie, robi眂 ch* wie co w tym czasie, bo nawet tego nie wida. Program z tego forum 禼i眊n背em i sporo pokaza, fajne narz阣zie. Zostawi je sobie i b阣 秎edzi dalej ;)

Nie mia ch硂p problemu, kupi se smartfona ;)

Data: 2014-09-03 21:32:49
Autor: atm
Zu縴cie baterii
On 2014-09-03 21:22, GAD Zombie wrote:
[...]

Pod wzgledem codziennego uzytkowania wolalbym jednak chyba pseudomultitasking iOS. Na iPadzie niewazne co zminimalizuje do tla: mala czy duza gre, Safari z kilkoma zakladkami itd; wyglada, ze siedzi grzecznie w tle zamrozone. W Androidze zas multitasking daje o wiele wiecej mozliwosci jednak powoduje tez sytuacje, ze niewlasciwie napisana aplikacja bedzie siedziala sobie w tle i zarla baterie.
Ostatnio testowalem rozne alternatywne w stosunku do wbudowanej przegladarki www. Wiekszosc z nich w mniejszym lub wiekszym stopniu zywila sie po zminimalizowaniu jej. Ostatecznie powrocilem do podstawowej.

Data: 2014-09-03 21:53:50
Autor: dizel
Zu縴cie baterii
On Wed, 03 Sep 2014 21:32:49 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Co do samej 縴wotno禼i baterii i aplikacji w andku to nie jest tak 縠
ka縟a aplikacja wybudza i drenuje bateri, trafi si jakie
niedorobione i tak p蠹niej jest tyle 縠 nie ka縟a apka tak 糽e dzia砤
na system.

Pozdrawiam

Data: 2014-09-03 21:59:14
Autor: atm
Zu縴cie baterii
On 2014-09-03 21:53, dizel wrote:
[...]

Skupilem sie na alternatywnych przegladarkach, w przypadku innych aplikacji jest mniej takich przypadkow. Poki co wzorowo oceniam aplikacje Googla: wbrew pozorom ilosc przyznawanych uprawnien nie jest tak obszerna jak w przypadku innych programow, oprocz tego siedzac w pamieci nie dozywiaja sie i ladnie daja sie ubijac systemowi.

Data: 2014-09-04 12:55:57
Autor: GAD Zombie
Zu縴cie baterii
W dniu 2014-09-03 21:59, atm pisze:
[...]

A czy s jakie istotne r罂nice w przegl眃aniu stron mi阣zy przegl眃arkami? Ja mam od nowo禼i wbudowan przegl眃ark o nazwie "Internet" :) oraz Chrome. W zasadzie u縴wam tej pierwszej i nie bardzo wiem po co mi dwie. Ale mo縠 warto si przestawi na drug, tylko nie widz r罂nicy na pierwszy rzut oka.

Data: 2014-09-04 13:02:20
Autor: atm
Zu縴cie baterii
On 2014-09-04 12:55, GAD Zombie wrote:
[...]

Taaaa, nazwa przygladarki "Internet" to juz szalenstwo ;]
Ale fakt faktem, ze jest dobra. Ciekawa opcja jest sterowanie, ktore mozna wlaczyc w ustawieniach. Po wyciagniecu tego menu palcem z prawej krawedzi mozna wykonwyac chyba wszystkie podstawowe operacje.
Co do innych przegladarek...tez mam mieszane uczucia co do ich wartosci dodanej. To co mi sie spodobalo w innych:
-Firefox: mozliwosc zainstalowania Ghostery blokujacego sledzenie
-Opera: mozliwosc zawijania tekstu. Niektore strony sa tak stworzone, ze tekst automatycznie nie dopasowuje sie do ekranu i trzeba przewijac,
Opera radzi sobie z tym bardzo dobrze.

Data: 2014-09-04 13:01:55
Autor: GAD Zombie
Zu縴cie baterii
W dniu 2014-09-03 21:32, atm pisze:
[...]

Ja si w og髄e zastanawiam jak to jest z tym Androidem. We糾y przyk砤dowo aplikacj, kt髍 禼i眊n背em z sieci - emulator konsoli Atari 2600. Dzia砤 fajnie. Zamykam go strza砶 'wstecz', wi阠 wydawa硂 mi si, 縠 poprawnie, bo okno znika. Nie widz go w aktywnych procesach, chocia pewnie 糽e sprawdza砮m, albo nie wiem gdzie to robi.
Ten program, co 禼i眊n背em, pokaza mi jednak, 縠 aplikacja wci笨 dzia砤 w tle, jest aktywna, ma jak倍 w潮czon us硊g, kt髍a w dziesi眛kach tysi阠y razy co tam wybudza, jak to jest enigmatycznie opisane. Mo縠 to ta cholera z縠ra mi pami赕, ale nie wiadomo.
To jak to jest, kiedy aplikacj si zamyka? Ona si minimalizuje i dzia砤 w tle, czy jako "zamra縜" i nie dzia砤, chocia mo縩a j przywr骳i (na zw髍 hibernacji komputera), czy mo縠 jednak si zamyka?

Data: 2014-09-04 13:35:08
Autor: atm
Zu縴cie baterii

[...]

Nie przypominam sobie, zeby aplikacje ukrywaly sie po zamknieciu jest wstecznym. Natomiast przycisk Home chowa aplikacje nie zamykajac jej.
System zas zaleznie od zasobow pamieci zostawi ja zminimalizowana lub ubije gdy zaczyna brakowac pamieci. W takiej sytuacji niektore aplikacje nadal sobie pobieraja prad. Z reguly nie sa to duze ilosci.
Rzadko trafi sie cos bardziej zachlannego na energie.
W pamieci jednak oprocz zminimalizowanych aplikacji siedza jeszcze procesy zwiazane z aplikacjami i scacheowane aplikacje, domyslam, ze te sa calkiem zamrozone. Czasem sprawdzam co w pamieci piszczy przy pomocy tej aplikacji: https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.systempanel
Na moje potrzeby idealna.

Data: 2014-09-04 13:37:01
Autor: atm
Zu縴cie baterii
  Czasem sprawdzam co w pamieci piszczy przy pomocy
tej aplikacji:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.systempanel
Na moje potrzeby idealna.

SystemPanel is not an automatic task killer. It has been well-established (by the Android documentation and direct communication with the Android engineers) that randomly or periodically terminating arbitrary tasks in the interest of saving memory will NOT yield a benefit in performance or battery life. The only benefit you will see from an automatic task killer is if it happens to terminate misbehaving apps. SystemPanel provides a better solution to this problem by showing you which apps are consuming CPU in the background (over time) with the "System Monitor" feature. It is then recommended that such applications be reconfigured or uninstalled (or perhaps corrected by filing a bug with the offending application's author).

Data: 2014-09-04 20:51:01
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Thu, 04 Sep 2014 13:01:55 +0200, GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:
To jak to jest, kiedy aplikacj臋 si臋 zamyka? Ona si臋 minimalizuje i dzia艂a w tle, czy jako艣 "zamra偶a" i nie dzia艂a, chocia偶 mo偶na j膮 przywr贸ci膰 (na zw贸r hibernacji komputera), czy mo偶e jednak si臋
zamyka?

 Widz臋, 偶e pokutuje tu mieszanka mit贸w i uprzedze艅. 呕eby aplikacja z偶era艂a baterie w Androidzie programista musi si臋 na prawd臋 postara膰.
Klawisz back zako艅czy aplikacj臋, je艣li programista obs艂u偶y akcj臋 "wci艣ni臋to back"  i zako艅czy jej prac臋. Je艣li tego nie zrobi system domy艣lnie  "schowa" j膮 w t艂o i zatrzyma (wyj膮tek od tego poni偶ej).  W Androidzie, ze wzgl臋du na prac臋 w warunkach zasilania bateryjnego ka偶de prze艂膮czenie si臋 na inn膮 aplikacje powoduje zatrzymanie bie偶膮cej CHYBA, 呕E programista intencjonalnie obs艂uguje takie zdarzenie i wymusi prac臋 aplikacji w tle np. kontynuacja oblicze艅.  Opr贸cz zatrzymywania mamy domy艣lne usypianie urz膮dzenia, chyba, 偶e znowu programista celowo zablokuje u艣pienie. Tutaj na prawd臋 ci臋偶ko zrobi膰 jaki艣 b艂膮d aby przez przypadek aplikacja zosta艂a prz臋艂膮czona w tlo i ci膮gle dzia艂a艂a, bo trzeba to z g贸ry przewidzie膰 na etapie projektu aplikacji,  inaczej domy艣lnie system ja zatrzyma. St膮d trudno m贸wi膰, 偶e aplikacja z powodu b艂臋du dzia艂a w tle i z偶era bateri臋 zamiast si臋 zamkn膮膰. To oznacza, 偶e programista celowo co艣 chcia艂 robi膰 w tle ale z czym艣 przesadzi艂 i to co si臋  dzieje w tle zabiera zbyt du偶o cpu. W og贸le "aplikacja" to troch臋 niefortunne okre艣lenie w przypadku Androida, bo pejoratywnie kojarzy si臋 z aplikacj膮 (programem) na PC, a to troch臋 inaczej wygl膮da. W Androidzie aplikacja jest jakby modu艂em/rozszerzeniem do systemu implementuj膮cym odpowiednie metody wywo艂ywane przez ten system. To nie jest tak proste jak w unices, 偶e tworzony jest nowy proces i  jest call  main() za艂adowanego kodu (w uproszczeniu). Sam proces instalacji "aplikacji" spowoduje uaktywnienie jej pewnych cz臋艣ci kodu (np. serwis贸w) i tu偶 po zainstalowaniu mo偶e ju偶 dzia艂a膰, bez "uruchamiania" przez u偶ytkownika np. przechwytywanie sms贸w i wysy艂anie ich gdzie艣 dalej ;). Poza tym w Androidzie jest rozdzielenie mi臋dzy t膮 cz臋艣ci膮 kodu, kt贸ra ma wy艣wietli膰 i zarz膮dza膰 UI (activity)  a  cz臋艣ci膮, kt贸ra ma co艣 robi膰, najcz臋艣ciej w tle i nie potrzebuje do tego UI (serwis). Je艣li w kodzie w cz臋艣ci UI cpu sp臋dzi za du偶o czasu (przez b艂膮d programisty) taka aplikacja zostanie ubita przez system bardzo szybko (system nie dopuszcza takiego dzia艂ania). Natomiast w serwisie (w tle) mo偶na robi膰 co dusza zapragnie, na pe艂nym gazie cpu.
Podsumowuj膮c, je艣li aplikacja ci膮gle co艣 robi w tle to tak ma by膰, zatrzyma膰 tego nie mo偶na, bo najcz臋艣ciej po zatrzymaniu przez u偶ytkownika jakim艣 narz臋dziem system to uruchomi ponownie, je艣li programista przewidzia艂 to i wymusza autorestart. Jedyne rozwi膮zanie to jej odinstalowanie.

--
Marek

Data: 2014-09-04 21:01:55
Autor: atm
Zu偶ycie baterii

[...]

Moje doswiadczenie w tej kwestii wyglada nastepujaco. Jest polski agregator tresci z roznych stron. Nazwy teraz juz nie pomne, nie chce tez wyciagac jej poraz kolejny bo byc moze w tej chwili problem zostal juz zlikwidowany. W kazym razie po uruchomieniu aplikacji i jej zwinieciu przyciskiem Home siedziala sobie aktywna w pamieci, zrac przez cala noc baterie. Zjadala ok 14-20% pojemnosci. System jej nie ubijal. Zaczalem wtedy kombinowac z aplikacjami ubijajacymi zrace aplikacje. Dzialalo to tak sobie a dodatkowo agregator po takim silowym ubiciu na starie zlaszal jakis blad. Ostatecznie odpuscilem sobie ten program.

Data: 2014-09-04 21:20:19
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Thu, 04 Sep 2014 21:01:55 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
cala noc baterie. Zjadala ok 14-20% pojemnosci. System jej nie
ubijal.

Aplikacja mia艂a service, kt贸ry z za艂o偶enia ma  dzia艂a膰 w tle i system tego nie na prawa ubi膰. Przesadzono co艣 w tym serwisie, podejrzewam 偶e za cz臋sto co艣 sprawdza艂 w sieci, st膮d cz臋ste wybudzanie lub wr臋cz celowe wstrzymanie u艣pienia.

--
Marek

Data: 2014-09-04 21:28:03
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-04 21:20, Marek wrote:
[...]

Mozliwe, w kazdym razie chcialbym aby Android ogarnial takie aplikacje. Jest to system dla szeroko pojetego og贸艂u a nie geekow. Jesli ktos bedzie mial pecha i trafi na dwie-trzy takie aplikacje to szlag go trafi, ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.
Mam wraznienie, ze w codziennych sytuacjach ograniczony multitasking iOS jednak lepiej sie sprawdza.

Data: 2014-09-05 00:01:19
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Thu, 04 Sep 2014 21:28:03 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
Mozliwe, w kazdym razie chcialbym aby Android ogarnial takie
aplikacje.
Jest to system dla szeroko pojetego og贸艂u a nie geekow.

System wr贸偶k膮 nie jest, sk膮d ma wiedzie膰, 偶e to co  zleci艂 mu programista to jednak nie o to chodzi i ma to ubi膰?  Grzecznie wykonuje to co (durny) programista ka偶e. Owszem, ma to swoje wady ale te偶 i zalety.

Jest to system dla szeroko pojetego og贸艂u a nie geekow.

Android powsta艂 jako system od geek贸w dla geek贸w,  (nie)stety wydosta艂 si臋 z laboratorium i si臋 rozprzestrzeni艂.
Mam wraznienie, ze w codziennych sytuacjach ograniczony
multitasking iOS
jednak lepiej sie sprawdza.

U偶ywaj iphona zatem.

--
Marek

Data: 2014-09-05 07:02:06
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5408bd53$0$2372$65785112news.neostrada.pl...
Jest to system dla szeroko pojetego og贸艂u a nie geekow.

:-))))) dobre!

ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.

Czemu nie 艂adujesz telefonu w nocy aby mie膰 rano pe艂ne 100%?

Data: 2014-09-05 14:06:51
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

To chyba przypadlosc iPhoneow, ze trzeba je w nocy ladowac, moj SGS2 spokojnie wytrzymuje p贸艂torej doby :] (do dwoch ale to juz ponizej 30%)

Data: 2014-09-05 07:40:57
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

iPhone kt贸rego nie u偶ywasz te偶 dwa-trzy dni postoi na baterii.
Mam drugiego iPhone4 z polsk膮 kart膮 SIM (Orange) kt贸ry si臋
loguje tutaj czasem do T-Mobile a czasem do Orange... Le偶y
sobie na p贸艂ce i pare dni na baterii pochodzi. Co nie znaczy 偶e
jak bym zacz膮艂 go intensywnie u偶ywa膰 w sieci, na Skype, appki
u偶ywaj膮ce GUI, internetu to wytrzyma艂by tyle samo, nie?

moj SGS2 spokojnie wytrzymuje p贸艂torej doby :]
(do dwoch ale to juz ponizej 30%)

P贸艂torej doby? Czyli kiedy 艂adujesz? W czasie dnia?
Nie rozumiem sensu... Korzy艣膰 偶adna a tylko kuku sobie mo偶esz
zrobi膰 jak b臋dziesz akurat chcia艂 d艂u偶ej pou偶ywa膰.
Ja 艂aduj臋 w ten spos贸b iPhone4 od ponad 3 lat 偶e niezale偶nie od
tego ile zosta艂o wieczorem w baterii (czasem 12% a czasem 75%)
to podpinam pod 艂adowark臋 i id臋 spa膰 - ka偶dy dzie艅 zaczyna od 100%.

Data: 2014-09-05 14:50:09
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Uzywam telefonu, choc oczywiscie nie tak intensywnie jak wiele innych osob. Przede wszystkim typowe sprawy: rozmowy tel. troche smsow, troche przegladania www, sporo przypomnien z kalendarza.

[...]

艁aduje przewaznie w ciagu dnia, wieczorem czasem w nocy zaleznie od tzw "widzimisie"

Data: 2014-09-05 07:56:28
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5409b192$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
Uzywam telefonu, choc oczywiscie nie tak intensywnie jak
wiele innych osob.

Czyli sam przyznajesz 偶e to nie zaleta SG2 ale p艣tyczka w nos
iPhonowi musia艂e艣 jednak pstrykn膮膰... czy偶 to nie jeste jednak fanatyzm?

[...]

Zalet膮 艂adowania zawsze po p贸j艣ciu spa膰 jest to, 偶e telefon si臋 艂aduje
gdy go nie potrzebujesz bo sam 艣pisz i regenerujesz swoje baterie.

Data: 2014-09-05 15:06:05
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:56, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

No zeby to napisal ktos inny...ale ktos kto wrzuca watki typu "Android i 64bity"... No i nie schlebiaj Apple'owi - do fanatyzmu jest mi baaaardzo daleko :]

[...]

Zgadza sie, kiedys tak robilem. Pozniej dalem z tym spokoj.

Data: 2014-09-05 17:08:02
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:56, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

M贸j w膮tek o 64-bitach nie by艂 fanatyczny...

[...]

Idealnie by艂oby gdyby艣 艂adowa艂 przy 30% i ko艅czy艂 艂adowanie przy 70% :-)
Jak Toyota Prius... :-)

Data: 2014-09-05 14:35:36
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Fri, 05 Sep 2014 14:06:51 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
To chyba przypadlosc iPhoneow, ze trzeba je w nocy ladowac, moj
SGS2
spokojnie wytrzymuje p贸艂torej doby :] (do dwoch ale to juz ponizej
30%)

To jest bardzo ryzykowne post臋powanie. Nagle przyda偶y Ci si臋 awaryjna sytuacja (wypadek, szpital), gdzie musisz wykona膰 du偶o telefon贸w i bateria si臋 szybko sko艅czy, bo nie by艂a na艂adowana. Podobnie jak wojsku za konuny by艂a zasada dla kierowc贸w, 偶e z jednostki nie mo偶na wyjecha膰 je艣li w baku poziom paliwa "jest  wi臋kszy od zapa艂ki" licz膮c od kraw臋dzi wlewu do poziomu cieczy  tak z smartfonem
nie mo偶na opuszcza膰 domu bez baterii na 100% :).

--
Marek

Data: 2014-09-05 07:42:22
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.3886508955270719556news.neostrada.pl...
[...]

Ot贸偶 to. Zrozumia艂bym 偶e nie 艂aduje codziennie gdyby napisa艂 偶e
mo偶e telefon u偶ywa膰 tydzie艅 bez 艂adowania... Ale napisa艂 "p贸艂tora"
doby :-)))
Ma艂o tego - jak 艂adujesz w r贸偶nych porach dnia to nie masz
rutyny kt贸ra pomaga Ci w艂a艣nie nie wyj艣膰 z domu z pust膮 bateri膮.

Data: 2014-09-05 14:46:56
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:42, Pszemol wrote:
[...]

Alez ja niebezpieczne zycie do tej pory prowadzilem, eehhh musze to powaznie przemyslec ;]

Data: 2014-09-06 12:21:57
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
Dnia Fri, 5 Sep 2014 07:42:22 -0500, Pszemol napisa(a):
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message Ot罂 to. Zrozumia砨ym 縠 nie 砤duje codziennie gdyby napisa 縠
mo縠 telefon u縴wa tydzie bez 砤dowania... Ale napisa "p蟪tora"
doby :-)))

Poltora doby jest dobre. Bo jak wrocisz pijany i zapomnisz podlaczyc do ladowarki, to drugi
dzien tez bedzie dzialala :-)

Ma硂 tego - jak 砤dujesz w r罂nych porach dnia to nie masz
rutyny kt髍a pomaga Ci w砤秐ie nie wyj舵 z domu z pust bateri.

Przeciez to jest smartfon, rutynowo wkladasz ladowarke do kieszeni :-)

J.

Data: 2014-09-05 14:41:20
Autor: atm
Zu偶ycie baterii
On 2014-09-05 14:35, Marek wrote:
[...]

Ehhh, lubie ten dreszcz emocji; tak wiesz - metro hardkor ;]]]
Jutro uderzam w plener z Motorola Defy i outdoorowym powerbankiem 9000mAh. Gdy trzeba mam zapas pradu.

Data: 2014-09-05 21:00:08
Autor: J.F.
Zu偶ycie baterii
Dnia Fri, 05 Sep 2014 14:06:51 +0200, atm napisa(a):
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.
Czemu nie 砤dujesz telefonu w nocy aby mie rano pe硁e 100%?

To chyba przypadlosc iPhoneow, ze trzeba je w nocy ladowac, moj SGS2 spokojnie wytrzymuje p蟪torej doby :] (do dwoch ale to juz ponizej 30%)

Nie umiesz uzywac smartfonu, albo to jakies g*. SGS4 to sie w dwie godziny potrafi wyladowac :-)

J.

Data: 2014-09-05 17:08:55
Autor: Pszemol
Zu縴cie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
[...]

Faktem jest 縠 jak si uprzesz to wy砤dujesz ka縟y smartfone
w kilka godzin intensywnego u縴wania  z ekranem na pe硁ej
jasno禼i i CPU non-stop u縴waj眂ym pe硁ej mocy i internetu.

Data: 2014-09-06 10:01:37
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-04 20:51, Marek pisze:
[...]

Nie znam 偶adnych mit贸w na ten temat, a uprzedze艅 nie mam, bo to m贸j pierwszy telefon z Androidem i uwa偶am, 偶e jest to naprawd臋 pot臋偶na rzecz o wielkich mo偶liwo艣ciach.
Natomiast przyznaj臋 si臋 publicznie do niewiedzy, bo nie chcia艂o mi si臋 czyta膰 o tym ksi膮偶ek zanim kupi艂em i wszystkiego ucz臋 si臋 na bie偶膮co. Zreszt膮 nigdy nie przysz艂oby mi do g艂owy, 偶e trzeba si臋 naczyta膰 literatury zanim zacznie si臋 u偶ywa膰 telefonu :)

> [...]
u偶ytkownika jakim艣 narz臋dziem system to uruchomi ponownie, je艣li
programista przewidzia艂 to i wymusza autorestart. Jedyne rozwi膮zanie to

Nie znam tego jeszcze za dobrze, ale mam wra偶enie, 偶e masz zbyt wiele wiary w programist贸w, kt贸rzy ma艂o wiedz膮 co robi膮 ;).
Na przytoczonym przeze mnie przyk艂adzie wida膰, 偶e co艣 jest nie tak. Obserwuj臋 to ju偶 od kilku dni uwa偶nie. Konsola Atari 2600 jest wy艂膮czona ca艂kiem. Ale jak si臋 j膮 w艂膮czy, to pozostaje w pami臋ci jaki艣 jej proces, kt贸ry jest aktywny (wida膰 po statystykach w Wakelock Detector). Jak si臋 go nie ubije, to jest aktywny nawet par臋 dni. Wyt艂umacz mi, po co to mo偶e by膰, skoro programista musia艂 tego chcie膰? Jak to ubij臋, to wszystko dzia艂a jak nale偶y, nic si臋 nie psuje, ale to zostaje wy艂膮czone.
Albo programista nie wie, 偶e tak zrobi艂, albo jest z艂o艣liwy i celowo zostawia w艂膮czone co艣, co raczej szkodzi, bo niczemu dla mnie nie s艂u偶y (a to m贸j telefon, ma s艂u偶y膰 mi, a nie komu艣). Osobi艣cie obstawiam, 偶e takich aplikacji jest wi臋cej.

Data: 2014-09-06 12:12:58
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sat, 06 Sep 2014 10:01:37 +0200, GAD Zombie <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:
[...]

 Zanim spr贸buj臋 odpowiedzie膰 na Twoje pytanie  kilka s艂贸w wst臋pu o zarz膮dzaniu uruchomionymi aplikacjami przez system Android.
O zako艅czeniu i usuwaniu aplikacji z ram decyduje system a nie user. To taki paradygmat Androida. Chodzi o to by kolejne jej uruchomienie by艂o szybsze. Z potrzeby izolacji  ka偶dy proces to dedykowana instancja maszyny wirtualnej javy (dalvik), cz臋ste uruchamianie takiego procesu jest do艣膰 cpu-偶ernym zadaniem wi臋c tego si臋 unika. Szybciej wywo艂ywa膰 u艣piony w pami臋ci proces ni偶 go od nowa 艂adowa膰. System wie ile ma wolnych zasob贸w, je艣li ram si臋 ko艅czy usuwa najrzadziej uruchamiane aby zrobi膰 miejsca nowym. Z tego powodu programi艣ci nie stosuj膮 trwa艂ego "zamykania" aplikacji, mo偶na to wymusi膰, ale takie dzia艂anie jest niezgodne z przyj臋tym paradygmatem. System ma tym zarz膮dza膰 i koniec. Aplikacja zako艅czona nie zabiera cpu, jest "zamro偶ona" w ram. Nie b臋dzie widoczna w oryginalnym menad偶erze aktywnych aplikacji. Niestety mog膮 j膮 niepotrzebnie pokazywa膰 jakie艣 "eksperckie" narz臋dzia, u偶ytkownikowi wychowanemu na PC mo偶e si臋 to kojarzy膰 藕le, st膮d zaraz ma odruch usuwania takich aplikacji. Takie dzia艂anie nie ma sesnsu dla poprawnie napisanych aplikacji. Tutaj zaczyna si臋 pierwszy haczyk. Aplikacjie "zako艅czone" (ale ci膮gle trzymane "pod r臋k膮" przez system w ram)  nie b臋d膮 u偶ywa膰 cpu (baterii) pod warunkiem, 偶e s膮 to aplikacje bez serwis贸w, np. apka do rysowania na ekranie: dzia艂a (jest aktywna) gdy jest "na ekranie", gdy jej nie ma (prze艂膮czono si臋 na co艣 innego) jej aktywno艣膰 traci sens, wi臋c jest zatrzymywana. Serwis to taka wyodr臋bniona cze艣膰 aplikacji, kt贸ra ma za zadanie obs艂u偶y膰 w tle jakie艣 zdarzenie w systemie np. odbi贸r sms. Je艣li apka ma serwis to b臋dzie on aktywowany aby gdy nast膮pi odpowiednie zdarzenie. Serwis te偶 nie jest problemem dla baterii, bo jego kod wykonywany jest tylko gdy nast膮pi zdarzenie i z regu艂y kr贸tko. Narz臋dzia pokazuj膮ce list臋 proces贸w taki serwis b臋d膮 najcz臋艣ciej wy艣wietla艂y pod nazw膮 aplikacji, do kt贸rej nale偶y (bo de facto to cze艣膰 procesu tej aplikacji). Jak wida膰 nieaktywna aplikacja baterii zu偶ywa膰 nie mo偶e, a nawet je艣li ma serwis to jest on aktywny tylko przy zdarzeniu wi臋c te偶 drastycznie bateri nie u偶yje. I tutaj dochodzi drugi haczyk czyli nieszcz臋sne "wakelocki". System telefonu jako narz臋dzia zasilanego z baterii ma mechanizm, kt贸ry jak najszybciej chce aktywne ale "niedotykane" przez u偶ytkownika  urz膮dzenie  prze艂膮czy膰 w stan o niskim poborem energii nazywany potocznie u艣pieniem.  Jest kilka poziom贸w g艂臋boko艣ci u艣pienia,  najg艂ebszy (najmniej zu偶ywaj膮cy baterii) to taki, w kt贸rym ekran jest wy艂膮czony i cpu  zatrzymany.  Wakelocki (dosl. "pozosta艅 aktywny") to takie blokady zak艂adane przez aplikacje, kt贸re blokuj膮 automatyczne usypianie (wy艂膮czanie) lcd lub cpu (i innych peryferi贸w). Wakelock na lcd spowoduje ci膮gle w艂膮czony ekran ale nie ma wyp艂ywu na cpu. Wakelock na cpu nie u艣pi cpu mimo, 偶e lcd zostanie  wy艂膮czony. Np. aplikacja odtwarzaj膮ca mp3 musi w艂膮czy膰 wakelocka na cpu ale nie musi na lcd. Je艣li nie za艂o偶y na cpu to po chwili braku akywno艣ci ze strony usera cpu zostanie zatrzymany i odtwarzanie zostanie przerwane. Oczywi艣cie po zako艅czeniu odtwarzania (lub aplikacji) wakelock musi by膰 "zdj臋ty" bo inaczej cpu nigdy nie wejdzie w stan u艣pienia. I tutaj si臋 zaczyna 贸w drugi haczyk: aplikacja sama musi wakelocka zdj膮膰 bo tylko ona (czyt. programista) wie czy cpu jest jej jeszcze potrzebny czy nie, system za ni膮 tego nie zrobi.  Je艣li programista pope艂ni b艂膮d i z powodu tego b艂臋du nie nast膮pi zdj臋cie wakelocka to cpu nie zostanie ju偶 w pe艂ni u艣piony i b臋dzie drenowa艂 bateri臋 mimo wy艂膮czonego ekranu (!).
Przyk艂ad z potrzeb膮 u偶ycia wakelocka w odtwarzaniu mp3 jest chyba prosty i  zrozumia艂y. Emulator, o kt贸rym piszesz ma najpewniej zarejestrowany serwis do obs艂ugi jakiego艣 zdarzenia. Serwis ten aktywuje wakelocka gdy nast膮pi owo zdarzenie  aby je obslu偶y膰, a potem z jaki艣 powod贸w go nie zdejmuje. Pytanie, po co emulatorowi serwis dzia艂aj膮cy w tle...  autor to jako艣 t艂umaczy? Mo偶esz poda膰 linka do tej aplikacji? Mo偶e z jej manifestu da si臋 wywnioskowa膰 co si臋 dzieje.

--
Marek

Data: 2014-09-06 06:33:03
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.8751597334165244655news.neostrada.pl...
[...]

Opr贸cz oczywistego b艂臋du w programie mo偶e te偶 by膰 celowe
dzia艂anie maj膮cen na celu np. robienie czego艣, czego nie og艂asza
aplikacja: np. 艣ci膮ganie w tle reklam do pokazania przy nast臋pnym
wej艣ciu na ekran, albo zbieranie informacji o aktywno艣ci usera
i wykorzystywanie tego do cel贸w reklamowych...
We藕 pod uwag臋, 偶e wiele aplikacji nie m贸wi u偶ytkownikowi
o 100% swoich zamiar贸w i planach w stosunku do telefonu
do kt贸rego user j膮 zainstalowa艂.

Data: 2014-09-06 22:20:34
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-06 12:12, Marek pisze:
Zanim spr贸buj臋 odpowiedzie膰 na Twoje pytanie  kilka s艂贸w wst臋pu o
zarz膮dzaniu uruchomionymi aplikacjami przez system Android.
> [...]

Dzi臋ki za obszerne info, niekt贸re sprawy mi si臋 przyda艂y, ale zbyt dok艂adnie to nie musisz (ju偶 szczeg贸lnie o tych serwisach ;)). Jestem zawodowym programist膮 i takie sprawy nie s膮 dla mnie wiedz膮 tajemn膮.
Co do wakelock贸w, to teraz b臋d臋 ju偶 wiedzia艂 o co kaman.

I wygl膮da na to, 偶e w艂a艣nie omawiany emulator, ma jaki艣 serwis o nazwie AlarmManager, kt贸ry co chwil臋 robi tego wakelocka na procesorze i co艣 drugiego, czego nie rozumiem na razie, ale w programie Wakelock Detector jest to opisane jako 'wyzwalane' i tu widz臋, 偶e liczba razy (nie wiem co on zlicza, ale by膰 mo偶e w艂a艣nie jakie艣 zdarzenia co X czasu) zapieprzaj膮 sobie naprz贸d co par臋 sekund, mimo, 偶e emulator zamkn膮艂em. W tym samym miejscu widz臋 te偶, 偶e status aplikacji jest 'dzia艂aj膮ce'. Wakelock na procesorze te偶 zapieprza wiele razy. Teraz obserwuj臋, to ju偶 w ci膮gu 5 minut jest 120 razy i ro艣nie.

[...]

Jasne, to ta aplikacja:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.freeEmu.Emu2600

Tylko bez 艣ci膮gni臋cia jakiego艣 romu z grami nie uruchomi si臋 dalej ni偶 do g艂贸wnego menu. Mo偶na co艣 pobra膰 np. st膮d:
http://www.atarimania.com/game-atari-2600-vcs-river-raid_s6826.html

Autora o nic nie pyta艂em na razie :).

Data: 2014-09-06 22:21:35
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-06 22:20, GAD Zombie pisze:
> [...]

Aha, mam wy艂膮czone wifi w telefonie. By膰 mo偶e ten w tle pr贸buje 艣ci膮ga膰 jakie艣 reklamy. Tak czy siak chyba powinien przesta膰, gdy zamkn臋 program!

Data: 2014-09-07 00:38:51
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sat, 06 Sep 2014 22:20:34 +0200, GAD Zombie <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:
I wygl膮da na to, 偶e w艂a艣nie omawiany emulator, ma jaki艣 serwis o
nazwie
AlarmManager, kt贸ry co chwil臋 robi tego wakelocka na procesorze i
co艣

AlarmManager to cz臋艣膰 systemu. Emu2600 ma dwa serwisy jeden wykrywa zmiany w konfiguracji sieci  drugi wybudzenie telefonu przez usera. Ma te偶 obsluge reklam.

--
Marek

Data: 2014-09-07 09:19:46
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 00:38, Marek pisze:
[...]

Czemu wi臋c widz臋 to podczepione pod Emu2600? I czemu zostaje to aktywne po wy艂膮czeniu Emu?

> Emu2600 ma dwa serwisy jeden wykrywa
zmiany w konfiguracji sieci  drugi wybudzenie telefonu przez usera.

Ca艂kiem mo偶liwe i ma to sens

Ma te偶 obsluge reklam.

No w艂a艣nie, wiem. Jak si臋 w艂膮czy wifi, to pokazuje reklamy, a jak nie, to ich nie wida膰. Czy mo偶liwe jest, 偶e robi co艣 z nimi po zamkni臋ciu aplikacji?

Data: 2014-09-07 10:07:00
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sun, 07 Sep 2014 09:19:46 +0200, GAD Zombie <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:
[...]

Trudno stwierdzic bo 藕r贸de艂 tego projektu (chodzi cz臋艣膰 Androidow膮 interfejsu) nie znalaz艂em a dekompliacja nie daje w 100% czytelnego kodu. Na pierwszy rzut oka te serwisy maj膮 dzia艂a膰 tylko jak aplikacja jest na ekranie.  To do艣膰 skomplikowany emulator, u偶ywa zewn. natywnie skompilowanej pod arma biblioteki (core emulatora?), co ciekawe do艂膮czono te偶 wersje x86 tej biblioteki, ciekawe po co.

--
Marek

Data: 2014-09-07 10:48:24
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 10:07, Marek pisze:
[...]

Z pewno艣ci膮 kod nie jest banalny. Mo偶liwe, 偶e kod samej emulacji jest napisany przez kogo艣 i skompilowany dla arma i x86, a kto艣 go tylko zaadoptowa艂 do wersji androidowej. I mo偶e nawet niezbyt 艣wiadomie, albo z powod贸w jakich艣 licencji umie艣ci艂 obie wersje w Emu2600.
Ale to ju偶 tylko domys艂y.

Data: 2014-09-07 11:09:36
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
[...]

Chyba znalaz艂em, emu rejestruje w alarmmanagerze zg艂oszenie o  wybudzenie, jest to w pliku PopManager.class, tam  jest rejestracja periodycznego wybudzania co 3 sek serwisu PopService, kt贸ry  zwi膮zany jest z obs艂ug膮 reklam.

--
Marek

Data: 2014-09-07 12:06:40
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 11:09, Marek pisze:
[...]

Jednak reklamy. I pewnie powininen to wy艂膮czy膰 podczas zamykania, ale tego nie robi. Pozostaje ubijanie tego r臋czne po wy艂膮czeniu i tyle.

Data: 2014-09-07 13:08:25
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-06 12:12, Marek pisze:

Zanim spr贸buj臋 odpowiedzie膰 na Twoje pytanie  kilka s艂贸w wst臋pu o

Bardzo ciekawie piszesz, ale, prosz臋, zapoznaj si臋 z czym艣 takim jak
akapity. B臋dzie nam wszystkim wygodniej.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-07 14:21:29
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sun, 07 Sep 2014 13:08:25 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Bardzo ciekawie piszesz, ale, prosz臋, zapoznaj si臋 z czym艣 takim jak
akapity. B臋dzie nam wszystkim wygodniej.

Niestety kontakt z newsami mog臋 mie膰 tylko przez kom贸rk臋, czytnik news贸w do kt贸rego si臋 przyzwyczai艂em i tak to zmasakruje...

--
Marek

Data: 2014-09-07 14:38:20
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 14:21, Marek pisze:
[...]

W sensie, 偶e nie mo偶esz da膰 "dwa razy enter" w po艣cie? Szkoda :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-07 15:49:24
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sun, 07 Sep 2014 14:38:20 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W sensie, 偶e nie mo偶esz da膰 "dwa razy enter" w po艣cie? Szkoda :)

W艂a艣nie wydawa艂o mi si臋, 偶e ten czytnik i tak usunie extra entery, bo inne numery te偶 robi (艂amie linki). Przetestuje przy najbli偶szej okazji ;).

--
Marek

Data: 2014-09-06 12:19:23
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
Dnia Thu, 04 Sep 2014 20:51:01 +0200, Marek napisa(a):
 Widz, 縠 pokutuje tu mieszanka mit體 i uprzedze. 痚by aplikacja z縠ra砤 baterie w Androidzie programista musi si na prawd postara.
Klawisz back zako馽zy aplikacj, je秎i programista obs硊縴 akcj "wci秐i阾o back"  i zako馽zy jej prac. Je秎i tego nie zrobi system domy秎nie  "schowa" j w t硂 i zatrzyma (wyj眛ek od tego poni縠j).  W Androidzie, ze wzgl阣u na prac w warunkach zasilania bateryjnego ka縟e prze潮czenie si na inn aplikacje powoduje zatrzymanie bie勘cej CHYBA, 疎 programista intencjonalnie obs硊guje takie zdarzenie i wymusi prac aplikacji w tle np. kontynuacja oblicze.  Opr骳z zatrzymywania mamy domy秎ne usypianie urz眃zenia, chyba, 縠 znowu programista celowo zablokuje u秔ienie. Tutaj na prawd ci昕ko zrobi jaki b潮d aby przez przypadek aplikacja zosta砤 prz瓿眂zona w tlo i ci眊le dzia砤砤, bo trzeba to z g髍y przewidzie na etapie projektu aplikacji, inaczej domy秎nie system ja zatrzyma.

A mimo wszystko programisci opanowali te sztuke znakomicie, bo zzeraja
baterie blyskawicznie. I nawet nie wiadomo dlaczego - procesor, ekran,
transmisje, jakis akcelerator graficzny ? Czy google skorzystal z
okazji, i zeskanowal okolice..

W og髄e "aplikacja" to troch niefortunne okre秎enie w przypadku Androida, bo pejoratywnie kojarzy si z aplikacj (programem) na PC, a to troch inaczej wygl眃a. W Androidzie aplikacja jest jakby modu砮m/rozszerzeniem do systemu implementuj眂ym odpowiednie metody wywo硑wane przez ten system. To nie jest tak proste jak w unices, 縠

No pacz pan, ale unices sa passe, a w windows jak piszesz - system
wywoluje funkcje programu. Najwyrazniej jednak programy z uwielbieniem
wywoluja funkcje "wywolaj mnie przy najblizszej okazji".

A tak w zasadzie, to w Androidach nie ma zadnych programow, sa dane do
interpretera Dalvika :-)

Androidzie jest rozdzielenie mi阣zy t cz甓ci kodu, kt髍a ma wy秝ietli i zarz眃za UI (activity)  a  cz甓ci, kt髍a ma co robi, najcz甓ciej w tle i nie potrzebuje do tego UI (serwis). Je秎i w kodzie w cz甓ci UI cpu sp阣zi za du縪 czasu (przez b潮d programisty) taka aplikacja zostanie ubita przez system bardzo szybko (system nie dopuszcza takiego dzia砤nia). Natomiast w serwisie (w tle) mo縩a robi co dusza zapragnie, na pe硁ym gazie cpu.

Cos tam jednak musi to dzialanie przerwac, zeby obsluzyc inne.

Podsumowuj眂, je秎i aplikacja ci眊le co robi w tle to tak ma by, zatrzyma tego nie mo縩a, bo najcz甓ciej po zatrzymaniu przez u縴tkownika jakim narz阣ziem system to uruchomi ponownie, je秎i programista przewidzia to i wymusza autorestart. Jedyne rozwi眤anie to jej odinstalowanie.

I to jest wk*. I nie wiadomo co baterie zzera.

Albo taki ostatni przypadek - podlaczam sluchawki, gra muzyczka.
Jakie amazing rozwiazanie. Tylko k* jak to wylaczyc, bo zainstalowalem
kilka grajacych programow.

J.

Data: 2014-09-06 12:45:02
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sat, 6 Sep 2014 12:19:23 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A mimo wszystko programisci opanowali te sztuke znakomicie, bo
zzeraja

Mo偶e pisz膮 aplikacje nie nadaj膮ce si臋 na telefon:)
Mo偶e korzystaj膮 z jaki艣 popsutych framework贸w i nawet nie s膮 艣wiadomi co si臋 dzieje.
No pacz pan, ale unices sa passe, a w windows jak piszesz - system
wywoluje funkcje programu. Najwyrazniej jednak programy z
uwielbieniem
wywoluja funkcje "wywolaj mnie przy najblizszej okazji".

Nie wiem sk膮d wyci膮gno艂e艣 wniosek, 偶e unices s膮 passe nic takiego nie pisa艂em. Te偶 nic nie pisa艂em o windows, bo si臋 na tym nie znam, ostatni windows z jakim mia艂em do czynienia to 3.11, bardzo kiepski system z tego co pami臋tam.

Jakie amazing rozwiazanie. Tylko k* jak to wylaczyc, bo
zainstalowalem
kilka grajacych programow.

To po co klika instalowa艂e艣.

--
Marek

Data: 2014-09-06 16:15:41
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
Dnia Sat, 06 Sep 2014 12:45:02 +0200, Marek napisa(a):
On Sat, 6 Sep 2014 12:19:23 +0200, "J.F."
A mimo wszystko programisci opanowali te sztuke znakomicie, bo zzeraja
Mo縠 pisz aplikacje nie nadaj眂e si na telefon:)
Mo縠 korzystaj z jaki popsutych framework體 i nawet nie s 秝iadomi co si dzieje.
No pacz pan, ale unices sa passe, a w windows jak piszesz - system
wywoluje funkcje programu. Najwyrazniej jednak programy z uwielbieniem
wywoluja funkcje "wywolaj mnie przy najblizszej okazji".

Nie wiem sk眃 wyci眊no砮 wniosek, 縠 unices s passe nic takiego nie pisa砮m. Te nic nie pisa砮m o windows, bo si na tym nie znam,

Tym niemniej wiekszosc programow przez ostatnie 20 lat powstalo na
Windows, wiec przyklad unixow jest chybiony.

ostatni windows z jakim mia砮m do czynienia to 3.11, bardzo kiepski system z tego co pami阾am.

Juz tam tak bylo, ze system wywoluje program i podsyla mu kolejne
komunikaty. A program ma szybko wrocic.

Tak czy inaczej - uruchamiam sobie jakas logiczna gre, cos dotknalem,
gra przetwarza ... i zgodnie z tym co piszesz nie powinna procesora
obciazac az mojej kolejnej akcji. A bateria znika :-)

Jakie amazing rozwiazanie. Tylko k* jak to wylaczyc, bo zainstalowalem
kilka grajacych programow.
To po co klika instalowa砮.

No przeciez to taki system z zalozenia - systemowe programy sa do d*,
uzytkownik ma sobie znalezc lepszy :-)
No to szukam :-)

Tak czy inaczej - telefon z Androidem zyje wlasnym zyciem.
Cos dziala, albo nie dziala, raz przez noc zuzyje 10%, innym razem 90%

J.

Data: 2014-09-06 16:48:55
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sat, 6 Sep 2014 16:15:41 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tak czy inaczej - uruchamiam sobie jakas logiczna gre, cos
dotknalem,
gra przetwarza ... i zgodnie z tym co piszesz nie powinna procesora
obciazac az mojej kolejnej akcji. A bateria znika :-)

I znowu przekr臋casz moje wypowiedzi, jasne jest, 偶e je艣li "co艣 przetwarza" to z偶era baterie i obci膮偶a.  A cpu to nie wszystko. Wida膰 w Twoim telefonie wystarczy w艂膮czy膰 lcd 偶eby z偶era艂o  baterie. Poza tym gry to najgorszy przyk艂ad i najwiekszy z偶eracz, cz臋sto pozosrawiaja aktywne serwisy np. odtwarzanie audio. Kiedy艣 mia艂em przypadek, 偶e zako艅czona gra nadal odtwarza艂a cichutko d藕wi臋k t艂a. Zorientowa艂em si臋 dopiero po dw贸ch dniach w czym problem, 偶e tak szybko bateria si臋 ko艅czy.
Proponuje prosty test, wy艂膮cz wygaszanie lcd i zostaw telefon na home screen. Czy bateria schodzi tak samo szybko jak w tej grze logicznej?

--
Marek

Data: 2014-09-06 12:52:55
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
On Sat, 6 Sep 2014 12:19:23 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Cos tam jednak musi to dzialanie przerwac, zeby obsluzyc inne.

Przecie偶 to grupa popularna a nie sci. Mam o oczywistym  wy艂aszczeniu cpu pisa膰? Chodzi艂o o to, 偶e w activity (w ui) taki numer nie przejdzie:
for(;;);
apka zostanie przerwana,  natomiast w serwisie b臋dzie to dzia艂a膰, telefon zrobi si臋 gor膮cy, bateria padnie po 15min. Oczywi艣cie powy偶sze  nie zablokuje wyw艂aszczenia, inne procesy b臋d膮 dzia艂a膰 normalnie.

--
Marek

Data: 2014-09-04 00:20:28
Autor: Marek
Zu偶ycie baterii
[...]

Nagle czyli ile sekunda? 10 minut?  Czy to by艂a tylko szpilka spadku i powr贸t do  poprzednich warto艣ci czy spadek bez powrotu? Ja mia艂em na sgs2: nagly spadek w ciagu kilku sekund z 60% na 10% i powr贸t na 50%. Nagle spadki (poni偶ej minuty) to raczej b艂臋dy w odczycie z adc, niespodziewane spadki odbywaj膮ce si臋 w  minutach to mog膮 by膰 serwisy aplikacji lub same aplikacj臋 blokuj膮ce usypianie z jaki艣 powod贸w. Powodem mo偶e by膰 b艂膮d w kodzie ale niekoniecznie, by膰 mo偶e taka jest  charakterystyka pracy aplikacji.

--
Marek

Data: 2014-09-04 12:50:35
Autor: GAD Zombie
Zu縴cie baterii
W dniu 2014-09-04 00:20, Marek pisze:
[...]

Nagle czyli ile sekunda? 10 minut?  Czy to by砤 tylko szpilka spadku i
powr髏 do  poprzednich warto禼i czy spadek bez powrotu? Ja mia砮m na
sgs2: nagly spadek w ciagu kilku sekund z 60% na 10% i powr髏 na 50%.
Nagle spadki (poni縠j minuty) to raczej b酬dy w odczycie z adc,
niespodziewane spadki odbywaj眂e si w  minutach to mog by serwisy
aplikacji lub same aplikacj blokuj眂e usypianie z jaki powod體.
Powodem mo縠 by b潮d w kodzie ale niekoniecznie, by mo縠 taka jest
charakterystyka pracy aplikacji.

Jak pisa砮m, spadek by, jak nie patrzy砮m, wi阠 dok砤dnie okre秎i nie mog. Widzia砮m efekt po kilku godzinach, kt髍y na wykresie wygl眃a jak szybki spadek w d蟪 (prawie pionowa kreska na wykresie). Wykres nie wychodzi z powrotem do g髍y. Bateria si nagle zu縴wa i tyle. Zostaje tylko na砤dowanie. Raz spad砤 o 0 i telefon si wy潮czy, jak ju m體i砮m.

Data: 2014-09-07 09:40:21
Autor: Trybun
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-03 19:11, GAD Zombie pisze:
[...]

Zachowanie wybitnie anormalne - stawia艂bym na wad臋 baterii. Nowy, a wi臋c reklamacja..

Data: 2014-09-07 10:49:43
Autor: GAD Zombie
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 09:40, Trybun pisze:
Zachowanie wybitnie anormalne - stawia艂bym na wad臋 baterii. Nowy, a wi臋c
reklamacja..

No w艂a艣nie pewno艣ci nie ma. Tu koledzy m贸wi膮, 偶e na smartfonach takie rzeczy to normalka. Na razie go obserwuj臋. Odk膮d pilnuj臋, 偶eby aplikacje by艂y pozamykane, takie co艣 jeszcze mi si臋 nie powt贸rzy艂o.

Data: 2014-09-11 12:21:38
Autor: Trybun
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 10:49, GAD Zombie pisze:
[...]

Nie normalka, bo u mnie (mimo posiadania kilku urz膮dze艅) nic takiego nie wyst臋puje. I tak na logik臋 - jaki program by艂by w stanie roz艂adowa膰 now膮 bateri臋 w nowym telefonie w tak kr贸tkim czasie?

Data: 2014-09-11 12:24:20
Autor: GAD Zombie
Zu縴cie baterii
W dniu 2014-09-11 12:21, Trybun pisze:
W dniu 2014-09-07 10:49, GAD Zombie pisze:
W dniu 2014-09-07 09:40, Trybun pisze:
Zachowanie wybitnie anormalne - stawia砨ym na wad baterii. Nowy, a wi阠
reklamacja..

No w砤秐ie pewno禼i nie ma. Tu koledzy m體i, 縠 na smartfonach takie
rzeczy to normalka. Na razie go obserwuj. Odk眃 pilnuj, 縠by
aplikacje by硑 pozamykane, takie co jeszcze mi si nie powt髍zy硂.

Nie normalka, bo u mnie (mimo posiadania kilku urz眃ze) nic takiego nie
wyst阷uje. I tak na logik - jaki program by砨y w stanie roz砤dowa now
bateri w nowym telefonie w tak kr髏kim czasie?

Nie wiem, te by砮m zdziwiony. Na razie obserwuj. Sytuacja musi si powtarza, 縠by by硂 z czym p骿舵 do serwisu. Jak powiem w serwisie, 縠 raz tak si zdarzy硂, ale teraz si nie dzieje, to przetrzymaj telefon 2 tygodnie i oddadz bez zmian, m體i眂, 縠 jest w porz眃ku. Szkoda mi na to czasu. Ale jak si b阣zie powtarza i nie dojd do tego, co mo縠 by przyczyn, to p骿d do serwisu. Mam 2 lata gwarancji przecie.

Data: 2014-09-11 20:40:41
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-11 12:24, GAD Zombie pisze:

to czasu. Ale jak si臋 b臋dzie powtarza膰 i nie dojd臋 do tego, co mo偶e by膰
przyczyn膮, to p贸jd臋 do serwisu. Mam 2 lata gwarancji przecie偶.

Na bateri臋 p贸艂 roku pewnie.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-13 04:59:42
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

to czasu. Ale jak si b阣zie powtarza i nie dojd do tego, co mo縠 by
przyczyn, to p骿d do serwisu. Mam 2 lata gwarancji przecie.

Na bateri p蟪 roku pewnie.

W specyfikacj telefonu jest wpisany oczekiwany czas dzi背ania = pol roku?
Czy mia砮s na mysli tylko sam gwarancj jako tak?
Bo je縠li to drugie to przeciez mozna reklamowa z ustawy.

Data: 2014-09-13 07:52:15
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-13 06:59, Budzik pisze:
U偶ytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

to czasu. Ale jak si臋 b臋dzie powtarza膰 i nie dojd臋 do tego, co mo偶e by膰
przyczyn膮, to p贸jd臋 do serwisu. Mam 2 lata gwarancji przecie偶.

Na bateri臋 p贸艂 roku pewnie.

W specyfikacj臋 telefonu jest wpisany oczekiwany czas dzi膮艂ania = pol roku?
Czy mia艂es na mysli tylko sam膮 gwarancj臋 jako tak膮?

Gwarancj臋.

Bo je偶eli to drugie to przeciez mozna reklamowa膰 z ustawy.

By艂o pisane o reklamacji z gwarancji :)

A z ustaw膮 trzeba uwa偶a膰 - 2 lata jest na zg艂aszanie szk贸d istniej膮cych
w momencie zakupu, a nie 偶e 2 lata ma dzia艂a膰 produkt. Ca艂kiem mo偶liwe,
偶e b臋dzie uznane, 偶e bateria z czasem si臋 zu偶ywa, i ca艂kiem mo偶liwe, 偶e
b臋dzie to opisane w jakiej艣 specyfikacji (niekoniecznie do艂膮czonej do
telefonu, tak samo jak kupujesz skarpetki, to wiesz, 偶e za p贸艂 roku si臋
przetr膮, mimo 偶e w instrukcji tego nie dostajesz).

--
Liwiusz

Data: 2014-09-13 08:59:43
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Gwarancj.

Bo je縠li to drugie to przeciez mozna reklamowa z ustawy.

By硂 pisane o reklamacji z gwarancji :)

A z ustaw trzeba uwa縜 - 2 lata jest na zg砤szanie szk骴
istniej眂ych w momencie zakupu, a nie 縠 2 lata ma dzia砤 produkt.
Ca砶iem mo縧iwe, 縠 b阣zie uznane, 縠 bateria z czasem si zu縴wa, i
ca砶iem mo縧iwe, 縠 b阣zie to opisane w jakiej specyfikacji
(niekoniecznie do潮czonej do telefonu, tak samo jak kupujesz
skarpetki, to wiesz, 縠 za p蟪 roku si przetr, mimo 縠 w instrukcji
tego nie dostajesz).

Oj nie por體nywa砨ym sprzetu elektronicznego ze skarpetkami za 10z.
juz redzej z butami a tutaj jakos problemu nie ma - o ile producent nie okresli inaczej (tak, tak - niektorzy juz okreslaj) to maja 2 lata "dzia砤c" i juz.

Wiec o ile gdzies w specyfikacji telefonu ktos tego nie okresli to juz problem sprzedawcy.
I raczej musi to byc do潮czone - jako kupujacego maj mnie interesowac jakies wewnetrzne zapiski np. nokii?

Data: 2014-09-14 10:06:26
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-13 10:59, Budzik pisze:

Oj nie por贸wnywa艂bym sprzetu elektronicznego ze skarpetkami za 10z艂.
juz redzej z butami a tutaj jakos problemu nie ma - o ile producent nie okresli艂 inaczej (tak, tak - niektorzy juz okreslaj膮) to maja 2 lata "dzia艂ac" i juz.

W butach te偶 nie ma takiej zasady.

Wiec o ile gdzies w specyfikacji telefonu ktos tego nie okresli艂 to juz problem sprzedawcy.
I raczej musi to byc do艂膮czone - jako kupujacego maj膮 mnie interesowac jakies wewnetrzne zapiski np. nokii?

Z "do艣wiadczenia 偶yciowego", "og贸lnej wiedzy", "zasad praw fizyki" itp.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-14 16:59:34
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

W butach te nie ma takiej zasady.

Nie ma?
A to ciekawe - jednak chyba sklepy mysl inaczej bo raczej nie ma problemu z reklamowaniem ostatnio.

Wiec o ile gdzies w specyfikacji telefonu ktos tego nie okresli to juz problem sprzedawcy.
I raczej musi to byc do潮czone - jako kupujacego maj mnie interesowac jakies wewnetrzne zapiski np. nokii?

Z "do秝iadczenia 縴ciowego", "og髄nej wiedzy", "zasad praw fizyki" itp.

Z doswiadczenia zyciowego to wiem, ze bateria bez problemu wytrzymuje 2 lata w telefonie. Jeszcze mi sie nie zdarzy硂 zeby pad砤 wczesniej.

Data: 2014-09-14 19:14:17
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-14 18:59, Budzik pisze:
[...]

A to ciekawe - jednak chyba sklepy mysl膮 inaczej bo raczej nie ma problemu z reklamowaniem ostatnio.

No i dobrze, 偶e trafi艂e艣 na porz膮dny sklep :) Drugie tyle klient贸w, albo
wi臋cej, 偶ali si臋 potem na forach, 偶e im sklep reklamacji nie uzna艂.

[...]

Z doswiadczenia zyciowego to wiem, ze bateria bez problemu wytrzymuje 2 lata w telefonie. Jeszcze mi sie nie zdarzy艂o zeby pad艂a wczesniej.

Pa艣膰 nie pada, ale "d艂ugo艣膰 pracy" si臋 zmniejsza.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-14 19:59:33
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

No i dobrze, 縠 trafi砮 na porz眃ny sklep :) Drugie tyle klient體,
albo wi阠ej, 縜li si potem na forach, 縠 im sklep reklamacji nie
uzna.
Ok, ale na jakiej podstawie?
Bo to ze sklepy czasami pr骲uja to nic dziwnego, chociaz sadzi砮m, ze to cwaniakowanie juz sie skonczy硂.

[...]

Pa舵 nie pada, ale "d硊go舵 pracy" si zmniejsza.

Jezeli drastycznie, to r體niez nie mam takiego doswiadczenia zyciowego.

Data: 2014-09-14 22:39:30
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-14 21:59, Budzik pisze:
[...]

Co艣 w stylu "uszkodzenie mechaniczne", "[ta cz臋艣膰] nie podlega
reklamacji". "zbyt intensywne u偶ytkowanie" itp.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-15 03:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Co w stylu "uszkodzenie mechaniczne", "[ta cz甓鎉 nie podlega
reklamacji". "zbyt intensywne u縴tkowanie" itp.

Uszkodzenie mechaniczne - to chyba zalezy jak ono wygl眃a. Mo縠 w jakis przypadkach rozdzierania buta kombinerkami...
Zbyt intensywne uzytkowanie? Zeby takie by硂 - musia硂by chyba by鎜pisane, jakie uzytkowanie jest normalne, niezbyt intensywne?

Ja ostatnio reklamowa砮m GPS - tez mi probowano wm體i, ze uszkodzenie mechaniczne, bo n髗ki we wtyczne USB sie powy砤mywa硑...

Data: 2014-09-15 06:36:37
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 05:59, Budzik pisze:
[...]

Uszkodzenie mechaniczne - to chyba zalezy jak ono wygl膮da. Mo偶e w jakis przypadkach rozdzierania buta kombinerkami...
Zbyt intensywne uzytkowanie? Zeby takie by艂o - musia艂oby chyba by膰opisane, jakie uzytkowanie jest normalne, niezbyt intensywne?

Ja ostatnio reklamowa艂em GPS - tez mi probowano wm贸wi膰, ze uszkodzenie mechaniczne, bo n贸zki we wtyczne USB sie powy艂amywa艂y...

C贸偶, mia艂em ostatnio tak膮 nieprzyjemno艣膰 w decathlonie. Buty dla dziecka:

- [sprzedawca] - ja te偶 mam dziecko i wiem jak intensywnie mo偶e ono
u偶ywa膰 but贸w
- [o niezgodno艣ci z umow膮] - gdyby buty by艂y wykonane z niew艂a艣ciwych
materia艂贸w, na pewno by艣my o tym wiedzieli, a skoro nie wiemy, to znaczy
偶e materia艂y s膮 dobre

Logika jak u tego dziecka, co nosi艂o te buty ;)
--
Liwiusz

Data: 2014-09-15 10:17:49
Autor: J.F.
Zu偶ycie baterii
U偶ytkownik "Liwiusz"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:lv5qcm$1e0$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Dziecko to troche inna sprawa - noga rosnie, czas uzywania butow ograniczony.

J.

Data: 2014-09-15 10:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

C罂, mia砮m ostatnio tak nieprzyjemno舵 w decathlonie. Buty dla dziecka:
- [sprzedawca] - ja te mam dziecko i wiem jak intensywnie mo縠 ono
u縴wa but體
- [o niezgodno禼i z umow盷 - gdyby buty by硑 wykonane z niew砤禼iwych
materia丑w, na pewno by秏y o tym wiedzieli, a skoro nie wiemy, to znaczy
縠 materia硑 s dobre
Logika jak u tego dziecka, co nosi硂 te buty ;)

Dziecko to troche inna sprawa - noga rosnie, czas uzywania butow ograniczony.

Ale wtedy powodem odrzucenia mog硂by by:
- synek o numerze buta 40 nosi buciki wielkosci 36 przez co  te sie rozpad硑.
Natomiast zbyt intensywne uzywanie? C髗...

Data: 2014-09-15 10:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

W decathlonie? O kurcze, po nich bym sie czegos takiego nie spodziewa...
Ale rozumiem, ze pr骲y r縩iecia g硊pa nic nie da硑 i finalnie odzyksa砮s kase lub buty zostaly wymienione?

Data: 2014-09-15 17:02:04
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 12:59, Budzik pisze:
[...]

W decathlonie? O kurcze, po nich bym sie czegos takiego nie spodziewa艂...
Ale rozumiem, ze pr贸by r偶niecia g艂upa nic nie da艂y i finalnie odzyksa艂es kase lub buty zostaly wymienione?

Nie mia艂em motywacji do k艂贸tni (bo na moim miejscu, to bym doprowadzi艂
do sprawy w s膮dzie:), a 偶e:

- decyzja nale偶a艂a do ma艂偶onki
- "w drodze wyj膮tku" decathlon zgodzi艂 si臋 na zwrot, ale w zamian za bon
do wydania u nich,

to odpu艣ci艂em :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-15 18:26:12
Autor: J.F.
Zu偶ycie baterii
[...]

Swego czasu HP podawal przy drukarkach "przeznaczona do druku do 1000 stron miesiecznie".
Niby glupie ... ale w sporze z klientem zasady byly jasne - sprawdzamy licznik, i wiemy czy drukarka byla kiepska, czy przeciazona :-)

Nadal podaje, tylko teraz tych stron jakby wiecej.

J.

Data: 2014-09-15 18:59:50
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Dok砤dnie, sprawa jest wtedy jasna i klarowna.
W decathlonie tez widzia砮m takie zapisy przy butach: np. do biegania 2 razy w tygodniu max 45 minut.
Tylko tutaj troche trudniej udowodnic ze ktos biega wiecej.

Data: 2014-09-15 19:07:46
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
Dok艂adnie, sprawa jest wtedy jasna i klarowna.
W decathlonie tez widzia艂em takie zapisy przy butach: np. do biegania 2 razy w tygodniu max 45 minut.

Powiedz ze 偶artujesz? :-)

Ale czy to nie przypadkiem wynik bzdurnego wymogu 2-letniej rekojmii na
producencie but贸w, kt贸re maj膮 typow膮 trwa艂o艣膰 u sportowca mniej ni偶 5-6
miesi臋cy?

Data: 2014-09-15 19:59:48
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Dok砤dnie, sprawa jest wtedy jasna i klarowna.
W decathlonie tez widzia砮m takie zapisy przy butach: np. do biegania 2 razy w tygodniu max 45 minut.

Powiedz ze 縜rtujesz? :-)

W jakim sensie? Ze sa takie zapisy?

Ale czy to nie przypadkiem wynik bzdurnego wymogu 2-letniej rekojmii na
producencie but體, kt髍e maj typow trwa硂舵 u sportowca mniej ni 5-6
miesi阠y?

Nie wiem czy bzdurnego, ale to wynik dok砤dnie tego. Ale czy jest co z砮go ze sprzedqwca informuje, czego sie mozna spodziewac po kupowanym produkcie?

Data: 2014-09-15 20:17:59
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
U偶ytkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

[...]

No czy faktycznie widziales takie zapisy w sklepie... Bo ja u siebie nie
widuje, ale maratonczykiem nie jestem, wiec takich butow nie kupuje :-)

Ale czy to nie przypadkiem wynik bzdurnego wymogu 2-letniej rekojmii na
producencie but贸w, kt贸re maj膮 typow膮 trwa艂o艣膰 u sportowca mniej ni偶 5-6
miesi臋cy?

Nie wiem czy bzdurnego, ale to wynik dok艂adnie tego. Ale czy jest co艣 z艂ego ze sprzedqwca informuje, czego sie mozna spodziewac po kupowanym produkcie?

Chyba lepiej byloby napisa: wytrzymuje xxx godzin biegania. A nie robic
jakies glupawe 45 minut dwa razy w tygodniu... Czy wytrzymalosc buta bedzie
inna jak zrobisz poltorej godziny raz na tydzien? Albo 15 minut codziennie?

Data: 2014-09-15 22:59:48
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Przecie to jest tylko orientacyjne, zeby ocenic czy wystarcza do naszej czestotliwo禼i treningu...
IMO bardzo fajnie podane.

Data: 2014-09-16 01:11:34
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
Dnia 15 Sep 2014 22:59:48 GMT, Budzik napisa(a):
[...]

A jak ktos biega codziennie ? Pszemol moze miec racje - przeliczone na 2 lata.

J.

Data: 2014-09-16 03:59:47
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Wtedy wie, ze takie buty albo s dla niego za s砤be albo ze musi sie spodziewac tego, ze nie wytrzymaj dw骳h lat.

Pszemol moze miec racje - przeliczone na 2 lata.

W stanach ponoc trzeba ludzi ostrzega 縠 kawa jest gor眂a wiec...

Data: 2014-09-15 18:59:52
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

- "w drodze wyj眛ku" decathlon zgodzi si na zwrot, ale w zamian za bon
do wydania u nich,

Skoro tak, to w砤sciwie reklamacja sie powiod砤 :)

Data: 2014-09-15 16:08:58
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
U縴tkownik "Budzik"  napisa w wiadomo禼i
[...]

W Siemensach 35 i 45 jakos tak bylo ze po ~1.5 roku pojemnosc baterii spadala do polowy.
Nie wiem czy to zla metoda ladowania, czy zle baterie ... bo posiadacze Nokii mowili wtedy ze pare lat potrafi wytrzymac.

Kolejne bateryjki trzymaja sie zasady, ale tu wiadomo - tani chinski szajs ...

Do SE bateryjke kupilem po ~3 latach, ~3 letnia Nokia ... tez juz sprawia wrazenie zuzytej.
Zobaczymy jak bedzie z Samsungami - one teraz to maja jedno ladowanie codziennie, albo i wiecej :-)

J.

Data: 2014-09-15 18:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Ale to chyba by砤 troche inna technologia niz obecnie...?

Nie wiem czy to zla metoda ladowania, czy zle baterie ... bo posiadacze Nokii mowili wtedy ze pare lat potrafi wytrzymac.

Ano 6310 dzia砤 do dzis czyli juz pewnie z 10 lat.

Kolejne bateryjki trzymaja sie zasady, ale tu wiadomo - tani chinski szajs ...

Do SE bateryjke kupilem po ~3 latach, ~3 letnia Nokia ... tez juz sprawia wrazenie zuzytej.

# lata to trudno, ma dzia砤c dobrze 2 lata.

Zobaczymy jak bedzie z Samsungami - one teraz to maja jedno ladowanie codziennie, albo i wiecej :-)

Mam akiego ktorego 砤duje codziennie od dw骳h i pol roku - nie zauwazy砮m, zeby bateria trzyma砤 zauwazalnie kr骳ej.

Data: 2014-09-16 01:15:36
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
Dnia 15 Sep 2014 18:59:51 GMT, Budzik napisa(a):
U縴tkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
W Siemensach 35 i 45 jakos tak bylo ze po ~1.5 roku pojemnosc baterii spadala do polowy.

Ale to chyba by砤 troche inna technologia niz obecnie...?

Trudno powiedziec - tez li-ion.
Fabrycznie uzyli ogniw Panasonica - w owym czasie w notebookach tez
padaly masowo.

A czemu nie 10 jak w 6310 ? :-)

J.

Data: 2014-09-16 03:59:48
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Widocznie jaki wadliwych. IMO ewidentnie podstawa do reklamacji.

[...]

Bo ustawodawca ustali, ze minimum 2.
Czy op砤ca sie robic lepsze produkty?
Taka nokia do dzis jedzie na opinii takich produkt體 jak 6310 kt髍y to telefon do dzis wspominam z 砮zk w oku.

Data: 2014-09-16 11:30:44
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
[...]

Ale wiesz - gwarancja 2 lata *)
* - nie dotyczy baterii :-)

Poza tym o co panu chodzi - bateria jest sprawna, a ze polowicznie zuzyta ... tak, bateria sie zuzywa :-)

Zreszta pozniejsze zamienniki z allegro podobna trwalosc

[...]

Wtedy nie bylo zadnych wymogow a zwyczajowo byl 1 rok gwaracji (z *).

Taka nokia do dzis jedzie na opinii takich produkt體 jak 6310 kt髍y to
telefon do dzis wspominam z 砮zk w oku.

Juz nie. Marke sie traci szybko ... a ich klopoty swiadcza o tym ze stracili i to ladnych pare lat temu :-)

J.

Data: 2014-09-16 10:59:45
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Ale my tu nie o gwarancji...

Poza tym o co panu chodzi - bateria jest sprawna, a ze polowicznie zuzyta ... tak, bateria sie zuzywa :-)

Ale kupuje produkt o okreslonych parametrach.
Jak nie poinformowano mnie o tym, ze po roku parametry beda inne a mimo to parametry sie zmieni硑, to produkt jest juz niezgodny z umowa.

Zreszta pozniejsze zamienniki z allegro podobna trwalosc

Nie wiem, nigdy nie korzysta砮m.
Domyslam sie ze moze byc "sajgon" podobnie jak przy sprzedazy r罂nego rodzaju aku.

[...]

No i?

Taka nokia do dzis jedzie na opinii takich produkt體 jak 6310 kt髍y to
telefon do dzis wspominam z 砮zk w oku.

Juz nie. Marke sie traci szybko ... a ich klopoty swiadcza o tym ze stracili i to ladnych pare lat temu :-)

U mnie stracili jakos dwa lata temu jak mi wcisnieto nokie na ktorej sie nie da硂 zainstalowac skype.
Gdyby nie to, pewnie nadal mysla砨ym o ich telefonach jako co prawda wolnych od wodotryskow za to bardzo solidnych i trwa硑ch.

Data: 2014-09-16 13:24:41
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
U縴tkownik "Budzik"  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

A o czym - o niezgodnosci z umowa ?

[...]

Ale to wynika z samej natury przedmiotu :-)
Bateryjki sie zuzywaja i klient zobowiazany jest o tym wiedziec :-)

[...]

No i nie przeszkadzalo to zrobil lepszych baterii :-)

[...]

Spadek sprzedazy byl globalny, watpie aby wszyscy sie obrazili o Skype :-)

J.

Data: 2014-09-16 17:59:53
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Przede wszystkim.

[...]

Bo?
Dlaczego ma to wiedziec "z natury" skoro sam poda砮s przyk砤d ze jedne sie zuzywaja a drugie nie.
Widocznie zuzywaja sie r髗nie.

[...]

Ale ja nie twierdze, ze bateria ma dzia砤 dwa lata.
Ma dzia砤c *minimum* dwa lata,

[...]

Spadek by globalny bo ludzie poszli w smartfony a nokia nie nad笨y砤.
Ale gdybym mia do wyboru podobnej jakosci smartfona nokii i innej firmy - wtedy wybr背bym nokie.

Data: 2014-09-15 02:20:24
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-14 18:59, Budzik pisze:

Nie ma?
A to ciekawe - jednak chyba sklepy mysl膮 inaczej bo raczej nie ma problemu
z reklamowaniem ostatnio.

Wska偶 mi jednego producenta obuwia, kt贸ry udziela obecnie w艂asnej
gwarancji na to, 偶e buty zachowaj膮 swoje w艂a艣ciwo艣ci przez powiedzmy
6 miesi臋cy. Ja znam jeden przypadek firmy i modelu but贸w, kt贸ry
mia艂 tak膮 fabryczn膮 gwarancj臋.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-15 03:59:52
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

Nie ma?
A to ciekawe - jednak chyba sklepy mysl inaczej bo raczej nie ma
problemu z reklamowaniem ostatnio.

Wska mi jednego producenta obuwia, kt髍y udziela obecnie w砤snej
gwarancji na to, 縠 buty zachowaj swoje w砤禼iwo禼i przez powiedzmy
6 miesi阠y. Ja znam jeden przypadek firmy i modelu but體, kt髍y
mia tak fabryczn gwarancj.

Nie mam poj阠ia jakiej gwarancji udzielaj producenci po pierwsze dlatego, 縠 do but體 ta gwarancja praktycznie nie jest do潮czana.

Ale co to ma wspolnego z uprawnieniami konsumenckimi "z ustawy"?

Data: 2014-09-15 10:19:09
Autor: J.F.
Zu縴cie baterii
[...]

Ze trwalosc moze byc dowolna, pod warunkiem ze sie o tym klienta poinformuje przed zakupem ?

J.

Data: 2014-09-15 10:59:50
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Oczywi禼ie.
Tylko czy to jest argument w kontrze do mojej wypowiedzi?
Przeczytaj co napisa砮m kilka post體 wcesniej :)

Data: 2014-09-15 17:59:39
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 05:59, Budzik pisze:

Nie mam poj臋cia jakiej gwarancji udzielaj膮 producenci po pierwsze dlatego,
偶e do but贸w ta gwarancja praktycznie nie jest do艂膮czana.

O tym na ko艅cu. Liwiusz s艂usznie zwr贸ci艂 Ci uwag臋, 偶e bateria jest elementem
eksploatacyjnym telefonu podlegaj膮ca naturalnemu procesowi zu偶ycia podobnie
jak klocki hamulcowe lub filtry w samochodzie. Nie jest cz臋艣ci膮 sk艂adow膮/podzespo艂em g艂贸wnego elementu telefonu. Producent na podstawie bran偶owych norm i w艂asnych
specyfikacji okre艣la minimalny czas w jakim dany podzesp贸艂 lub  element eksploatacyjny zachowa swoje w艂a艣ciwo艣ci przy - uwaga - normalnym trybie
eksploatacji charakterystycznym dla podobnych produkt贸w na rynek konsumencki.
Jedna osoba b臋dzie 艂adowa艂a bateri臋 co dwa lub trzy dni, inna osoba intensywnie
korzystaj膮ca z telefonu co 12 godzin, przy takiej samej ilo艣ci zadeklarowanych
cykli 艂adowania. Od kalkulacji producenta zale偶y jak膮 d艂ugo艣膰 gwarancji warto
przyzna膰 konsumentowi na dany element eksploatacyjny.

  > Ale co to ma wspolnego z uprawnieniami konsumenckimi "z ustawy"?

Ustawa konsumencka po prostu wrzuci艂a do wsp贸lnego wora produkty,
kt贸re kiedy艣 uznawano za dobra trwa艂e (samochody, AGD, elektronik臋, itp),
materia艂y eksploatacyjne i dobra szybko zu偶ywalne jak na przyk艂ad ubrania.
Wielu konsument贸w to ucieszy艂o, bo spad艂y ceny na produkty codziennego
u偶ytku, producent贸w d贸br szybko zu偶ywalnych zmusi艂o do obni偶enia nak艂ad贸w
na produkcj臋 kosztem trwa艂o艣ci produkt贸w (po co robi膰 co艣 trwa艂ego, skoro mo偶na
obni偶y膰 koszty 3 razy i w najgorszym razie wymieni膰 produkt w ci膮gu dw贸ch lat
klientowi, kt贸ry szybciej zu偶ywa buty), a dla producent贸w d贸br trwa艂ych
rozpocz臋艂a si臋 era tworzenia sprz臋tu, kt贸ry mo偶e si臋 zepsu膰 tu偶 po gwarancji, kt贸ra
rzadko wynosi wi臋cej ni偶 dwa lata. Koniec z oczekiwaniem klient贸w, 偶e telewizor
b臋dzie dzia艂a艂 10 lat,a samoch贸d przejedzie 400 tysi臋cy kilomet贸rw bez remontu silnika. Sam sobie odpowiesz kto na tym  najlepiej wyszed艂.
Odno艣nie mojego pytania - Nike i obecnie Adidas daje 6 miesi臋cy fabrycznej gwarancji na modele but贸w do tenisa. W wi臋kszo艣ci przypadk贸w trwa艂o艣膰 but贸w dla
wyczynowych sportowc贸w jest podawana w...godzinach treningu. Oczywi艣cie
nie dotyczy niemal tych samych produkt贸w kierowanych do konsument贸w, kt贸re
w 80% s膮 wykorzystane po prostu do chodzenia.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-15 18:22:18
Autor: J.F.
Zu偶ycie baterii
U偶ytkownik "aL"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

Zaraz zaraz.
Poprzednio gwarancja rowniez byla dobrowolna, mogla byc na 5 lat, ale czesto byla tylko na rok.
A jak sie urzadzenie rozpadlo wczesniej niz sie klient spodziewal, to uslyszal "gwarancja byla na rok, i rekojmia tez byla na rok".
Tak wiec nowe przepisy raczej wydluzyly gwarancje niz skrocily - choc wcale tych 2 lat nie wymagaja (sprawdzic casus Apple).

Ze spadkiem cen IMO nie ma to wiele wspolnego - elektronika tanieje ogolnie, nie dlatego ze ma 2 lata trwalosci. Owszem, rozsadny producent zaczyna myslec o tym co bedzie robil za pare lat ... i dba o to zeby mial co robic :-) Ale musi uwazac, bo moze klienta stracic szybciej niz zarobi :-)

To my europejczycy po prostu jestesmy naiwni i myslimy ze jak Mercedes dobre samochody robil, to nadal robi.
Skoro one takie swietne, to niech im da 5 lat gwarancji, a nie tam puste obietnice.

I w USA daje.

J.

Data: 2014-09-15 20:00:30
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 18:22, J.F. pisze:

Zaraz zaraz.
Poprzednio gwarancja rowniez byla dobrowolna, mogla byc na 5 lat, ale
czesto byla tylko na rok.

No i komu to przeszkadza艂o?

A jak sie urzadzenie rozpadlo wczesniej niz sie klient spodziewal, to
uslyszal "gwarancja byla na rok, i rekojmia tez byla na rok".

I to by艂o nieuczciwe? Za to wi臋kszo艣膰 produkt贸w by艂a bardziej trwa艂a i
wytrzymywa艂a d艂u偶ej ni偶 dwa lata.

Ze spadkiem cen IMO nie ma to wiele wspolnego - elektronika tanieje
ogolnie, nie dlatego ze ma 2 lata trwalosci.

Elektronika na rynek konsumencki tanieje. Por贸wnaj cen臋 jakiego艣 flagowca
z Androidem i Toughpada od Panasonica.

[...]

W USA prawo konsumenckie jest paradoksalnie bardziej korzystne dla
producent贸w, pozostawiaj膮c im wi臋ksz膮 swobod臋 na ustalanie d艂ugo艣ci
gwarancji. Konkurencja robi swoje producenci ustalaj膮 warunki i okres
gwarancji lepszy, ni偶 wynika艂oby to z przepis贸w. Dzi臋ki temu maj膮 ni偶sze
ceny i lepsze warunki gwarancji ni偶 w UE, kt贸ra uwa偶a, 偶e doros艂y cz艂owiek
musi by膰 chroniony, bo nie jest w stanie podj膮膰 rozs膮dnej decyzji.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-16 01:24:06
Autor: J.F.
Zu偶ycie baterii
Dnia Mon, 15 Sep 2014 20:00:30 +0200, aL napisa(a):
[...]

producent體, pozostawiaj眂 im wi阫sz swobod na ustalanie d硊go禼i
gwarancji. Konkurencja robi swoje producenci ustalaj warunki i okres
gwarancji lepszy, ni wynika硂by to z przepis體.

Ale europejskie przepisy nie zabraniaja dac dluzszej gwarancji !

To tylko klient powoduje ze konkurencja nie dziala ...

J.

Data: 2014-09-16 13:11:01
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-16 01:24, J.F. pisze:

Ale europejskie przepisy nie zabraniaja dac dluzszej gwarancji !

Oczywi艣cie, ale po dawa膰 d艂u偶sz膮 skoro o dobro konsumenta zadba艂a
ju偶 EU i stwierdzi艂a, 偶e dwa lata wystarczy.

To tylko klient powoduje ze konkurencja nie dziala ...

Sam tego chcia艂e艣, Grzegorzu Dynda艂o. Zwi臋kszy艂y si臋 oczekiwania
co do ceny, zmniejszy艂y wymagania odno艣nie jako艣ci.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-16 17:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

Ale europejskie przepisy nie zabraniaja dac dluzszej gwarancji !

Oczywi禼ie, ale po dawa d硊縮z skoro o dobro konsumenta zadba砤
ju EU i stwierdzi砤, 縠 dwa lata wystarczy.

Mimo to czasami firmy daj d硊縮z gwarancj.

Data: 2014-09-16 21:20:16
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-16 19:59, Budzik pisze:

Mimo to czasami firmy daj膮 d艂u偶sz膮 gwarancj臋.

To prawda, ale coraz rzadziej na rynku konsumenckim.
Skoro spad艂 poziom oczekiwa艅 ze strony kupuj膮cych,
zaoferowanie poprzednich, lepszych warunk贸w mo偶na
potraktowa膰 jako darmow膮 kampani臋 reklamow膮
wybranych produkt贸w "premium". Z drugiej strony
zwr贸c uwag臋 jak wiele du偶ych sieci sklep贸w zacz臋艂o
teraz oferowa膰 w艂asn膮 p艂atn膮 gwarancj臋 i ubezpieczenie
sprzedawanych produkt贸w.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-16 20:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

Mimo to czasami firmy daj d硊縮z gwarancj.

To prawda, ale coraz rzadziej na rynku konsumenckim.

Zgoda.

Skoro spad poziom oczekiwa ze strony kupuj眂ych,

Mysle, ze to raczej kwestia kalkulacji czym warto walczyc o klienta.
Pewnie stwierdzono, ze lepiej dac mu gratis jakis gadzet typu 100 program體 w pralce niz d硊縮za gwarancje.

zaoferowanie poprzednich, lepszych warunk體 mo縩a
potraktowa jako darmow kampani reklamow
wybranych produkt體 "premium".

Tez prawda.

Z drugiej strony
zwr骳 uwag jak wiele du縴ch sieci sklep體 zacz瓿o
teraz oferowa w砤sn p砤tn gwarancj i ubezpieczenie
sprzedawanych produkt體.

Patrzac na ceny tych ubezpieczen - jakos mnie to specjalnie nie dziwi.

Data: 2014-09-15 18:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

Liwiusz s硊sznie zwr骳i Ci uwag, 縠 bateria jest elementem
eksploatacyjnym telefonu podlegaj眂a naturalnemu procesowi zu縴cia
podobnie jak klocki hamulcowe lub filtry w samochodzie. Nie jest
cz甓ci sk砤dow/podzespo砮m g丑wnego elementu telefonu. Producent na
podstawie bran縪wych norm i w砤snych
specyfikacji okre秎a minimalny czas w jakim dany podzesp蟪 lub element eksploatacyjny zachowa swoje w砤禼iwo禼i przy - uwaga -
normalnym trybie eksploatacji charakterystycznym dla podobnych
produkt體 na rynek konsumencki.
Jedna osoba b阣zie 砤dowa砤 bateri co dwa lub trzy dni, inna osoba intensywnie
korzystaj眂a z telefonu co 12 godzin, przy takiej samej ilo禼i zadeklarowanych
cykli 砤dowania. Od kalkulacji producenta zale縴 jak d硊go舵
gwarancji warto
przyzna konsumentowi na dany element eksploatacyjny.

Ale czy te dane normy etc sa podane czy scisle ukryte gdzies w sejfach producenta telefonu?

Bo ja nie mam pretensji ze bateria zmniejszy pojemnosc o po硂we po 500 砤dowaniach jezeli producent powie  mi  ze kupujac ten telefon powinienem spodziewac sie takiego objawu.
Mam pretensje, ze producent m體i ze mam sobie ten spadek pojemnosci sam wydedukowac.

Data: 2014-09-16 13:06:52
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 20:59, Budzik pisze:

Ale czy te dane normy etc sa podane czy scisle ukryte gdzies w sejfach
producenta telefonu?

Zazwyczaj producent okre艣la wprost czas trwania gwarancji.
Nokia ma to na swojej stronie, nie sprawdza艂em na stronach innych
producent贸w.
http://www.nokia.com/pl-pl/pomoc/ograniczona-gwarancja-producenta/

Bo ja nie mam pretensji ze bateria zmniejszy pojemnosc o po艂owe po 500
艂adowaniach jezeli producent powie  mi  ze kupujac ten telefon powinienem
spodziewac sie takiego objawu.
Mam pretensje, ze producent m贸wi ze mam sobie ten spadek pojemnosci sam
wydedukowac.

Pe艂na zgoda.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-16 17:59:52
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

Ale czy te dane normy etc sa podane czy scisle ukryte gdzies w
sejfach producenta telefonu?

Zazwyczaj producent okre秎a wprost czas trwania gwarancji.
Nokia ma to na swojej stronie, nie sprawdza砮m na stronach innych
producent體.
http://www.nokia.com/pl-pl/pomoc/ograniczona-gwarancja-producenta/

No w砤snie. Cos sobie wspomnieli w swojej gwarancji ze nie ponosz odpowiedzialnosci z tytu硊 spadku pojemnosci bateri. Ale to w gwarancji.
czy to jest jednocesnie opis produktu?
No i co to za okreslenie - spadek na砤dowania w wyniku uzytkowania.
Ale jaki spadek?
Czy jezeli po miesiacu pojemnosc spadnie o po硂we to bedzie ok?
W koncu napisali ze bedzie spadac...

Pe硁a zgoda.

:) Super.

Data: 2014-09-16 21:13:09
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-16 19:59, Budzik pisze:

No w艂asnie. Cos sobie wspomnieli w swojej gwarancji ze nie ponosz膮
odpowiedzialnosci z tytu艂u spadku pojemnosci bateri. Ale to w gwarancji.
czy to jest jednocesnie opis produktu?
No i co to za okreslenie - spadek na艂adowania w wyniku uzytkowania.
Ale jaki spadek?
Czy jezeli po miesiacu pojemnosc spadnie o po艂owe to bedzie ok?
W koncu napisali ze bedzie spadac...

Ja te偶 chcia艂bym, aby firma poinformowa艂a mnie w swojej ulotce, 偶e
na przyk艂ad po 200 cyklach 艂adowania baterii jej pojemno艣膰 nie spadnie
poni偶ej x procent ca艂kowitej pojemno艣ci, ale to nie przejdzie. 艁atwiej
im jest da膰 gwarancj臋 czasow膮. Lepiej to wygl膮da marketingowo i
jest po prostu bardziej op艂acalne. Producenci unikaj膮 konkret贸w, gdy
wi臋kszo艣膰 o nie si臋 nie pyta.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-16 20:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

[...]

Ja te chcia砨ym, aby firma poinformowa砤 mnie w swojej ulotce, 縠
na przyk砤d po 200 cyklach 砤dowania baterii jej pojemno舵 nie spadnie
poni縠j x procent ca砶owitej pojemno禼i, ale to nie przejdzie. twiej
im jest da gwarancj czasow. Lepiej to wygl眃a marketingowo i
jest po prostu bardziej op砤calne. Producenci unikaj konkret體, gdy
wi阫szo舵 o nie si nie pyta.

Ok, ale niech sie potem nie dziwi, 縠 jak spadek pojemnosci jest znacz眂y to pojawiaja sie reklamacje. I niech je grzecznie uznaj i wymienij baterie na nowe. :)

Data: 2014-09-16 23:49:32
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-16 22:59, Budzik pisze:

Ok, ale niech sie potem nie dziwi膮, 偶e jak spadek pojemnosci jest znacz膮cy
to pojawiaja sie reklamacje. I niech je grzecznie uznaj膮 i wymienij膮
baterie na nowe. :)

Ten problem ju偶 zosta艂 rozwi膮zany. Coraz wi臋cej telefon贸w z
wklejonymi bateriami.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-16 19:47:40
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
"aL" <bigalex@wp.pl> wrote in message news:5418b06c$0$26848$65785112news.neostrada.pl...
[...]

W jaki spos贸b to rozwi膮zuje problem?

Poza tym, to wklejenie jest chyba nie bardzo trafna teza,
bo wci膮偶 mo偶esz bateri臋 odklei膰, wyj膮膰 wtyczk臋 z p艂yty
g艂贸wnej i w艂o偶y膰 now膮.
Dwustronna folia przylepna to nie jaki艣 cement niezniszczalny.

Data: 2014-09-17 08:59:50
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik Pszemol Pszemol@PolBox.com ...

Ok, ale niech sie potem nie dziwi, 縠 jak spadek pojemnosci jest znacz眂y
to pojawiaja sie reklamacje. I niech je grzecznie uznaj i wymienij
baterie na nowe. :)

Ten problem ju zosta rozwi眤any. Coraz wi阠ej telefon體 z
wklejonymi bateriami.

W jaki spos骲 to rozwi眤uje problem?

To raczej by硂 ironiczne...

Data: 2014-09-17 07:47:53
Autor: Pszemol
Zu縴cie baterii
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:XnsA3AB6DB2A483Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

No wiem, i w砤秐ie tego nie widz, bo baterie s wymienne.
A 縠 nie s wymienne przez klienta bo nie ma "klapki" to inna rzecz.

Data: 2014-09-17 16:25:17
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-17 02:47, Pszemol pisze:

Poza tym, to wklejenie jest chyba nie bardzo trafna teza,
bo wci膮偶 mo偶esz bateri臋 odklei膰, wyj膮膰 wtyczk臋 z p艂yty
g艂贸wnej i w艂o偶y膰 now膮.

Nie stosuje emotikon贸w i zwykle nie t艂umacz臋 kawa艂贸w, ale
ok mia艂e艣 prawo mnie 藕le zrozumie膰. Uniemo偶liwianie samodzielnej
wymiany element贸w eksploatacyjnych w telefonie to po prostu
艣wiadome naci膮ganie klient贸w na us艂ugi drogiego serwisu firmowego.
Co b臋dzie, gdy producenci samochod贸w zaczn膮 wkleja膰 akumulatory,
klocki hamulcowe, filtry. 呕ar贸wki ju偶 obecnie trudno zmieni膰.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-17 16:43:40
Autor: ALEX Alpha MR
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-17 16:25, aL pisze:

[...]

A co ma by膰? 99% u偶yszkodnik贸w ju偶 dzi艣 nie umie tego wymieni膰, wi臋c w czym problem?

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusim膮 Cesarska Marynarka Japo艅ska zatopi艂a nie tylko flot臋 rosyjsk膮, zatopi艂a co艣 o wiele wi臋cej: mit o wy偶szo艣ci bia艂ej rasy :-D

Data: 2014-09-18 01:14:25
Autor: aL
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-17 16:43, ALEX Alpha MR pisze:

A co ma by膰? 99% u偶yszkodnik贸w ju偶 dzi艣 nie umie tego wymieni膰, wi臋c w
czym problem?

Ja nie widz臋 偶adnego problemu. Przynajmniej do czasu gdy appka przypominaj膮ca
o wydychaniu wcze艣niej zaczerpni臋tego powietrza nie przekroczy bariery jednego
miliarda pobra艅.
aL

--
There鈥檚 no normal life, Wyatt. There鈥檚 just life.

Data: 2014-09-17 21:02:33
Autor: Pszemol
Zu偶ycie baterii
"aL" <bigalex@wp.pl> wrote in message news:541999cb$0$2245$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A co je艣li akumulator w smarfonie nie uzna si臋 za element eksploatacyjny?

Zak艂ada si臋 jak膮艣 tam ilo艣膰 lat/miesi臋cy przewidywanego u偶ytkowania
urz膮dzenia - je艣li akumulator ma por贸wnywaln膮 偶ywotno艣膰 to nie ma
sensu nazywa膰 go materia艂em eksploatacyjnym, bo to nie papier
w drukarce czy olej w samochodzie... M贸j aku w iP4 ma ponad 3 lata
i ca艂kiem zno艣nie wytrzymuje dzie艅 normalnej pracy, 艂aduj臋 go w nocy.

Zreszt膮 s膮 偶ar贸wki i s膮 lampy HID, 偶ar贸wki s膮 stosunkowo 艂atwowymienne,
bo pal膮 si臋 kilka razy w czasie 偶ycia samochodu, HIDy ju偶 nie s膮 艂atwe do
wymiany ale nikomu to nie przeszkadza bo cz臋sto wytrzymuj膮 ca艂e 偶ycie
auta. A jak padn膮, c贸偶 - nic nie jest wieczne, od tego s膮 serwisy.

I dobrze 偶e przywo艂a艂e艣 przyk艂ad samochodu... Ilu u偶ytkownik贸w aut
jest w stanie samemu sobie wymieni膰 akumulator, opony, olej, filtry
czy nawet pi贸ra wycieraczek? Zapewniam Ci臋, niewielu...
A Ci kt贸rzy s膮 w stanie samemu wymieni膰 sobie olej w aucie b臋d膮
w stanie wymieni膰 sobie akumulator w smarfonie...

Data: 2014-09-17 08:59:51
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik aL bigalex@wp.pl ...

[...]

Ale to chyba nie oznacza, ze serwis nie moze ich wymienic?

Data: 2014-09-17 16:12:53
Autor: ALEX Alpha MR
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-17 10:59, Budzik pisze:

[...]

Mo偶e, tylko skasuje u偶yszkodnika odpowiednio dro偶ej.

Data: 2014-09-17 17:59:49
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
U縴tkownik ALEX Alpha MR kill@spamers.us ...

[...]

Mo縠, tylko skasuje u縴szkodnika odpowiednio dro縠j.

Przy wymianie opartej o ustawowe uprawnienia konsumenta?
Co Wa舵 wymyslasz...

Data: 2014-09-17 20:06:33
Autor: ALEX Alpha MR
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-17 19:59, Budzik pisze:

[...]

Co艣 Wa艣膰 wymyslasz...

Pierwsze s艂ysz臋 o wymianie aku na gwarancji. Po gwarancji to dosy膰 cz臋sta sprawa.

Data: 2014-09-18 03:59:49
Autor: Budzik
Zu縴cie baterii
[...]

Pierwsze s硑sz o wymianie aku na gwarancji. Po gwarancji to dosy cz阺ta sprawa.

Ale tak w og髄e to czytasz w眛ek...?

Data: 2014-09-13 11:35:53
Autor: Trybun
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-13 07:52, Liwiusz pisze:
[...]

Jak膮 gwarancj臋 masz na my艣li, producenck膮 czy od sprzedawcy, wynikaj膮c膮 z tytu艂u niezgodno艣ci towaru z umow膮? Ta druga istotnie ma oparcie w ustawie, natomiast ta pierwsza (producencka) to zale偶y tylko i wy艂膮cznie od widzimisi臋 producenta. Mo偶e da膰 j膮 na i 10 lat, moze wcale niczego nie gwarantowa膰. Tak 偶e przed zakupem lepiej czy w og贸le jest, a jak jest to dobrze ja przeczyta膰. Np. taka firma GoClever wszem i wobec o艣wiadcza 偶e daje 2 lata gwarancji na urz膮dzenie (Nawigacja GPS)..  i drobnym druczkiem pod spodem dopisuje 偶e na bateri臋 i.... ekran wy艣wietlacza daje tylko 6 miesi臋cy gwarancji.

Data: 2014-09-14 10:07:05
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-13 11:35, Trybun pisze:
[...]

Ta druga to nie gwarancja.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-15 13:02:21
Autor: Trybun
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-14 10:07, Liwiusz pisze:

[...]

To jak to nazwiesz fachowo?

Data: 2014-09-15 17:02:25
Autor: Liwiusz
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 13:02, Trybun pisze:
[...]

Niezgodno艣膰 z umow膮.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-17 11:16:04
Autor: Trybun
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-15 17:02, Liwiusz pisze:
[...]

No ale wszystko si臋 opiera o gwarancje, kto艣 sprzedaje sprz臋t i co艣 gwarantuje t膮 umow膮. ;-)

Data: 2014-09-07 16:49:58
Autor: animka
Zu偶ycie baterii
[...]

W Play-u zauwa偶y艂am, 偶e jak nie by艂o zasi臋gu sieci (w mieszkaniu!), albo bardzo s艂aby zasieg to i bateria stawa艂a si臋 coraz mniej "偶ywotna". To sie dzia艂o tylko w Play-u. W Orange zasi臋g by艂 zawsze i nie by艂o takich problem贸w.

--
animka

Data: 2014-09-11 12:21:45
Autor: Trybun
Zu偶ycie baterii
W dniu 2014-09-07 16:49, animka pisze:

[...]

Tak, tu sprawa jest jasna - s艂aby zasi臋g powoduje szybsze wyczerpywanie baterii. Jest to, mo偶na powiedzie膰 - prawid艂owo艣膰.

Zu偶ycie baterii