Data: 2013-07-05 20:17:10 | |
Autor: Waz | |
ZuĹźycie samochodu... | |
Czy to moĹźliwe Ĺźe zuĹźycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys moĹźe byÄ mniejsze niĹź samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?
|
|
Data: 2013-07-05 11:22:39 | |
Autor: Konfabulator | |
Zużycie samochodu... | |
Oczywiście, że tak. Zależy od stylu jazdy i ogólnego użytkowania pojazu. Jak masz 10 letni złom z przebiegiem 60 tysi, którym jeździł dres dociskając do podłogi po polu tatusia, ale raz na miesiąc i nie robił w wozie nic to to jest przykład skrajnego złomu z małym przebiegiem.
|
|
Data: 2013-07-05 21:13:40 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
ZuĹźycie samochodu... | |
Dnia Fri, 05 Jul 2013 20:17:10 +0200, Waz napisał(a):
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ? Bez żadnego problemu. Auto jeżdżone na prawdę ostro wymaga serwisu z częstotliwością rzędu setek kilometrów, a remontowania co parę tysięcy. Jeżdżony delikatnie będzie działał 100x dłużej - serwis co dziesiątki tysięcy, a remonty co kilkaset tysięcy. |
|
Data: 2013-07-05 21:55:31 | |
Autor: RadoslawF | |
Zużycie samochodu... | |
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ? Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-05 23:15:36 | |
Autor: scobowski | |
Zużycie samochodu... | |
W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał: I co wyszło? |
|
Data: 2013-07-06 08:18:14 | |
Autor: Waz | |
Zużycie samochodu... | |
W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał: nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedną stronę do pracy oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu? |
|
Data: 2013-07-06 09:50:48 | |
Autor: RadoslawF | |
Zużycie samochodu... | |
Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał:
nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedną stronę do pracyCzy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach. czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu? W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów. Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile wyhamować. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-09 08:07:43 | |
Autor: Ryszard G. | |
Zużycie samochodu... | |
Użytkownik "RadoslawF" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kr8i8p$tub$1@node2.news.atman.pl... Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał: nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedną stronę do pracyCzy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach. czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu? W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów. Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile wyhamować. Pozdrawiam ================================================================ hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ? pzdr., R.G. |
|
Data: 2013-07-09 09:59:16 | |
Autor: RadoslawF | |
Zużycie samochodu... | |
Dnia 2013-07-09 08:07, Użytkownik Ryszard G. napisał:
hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ? Tak samo bo ruszyć od zera musisz niezależnie czy silnik gasisz czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo większe obciążenia akumulatora co nie musi przynosić negatywnych skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego żywotność. No i nie wyobrażam sobie gaszenia silnika w upały kiedy pracuje klimatyzacja, w zimie przed nagrzaniem silnika też nie uznam tego za optymalne rozwiązanie. Pozdrawiam |
|
Data: 2013-07-09 10:01:58 | |
Autor: anacron | |
Zużycie samochodu... | |
W dniu 09.07.2013 09:59, RadoslawF pisze:
hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ? Rozrusznik jest inny, przystosowany. No i nie wyobrażam sobie gaszenia silnika w upały kiedy Nie wyłącza się do póki nie uzyska żądanej temperatury. Potem kiedy się podniesie temperatura silnik startuje, w efekcie na jednych światłąch potrafi uruchomić i wyłączyć silnik dwa razy. , w zimie przed nagrzaniem silnika też A tu akurat nie wiem, zimą nie jeździłem -- Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza |
|
Data: 2013-07-09 10:15:12 | |
Autor: cef | |
Zużycie samochodu... | |
Ryszard G. wrote:
hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ? Nie zużywa się znacząco szybciej w stosunku do oczekiwań całego przebiegu. Oczywiście są tam jakieś ustawienia typu, że nie wyłącza się na zimnym silniku, ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytujące i nawet kierowca, który z tym start-stopem jeździ już kilka lat denerwuje się np przy wyjeździe z podporządkowanej, gdzie trzeba myknać, bo tak się nie da. |
|
Data: 2013-07-10 20:31:50 | |
Autor: Przyjazny | |
ZuĹźycie samochodu... | |
On 2013-07-09 08:15, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Ryszard G. wrote: Ja jeździełem takim czymś tylko jeden dzień, ale działało w miarę sensownie - jak się stało na światłach na luzie to wyłączało silnik, a włączało już w momencie wciśnięcia sprzęgła żeby wrzucić bieg, więc wyjazd nie byłby problemem. Był to jakiś średio-mały VW, chyba Golf (nie najnowszy model). |
|
Data: 2013-07-06 11:42:52 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Zużycie samochodu... | |
Dnia Sat, 06 Jul 2013 08:18:14 +0200, Waz napisał(a):
oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci Zależy co. Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po mieście pewnie zużył je bardziej. Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po mieście po jakiś dziurach jeździł). Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją. czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu? Tu już dużo zależy od sposobu eksploatacji. Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy. W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika. |
|
Data: 2013-07-06 18:46:43 | |
Autor: J.F. | |
Zużycie samochodu... | |
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:42:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Zależy co. Hm, zawieszenie sie tak wprost od kilometrow nie zuzywa, chyba ze masz na mysli lozyska w kolach. 60km nowa autostrada, rowna, plaska, lagodne zakrety, lagodne przyspieszenia, hamowan brak - co ma sie zuzyc w zawieszeniu ? A przejedz 8 km po wroclawiu :-) Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w Niemcy ... co 15 tys na przeglad w aso :-) Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej Rzadko jest sytuacja ze ktos ma parking na autostradzie. Zwolnienie, zjazd, ze dwa zakrety - i juz troche ostyglo. J. |
|
Data: 2013-07-05 23:53:50 | |
Autor: Tomasz WĂłjtowicz | |
ZuĹźycie samochodu... | |
W dniu 2013-07-05 20:17, Waz pisze:
Czy to moĹźliwe Ĺźe zuĹźycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym Wystarczy popatrzeÄ co robiÄ z samochodem na nauce jazdy. Te samochody majÄ kilkadziesiÄ t tysiÄcy w chwili sprzedaĹźy a zuĹźycie jakby zrobiĹy póŠmiliona. Podobnie jest z samochodami uĹźywanymi przez stereotypowych "dresikĂłw" do leczenia swojego ego. Z tego wniosek, Ĺźe oni nigdy nie opanowali nic ponad to co robi uczeĹ w L-ce. Akurat taka konkluzja pasowaĹaby do ich pokurczowatych mĂłzgĂłw. |
|
Data: 2013-07-07 22:01:10 | |
Autor: kamil/Endurorider.pl | |
ZuĹźycie samochodu... | |
UĹźytkownik "Waz" <waz@onet.pl> napisaĹ w wiadomoĹci news:51d70da5$0$1462$65785112news.neostrada.pl...
Czy to moĹźliwe Ĺźe zuĹźycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys moĹźe byÄ mniejsze niĹź samochodu z przebiegiem realnym 60tys ? MoĹźe. Znajomy kurier ma fiata ducato (~ 3,5 roku) z przebiegiem 120k km po mieĹcie. Rozjebane dosĹownie wszystko od skrzyni poczÄ wszy a na elektryce skoĹczywszy i to nie jest wynik katowania albo zaniedbania samochodu. MaĹo tego, koleĹ jeĹşdzi nader spkojnie i nic super ciÄĹźkiego nie wozi. Jego kumpel z pracy ma takiego samego, ale jeĹşdzi w trasy czyli przebieg ok 400k km. Poza normalnÄ eksploatacjÄ czyli tarcze klocki nic siÄ nie wysraĹo tak jak w tym co jeĹşdzi po mieĹcie. -- pozdrawiam kml |