[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

Data: 2018-10-24 21:12:24
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż podaje producent?

PS. Przy okazji pomiarów dostrzegłem w końcu jakiś postęp w temacie monitory/telewizory. Te nowsze faktycznie zużywają połowę tego co starsze (np, 7-10 letnie LCD) Zawsze jakiś plus :-)

Data: 2018-10-24 22:01:35
Autor: Roman Tyczka
On Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200, z wrote:

Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż podaje producent?

A zasilacz ma Gold czy Bronze?

Roman Tyczka

Data: 2018-10-24 23:55:56
Autor: Adam
W dniu 2018-10-24 o 22:01, Roman Tyczka pisze:
On Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200, z wrote:

Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż
podaje producent?

A zasilacz ma Gold czy Bronze?

Oprócz weryfikacji filtra PFC w zasilaczu proponuję jeszcze upgrade sterowników BT - ma to wpływ na reakcję endotermiczną w parowniku.

Hasło: degradacja izolacji oraz możliwość ucieczki części czynnika.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-10-25 05:54:20
Autor: Mateusz Viste
On Wed, 24 Oct 2018 23:55:56 +0200, Adam wrote:
Oprócz weryfikacji filtra PFC w zasilaczu proponuję jeszcze upgrade
sterowników BT - ma to wpływ na reakcję endotermiczną w parowniku.

Hasło: degradacja izolacji oraz możliwość ucieczki części czynnika.

Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko ściany, zatarty/zablokowany wentylator itp. Wtedy lodówka nie daje rady oddawać ciepła na bieżąco i próbuje nadrabiać ciągłą pracą kompresora.

Mateusz

Data: 2018-10-25 08:23:00
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 25.10.2018 Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> napisał/a:

Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko

I może być też zwyczajnie nieszczelna (uszczelki drzwi).

Data: 2018-10-25 11:26:05
Autor: Queequeg
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:

Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko ściany, zatarty/zablokowany wentylator itp.

Nie widziałem w lodówce wentylatora...

Data: 2018-10-25 13:32:02
Autor: BQB
W dniu 25.10.2018 o 13:26, Queequeg pisze:
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:

Może też być zasyfiona po prostu, w tylnej części. Kurz, zbyt blisko
ściany, zatarty/zablokowany wentylator itp.

Nie widziałem w lodówce wentylatora...

To tak zwane "no frost", one mają wentylator w środku.

Data: 2018-10-25 11:44:15
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-25, BQB <adres.anty@spamowy.com.invalid> wrote:
[...]

Tak, ale tu chodziło o coś w okolicach kompresora. "No frost" będzie miał minimalny wpływ na zużycie prądu. To nie jest kompresor klimy, gdzie ma wielkie wentylatory.

--
Marcin

Data: 2018-10-25 16:01:20
Autor: z
[...]

Tak to jest lodówka "no frost" i co pół roku (no może rok) była czyszczona. Pracuje normalnie, trzyma temperaturę i jest szczelna.

Data: 2018-10-25 09:27:13
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200, z napisał(a):

Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż podaje producent?

Producent nie podaje zużycia prądu. Podaje zużycie mocy i to maksymalne
czyli wtedy gdy pracuje silnik sprężarki. Dla różnych nastawionych
temperatur, różnych temp. otoczenia i różnych warunków chłodzenia (np.
kurz) średnie zużycie mocy będzie różne lecz zawsze mniejsze od
maksymalnego. W miernictwie jest dobry zwyczaj - kiedy podajemy wynik
jakiegoś pomiaru podajemy też warunki jego przeprowadzenia. Zrób to, to
może się doczekasz sensownej odpowiedzi.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 09:36:33
Autor: z
[...]

Dzięki. Pisałem potocznie. :-)

Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

pozdro

Data: 2018-10-25 09:49:55
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 25 Oct 2018 09:36:33 +0200, z napisał(a):

Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

Wybacz, ale średnio to nie maksymalnie :) A poza tym moc nie wymaga
odniesienia do czasu. Tym niemniej, dobrze jest odkurzyć chłodnicę choć
to akurat nie zmniejszy ani na jotę mocy maksymalnej. Co najwyżej moc
średnią (czy jak kto woli, zużycie energii na jednostke czasu) :)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 14:46:14
Autor: m
[...]

Czepiasz się. Napisał wyraźnie że X ~= 2*MAX, gdzie X to średnia moc
zużywana w ciągu doby, a MAX - maksymalna moc podana w parametrach lodówki.

IMHO to nie jest normalne.

p. m.

Data: 2018-10-25 16:30:28
Autor: Kamil
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał"

moc nie wymaga odniesienia do czasu.

Nie wymaga? A dalej piszesz:

moc (...) zużycie energii na jednostke czasu

Wymaga, czy nie wymaga? Jakby ktoś od Ciebie chciał zdobywać wiedzę, daleko
by nie zaszedł. Jednak Ty musisz pisać. To się nazywa grafomania.

Pzdr

Data: 2018-10-25 17:08:17
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 25 Oct 2018 16:30:28 +0200, Kamil napisał(a):

moc nie wymaga odniesienia do czasu.

Nie wymaga? A dalej piszesz:

moc (...) zużycie energii na jednostke czasu

Wymaga, czy nie wymaga?
Nieuku, odróżnij moc od energii. I cytuj z sensem.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 16:14:31
Autor: Kamil
Użytkownik "z" <z@z.pl> napisał:

Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

Mam wrażenie, że mylisz moc z energią. Zdecyduj się i opisz dokładnie o co chodzi.

Pzdr

Data: 2018-10-25 20:52:45
Autor: z
W dniu 2018-10-25 o 16:14, Kamil pisze:
Mam wrażenie, że mylisz moc z energią. Zdecyduj się i opisz dokładnie o co chodzi.

Nie potrafię prościej :-)

Lodówka w parametrach ma:

220-240V - 50Hz 120W
-_-_- 310W
N-ST 7,0kg/24h
_0,96kWh/24_
R600a 0,039 kg

Tymczasem miernik pokazał że na dobę zużywa ok 2 kWh

Ile Wasze lodówki zużywają prądu na dobę?

Data: 2018-10-25 21:25:18
Autor: Jacek Maciejewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Dnia Thu, 25 Oct 2018 20:52:45 +0200, z napisał(a):

Lodówka w parametrach ma:

220-240V - 50Hz 120W
-_-_- 310W
N-ST 7,0kg/24h
_0,96kWh/24_
R600a 0,039 kg
Mnie to nic nie mówi. Przynajmniej bez dodatkowych wyjaśnień co tam
sobie producent powypisywał. Może w instrukcji czy manualu będzie
sensowniej.

Tymczasem miernik pokazał że na dobę zużywa ok 2 kWh
Jaki/czego miernik? Jak mierzone? Jeśli tak jak myslę, to znaczy że coś
o mocy 100W pracuje tam na okrągło. Umiesz ocenić przez jaki % czasu tej
doby pracował silnik sprężarki?

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 22:12:18
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Jaki/czego miernik?

Sorry ale prostota tkwi w geniuszu. ;-)

Zmierzyłem przez dobę pobór prądu miernikiem z allegro takim za 50 zł.

Niedobry miernik? Jak mogę inaczej ocenić pobór prądu jak nie porównując tego z tabliczką producenta (która Ci nic nie mówi a szkoda bo też szukam wiedzy)

Nadmieniam że ostatnio rachunki za prąd mi wzrosły. Dlatego szukam winowajcy. Najpierw padło na lodówkę. Myślę że słusznie.

Podaj pobór dobowy Twojej lodówki abyśmy mieli jakieś lepsze odniesienie niż dywagacje ile pracuje kompresor i co znaczy ta tabliczka.

Data: 2018-10-25 23:24:54
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:12:18 +0200, z napisał(a):

Jaki/czego miernik?

Sorry ale prostota tkwi w geniuszu. ;-)

Zmierzyłem przez dobę pobór prądu miernikiem z allegro takim za 50 zł.

Wybacz ale z takimi informacjami to ty jeszcze długo będziesz pytał co
się dzieje. Czy chcesz powiedzieć że dobę siedziałeś przy mierniku i
patrzyłeś na wyświetlacz? Może nawet narysowałeś wykres prądu w funkcji
czasu? To go przedstaw.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-26 07:02:56
Autor: z
[...]

Sorry wymiękam. Mamy XXI wiek.
Mam podane: Obecny pobór, czas poboru i ilość KWh pobranych. LITOŚCI :-)

Data: 2018-10-26 11:16:45
Autor: Adam
W dniu 2018-10-26 o 07:02, z pisze:

[...]

Chyba pomylił Ci się miernik z innym urządzeniem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-10-26 11:19:44
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 11:16, Adam pisze:
Chyba pomylił Ci się miernik z innym urządzeniem.

Chcesz łapać za słówka? :-)

https://www.komputronik.pl/product/362667/greenblue-miernik-energii-watomierz-gb202.html?gclid=EAIaIQobChMI5qj1n-Oj3gIVEFQYCh2VPwgBEAQYASABEgIPwfD_BwE

Data: 2018-10-26 15:19:17
Autor: Adam
W dniu 2018-10-26 o 11:19, z pisze:
[...]

Nie chodzi o łapanie za słówka ani inne części ciała ;)
Chodzi o precyzję wypowiedzi.
Wcześniej też mówiłeś o mocy, a okazało się, że pytasz o energię.

W innym zaś miejscu na pytanie o miernik odpowiedziałeś "za 50 zł".
Trochę tak, jakbyś na pytanie "jaki masz samochód" odpowiedział "niebieski".

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-10-26 17:50:30
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 15:19, Adam pisze:

W innym zaś miejscu na pytanie o miernik odpowiedziałeś "za 50 zł".
Trochę tak, jakbyś na pytanie "jaki masz samochód" odpowiedział "niebieski".

Myślę że dramatyzujesz i się czepiasz.

Podasz ile Twoja lodówka zużywa prądu na dobę?

Data: 2018-10-26 17:53:33
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
PS. Może przeczytaj mój pierwszy post jeszcze raz

Data: 2018-10-28 02:05:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5bd3387e$0$490$65785112@news.neostrada.pl

PS. Może przeczytaj mój pierwszy post jeszcze raz

 - Wyobraźmy sobie nieszczelność termiczną lodówki -- silnik
   sprężarki dłużej pracuje, aby uzyskać stosowną temperaturę...

 - Wyobraźmy sobie nieszczelność sprężarki (o wiele bardziej
   prawdopodobne zjawisko) -- silnik sprężarki dłużej pracuje,
   aby uzyskać stosowną temperaturę?... Niby tak, ale z mniejszym
   obciążeniem, czyli i z mniejszym poborem mocy/energii...

 - Więc/zatem Wyobraźmy sobie częściowe zatarcie się łożyska
   silnika sprężarki lub łożyska samej sprężarki... Niby silnik
   weźmie więcej prądu (mocy i energii) lecz chyba łożysko
   zatrze się zupełnie...

IMO trudno powiedzieć, jak jest naprawdę -- nie mam doświadczenia.
Moja stara lodówka nie miała szczelności na sprężarce, ale nie
pamiętam już wyników pomiarów... Pracowała ciągle ze słabym skutkiem.

Światło w lodówce? -- niezła sprawa, zwłaszcza wtedy, gdy jest
żarowego pochodzenia... Ale żarówka ma raczej ;) małą moc...

-=-

Zazwyczaj efekt finalny (podwyższone zużycie szmalu) jest sumą efektów
składowych: trochę na łożyskach, trochę na obudowie, trochę na żarówce...

-=-

Możesz poszukać info na Jutubie -- tam fachowcy-eksperymentatorzy
mają wiedzę faktyczną, nie teoretyczno-popisową. ;)

-=-

Przypominam, że dziś mamy efekt wieloletnich doświadczeń prowadzonych
na polu czasowym w naszej czasoprzestrzeni -- nasz wehikuł czasu cofa
nas w czasie... Wprawdzie tylko o jedną godzinę, ale nie od razu Kraków
zbudowano... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-10-28 02:51:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"Adam" pqv48k$njd$1$Adam@news.chmurka.net

Nie chodzi o łapanie za słówka ani inne części ciała ;)
Chodzi o precyzję wypowiedzi.

Na tej grupie?
Słicz ;) gigabitowy?
Ależ on nie jest gigabitowy, lecz gigabitowopersekundowy. ;)
Dwa mega? Ależ to nie dwa mega, lecz dwa megaohmy...

Wcześniej też mówiłeś o mocy, a okazało się, że pytasz o energię.

IMO kontekst wyjaśnia, czy mowa o energii w kwancie czasu (mocy) czy o energii...
Inna sprawa, że nie znam tego kontekstu, ;) bo nie czytałem całości wypowiedzi...

W innym zaś miejscu na pytanie o miernik odpowiedziałeś "za 50 zł".
Trochę tak, jakbyś na pytanie "jaki masz samochód" odpowiedział "niebieski".

IMO wyjaśnił, że miernik podał zużycie energii.
(raczej -- wyliczenie wykonanej pracy)

-=-

Do z:

 - energia (lub praca) ma się do mocy jak droga do szybkości
 - moc to energia lub praca w kwancie czasu
 - energia jest niemal tożsama z pracą
   (potrzeba ileś energii do wykonania danej pracy)

Gorzej z jednostkami... O ile moc do energii to Watty do
Jouli (watosekund) o tyle pracę wyrazić możemy iloczynem
(oczywiście skalarnym) drogi i siły, co daje nam Nm, a więc
jednostkę znaną z momentu siły (lub w motoryzacji -- momentu
obrotowego) i nie chodzi tu o tylko podobieństwo zapisu -- w obu
wypadkach mamy mnożenie Newtonów i metrów.

Mając moc, możesz obliczyć energię. Jeśli moc była stała,
wystarczy wymnożyć (oczywiście skalarnie) energię i czas;
jeśli jednak moc zmieniała się w czasie, należy dokonać
całkowania lub jakiegoś aproksymowania...

Energia to iloczyn mocy i czasu (w układzie SI -- Ws, czyli
iloczyn Watta i secoundy ;) dla Joula) wyrażana w energetyce
zazwyczaj watogodzinami itp. -- kWh, MWh...

Oczywiście po polsku należy pisać: omy, dżule, waty, sekundy, niutony itd...

-=-

Gdzieś miałem opowiastkę o napięciu w omach, prądzie w woltach, napięciu w watach... ;)
(lub jakoś podobnie) Wbrew pozorom takie dowcipy nie biorą się znikąd...

-=-

Co do lodówki -- nie mam pojęcia, jak zmienia się
pobór prądu/mocy w funkcji czasu mierzonego latami...

Twój (tego typu -- nie tylko Twój) miernik może mieć
jakieś problemy w mierzeniu mocy rzeczywistej.

W prądzie stałym moc jest iloczynem napięcia i natężenia,
ale w prądzie zmiennym tak dobrze nie jest, a w prądzie
przemiennym możesz mieć stale ;) średnie napięcie wysokie
i średni prąd stale ;) wysoki -- ale moc niezbyt dużą. ;)

Czy Twój miernik dobrze radzi sobie z takimi przesunięciami fazowymi -- nie wiem.

Data: 2018-10-28 15:44:33
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Co do lodówki -- nie mam pojęcia, jak zmienia się
pobór prądu/mocy w funkcji czasu mierzonego latami...

Dzięki za próbę udzielania pomocy ;-)

Twój (tego typu -- nie tylko Twój) miernik może mieć
jakieś problemy w mierzeniu mocy rzeczywistej.

A tu już pomocy nie widzę wszak napisałem że wskazania pomiarów innych urządzeń wyglądają poprawnie.

PS. I przypominam że na początku tematu było [OT]
Nie znam innej grupy (jeszcze żywej) gdzie odezwałoby się tak wielu ludzi cokolwiek wiedzący o prądzie.
Choć Animka może być wszędzie ;-)
Ja tylko mechanik z wykształcenia a "komputerzysta" i DTP-owiec z przypadku ;-)

Data: 2018-10-28 18:06:13
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 16:44, z pisze:
[...]

Zapomniałes dodać, że na dodatek wyszedłeś niedawno z Tworek na przepustkę i wkrótce tam wracasz.

--
animka

Data: 2018-10-28 19:43:56
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
JEST JEST nasz KRÓLOWA.

Super.

Królowo! Podaj ile Twoja lodówka pobiera kWh przez dobę znaczy przez 24h

Napisz jaka to lodówka (chociaż ile ma lat w przybliżeniu)

Data: 2018-10-28 20:04:43
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 20:43, z pisze:
JEST JEST nasz KRÓLOWA.

Super.

Królowo! Podaj ile Twoja lodówka pobiera kWh przez dobę znaczy przez 24h

Napisz jaka to lodówka (chociaż ile ma lat w przybliżeniu)

22 lata - Beko. Prądu żre teraz dużo. Na dodatek jak podłaczę coś do tego samego gniazdka co lodówka (są 2 gniazdka) i włączę mikser to łapie mnie chyba prąd (albo mikser sie psuje) i długo tego miksera w ręku nie mogę utrzymać. Lodówkę odłaczyłam od gniazdka, które jest za lodówką, bo lodówka ciągle "zasuwala". Podłączyłam ją przedłużaczem spory kawal dalej wlaśnie do innego gniazdka i zachowuje się normalnie. Był w lecie taki młody szczylek i spwardzał gniazdka w całym bloku i powiedział, że z tym gniazdkiem za lodówką coś nie tak, ale nie powiedział co i w administracji tego nie zgłosil. Nie chcę już na ten temat pisać, bo nie chcę się denerwować.

Data: 2018-10-28 20:25:24
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
W dniu 2018-10-28 o 19:04, Animka pisze:
22 lata - Beko.

Aluminiowa instalacja w płytowym blokowisku? Niby działają ale takie felerne gniazdka "oporowe" to standard.
Ja wymieniłem na miedź przy remoncie. Przynajmniej wiem że sąsiad nie kradnie prądu.
Się przy okazji okazało że w posadzce w moim kiblu leci przewód zasilający sąsiadkę z dołu. Tak się kiedyś budowało a poprzedni właściciel (elektryk z zawodu) miał zamienioną fazę z zerem.
Ja tam nie wiem co on kombinował bo za rękę nie złapałem ale strachu się najadłem jak mnie kopnął żyrandol przy wyłączonych bezpiecznikach ;-)

Data: 2018-10-28 19:40:45
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 28 Oct 2018 20:25:24 +0100, z wrote:
Ja wymieniłem na miedź przy remoncie. Przynajmniej wiem że sąsiad nie
kradnie prądu.
(...)
Ja tam nie wiem co on kombinował bo za rękę nie złapałem ale strachu się
najadłem jak mnie kopnął żyrandol przy wyłączonych bezpiecznikach ;-)

No to mogłeś przy okazji remontu także wymienić bezpieczniki na coś nowszego... Od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe, przy nich zamiana zera z fazą nie grozi porażeniem.

Mateusz

Data: 2018-10-28 20:48:20
Autor: z
[...]

Skąd pomysł że zostawiłem stare "bezpieczniki"
Poraziło mnie przed remontem.
A po remoncie mam takie krótkie dźwigienki a nie porcelanowe śruby. ;-)

Sorry poniosło mnie. Tak się kończą dyskusje z Animką :-)

PS. A czy błędem jest nazywanie ich bezpiecznikami skoro też tą funkcję pełnią?

Data: 2018-10-28 20:00:58
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 28 Oct 2018 20:48:20 +0100, z wrote:
Skąd pomysł że zostawiłem stare "bezpieczniki"
Poraziło mnie przed remontem.

A to najwidoczniej moja (nad)interpretacja.

A po remoncie mam takie krótkie dźwigienki a nie porcelanowe śruby. ;-)

I prawidłowo :)

PS. A czy błędem jest nazywanie ich bezpiecznikami skoro też tą funkcję
pełnią?

Technicznie to chyba "wyłączniki instalacyjne" albo "wyłączniki nadprądowe", ale oczywiście bezpieczniki każdy zrozumie, z tym że niejeden może się czepiać (ale ci będą czepiać się o wszystko tak czy inaczej).

Mi w żaden sposób nie chodziło o terminologię, wywnioskowałem że to musiały być takie stare "korki" po opisie "kopło mnie mimo wyłączonego bezpiecznika", i nieco mnie to zdziwiło jako że poprzednie zdanie wspominało o remoncie. No ale nikt nie mówił że opis był chronologiczny, mój błąd.

Mateusz

Data: 2018-10-28 20:55:25
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 21:48, z pisze:

[...]

Na dźwigienki to Ci wymieniła obowiązkowo administracja, pewnie  dawno temu.

--
animka

Data: 2018-10-28 21:16:35
Autor: z
W dniu 2018-10-28 o 19:55, Animka pisze:

Na dźwigienki to Ci wymieniła obowiązkowo administracja, pewnie  dawno temu.

Nie wiem co znaczy dawno ale 10 lat temu miałem "porcelanę" a wymieniałem za swoje.

Data: 2018-10-28 23:39:17
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 22:16, z pisze:
W dniu 2018-10-28 o 19:55, Animka pisze:

Na dźwigienki to Ci wymieniła obowiązkowo administracja, pewnie  dawno temu.

Nie wiem co znaczy dawno ale 10 lat temu miałem "porcelanę" a wymieniałem za swoje.

Administracja nic nie robiła?

Takie korki wykręcane są teraz w niższej szafeczce pod szafką liczników (korki były na korytarzy w skrzyneczkacyh, teraz są w dużej skrzynce na korytarzu pod llicznikami) W domu sa bezpieczniki dżwigienki w ładnej skrzyneczce i w każdej chwili można prąd w mieszkaniu wyłączyć. To robiła administracja we wszystkich swoich budynkach.

--
animka

Data: 2018-10-30 21:27:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"Mateusz Viste" 5bd610bd$0$15166$426a74cc@news.free.fr

No to mogłeś przy okazji remontu także wymienić bezpieczniki na coś
nowszego... Od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe, przy
nich zamiana zera z fazą nie grozi porażeniem.

To nie jest takie proste bez trzeciego przewodu -- do różnicowoprądówki.
Zerowy przewód ma/miewa w dwuprzewodowej (lub czteroprzewodowej dla 3 faz)
instalacji także funkcję ochronną, mylnie nazywaną uziemieniem.

Data: 2018-11-22 22:42:25
Autor: n
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
No to ciekawe, jak działa różnicówka??

-- -- -
Od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe, przy nich zamiana zera z fazą nie grozi porażeniem.

Data: 2018-11-23 08:26:52
Autor: Mateusz Viste
On Thu, 22 Nov 2018 22:42:25 +0100, n wrote:
No to ciekawe, jak działa różnicówka??

Przy wyłączonym, dwubiegunowym wyłączniku? Nie działa.

Mateusz

Data: 2018-11-23 12:52:31
Autor: n
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Podaj podstawę prawną tezy, iż "od jakichś 30 lat obowiązują wyłączniki dwubiegunowe".

Data: 2018-11-22 22:36:09
Autor: n
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Ja to się  dziwię, że Animki nie wtrynili za ekperta do jakiejś sejmowej komisji badania jakichś wynaturzeń.
Dowolnych.

-- -- -

Data: 2018-10-28 19:45:26
Autor: Kamil
Użytkownik "z" napisał:

Ja tylko mechanik z wykształcenia ...

Jakiego wykształcenia? Bo jeśli przyjąć, że co najmniej średniego to
powinieneś znać pojęcia mocy i energii, oraz ich wzajemnych zależności.
Dotyczą nie tylko energii elektrycznej. Jeśli w szkole spałeś to postaraj
się odnowić/zdobyć minimum wiedzy na ten temat, a wtedy zrozumiesz
niespójność swoich wypowiedzi. A co do tematu. Wątpię, aby ktoś podał Ci
zużycie 24 godzinne energii przez swoją lodówkę. Aby to zmierzyć musiał byś:

1. Wyłączyć na 24 godziny wszystkie inne urządzenie i pozostawić tylko
   lodówkę.
2. Podłączyć lodówkę przez dodatkowy licznik energii.

Rozumiesz? Licznik, a nie amperowmierz, watomierz, czy cokolwiek podobnego.

Pozdrawiam

Data: 2018-10-28 19:32:04
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 28 Oct 2018 19:45:26 +0100, Kamil wrote:
Wątpię, aby
ktoś podał Ci zużycie 24 godzinne energii przez swoją lodówkę.

Zamiast udawać mądrego przeczytałbyś cały wątek, to zobaczyłbyś że ja podałem.

Aby to zmierzyć musiał byś:

1. Wyłączyć na 24 godziny wszystkie inne urządzenie i pozostawić tylko
   lodówkę.
2. Podłączyć lodówkę przez dodatkowy licznik energii.

Kolega 'z' dokładnie to zrobił. Gdybyś przeczytał wątek zamiast szukać okazji do cwaniakowania to nie wtopiłbyś się.

Mateusz

Data: 2018-10-28 19:55:56
Autor: z
W dniu 2018-10-28 o 19:45, Kamil pisze:
Rozumiesz? Licznik, a nie amperowmierz, watomierz, czy cokolwiek podobnego.

A urządzenie do którego link podałem to mi nie zmierzy zużytych kWh przez dobę?
Sorry ale geniusz tkwi w prostocie.
Moja lodówka żre 2x tyle co podaje producent (ktoś tu podał swój pomiar i też moja _żre prądu_ x2)

Sorry ale pisałem prosto żeby się więcej osób zrozumiało.
Na akademickie rozważania i łapanie się za słówka i wielkość literek nie mam czasu.
Podaj swój pomiar przez 24 godziny bo może Cię zawstydzić Animka :-)

Data: 2018-10-28 20:18:03
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 20:55, z pisze:
[...]

Każdy debil musi sobie znależć sobie jakąś ofiarę. żeby udawać mądrzejszego. Odp. się od Animki. Wstawiaj swój znaczek.

--
animka

Data: 2018-10-28 19:58:16
Autor: z
[...]

PO CO odłączać resztę urządzeń? jak przed lodówką (tylko lodówką) wpiąłem urządzenie mierzące kWh...
Ło matko

Data: 2018-10-28 19:24:50
Autor: Mateusz Viste
On Sun, 28 Oct 2018 19:58:16 +0100, z wrote:
PO CO odłączać resztę urządzeń? jak przed lodówką (tylko lodówką)
wpiąłem urządzenie mierzące kWh...
Ło matko

Kolega widzę pierwszy raz na Usenecie. Tutaj łapanie za słówka, wzajemne poniżanie i wyzywanie jeden drugiego to chleb powszedni. :)

Co do pomiaru to oczywiście dobrze zrobiłeś. Co prawda nie wiemy w jaki sposób twój miernik (watomierz?) radzi sobie z obliczaniem mocy czynnej, tzn. czy potrafi moc pozorną poprawić o cos fi, więc wartość pomiaru może być zawyżona o jakieś 15-20%. Ale i bez tego widać że pobór trochę wysoki. Inna sprawa, że sama lodówka raczej nie usprawiedliwia zwyżki rachunków o 1/3. Pisałem wcześniej - lodówka to tylko kilka zł miesięcznie.

Mateusz

Data: 2018-10-28 20:21:11
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 20:58, z pisze:
[...]

To w twojej lodówce jest gniazdko z prądem i tam podłączasz urządzenie?
Nie odpisuj.

--
animka

Data: 2018-10-28 20:28:16
Autor: z
W dniu 2018-10-28 o 19:21, Animka pisze:
To w twojej lodówce jest gniazdko z prądem i tam podłączasz urządzenie?
Nie odpisuj.

Masz rację nie będę.

Podam Ci tylko linka o czym my tu się rozpisujemy

Data: 2018-10-28 20:47:08
Autor: Animka
W dniu 2018-10-28 o 21:28, z pisze:
[...]

Ciekawe urządzenie, ale ja i tak się nie znam na poborze energii i nikt mi nie pomoże udowodnić, że sąsiad kradnie mi prąd. Złodziej jedzie na złodzieju, a ja musiałabym chodzić po sądach.

--
animka

Data: 2018-10-30 21:21:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5bd5cb53$0$517$65785112@news.neostrada.pl

Twój (tego typu -- nie tylko Twój) miernik może mieć
jakieś problemy w mierzeniu mocy rzeczywistej.

A tu już pomocy nie widzę wszak napisałem że wskazania
pomiarów innych urządzeń wyglądają poprawnie.

IMO nie napisałeś, jakie to urządzenia a ja wyjaśniłem
co najmniej dwa razy -- inne urządzenia mogą przesuwać
w fazie prąd względem napięcia mniej niż lodówka z uwagi
na silnik itp. elementy indukcyjne, których może być mniej
(mogą wywierać mniejszy wpływ) w innych urządzeniach. Masz
w gniazdkach napięcie ~sinusoidalnie przemienne, które jest
trudniejsze w mierzeniu niż stałe. Niby wszędzie masz takie
same napięcie i ten sam miernik, ale masz różne urządzenia,
które wywierają różny wpływ na otaczającą je rzeczywistość...

Data: 2018-10-31 15:00:24
Autor: z
[...]

Czy przy normalnych domowych urządzeniach może to być różnica kilku kWh na dobę?

Data: 2018-10-31 19:01:28
Autor: Adam
W dniu 2018-10-31 o 15:00, z pisze:
[...]

Co to znaczy "normalnych" i co to znaczy "domowych"?
Już w tym wątku kilkukrotnie dostałeś informacje, że chodzi o odbiorniki indukcyjne i przesunięcie fazowe. Podręcznik fizyki ze szkoły podstawowej się kłania, qrde :(

W pewnych sytuacjach różnica może dochodzić do kilkudziesięciu lub więcej procent. Jeśli jeszcze dodatkowo Twój licznik marki "za 50 zł" przekłamuje, to błędy mogą się dodatkowo sumować.
Wyniki będą wiarygodne dla odbiorników oporowych (zwykłe żarówki, grzejniki, suszarka do włosów), ale już np. kuchenka indukcyjna bądź silnik lodówki mogą prosty licznik lub prosty miernik bez True RMS zupełnie ogłupiać.

Nie masz dojścia do swojego głównego licznika energii?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-11-01 15:06:38
Autor: z
W dniu 2018-10-31 o 19:01, Adam pisze:

Co to znaczy "normalnych" i co to znaczy "domowych"?

Takich zwykłych domowych AGD RTV

Dobra odpuszczam :-)

Data: 2018-11-04 01:39:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"Adam" prcqln$1bp$1$Adam@news.chmurka.net

Już w tym wątku kilkukrotnie dostałeś informacje, że chodzi o odbiorniki indukcyjne

Indukcja elektryczna i pojemność elektryczna.

Do z:

   Indukcja elektryczna i pojemność elektryczna -- efekty
   przeciwne, ale nadal przesuwanie fazy... Natężenie nie
   nadąża za napięciem lub je wyprzedza. [albo na ;) odwrót]

   Kondensator to przerwa w obwodzie, ale prądu przemiennego
   taka dziura nie zatrzymuje zbyt skutecznie...

   Z innej strony -- raczej ;) cała energia przez
   nas konsumowana idzie via transformatory...

[dlatego głupotą jest twierdzenie typu: ,,nie można
skutecznie naładować telefonu indukcyjnie''? niby
niekoniecznie, bo jednak są różne transformatory]

i przesunięcie fazowe. Podręcznik fizyki ze szkoły podstawowej się kłania, qrde :(

-=-

Do z:

   Zauważ, że rezystancja silnika elektrycznego nie zmienia się
   w efekcie obciążania tegoż silnika odbiornikiem -- jednak ów
   silnik wykonuje dodatkową (odbieraną przez odbiornik -- być
   może przez sprężarkę) pracę, czyli silnik zużywa dodatkową
   energię...

   Zatrzymanie silnika elektrycznego zbyt dużym odbiornikiem
   nierzadko ;) skutkuje spaleniem izolacji. ;) Delikatnie
   nazywane jest takie spalenie -- ,,przegrzaniem'' lub
   ,,przeciążeniem''. ;)

[lakierek ;) na uzwojeniach ciemnieje; silnik iskrzy
na komutatorze -- jeśli ma komutator; traci moc...
i śmierdzi...]

   Duże silniki (dużej mocy) mają i elementy indukcyjne
   (co oczywiste) i pojemnościowe.

-=-

   Co prawda istnieją także silniki prądu stałego, ale ;)
   one także korzystają z przemienności napięciowej, za
   którą wędruje przemienność prądowa/natężeniowa...

-=-

   Tak naprawdę wszystko (nawet prosty drut długi na 2 cm)
   nie jest obojętny indukcyjnie i pojemnościowo, ale czasami
   ta indukcyjność (czy pojemność) ma znaczenie praktyczne,
   a czasami nie ma.

   Możesz posłużyć się innym, podobnym miernikiem.
   Możesz też jakoś jego wskazania zestawić ze
   wskazaniami licznika -- choćby na parę godzin
   odłączając wszystko poza lodówką.

   Ale licznik też może być zepsuty. ;(

Data: 2018-11-05 20:49:00
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
   Ale licznik też może być zepsuty. ;(

I to jest cała esencja Twoje pomocniczości :-)

Pozdro

Data: 2018-11-06 01:49:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5be09eae$0$476$65785112@news.neostrada.pl

 Ale licznik też może być zepsuty. ;(

Licznik energii elektrycznej, którego wskazania
wyznaczają Twe opłaty -- jeśli nie wyraziłem się
zrozumiale. Wszystko może być zepsute.

I to jest cała esencja Twoje pomocniczości :-)

Nie jestem Bogiem -- licznik energii (którego wskazania
wyznaczają Twe opłaty) też może być zepsuty. Wszystko
jest obarczone jakimiś błędami -- część z tych błędów
jest nam jakoś ;) znana, część niekoniecznie... Cześć
wpływa znacząco na wynik, część niekoniecznie... Część
błędów potrafimy jakoś ;) niwelować, części itd... ;)

Suszarka do włosów też (jak lodówka) ma silnik elektryczny,
ale grzejnik suszarki zabiera kilkadziesiąt razy więcej
energii niż silnik, dlatego miernik marki ,,za 5 dych''
(czy podobny) może dobrze radzić sobie z suszarką, ale
niekoniecznie dobrze z lodówką...

-=-

Do każdego wyniku należy podchodzić ostrożnie i z rozmysłem.

-=-

Dostałeś na grupie wiedzę dotyczącą różnic pomiędzy prądem
elektryczny stałym i przemiennym, lecz nie dostałeś (bo nie
mogłeś tu dostać) wiedzy, na której Ci zależało. Rozumiem Ci,
ale niewiele poradzę (inni też) na Twe rozczarowanie. Jeśli
już znajdziesz jakiegoś proroka (lub wróżkę) -- daj znać
i nam! Może poznamy przyszłość i zainwestujemy w BTC. ;)

Data: 2018-11-06 12:54:20
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Nie potrzebuję pomiarów co do setnych koma ułamków.
Interesuje mnie rząd wielkości.
Moja lodówka w porównaniu do podanych tu pomiarów dyskutantów bierze x 2

Podaj swój pomiar zapewne super hiper wypasionym "miernikiem"  i pewnie też z uwzględnieniem  czynnej biernej i czego tam jeszcze można się przyczepić :-)

PS. Oczywiście teraz w cyklu miesięcznym będę sprawdzał stan licznika i porównywał z fakturą.

Jak na razie nie znalazłem w domu innych urządzeń które są "zepsute" i żrą nieuprawniony prąd oraz nie uchwyciłem kradzieży osób trzecich. :-)

Dzięki urządzeniu za 50 zł wiem że nowy monitor/telewizor żre dużo mniej niż stary ale za to mający lepszy obraz ;-)

Zapewne pozbędę się jednego routera i trochę pozamieniam/inaczej pogrupuję listwy.

Ale dalej ma wąty do tej lodówki ;-)

Data: 2018-11-06 12:07:46
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 06 Nov 2018 12:54:20 +0100, z wrote:
Ale dalej ma wąty do tej lodówki ;-)

Takie tam głupie pytanie: a czy poza podpięciem miernika na wejściu (w Watach), podpinałeś także miernik na wyjściu? (w Celsjuszach)
Może ona nadgorliwa po prostu?

Mateusz

Data: 2018-11-06 16:01:24
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Takie tam głupie pytanie: a czy poza podpięciem miernika na wejściu (w
Watach), podpinałeś także miernik na wyjściu? (w Celsjuszach)
Może ona nadgorliwa po prostu?

Gdzieś tam na górze/dole napisałem że temperatury w środku trzyma OK.
Chyba że się ten "miernik temperatury" popsuł ;-)

Data: 2018-11-06 15:39:09
Autor: Mateusz Viste
On Tue, 06 Nov 2018 16:01:24 +0100, z wrote:

[...]

A to mój błąd, nie doczytałem. Moja jakoś w zeszłym roku zaczęła turkotać dużo częściej niż zwykle. Po oględzinach okazało się, że temperatura w środku była o 2-3 stopnie niższa niż powinna. Dostrojenie pokrętłem natychmiast ją wyleczyło.

Mateusz

Data: 2018-11-07 01:23:50
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"Mateusz Viste" 5be1b59d$0$21596$426a74cc@news.free.fr

[...]

2 K czy 3 K z nie zmierzy poprawnie.
('K' łatwiej napisać niż '°C' -- a tu znaczy tyle samo)

Akurat mierzę stale temperaturę wewnątrz lodówki
i zamrażalnika, więc wiem, że trudno tam o mierzenie. ;)

Mierzę dość łatwo -- wewnątrz lodówki jest zewnętrzny
czujnik stacji pogody, a na zewnątrz lodówki jest stacja
pogody, a raczej są trzy stacje pogody sprzężone z tym
(i dwoma innymi) czujnikami...

Te dwa pozostałe wiszą na oknach -- jeden na wschodniej
ścianie i jeden na zachodniej. Ten, który pokazuje
temperaturę niższą -- pokazuje prawdziwszą, czy jak
kto woli ,,w cieniu''. Nocą oba pokazują to samo.

-=-

Domowe termometry dają dokładność 1 K -- lepsza dokładność
sporo kosztuje. (czym innym jest rozdzielczość wyświetlacza
a czym innym dokładność termometru) W różnych miejscach lodówki
temperatura jest różna -- tak w pionie (co nie dziwi) jak
i w poziomie, a także (co chyba ;) też nie dziwi) w czasie.

Takie pomiary raczej ;) wymagają sporo czasu
i cierpliwości oraz jakiegoś opracowania...

-=-

BTW -- lepszą ;) dokładność mają elektroniczne termometry lekarskie.
Ta lepszość ;) to (wg wielu specyfikacji, które widziałem) 0.2 K lub
nawet 0.3 K -- tutaj 'K' i '°C' znaczą tyle samo.

Nie jest ważne, jak gęsto ;) pokazywać potrafi wyświetlacz termometru.
Wyświetlacz może pokazywać dwie cyfry po przecinku, ;) ale termometry
domowe (stacje pogody itp.) mierzą z mierną ;) dokładnością.

Zwykle:

 1 K dokładność (accu_racja?)
 0.1 K rozdzielczość wskazania (rezolucja?)
 3% wilgotności względnej powietrza dobre higrometry
 5% wilgotności względnej powietrza przeciętne higrometry

Do tego jest jeszcze powtarzalność wyników.

Ja ma stację pogody, która przesuwa wilgotność względna powietrza za oknem o 20% liniowo.
Oczywiście na ten błąd (łatwy do skorygowania) nakładają się inne błędy...

-=-

Z może dość ;) dokładnie stwierdzić, że ,,temperatura wewnątrz
lodówki waha się w granicach 2 K'' lub ,,dziś jest niższa o 3 K
niż była (uwzględniając wahania) przez cały poprzedni miesiąc''...
Ale nawet takie coś wymaga cierpliwości i raczej ;) rysowania wykresów... ;)

Rzut oka raczej ;) nie wystarczy.

Data: 2018-11-06 21:02:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5be180ee$0$484$65785112@news.neostrada.pl

Interesuje mnie rząd wielkości.
Moja lodówka w porównaniu do podanych
tu pomiarów dyskutantów bierze x 2

x2 to nadal ten sam rząd wielkości w dziesiętnym systemie liczbowym...

Podaj swój pomiar zapewne super hiper wypasionym "miernikiem"

Jeśli przyślesz miernik i zapłacisz mi za fatygę...
Potrzebny by był także przedłużacz, ale to akurat mam...

i pewnie też z uwzględnieniem  czynnej biernej
i czego tam jeszcze można się przyczepić :-)

Motto poniższego:

   https://youtu.be/g52D64gVrco?t=1044

filmu -- ,,brak inwestycji w naukę, to inwestycja w ignorancję''?

A może -- ,,konstytucyjna większość''?...

-=-

Twa wiedza poraża do tego stopnia, że aż prosi, by uznać
Cię za człowieka skromnego, podpisującego się inicjałem,
zamiast pełnym imieniem -- 'Zero'. ;)

-=-

 - wszystkie mierniki błądzą
   (zatem należy jakoś ;) ,,obsłużyć'' te błędy, wcześniej
   zaś -- jakoś ;) zrozumieć i jakoś ;) określić)
 - temperatura dookoła różnych lodówek jest różna
 - temperatura wewnątrz różnych lodówek jest różna
   (na szczęście ważniejsza jest różnica temperatur
   niż temperatury bezwzględne)
 - różne lodówki mogą być różnie obudowane
   (wystarczy skutecznie powstrzymać ruch powietrza
   za lodówką, by mieć ciekawe ;) wyniki)
 - ale nawet w tej samej lodówce na górze jest
   zwykle ;) wyższa temperatura niż na dole
   (co wcale nie jest aż takie oczywiste)
 - i czasami ;) ścianki lodówek mogą być zimniejsze
   niż powietrze wewnątrz lodówki
 - różne lodówki mogą mieć zamrażalniki z różnymi
   temperaturami i różnie ,,zasilane''
 - te zamrażalniki mogą mieć wspólne drzwi z resztą
   lodówki lub osobne; takoż z ,,zasilaniem''
 - są różne lodówki (przykładowo NoFrost)
 - częstotliwość otwierania różnych lodówek jest różna
 - podobnie z zamrażalnikami
 - izolacja termiczna różnych lodówek jest różna
   (choćby uszkodzenie uszczelki lub inna konstrukcja
   obudowy lodówki)
 - pojemność różnych lodówek jest różna
   (inna ilość powietrza spada w efekcie otworzenia lodówki)
 - różne lodówki są wypełnione w różnym stopniu
 - różni ludzie wstawiają do różnych lodówek
   różne cosie -- o różnej pojemności cieplnej
   i różnej temperaturze...

Ty zaś chyba ;) chcesz mieć bardzo dokładny pomiar uniwersalny...

Rozmawianie z Tobą na tematy Tobie odległe ;) nie jest zbyt ;)
przydatne (może ktoś inny poczyta i czegoś nauczy się -- aby
spokornieć) ale mierzenie -- jest znacznie mniej przydatne...
Zachowujesz się jak małe dziecko lub istota z zupełnie innego
świata, w którym obowiązuje zupełnie inna fizyka, stworzona
przez zupełnie innego stwórcę...

Przynajmniej zapłać za swą głupotę...

IMO nadajesz się na polityka -- lub prawnika... ;)
Nudzisz się -- i chcesz, by inni płacili za Twą nudę...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2018-11-06 21:15:42
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Daj już spokój klawiaturze.
Szkoda lasów ;-)

Data: 2018-11-07 01:38:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5be180ee$0$484$65785112@news.neostrada.pl

Nie potrzebuję pomiarów co do setnych koma ułamków.

'Koma' to 'śpiączka' lub 'przecinek' -- podobny do komety
z warkoczem. ;) Optyka miewa ;) (zawsze ma) błędy (obok

  https://www.google.pl/search?client=opera&hs=KiE&biw=1318&bih=684&tbm=isch&sa=1&ei=ZTLiW92EHsOLsgHdqIv4BQ&q=koma+optyka&oq=koma+optyka&gs_l=img.3..0.12339.14440.0.14674.7.5.0.2.2.0.141.573.0j5.5.0....0...1c.1.64.img..0.7.573...0i30k1j0i8i30k1j0i24k1.0.fa0AA3VvlWU
  koma optyka
  https://pl.wikipedia.org/wiki/Koma_(optyka)#/media/File:Soczewka-coma.svg

wielu innych błędów optycznych) widoczne/objawiające_się
jako przecinek, które nazywane są od komety -- 'komą'.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Koma <-- znaczenie słowa 'koma'

Czym zatem mogą być Twe: ,,co do setnych przecinek dziesiętny
ułamków''? ;) Panujesz w ogóle nad tym, co piszesz? ;) Wiesz,
czego chcesz? ;)

Określenie 'pięć koma trzy' to po prostu 'pięć i trzy dziesiąte' -- '5,3'.

-=-

Na wszelki wypadek powiem Ci, że błędy zazwyczaj ;) złośliwie sumują
się. (temperatura wewnątrz, temperatura na zewnątrz, szczelność itd...)

-=-

Na dodatek wszystko ma swe pojemności cieplne -- także
termometry nie reagują natychmiast i zakłócają rzeczywistość... ;)

Data: 2018-11-07 14:29:21
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
"Koma przecinek" to cytat z M. Dańca.

Data: 2018-11-09 20:23:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5be2e8b3$0$475$65785112@news.neostrada.pl

"Koma przecinek" to cytat z M. Dańca.

Na razie samego siebie źle cytujesz:

   "z" 5be180ee$0$484$65785112@news.neostrada.pl

   > Nie potrzebuję pomiarów co do setnych koma ułamków.

Do zagadek energetycznych dodam i tę, że moc zależy od
iloczynu napięcia i natężenia, ale natężenie dość mocno
zależy od napięcia -- w prądzie stałym moc jest zależna
od kwadratu napięcia, ale w silnikach bywa różnie.

Poniżej elektryczne samochody: ;)

   https://www.youtube.com/watch?v=J9b0J29OzAU

Data: 2018-10-25 22:20:31
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
W dniu 2018-10-25 o 20:52, z pisze:
220-240V - 50Hz 120W
-_-_- 310W
N-ST 7,0kg/24h
_0,96kWh/24_
R600a 0,039 kg

Takie moje przypuszczenia:
Lodówka może pobierać moc (kurde może znowu źle się wyrażam) od 120 do 310 W i to pokrywa się z moimi obserwacjami.

Przy załadunku 7 kg powinna przez dobę zużyć 0,96 KWh.

I teraz być może mam 10-12 kg i dlatego taki pobór a być może jest uszkodzona.
???

Data: 2018-10-25 22:51:31
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-25, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Co do zasady to zwykle jest odwrotnie - więcej załadowane, mniejsze zużycie, bo każdorazowo jak taką lodówkę otwierasz (zakładam, że drzwiowa, nie klapowa) to wypuszczasz zimne powietrze.

--
Marcin

Data: 2018-10-28 02:07:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"Marcin Debowski" TNrAD.393694$zG.90486@fx23.ams1

Co do zasady to zwykle jest odwrotnie - więcej załadowane,
mniejsze zużycie, bo każdorazowo jak taką lodówkę otwierasz
(zakładam, że drzwiowa, nie klapowa) to wypuszczasz zimne
powietrze.

Które z hukiem opada na dół? To teoria, ale praktyka jest
inna -- im więcej załadujesz, tym częściej zaglądasz. ;)

Data: 2018-10-28 01:49:56
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-28, Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

[...]

Rozumiem, że niedomogi sensoryczne na rękach i nogach kompensujesz w zakeresie akustycznym? :)

inna -- im więcej załadujesz, tym częściej zaglądasz. ;)

To nie takie proste. Jak lodówka jest pusta a jesteś głodny, to zglądasz nawet częściej.

--
Marcin

Data: 2018-10-28 09:01:33
Autor: collie
W dniu 28.10.2018 02:49, Marcin Debowski pisze:

Jak lodówka jest pusta a jesteś głodny,
to zglądasz nawet częściej.

Im bardziej Puchatek zaglądał do środka,
tym bardziej Prosiaczka tam nie było.
(A. Milne - Chatka Puchatka)

Data: 2018-10-28 09:04:03
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-28, collie <collie2@vp.pl> wrote:
[...]

To doprowadza nas zaś do wniosku, że Puchatek nie był ani wyznania mojżeszowego, ani też nie był Muzułmaninem.

--
Marcin

Data: 2018-10-28 10:50:46
Autor: collie
W dniu 28.10.2018 10:04, Marcin Debowski pisze:

[...]

Gdybyś za młodu czytał "Kubusia Puchatka" oraz "Chatkę Puchatka"
i nie czuł się królem w Tworkach (vide używanie formy "my/nas"
w odniesieniu do siebie), to nas starość byś wiedział, że Puchatek
był wyznania miodowego i praktykującym Marmoladinem. Jak to wśród
misiów:

"I gdy Królik zapytał: - Co wolisz, miód czy marmoladę do chleba?
- Puchatek był tak wzruszony, że powiedział: - Jedno i drugie.
- I zaraz potem, żeby nie wydać się żarłokiem, dodał: - Ale po
co jeszcze chleb, Króliku? Nie rób sobie za wiele kłopotu."

Data: 2018-10-28 10:21:08
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-28, collie <collie2@vp.pl> wrote:
[...]

To nie było w odniesieniu do mnie. Mylisz się także, co do mojego doświadczenia czytelniczego. Masz gorszy dzień i próbujesz odreagowac? Zdradzisz nam swój sekret?

No widzisz, wszystko się zgadza.

--
Marcin

Data: 2018-10-28 12:35:58
Autor: collie
W dniu 28.10.2018 11:21, Marcin Debowski pisze:

To doprowadza nas zaś do wniosku,

To nie było w odniesieniu do mnie.

A do kogo "to doprowadza nas do wniosku"? Ciebie i szwagra?
W taki razie napisz to wyraźnie. Śwagra się wstydzisz? Bo
inaczej formę "my" jednostkowo spotykamy już tylko w Tworkach.

Masz gorszy dzień i próbujesz odreagowac?
Zdradzisz nam swój sekret?

Nie zaczynaj ad personam... Gdyż doświadczenie usenetowe mam
po wuju i mogę pierwsze zdanie dopełnić tak: nie zaczynaj ad
personam, ćwoku z Tworek. Bo u mnie to jak splunąć, z takimi
ciemniakami.

[...]

No, jak pierwszy raz w życiu przeczytałeś wyimek z "Kubusia Puchatka".

Data: 2018-10-28 11:57:20
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-28, collie <collie2@vp.pl> wrote:
Nie zaczynaj ad personam... Gdyż doświadczenie usenetowe mam
po wuju i mogę pierwsze zdanie dopełnić tak: nie zaczynaj ad
personam, ćwoku z Tworek. Bo u mnie to jak splunąć, z takimi
ciemniakami.

No rozumiem. To posłuchaj teraz. Twoja elokwencja, oczywiste usenetowe doswiadcznie, niewątpliwe oczytanie, co prawda nienachalne zdolności poznawcze, ale ze śmiała narracją... to ma swój olbrzymi urok, ale obawiam się, że nie wystarczy. Do babrania się kijkiem we własnym gównie, będziesz musiał poszukac kogoś innego.

--
Marcin

Data: 2018-10-28 13:05:02
Autor: collie
W dniu 28.10.2018 12:57, Marcin Debowski pisze:

On 2018-10-28, collie<collie2@vp.pl>  wrote:
[...]

No widzisz. Od razu przekaz dotarł da Was, gdy został podany
w zrozumiałej dla Was formie. Wy, Marcinie Debowski. Czy jak
Cię tam zwał.

Data: 2018-10-25 23:25:44
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:20:31 +0200, z napisał(a):

Przy załadunku 7 kg powinna przez dobę zużyć 0,96 KWh.

I teraz być może mam 10-12 kg i dlatego taki pobór a być może jest uszkodzona.

To co i ile jest w środku nie ma najmniejszego wpływu (poza okresem
wstępnym) na pobór energii.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-10-25 23:38:07
Autor: BaSk
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
W dniu 2018-10-25 o 22:20, z pisze:
a być może jest uszkodzona

Może zapomniałeś w niej zgasić światło?

Data: 2018-10-26 14:46:50
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 25 Oct 2018 23:38:07 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bd237bc$0$491$65785112@news.neostrada.pl>
od BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>  :
W dniu 2018-10-25 o 22:20, z pisze:
a być może jest uszkodzona

Może zapomniałeś w niej zgasić światło?

Ja ciągle zapominam.

Data: 2018-10-26 17:51:23
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 14:46, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
Może zapomniałeś w niej zgasić światło?

Ja ciągle zapominam.

Uważaj cie bo Animka to czyta :-)

Data: 2018-10-31 10:56:38
Autor: ń
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
A ona nie zapomina?

BTW łezka się kreci za Ekspertem ;-))
Będziemy mieli co w Niebie opowiadać :-D

Czy Tam są komputery?????
:-o

-- -- -
Uważaj cie bo Animka to czyta

Data: 2018-10-31 22:55:33
Autor: ń
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
A jak babcia będzie czytać?

-- -- -
Może zapomniałeś w niej zgasić światło?

Data: 2018-10-25 22:54:52
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-25, z <z@z.pl> wrote:
Lodówka w parametrach ma:

[...]

Weryfikowałeś jakoś ten miernik?

--
Marcin

Data: 2018-10-26 07:37:47
Autor: pueblo
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Witaj z, 25 paź 2018 w news:5bd210ff$0$510$65785112news.neostrada.pl
napisałeś/aś:
[...]

Kiedyś sprawdzałem ile przez noc (po prostu na liczniku) pobierze głównie lodówka(pomijam podłączone urzadzenia o mocy kilku W w tym czasie) to stary Mińsk 13/15 wziął jakieś 1,3 kWh o ile dobrze pamiętam. W każdym razie zanotowałem w głowie, że to na pewno bedzie 2-
3 kWh na dobę. A na tabliczce, czy sprężarce jest podana moc chyba 100W , a może 150. I wcale sprężarka nie chodziła non stop czy też przesadnie często - co jest w tym wszystkim najdziwniejsze.

Data: 2018-10-26 00:14:25
Autor: Marcin Debowski
On 2018-10-25, z <z@z.pl> wrote:
Moja lodówka zużywa średnio przez dobę ok 2 x moc maksymalną podaną w parametrach. Spróbuję dać jej lepszą wentylację i zobaczę co się stanie

Siądź sobie przy niej i posłuchaj kompresora. Jak działa na okragło, lub prawie na okrągło, to wskazanie, że nie wyrabia się z chłodzeniem (zła wentylacja "z tyłu", mało czynnika chłodzacego, nieszczelność/słaba izolacja lodówki, wysoka temperatura w pomieszczeniu, kombinacja wymienionych).

Jak załącza się tylko od czasu to coś innego żre lub miernik do d.

Dodatkowo nie wiesz czy nie miałeś tak od zawsze :)

--
Marcin

Data: 2018-10-26 07:07:14
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

Jak załącza się tylko od czasu to coś innego żre lub miernik do d.

Wskazania na innych urządzeniach wydają się poprawne

Dodatkowo nie wiesz czy nie miałeś tak od zawsze :)

Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

Lodówka zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas

Data: 2018-10-26 06:24:20
Autor: Mateusz Viste
On Fri, 26 Oct 2018 07:07:14 +0200, z wrote:
Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a
rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

Zakładając że pomiar dobowy jest poprawny (2 kWh) i faktycznie zwiększył się dwukrotnie z bliżej nieokreślonych przyczyn, to wychodziłoby zwiększenie rachunków za prąd o jakieś 9 zł w skali miesiąca (przyjmuję koszt 1 kWh ok. 30 gr). Czy o tyle wzrosło? Jeśli o więcej, to winnego szukaj gdzie indziej.

Lodówka zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas

No to tym bardziej należałoby szukać winy w innym miejscu.

Mateusz

Data: 2018-10-26 08:10:35
Autor: Mateusz Viste
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
On Fri, 26 Oct 2018 09:12:58 +0200, z wrote:
To jest skomplikowane przy 6 mies. rozliczaniu. Te ich progrnozy ;-(
Przechodzę właśnie na rozliczanie 2 miessięczne.

Niezależnie od rozliczania, możesz przecież zerknąć na swój licznik kiedy chcesz.

Mój koszt za 1 kWh to ok 0,52 zł.

Gdzie żądają tylko 30 gr?

Do gugla wrzuciłem zapytanie i wyskoczyło mi to:
http://cenakwh.pl/cennik

Uznałem więc, że w PL średnio płaci się w okolicach tych 30 gr.

Oczywiście będę szukał jak się upewnię co do lodówki

Pisałeś, że zwiększenie nastąpiło o 1/3. Ile to kWh dokładnie?

Mateusz

Data: 2018-10-26 11:06:06
Autor: BQB
[...]

To jest opłata za zużycie, do tego dochodzi jeszcze opłata przesyłowa.

Data: 2018-10-26 11:14:41
Autor: z

http://cena-pradu.pl/

Data: 2018-10-27 18:53:54
Autor: Mateusz Viste
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
On Fri, 26 Oct 2018 09:12:58 +0200, z wrote:
PS. Ile wasze lodówki ciągną?

Wczoraj podłączyłem watomierz do mojej. Po 24h mówi:

 - voltage 242V
 - peak power 59.4W
 - power factor 79% (rozumiem to jako cos fi 0.79, ale mogę się mylić)
 - elapsed time 25h 40m
 - total 0.7 kWh

Mateusz

Data: 2018-10-28 15:46:54
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

  - total 0.7 kWh

Dziąki

Data: 2018-10-26 07:09:44
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Macie jakieś własne pomiary ile taka lodówka w "realu" na dobę pobiera prądu a nie w teorii czy na tabliczce

Data: 2018-10-26 07:46:18
Autor: Stregor
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

Wykluczasz "lewy pobór" przez sąsiada?

--
Pozdrawiam,
Stregor

Data: 2018-10-26 09:08:32
Autor: z
W dniu 2018-10-26 o 07:46, Stregor pisze:
Słuszne pytanie. Tego nie wiem ale nie przybyło nowych urządzeń a rachunki wzrosły powiedzmy o 1/3

Wykluczasz "lewy pobór" przez sąsiada?

Robiłem test na bezpiecznikach. Instalacja nowa Licznik na klatce się nie obracał :-)

Data: 2018-10-28 02:10:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę

"z" 5bd2a103$0$516$65785112@news.neostrada.pl

Wskazania na innych urządzeniach wydają się poprawne

Lodówka ma elementy przesuwające fazę prądu względem fazy napięcia.
Żarówka tego raczej nie ma. ;) (wszystko ma, ale w różnym stopniu
wpływające na energię rzeczywistą)

Data: 2018-10-25 10:12:24
Autor: miab
[...]

Ostatnio raczej średnio-roczne energii(a nie maksymalne mocy).

miab

Data: 2018-10-25 08:21:56
Autor: Mateusz Viste
On Thu, 25 Oct 2018 10:12:24 +0200, miab wrote:

[...]

Ostatnio to kolorowe literki jakieś podają, ew. z dodaną losową ilością plusików.

To chyba taki ogólny trend nowych czasów - w szkole zamiast ocen uśmieszki i słoneczka, a zamiast pomiarów tylko euro-literki z kolorami.

Mateusz

Data: 2018-10-25 15:58:32
Autor: z
W dniu 2018-10-25 o 10:12, miab pisze:
Ostatnio raczej średnio-roczne energii(a nie maksymalne mocy).

Widzę ubaw po pachy ;-)
Tak lodówka ma 15 lat

Data: 2018-11-22 16:49:21
Autor: n
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
No nie wiem, na tabliczce znamionowej chłodziarki lub silnik sprężarki może, a IMHO powinno być, natężenie prądu.
Podobnie jak jest na wielu przykładowo zasilaczach.
Na niektórych zasilaczach nie mam w ogóle podanej przez producenta mocy, a muszę sobie sam przeliczać napięcie [V] * natężenie [A] (po obydwu stronach).

-- -- -

Data: 2018-10-25 11:24:59
Autor: Queequeg
z <z@z.pl> wrote:

Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż podaje producent?

Prądu (w amperach) czy energii (w kilowatogodzinach)? Bo to nie to samo. Prądu może sobie brać, pytanie ile bierze w uśrednieniu (jak często się włącza a jak często wyłącza).

Data: 2018-10-25 17:49:01
Autor: Olaf Frikiov Skiorvensen
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 24 Oct 2018 21:12:24 +0200  doszła do mnie wiadomość  <5bd0c41a$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
od z <z@z.pl>  :
Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż podaje producent?

Jak w niej nie będziesz wyłączał światła, to tak, jak najbardziej
możliwe.

Data: 2018-10-31 10:43:49
Autor: ń
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
Trzymam jednego kineskopowego quintriksa 29'' (piłkę do siatkówki czy tenisa nadal lepiej widać niż na płaskaczu) zużywa nominalnie 65 wat.
W środku dużej obudowy kompletnie nic nie ma poza kineskopem, dwoma głośniczkami i jakąś jedną małą płytką elektroniki.
LCD (fakt, ze większy)  to może bierze 65W w jakimś hiper-duper-eko oszczędnym trybie, gdzie w dzień niewiele widać, normalnie około 90 wat w trybie oszczędnym 'Medium'.
Ma znaczenie o tyle, że dzieciaki włączą i wyjdą - dalej gra godzinami do ściany.

-- -- -

Data: 2018-10-25 22:39:46
Autor: Lisciasty
W dniu środa, 24 października 2018 21:12:28 UTC+2 użytkownik z napisał:
Czy normalne jest że 15 letnia lodówka zużywa 2 x więcej prądu niż podaje producent?

Ja bym stawiał że sprężarka się wytłukła i nie trzyma kompresji.
Czas poszukać nowego klamota.

L.

Data: 2018-10-26 09:21:58
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Thu, 25 Oct 2018 22:39:46 -0700 (PDT), Lisciasty napisał(a):

[...]

To by pracowałą na okrągło a tymczasem gość zeznaje że "Lodówka

Data: 2018-10-26 11:17:57
Autor: z
[OT] Zużycie prądu przez lodówkę
To by pracowałą na okrągło a tymczasem gość zeznaje że "Lodówka
zachowuje się jak zawsze. Kompresor nie pracuje cały czas".

I to widać na mierniku. Czasem 100 W a czasem 0,7 W

Być może częściej niż kiedyś te 100 W.

Nic to. Pochodzę po sąsiadach/rodzinie i pomierzę im lodówki to będzie jakaś wiedza :-)

Data: 2018-10-27 20:40:21
Autor: t-1
W dniu 2018-10-26 o 11:17, z pisze:

Nic to. Pochodzę po sąsiadach/rodzinie i pomierzę im lodówki to będzie jakaś wiedza :-)

Nie chodź po sąsiadach, tylko obejrzyj uszczelki drzwi czy nie popękane.

[OT] Zużycie prądu przez lodówkę