Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ZuĹźycie samochodu...

ZuĹźycie samochodu...

Data: 2013-07-05 20:17:10
Autor: Waz
ZuĹźycie samochodu...
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Data: 2013-07-05 11:22:39
Autor: Konfabulator
Zużycie samochodu...
Oczywiście, że tak. Zależy od stylu jazdy i ogólnego użytkowania pojazu. Jak masz 10 letni złom z przebiegiem 60 tysi, którym jeździł dres dociskając do podłogi po polu tatusia, ale raz na miesiąc i nie robił w wozie nic to to jest przykład skrajnego złomu z małym przebiegiem.

Data: 2013-07-05 21:13:40
Autor: Tomasz Pyra
ZuĹźycie samochodu...
Dnia Fri, 05 Jul 2013 20:17:10 +0200, Waz napisał(a):

Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Bez żadnego problemu.
Auto jeżdżone na prawdę ostro wymaga serwisu z częstotliwością rzędu setek
kilometrów, a remontowania co parę tysięcy.
Jeżdżony delikatnie będzie działał 100x dłużej - serwis co dziesiątki
tysięcy, a remonty co kilkaset tysięcy.

Data: 2013-07-05 21:55:31
Autor: RadoslawF
Zużycie samochodu...
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.


Pozdrawiam

Data: 2013-07-05 23:15:36
Autor: scobowski
Zużycie samochodu...
W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.


Pozdrawiam

I co wyszło?

Data: 2013-07-06 08:18:14
Autor: Waz
Zużycie samochodu...
W dniu 2013-07-05 21:55, RadoslawF pisze:
Dnia 2013-07-05 20:17, Użytkownik Waz napisał:
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.


Pozdrawiam

nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedną stronę do pracy

oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu?

Data: 2013-07-06 09:50:48
Autor: RadoslawF
Zużycie samochodu...
Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał:

Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.

nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedną stronę do pracy

oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy
przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach.

czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu?

W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów.
Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to
mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na
autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co
chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile
wyhamować.


Pozdrawiam

Data: 2013-07-09 08:07:43
Autor: Ryszard G.
Zużycie samochodu...


Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kr8i8p$tub$1@node2.news.atman.pl...

Dnia 2013-07-06 08:18, Użytkownik Waz napisał:

Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem
realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym
60tys ?

Kiedyś podawali takie przykład jeszcze na polonezie, że lepiej
kupić takiego który przejechał 130 tysięcy przez dwa czy trzy
lata niż takiego z przebiegiem 30 tyś którym przez dziewięć lat
facet codziennie przez wieś mleko do mleczarni woził a raz
na tydzień jechał do sąsiedniej wioski do kościoła.

nie chodzi o zajeżdżanie samochodu jak piszą inni tylko o sytuację kiedy np niemiec jeździ do pracy 60km autostradą przez 10 lat i sprzedaje samochód a ktoś inny jeździ w mieście w warunkach ruchu miejskiego 8km w jedną stronę do pracy

oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

Stawiał bym że bardziej się zużyje samochód który ma mniejszy
przebieg ale więcej razy stawał i ruszał na światłach.

czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu?

W tym przypadku nie mają takiej samej liczby obrotów.
Ale w przypadku kiedy ich czas pracy było porównywalny to
mniej zużyty będzie silnik który spokojnie pracował na
autostradzie na tych samych obrotach niż taki który co
chwile musiał ruszać i nabierać prędkości aby za chwile
wyhamować.


Pozdrawiam

================================================================

hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

pzdr.,
R.G.

Data: 2013-07-09 09:59:16
Autor: RadoslawF
Zużycie samochodu...
Dnia 2013-07-09 08:07, Użytkownik Ryszard G. napisał:

hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Tak samo bo ruszyć od zera musisz niezależnie czy silnik gasisz
czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo większe
obciążenia akumulatora co nie musi przynosić negatywnych
skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego
żywotność.
No i nie wyobrażam sobie gaszenia silnika w upały kiedy
pracuje klimatyzacja, w zimie przed nagrzaniem silnika też
nie uznam tego za optymalne rozwiązanie.


Pozdrawiam

Data: 2013-07-09 10:01:58
Autor: anacron
Zużycie samochodu...
W dniu 09.07.2013 09:59, RadoslawF pisze:
hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Tak samo bo ruszyć od zera musisz niezależnie czy silnik gasisz
czy nie gasisz. W tych nowych dochodzi dodatkowo większe
obciążenia akumulatora co nie musi przynosić negatywnych
skutków na nowym aku i rozrusznika co na pewno skróci jego
żywotność.

Rozrusznik jest inny, przystosowany.

No i nie wyobrażam sobie gaszenia silnika w upały kiedy
pracuje klimatyzacja

Nie wyłącza się do póki nie uzyska żądanej temperatury. Potem kiedy się
podniesie temperatura silnik startuje, w efekcie na jednych światłąch
potrafi uruchomić i wyłączyć silnik dwa razy.

, w zimie przed nagrzaniem silnika też
nie uznam tego za optymalne rozwiązanie.

A tu akurat nie wiem, zimą nie jeździłem


--
Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

Data: 2013-07-09 10:15:12
Autor: cef
Zużycie samochodu...
Ryszard G. wrote:

hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Nie zużywa się znacząco szybciej w stosunku do oczekiwań
całego przebiegu.
Oczywiście są tam jakieś ustawienia typu, że nie wyłącza się na zimnym silniku,
ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytujące i nawet kierowca, który
z tym start-stopem jeździ już kilka lat denerwuje się np przy wyjeździe
z podporządkowanej, gdzie trzeba myknać, bo tak się nie da.

Data: 2013-07-10 20:31:50
Autor: Przyjazny
ZuĹźycie samochodu...
On 2013-07-09 08:15, cef <cezfar@interia.pl> wrote:
Ryszard G. wrote:

hehehe a jak to ma się do nowych wynalazków typu "start-stop" ?

Nie zużywa się znacząco szybciej w stosunku do oczekiwań
całego przebiegu.
Oczywiście są tam jakieś ustawienia typu, że nie wyłącza się na zimnym silniku,
ale w ruchu miejskim jest to cokolwiek irytujące i nawet kierowca, który
z tym start-stopem jeździ już kilka lat denerwuje się np przy wyjeździe
z podporządkowanej, gdzie trzeba myknać, bo tak się nie da.

Ja jeździełem takim czymś tylko jeden dzień, ale działało w miarę
sensownie - jak się stało na światłach na luzie to wyłączało silnik, a
włączało już w momencie wciśnięcia sprzęgła żeby wrzucić bieg, więc
wyjazd nie byłby problemem. Był to jakiś średio-mały VW, chyba Golf (nie
najnowszy model).

Data: 2013-07-06 11:42:52
Autor: Tomasz Pyra
Zużycie samochodu...
Dnia Sat, 06 Jul 2013 08:18:14 +0200, Waz napisał(a):

oboje po 10 latach mają odpowiednio przebieg 144tys i 38tys i teraz pytanie który samochód jest bardziej zużyty i które częsci

Zależy co.
Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po
mieście pewnie zużył je bardziej.
Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po
mieście po jakiś dziurach jeździł).

Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w
zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się
całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją.

czy to możliwe że oba silniki wykonały tą samą liczbę obrotów - są zużyte w tym samym stopniu?

Tu już dużo zależy od sposobu eksploatacji.
Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej
istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy.
W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika.

Data: 2013-07-06 18:46:43
Autor: J.F.
Zużycie samochodu...
Dnia Sat, 6 Jul 2013 11:42:52 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
Zależy co.
Sprzęgło się zużywa głównie przy ruszaniu z jedynki, ten co jeździł po
mieście pewnie zużył je bardziej.
Zawieszenie z kolei będzie się zużywał od kilometrów (no chyba że ten po
mieście po jakiś dziurach jeździł).

Hm, zawieszenie sie tak wprost od kilometrow nie zuzywa, chyba ze masz
na mysli lozyska w kolach.

60km nowa autostrada, rowna, plaska, lagodne zakrety, lagodne
przyspieszenia, hamowan brak - co ma sie zuzyc w zawieszeniu ?

A przejedz 8 km po wroclawiu :-)

Dużą rolę gra jeszcze to jak kto dbał - czy jak mu jakaś gumka w
zawieszeniu zacznie pukać, to idzie i wymienia od razu, czy czeka aż się
całe zawieszenie roztelepie i mu przeglądu nie podbiją.

Niemcy ... co 15 tys na przeglad w aso :-)


Silnik zużywa się bardzo tuż po rozruchu, na zimno - sądzę że bardziej
istotna może być pierwsza minuta, niż cała reszta trasy.
W przypadku turbo istotny jest też sposób wyłączania silnika.

Rzadko jest sytuacja ze ktos ma parking na autostradzie.
Zwolnienie, zjazd, ze dwa zakrety - i juz troche ostyglo.


J.

Data: 2013-07-05 23:53:50
Autor: Tomasz WĂłjtowicz
ZuĹźycie samochodu...
W dniu 2013-07-05 20:17, Waz pisze:
Czy to moĹźliwe Ĺźe zuĹźycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym
160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

Wystarczy popatrzeć co robią z samochodem na nauce jazdy. Te samochody mają kilkadziesiąt tysięcy w chwili sprzedaży a zużycie jakby zrobiły pół miliona.

Podobnie jest z samochodami używanymi przez stereotypowych "dresików" do leczenia swojego ego. Z tego wniosek, że oni nigdy nie opanowali nic ponad to co robi uczeń w L-ce. Akurat taka konkluzja pasowałaby do ich pokurczowatych mózgów.

Data: 2013-07-07 22:01:10
Autor: kamil/Endurorider.pl
ZuĹźycie samochodu...
Użytkownik "Waz" <waz@onet.pl> napisał w wiadomości news:51d70da5$0$1462$65785112news.neostrada.pl...
Czy to możliwe że zużycie "mechaniczne" samochodu z przebiegiem realnym 160tys może być mniejsze niż samochodu z przebiegiem realnym 60tys ?

MoĹźe. Znajomy kurier ma fiata ducato (~ 3,5  roku)  z przebiegiem 120k km po mieście. Rozjebane dosłownie wszystko od skrzyni począwszy a na elektryce skończywszy i to nie jest wynik katowania albo zaniedbania samochodu. Mało tego, koleś jeĹşdzi nader spkojnie i nic super ciężkiego nie wozi. Jego kumpel z pracy ma takiego samego, ale jeĹşdzi w trasy czyli przebieg ok 400k km. Poza normalną eksploatacją czyli tarcze klocki nic się nie wysrało tak jak w tym co jeĹşdzi po mieście.

--
pozdrawiam
kml

ZuĹźycie samochodu...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona