Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?

Data: 2011-06-17 09:18:24
Autor: Lewis
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
W dniu 2011-06-17 07:49, Seba pisze:
Hej,
przez niedopatrzenie (nie zamknąłem dokładnie kufra i kontrolka świecąca
kilkadziesiąt godzin zrobiła swoje) rozładowałem dokumentnie mały
akumulator w skuterze (aku ma kilkanaście Ah - standard motocyklowy).
Podłączyłem go teraz do prostownika, ale coś widzę że nie zastartował z
ładowaniem - pewnie ma za niskie napięcie (prostownik z serii
'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?
J.F. pamiętam, że Ty kiedyś uprawiałeś jakieś voodooo z akumulatorem -
przypomnisz mi co mam zrobić, żeby wykorzystać szansę?
Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie
wielofunkcyjne ;)

Zobacz ile ma pojemności Ah.

Weź normalny prostownik, który ma możliwość regulacji prądu ładowania, ustaw prąd ładowania na poziomie 1/10 pojemności akumulatora i ładuj przez 12-13h.

Standardowy akumulator motocyklowy ma 7-9Ah a nie kilkanaście ;) Tak więc prąd ładowania 700-900mA. Jak dorwiesz prostownik prostownik, który ma możliwość także ustawienia napięcia ładowania ustaw 13,8V.

Ewentualnie jak nie znajdziesz takiego prostownika weź zwykły najprostszy prostownik (byle nie miał z 20A prądu ładowania;)) i podłącz go na jakieś 15min, później weź swój automatyczny i kontynuuj ładowanie.

Nagłe strzały dużym prądem i napięciem zabiją aku całkowicie.

Tak czy siak akumulator niedługo nada się na złom ale może do końca sezonu pochodzi.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 07:30:07
Autor: AZ
On 2011-06-17, Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> wrote:

Standardowy akumulator motocyklowy ma 7-9Ah a nie kilkanaście ;)
No popatrz, mam standardowy i ma 14Ah ;-)

--
Artur

Data: 2011-06-17 09:33:54
Autor: Lewis
On 2011-06-17, Lewis<"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>  wrote:

Standardowy akumulator motocyklowy ma 7-9Ah a nie kilkanaście ;)

No popatrz, mam standardowy i ma 14Ah ;-)

No tak zapomniałem że 650ccm Burgman itp to też skuter ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 10:11:27
Autor: Seba
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
Dnia Fri, 17 Jun 2011 09:33:54 +0200, Lewis napisa³(a):

No tak zapomnia³em ¿e 650ccm Burgman itp to te¿ skuter ;)

U mnie te¿ to nie jest najmniejszy pierdzikó³ek ;)

Nie wiem jak± pojemno¶æ ma aku - ale to porz±dna Yuasa, wiêc strzelam ¿e
te kilkana¶cie Ah jednak ma.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-17 10:27:15
Autor: Lewis
W dniu 2011-06-17 10:11, Seba pisze:
Dnia Fri, 17 Jun 2011 09:33:54 +0200, Lewis napisał(a):

No tak zapomniałem że 650ccm Burgman itp to też skuter ;)

U mnie też to nie jest najmniejszy pierdzikółek ;)

Nie wiem jaką pojemność ma aku - ale to porządna Yuasa, więc strzelam że
te kilkanaście Ah jednak ma.

Miałem GSF400 była Yuasa 7Ah później kupiłem 9Ah, później miałem Horneta 600 był 9Ah.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 10:33:28
Autor: Seba
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:27:15 +0200, Lewis napisa³(a):

Mia³em GSF400 by³a Yuasa 7Ah pó¼niej kupi³em 9Ah, pó¼niej mia³em Horneta 600 by³ 9Ah.

Tyle, ¿e ten gabarytowo jest wiêkszy ani¿eli model jaki mam w FZSie - a
tam mam tak jak Artur, bodaj¿e 14 Ah.
Zreszt± niewa¿nie, nie to jest moim problemem.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-17 10:37:55
Autor: Lewis
W dniu 2011-06-17 10:33, Seba pisze:
Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:27:15 +0200, Lewis napisał(a):

Miałem GSF400 była Yuasa 7Ah później kupiłem 9Ah, później miałem Horneta
600 był 9Ah.

Tyle, że ten gabarytowo jest większy aniżeli model jaki mam w FZSie - a
tam mam tak jak Artur, bodajże 14 Ah.
Zresztą nieważnie, nie to jest moim problemem.

No właśnie, odpowiedzi uzyskałeś, więc albo dobry prostownik albo ładowanie przez żarówkę. ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 10:41:08
Autor: Seba
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:37:55 +0200, Lewis napisa³(a):

No w³a¶nie, odpowiedzi uzyska³e¶, wiêc albo dobry prostownik albo ³adowanie przez ¿arówkê. ;)

Na razie siedzi podpiêty do tego co mam. Po pracy powalczê dalej,
ciekawym czy dam radê go uratowaæ.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-17 10:44:20
Autor: Lewis
W dniu 2011-06-17 10:41, Seba pisze:
Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:37:55 +0200, Lewis napisał(a):

No właśnie, odpowiedzi uzyskałeś, więc albo dobry prostownik albo
ładowanie przez żarówkę. ;)

Na razie siedzi podpięty do tego co mam. Po pracy powalczę dalej,
ciekawym czy dam radę go uratować.

Jak aku jest świeży i nigdy nie miał takich głębokich rozładowań to jeszcze trochę Ci posłuży ale odkładaj na nowy wraz z rozpoczęciem nowego sezonu.
Jak go delikatnie ruszysz manualnym prostownikiem to będzie jeszcze troche chodzić, broń Boże spięcie kablami z innym naładowanym akumulatorem bez żadnego obciążenia między nimi.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 10:46:28
Autor: Lewis
W dniu 2011-06-17 10:44, Lewis pisze:
[...]

A i jeszcze jedno, nie żałuj na nowe aku jak zauważysz że ten jednak słabo trzyma napięcie i mocno obciąża alternator i regulator motocykla. Ja pożałowałem kiedyś na nowe aku bo i tak kończył się sezon to na wiosnę kupiłem Nowy akumulator i nowy regulator napięcia (600zł!!)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-06-17 11:28:03
Autor: Seba
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
Dnia Fri, 17 Jun 2011 10:46:28 +0200, Lewis napisa³(a):

A i jeszcze jedno, nie ¿a³uj na nowe aku jak zauwa¿ysz ¿e ten jednak s³abo trzyma napiêcie i mocno obci±¿a alternator i regulator motocykla. Ja po¿a³owa³em kiedy¶ na nowe aku bo i tak koñczy³ siê sezon to na wiosnê kupi³em Nowy akumulator i nowy regulator napiêcia (600z³!!)

Wiesz, dostêpno¶æ tego towaru jak i kwota nie s± warte tego aby z
czymkolwiek zwlekaæ. Jednka¿e podejrzewam, ¿e jak go na³adujê to bêdzie
oki - kiedy¶ jaki¶ noname kilka razy tak dosta³ w ko¶æ i dzia³a³ potem
bezproblemowo. Tyle, ¿e to by³o kiedy¶. Zreszt± - po¿yjemy, zobaczymy.

Przy okazji - dziêki wszytskim za porady przekazane "na szybko".

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-06-17 16:43:52
Autor: J.F
Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?
Użytkownik "Lewis"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci
[...]

Hm, patrzac na te motocyklowe konstrukcje, to raczej byl zbieg okolicznosci.

Gorszy akumulator dla regulatora to moze nawet i lepiej.

J.

Data: 2011-06-17 09:30:47
Autor: Dominik & Co
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
W dniu 17-06-2011 09:18, Lewis rzecze:

Nagłe strzały dużym prądem i napięciem zabiją aku całkowicie.

Otóż to. Ja bym tylko dodał, że w braku innego prostownika
podłączyłbym drugi akumulator (np. samochodowy), ale przez
żarówkę (jakieś 15W) w celu ograniczenia prądu. Po podładowaniu
można już podpiąć automatyczną ładowarkę.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-06-18 19:52:19
Autor: niusy.pl
Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?

Użytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid>

[...]

"Automatyczna ładowarka" właśnie na tym polega, że ogranicza prąd :-)

Data: 2011-06-20 10:43:41
Autor: Dominik & Co
Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?
W dniu 18-06-2011 19:52, niusy.pl rzecze:

"Automatyczna ładowarka" właśnie na tym polega, że ogranicza prąd :-)

Nie tylko. Może też mierzyć napięcie i jeśli będzie poza
określonymi granicami (także _za niskie_) w ogóle nie zacznie ładować.

--
Dominik (& kÄ…pany)

Data: 2011-06-21 00:56:05
Autor: niusy.pl
[...]

Po co automatyczna ładowarka miałaby tak działać ?

Data: 2011-06-21 01:15:26
Autor: J.F.
Zupe³ne roz³adowanie akumulatora - jak go na³adowaæ?
On Tue, 21 Jun 2011 00:56:05 +0200,  niusy.pl wrote:
U¿ytkownik "Dominik & Co" <dominik.alaszewskinagmailu@com.invalid>
"Automatyczna ³adowarka" w³a¶nie na tym polega, ¿e ogranicza pr±d :-)

Nie tylko. Mo¿e te¿ mierzyæ napiêcie i je¶li bêdzie poza
okre¶lonymi granicami (tak¿e _za niskie_) w ogóle nie zacznie ³adowaæ.

Po co automatyczna ³adowarka mia³aby tak dzia³aæ ?

-bo tak,
-bo tak bylo wygodniej,
-automatycznie rozpoznaje aku 6 i 12V,
-bo to element zabezpieczenia zwarciowego,
-bo sie boimy i nie wiemy czego.

J.

Zupełne rozładowanie akumulatora - j ak go naładować?