ZuĹźycie roweru

Data: 2009-05-17 11:07:46
Autor: Artur
ZuĹźycie roweru
Czy szybkość z jaką zużył mi się rower jest normalna? Właśnie po dwóch latach
wymieniałem ostatnią część jaka mi się ostała - przedina obręcz (pęknięcie).
Rower na osprzęcie Alivio/Deore, przejechał jakieś 12kkm. Oprócz klamkomanetek
Acera resztę wyminiałem z powodu zużycia (w tym pęknięta rama - opisywałem na
grupie). Czytam że ludzie po wiele lat intensywnie jeżdżą na tych samych
rowerach a ja już po dwóch latach po trochu złożyłem zupełnie nowy rower...

Data: 2009-05-17 05:19:25
Autor: norbla
Zużycie roweru
Nie łam się, "markowe" rowery z marketu zużywają się po 12 km... :P
A tak na serio. Wszystko zależy od tego jak intensywnie jeździsz, w
jakich warunkach, jaką masz technikę jazdy i od wieeelu, wieeelu
innych czynników.

Pozdrawiam
AhG

Data: 2009-05-17 13:41:30
Autor: amrac
Zużycie roweru
Artur pisze:
12kkm.

To jest nienormalne!

Data: 2009-05-17 18:47:45
Autor: Coaster
ZuĹźycie roweru
amrac wrote:
Artur pisze:
12kkm.

To jest nienormalne!

Nie lepiej: MMMMMMMMMMMM km? ;-)

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-18 02:01:01
Autor: amrac
ZuĹźycie roweru
Coaster pisze:
amrac wrote:
Artur pisze:
12kkm.

To jest nienormalne!

Nie lepiej: MMMMMMMMMMMM km? ;-)

Niezniszczalny rower? ;-P

Data: 2009-05-18 09:15:52
Autor: Maseł
ZuĹźycie roweru
amrac wrote:
Coaster pisze:
amrac wrote:
Artur pisze:
12kkm.

To jest nienormalne!

Nie lepiej: MMMMMMMMMMMM km? ;-)

Niezniszczalny rower? ;-P

i kilka MMMMMMM-pokolen rowerzystow...

Pozdro

Maseł

Data: 2009-05-17 14:04:45
Autor: PeJot ( home)
Zużycie roweru
Artur pisze:
Czy szybkość z jaką zużył mi się rower jest normalna? Właśnie po dwóch latach
wymieniałem ostatnią część jaka mi się ostała - przedina obręcz (pęknięcie).
Rower na osprzęcie Alivio/Deore, przejechał jakieś 12kkm.

A w jakich warunkach ? Szosa, lekki teren, teren w błocie po osie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-17 12:33:49
Autor: Artur
ZuĹźycie roweru
niedziela, 17 maj, PeJot ( home):
[...]

80% asfalt, 10% lekki teren, 10% ciężki. Trochę jazdy z ciężkimi sakwami.

Co do historii zużycia:
- piasty - wżery w konusach + wykrzywiona oś
- korba - wyrobione kwadraty
- przerzutka przód - wyrobiona sprężyna, tył - zmielona w szprychach
- kaseta + łańcuch - normalne zużycie
- v-brejki - połamane sprężyny
- amortyzator - duże luzy
- sztyca - wyrobiona śruba
- obręcze - pęknięcie + ogólne uszkodzenia
- mostek regulowany - luzy
- pedały - padnięte łożyska
- kierownica - wgniecenie

A, coś jednak zostało - siodełko i suport VP na kwadrat (to chyba zaskoczenie,
bo suporty ogólnie lubią padać).

Data: 2009-05-17 14:50:01
Autor: PeJot ( home)
Zużycie roweru
Artur pisze:
niedziela, 17 maj, PeJot ( home):
[...]

A były właściwie ustawione luzy na początku ?

- korba - wyrobione kwadraty

A były dociągnięte śruby po kilkuset km ?

- przerzutka przód - wyrobiona sprężyna, tył - zmielona w szprychach
- kaseta + łańcuch - normalne zużycie
- v-brejki - połamane sprężyny
- amortyzator - duże luzy

Jak tani, to mógł złapać szybko luzy.

- obręcze - pęknięcie + ogólne uszkodzenia

Obręcze budżetowe czy coś lepszego ?

- mostek regulowany - luzy

A to norma jest.

- pedały - padnięte łożyska

Dużo błota/wody widziały ?

- kierownica - wgniecenie

A, coś jednak zostało - siodełko i suport VP na kwadrat (to chyba zaskoczenie,
bo suporty ogólnie lubią padać).

Niekoniecznie. Ogólnie - cóż, Alivio/Deore mistrzem trwałości nie jest, ale niewykluczone, że masz w tym swój udział.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-17 13:25:08
Autor: Artur
ZuĹźycie roweru
niedziela, 17 maj, PeJot ( home):
- piasty - wżery w konusach + wykrzywiona oś
A były właściwie ustawione luzy na początku ?

Nie.

- korba - wyrobione kwadraty
A były dociągnięte śruby po kilkuset km ?

Nie.

- obręcze - pęknięcie + ogólne uszkodzenia
Obręcze budżetowe czy coś lepszego ?

Takie za 50zł. W sumie to mocne były, raczej się nie centrowały.

- pedały - padnięte łożyska
Dużo błota/wody widziały ?

Niewiele. Ale to były takie proste pedały platformowe na łożyskach kulkowych,
więcej niż paru tys. km to one raczej nie uciągną u nikogo.

[...]

Jesteś pewny, że XT czy XTR będą trwalsze? Ja mam wątpliwości. Kilka tygodni
temu kupowałem korbę i mimo że byłem już prawie zdecydowany na SLX lub XT, to
po racjonalnym spojrzeniu na sprawę (przeanalizowanie budowy, niepochlebne
opinie o trwałości zewnętrznych łożysk) kupiłem Acerę, która ma prostacką
budowę, pająk zintegrowany z ramieniem, działa z normalnym suportem z
trwalszymi łożyskami, a zębatki mogę sobie wstawić jakie chcę.

Data: 2009-05-17 12:44:12
Autor: baranowski.m
Zużycie roweru
[...]

A czy acera nie jest dedykowana na 8 przełożeń. Z tego co piszesz
jeśli chciałeś SLX lub XT to pewnie masz napęd 9 rzędowy, jak się ta
acera spisuje przy napędzie 9 rzędowym są jakieś różnice w pracy??

Data: 2009-05-17 20:28:53
Autor: Artur
ZuĹźycie roweru
niedziela, 17 maj, baranowski.m@wp.pl:
[...]

Mam napęd 8 rzędów, przy wymianie korby na XT rozważałem zmianę napędu na 9
lub tylko użycie łańcucha 9-rzędowego. Używanie korby na 8 z napędem na 9
powinno działać bezproblemowo - zgłębiałem temat (choć tylko googlowo). Poza
tym chodzi tu tylko o zębatki które można wymienić zostawiając resztę korby.

Data: 2009-05-17 15:41:09
Autor: PeJot ( home)
Zużycie roweru
Artur pisze:
niedziela, 17 maj, PeJot ( home):
- piasty - wżery w konusach + wykrzywiona oś
A były właściwie ustawione luzy na początku ?

Nie.

Czyli miałem rację, masz w tym swój udział.

- korba - wyrobione kwadraty
A były dociągnięte śruby po kilkuset km ?

Nie.

J.w.

- obręcze - pęknięcie + ogólne uszkodzenia
Obręcze budżetowe czy coś lepszego ?

Takie za 50zł. W sumie to mocne były, raczej się nie centrowały.

12.000 km to jednak trochę jest.

- pedały - padnięte łożyska
Dużo błota/wody widziały ?

Niewiele. Ale to były takie proste pedały platformowe na łożyskach kulkowych,
więcej niż paru tys. km to one raczej nie uciągną u nikogo.

Czyli nie ma nad czym płakać.

[...]

Nie znam z autopsji nowych komponentów, osobiście wolę starsze XT, co do trwałości których nie mam zastrzeżeń, chociaż suport pękł był zeszłego sezonu, ale i swoje odpracował.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-05-18 12:52:20
Autor: dziki
Zużycie roweru
Użytkownik "Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> napisał w wiadomości news:gup37k$7r5$1news.task.gda.pl...

Jesteś pewny, że XT czy XTR będą trwalsze?

no to ja napisze na przykladzie mojej treningowki:

-piasty xt (>10 lat) - wymienione konusy
-korba xt na kwadrat (>10 lat) - pekla prawa, kupilem pajak lx z tamtego okresu
-obrecz mach1 z przodu (4 rok idzie),
-przerzutka xtr (~10 lat) - wymieniam koleczka raz na czas

dalej mi sie nie chce wyliczac. Albo jestes wyjatkowym destruktorem, albo wogole nie zagladasz do swojego roweru tylko wozisz go do serwisu, bo takie rzeczy jak zjechany kwadrat to sie wyczuwa zanim zajedziesz korbe.

pozdrawiam,
dziki.

Data: 2009-05-18 17:24:56
Autor: Artur
Zu?ycie roweru
poniedziałek, 18 maj, dziki:
Albo jestes wyjatkowym destruktorem, albo wogole nie zagladasz do swojego roweru tylko wozisz go do serwisu, bo takie rzeczy jak zjechany kwadrat to sie wyczuwa zanim zajedziesz korbe.

No wyczułem że kwadrat jest zjechany, i co miałem zrobić? Żylety ładować? :)

Rower sam serwisuję i dbam o niego. Niby które awarie wynikły z mojego
zaniedbania? Można tak powiedzieć tylko o piastach, rzeczywiście mogłem sam
je ustawić.

Data: 2009-05-17 22:46:20
Autor: Wojtek Paszkowski
Zużycie roweru

"Artur" <arturrad@REMOVEgmail.com> wrote in message news:gup07d$s14$1news.task.gda.pl...

80% asfalt, 10% lekki teren, 10% ciężki. Trochę jazdy z ciężkimi sakwami.
warunki plażowe ;)

Co do historii zużycia:
- piasty - wżery w konusach + wykrzywiona oś
wżery w konusach to raczej wina nie dopilnowania luzów - niektóre shimanowskie piasty wymagają na dzień dobry ponownego zakontrowania. Ale ta wykrzywiona oś... w piaście pod kasetę?

- korba - wyrobione kwadraty
normalne. Można przejść na octalinka - koszt zbliżony, a problem miękkich kwadratów odpada

- przerzutka przód - wyrobiona sprężyna
wyrobiona sprężyna, a nie luzy? Pewnie przerzutka "top swing". Przejście na klasyczną konstrukcję powinno załatwić problem

tył - zmielona w szprychach
zdaża się - to już wypadek losowy, ciężko zapobiegać.

- v-brejki - połamane sprężyny
ooo, ciekawa sprawa. Co to za hamulce?

- amortyzator - duże luzy
kupić Bombera :))

- sztyca - wyrobiona śruba
sztyca na 2 śruby to podstawa

- obręcze - pęknięcie + ogólne uszkodzenia
zdarza się przy tym przebiegu

- mostek regulowany - luzy
raczej standard - nie ma to jak zwykły mostek

- pedały - padnięte łożyska
standard w tanich pedałach (aż mi się przypomniały czasy przedespedowe... no tak, ale nawet najtańsze Time są 10x droższe od "zwykłych" pedałów...)

pozdr

Data: 2009-05-18 17:22:27
Autor: Artur
ZuĹźycie roweru
niedziela, 17 maj, Wojtek Paszkowski:
[...]

Miałem takie dziwne zdarzenie, gdy łańcuch mi się zaklinował gwałtownie
blokując koło. Wtedy to się stało.

- korba - wyrobione kwadraty
normalne. Można przejść na octalinka - koszt zbliżony, a problem miękkich kwadratów odpada

No właśnie żałuję że tego nie zrobiłem przy okazji zmiany korby...

- przerzutka przód - wyrobiona sprężyna
wyrobiona sprężyna, a nie luzy? Pewnie przerzutka "top swing". Przejście na klasyczną konstrukcję powinno załatwić problem

Tak, top swing. Sprężyna słabo odbijała przy zmiane na mniejszą tarczę.

- v-brejki - połamane sprężyny
ooo, ciekawa sprawa. Co to za hamulce?

Najtańsze Shimano.

ZuĹźycie roweru