Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?

Data: 2011-06-17 14:45:49
Autor: J.F
Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?
Użytkownik "Seba"  napisał w wiadomości
przez niedopatrzenie (nie zamknąłem dokładnie kufra i kontrolka świecąca
kilkadziesiąt godzin zrobiła swoje) rozładowałem dokumentnie mały
akumulator w skuterze (aku ma kilkanaście Ah - standard motocyklowy).
Podłączyłem go teraz do prostownika, ale coś widzę że nie zastartował z
ładowaniem - pewnie ma za niskie napięcie (prostownik z serii
'bezobsługowych'). Jest jakaś szansa na uratowanie ustrojstwa?

Ja bym podlaczyl pod laboratoryjny zasilacz i stopniowo podnosil napiecie, pilnujac niezbyt duzego pradu.

Jestem w fabryce - jedyne co mam to akumulator, prostownik i narzędzie
wielofunkcyjne ;)

A zarowkowy probniczek masz ?
Awaryjnie mozna podlaczyc przez rezystor/zarowke do innego zasilacza, lub innego prostownika jesli ten nie startuje.
A nawet do 12V w samochodzie (przez zarowke).  Na poczatek to bym jakies 0.1A dal - zarowka 1-2W bylaby dobra.
12V jest tez w komputerze.

A naprawde awaryjnie to podlaczyc kablami rozruchowymi do samochodu i patrzec co z tego wyniknie :-)

Ale co ten akumulator jeszcze jest warty to nie gwarantuje, byc moze juz nic.

J.

Data: 2011-06-19 21:27:47
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 17 Jun 2011 14:45:49 +0200, J.F napisał(a):

Ja bym podlaczyl pod laboratoryjny zasilacz i stopniowo podnosil
napiecie, pilnujac niezbyt duzego pradu.
Zasiłka laboratoryjna to ma ogranicznik prądu i napięcia. Idealna ładowarka CC-CV. No, ale nie każdy ma w domu taki zasilacz :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Zupełne rozładowanie akumulatora - jak go naładować?