Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?

Data: 2009-07-10 07:51:50
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Witam.
Razem z kolegą zaczeliśmy się zastanawiać który samochód przejeżdza
setkę najtaniej(jesteśmy przyszłymi studentami i coś do zrobienia
po nocy 300km trasy po Polsce mogłoby się przydać). No i nie licząc
smarta, który poza w miare tanim spalaniem nie cieszy taniością
(trzeba by dać za niego conajmniej 12 tys. zł) to nie udało nam
się dojść do niczego blisko tych 10zł/100km poza... komunikacją
publiczną ;-) ale ta ma to do siebie, że w nocy nie jeździ.

Nigdy nie miałem do czynienia z dieslami i tak z ciekawości
poczytałem raporty spalania. W sumie, wychodzi na jedno czy to
benzyna z gazem czy diesel, rachunek ekonomiczny wychodzi
praktycznie ten sam.

Szukałem czegoś w okolicy 1.2-1.5L, bo poniżej tych pojemności
wcale spalanie nie jest mniejsze. Takie Tico  czy Seicento 700cc
pali tyle samo co dla porównania lanos 1.4L, no a dynamika obu
jest bez porównania. Nie wiem po co ludzie kupują te trumny, no
ale ich wola.

Trafiłem na starego peugeota 106
http://www.autocentrum.pl/spalanie/peugeot/106/i.html

A moje pytanie do grupy jest proste - czy ktoś zna ekonomiczniejszy
samochód? ;-)

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 06:30:25
Autor: Massai
Sqeeb wrote:

[...]

hyhy:
"To jest TRAGEDIA. Nie uwierze nikomu kto powie ze to jest ekonomiczne
auto. Ma 45KM wiedz mozna powiedziec ze nie jedzie tylko stoi delitanie
sie poruszajac ewentualnie dryfuje jak statek bez zagli. Spalanie to
minimum 8l, troszke mniej na trasie, przy jezdzeniu pow 80km/h żre jak
wygłodzona kobyła na ukrainie"

Porównanie zajebiste ;-)

Kumpel ma starą fiestę 1.4 z instalacją gazową.
W trasie średnio pali mu 6-7l gazu., czyli 12-14 zł.

Znowu gość który kupił kiedyś ode mnie hondę, ma octavię 1,6 z
fabrycznym gazem i twierdził że pali mu w trasie 5-5,5 gazu. Nie bardzo
chce mi się w to wierzyć, ale się upierał ze tak mało.

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-10 07:17:30
Autor: Jacek_P
Sqeeb napisal:
A moje pytanie do grupy jest proste - czy ktoś zna ekonomiczniejszy
samochód? ;-)

Astra F 8v LPG - nie zdarcia, nie psuje sie, bierze 7,5 l gazu na 100 km.
Przejezdzilem nia ponad 200 kkm bez problemow i przy takich kosztach,
ze teraz <chlip> pomarzyc mozna.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 08:10:39
Autor: sop3k
[...]

Clio 1.5 dCi(najlepiej 86KM). Na trasie przy jeździe ok 90km/h bez probelmu 3.6-3.7l/100km. Jak mu sie depta po 120-130km/h nie przekroczył 4.6l/100km. Nie jest to 10zł, ale bardzo blisko.

Data: 2009-07-10 08:36:31
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 08:10:39 +0200
sop3k wrote:

Clio 1.5 dCi(najlepiej 86KM). Na trasie przy jeździe ok 90km/h bez probelmu 3.6-3.7l/100km. Jak mu sie depta po 120-130km/h nie przekroczył 4.6l/100km. Nie jest to 10zł, ale bardzo blisko.

No tak, tylko kosztuje conajmniej tyle co smart, a 106-tke mozna za 5 tys. zł
znaleźć.

Zresztą, to dCi, a jak sie w tym coś spieszy to się nie wypłace...
Jak już diesel, to wolałbym zwykłego starego TD.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 08:49:32
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Sqeeb wydusił z siebie te słowy:

Zresztą, to dCi, a jak sie w tym coś spieszy to się nie wypłace...
Jak już diesel, to wolałbym zwykłego starego TD.

jak ma być tani i szczędny to lepszy byłby D a nie TD
ew. SDI

ps. ekonomiczne byly np. 1,8D i 1,9D w peugeotach (np. 205)
W miescie totalnie bez oszczędzania palił 6-6,5. W trasie przy 130-140 ok 6l/100 a kiedy jeździla nim moja mama 4.5l/100
Tani w zakupie, jak na wolnossącego diesla to nawet i dynamiczny, tani w utrzymaniu i ... uważany za b. trwały

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-10 09:19:35
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 08:49:32 +0200
Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

O, to mogło by być to.

Dynamiki nie ma co brać pod uwagę, bo to takie 'albo rybki albo akwarium'.
Wystarczy, że będzie jechał 90-110km/h.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 10:21:33
Autor: Adam Szewczak

Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

    Polo 1.4D. W trasie przy 90 4litrami sie zadowoli i to w dodatku Biodiesla, czyli taniej ;P
A i kosztuje niewiele, mozna sie nauczyc samemu naprawiac taki samochod itd.

PZDr
Adam

Data: 2009-07-10 11:05:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Adam Szewczak wydusił z siebie te słowy:

   Polo 1.4D. W trasie przy 90 4litrami sie zadowoli i to w dodatku
Biodiesla, czyli taniej ;P
A i kosztuje niewiele, mozna sie nauczyc samemu naprawiac taki
samochod itd.

ta, niezły pomysł. Jedyna wada - toporność, halas i niefajna (nawet jak na starego diesla) praca silnika.

Warunki ekonomiczne - spełnione.

Jest jeszcze coś - np. Seat Ibiza 1,9 (diesel, diesel SDI - ale i TDI by sie znalazł) w kwocie do 5 tys

Data: 2009-07-10 11:27:23
Autor: Adam Szewczak

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3708e$nur$1inews.gazeta.pl...
[...]

-- Pozdrawiam

    Ja takim polo jezdze na codzien praca<->dom.
Ale jezdze tez nim po kraju a i za granice sie wybralem.

Nie wiem czasami topornosc jest zaleta. Zasadniczo jak na samochod z tamtych lat w srodku calkiem mily. No glosno jest troche.

PZDr
Adam

Data: 2009-07-10 19:32:14
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 11:05:11 +0200
Kuba \(aka cita\) wrote:

Jest jeszcze coś - np. Seat Ibiza 1,9 (diesel, diesel SDI - ale i TDI by sie znalazł) w kwocie do 5 tys

Trzeba by było wydać 2x tyle, ale może clio II, 1.2 16V w gazie?
W raportach spalania nawet 4.9/100 podają, a wystarczy jakby się
w 5.5-6l gazu na długiej trasie zmieścił.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 18:39:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 10 Jul 2009 19:32:14 +0200, Sqeeb napisał(a):

Trzeba by było wydać 2x tyle, ale może clio II, 1.2 16V w gazie?

chyba w gazie z pierdów

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-07-10 08:32:04
Autor: Agent

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090710075150.f44eb1f4.sqeebinternet.community...
[...]

Koszty utrzymania samochodu to nie tylko paliwo. Dolicz OC, części eksploatacyjne takie jak opony, akumulator, klocki, tarcze, filtry, oleje poprzez mniej eksploatacyjne jak tłumiki, sprzęgła, cewki, elementy zawieszenia po części rzadziej ulegające awarii. Jak macie na samo paliwo 10 zł/100km to zapommnijcie o sprawie.

Data: 2009-07-10 09:15:04
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 08:32:04 +0200
Agent wrote:

[...]

Zrzędzisz ;-)

Ja tu taką piękną filozoficzną dyskusję zaczynam 'który jeździ najtaniej'
a Ty psujesz taką piękną wizję jakimś oce czy filtrem.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 09:58:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Agent wrote:

[...]

Rację ma.
Siedzieć na dupach, z głowami w książkach i się uczyć. Żeby ciut starsi, nie bali się iść do młodego lekarza, widząc obraz dzisiejszych studentów. O!
:P

A jak jeszcze zamierzacie z tym kolegą przyjechać do Wrocka, Warszawy czy innego dużego miasta, wynająć 50-metrowe mieszkanie we dwóch i jeszcze dodatkowo z 10-tką kolegów (każdy z własnym samochodem, bo się trzeba pokazać, nie?), żeby taniej było, to lepiej wogóle sobie darujcie. Te miasta i tak już są zbyt mocno przykorkowane.
:P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-10 10:29:42
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 09:58:31 +0200
Marcin \ wrote:

Rację ma.
Siedzieć na dupach, z głowami w książkach i się uczyć. Żeby ciut starsi, nie bali się iść do młodego lekarza, widząc obraz dzisiejszych studentów. O!

Ja do lekarza bałbym się iść tak czy siak.
Oni nie mają pojęcia o zdrowiu, znają się tylko na chorobach...

[...]

Wrocław nawet ładny jest, ale warszawa jest jakaś taka bezpłciowa.

A z kumplem nie myśleliśmy na poważnie o tym aucie, tylko tak
nas naszedł temat przy piwku 'czym by było najtaniej'.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 10:33:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sqeeb pisze:

A z kumplem nie myśleliśmy na poważnie o tym aucie, tylko tak
nas naszedł temat przy piwku 'czym by było najtaniej'.

Kupić ręczniaka CB i się zabawić w jazdę na stopa. Wielu ludzi tak zwiedziło nie tylko Polskę ale i Europę. Da się.
Na stałej trasie raczej znalazłbyś kogoś, kto tam gania regularnie.

Data: 2009-07-10 11:43:09
Autor: Agent

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał w wiadomości news:h36ube$k11$1news.dialog.net.pl...
Sqeeb pisze:

[...]

Nie wpadłem na to ale zajeb... pomysł na stopa. Mi się zawsze odechciewało machać po godzinie a po 2 to już nawet moim kumplom.

Data: 2009-07-10 18:22:20
Autor: u

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości
Nie wpadłem na to ale zajeb... pomysł na stopa. Mi się zawsze odechciewało
machać po godzinie a po 2 to już nawet moim kumplom.

Przy obecnym prawie, trzeba być nieświadomym zagrożeń ryzykantem, by
zabierać jakiegokolwiek autostopowicza. W drugą stronę także.

Data: 2009-07-10 10:36:33
Autor: Agent

Agent wrote:

[...]

No wizja piękna. A ile chcecie kasy przeznaczyc na auto? Bo jak ja studiowałem to kumple sobie kupowali np Łady 1500 na gaz. No ale z spalaniem za 10 zł to sie nie da. Licząc nawet 7l gazu/100 km przy jakimś małym aucie z dobrą instalacją to wyjdzie coś koło 12 zł i to raczej na trasie. A jak po mieście to polecam np WSK 175:) . Tanie w zakupie, wszędzie szybko dojedziesz, 2 osoby pojadą i mało pali. Gorzej w zimie...

Data: 2009-07-10 08:40:54
Autor: J.F.
[...]

Zaocznymi ? Bo chyba nie chcecie codziennie ?
Wynajac mieszkanie na miejscu, pojechac po poludniu, zmienic uczelnie. To jest spore obciazenie, w pociagu to przynajmniej mozna sobie poczytac ksiazki i notatki.

Nigdy nie miałem do czynienia z dieslami i tak z ciekawości
poczytałem raporty spalania. W sumie, wychodzi na jedno czy to
benzyna z gazem czy diesel, rachunek ekonomiczny wychodzi
praktycznie ten sam.

Hm, ja moze dawno nie tankowalem .. ale wy sie chyba na studentow nie nadajecie, no moze polonistyki :-)

[...]

Ale po co kupowac trumne lanosa 1.4, skoro jest 1.6 ?

Z tym ze lanosy to nie sa oszczedne auta.

J.

Data: 2009-07-10 09:09:48
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 08:40:54 +0200
J.F. wrote:

Zaocznymi ? Bo chyba nie chcecie codziennie ?
Wynajac mieszkanie na miejscu, pojechac po poludniu, zmienic uczelnie. To jest spore obciazenie, w pociagu to przynajmniej mozna sobie poczytac ksiazki i notatki.

Nie. Chodzi o powrót na stare śmieci 2-3 razy w miesiącu. Pociągi
kursują po niekorzystnej trasie, a przejechanie tej trasy busem/pksem
to wyprawa na pół dnia ;-) Samochodem można w 3-4h się zmieścic.

Hm, ja moze dawno nie tankowalem .. ale wy sie chyba na studentow nie nadajecie, no moze polonistyki :-)

J.F., ja Cie nawet lubie bo masz pojęcie o wielu rzeczach, ale weź
mnie nie denerwuj z rana ;-) LPG kosztuje 1.8-1.9zł/litr, olej
napędowy 3.6-3.8zł/litr(OIDP). Diesel pali 2x mniej niż benzyna w gazie.

Co Ci nie pasuje w tym rachunku?

Ale po co kupowac trumne lanosa 1.4, skoro jest 1.6 ?

Bo pali więcej? Poza tym 1.6 są tylko 16V.

Z tym ze lanosy to nie sa oszczedne auta.

Są tanie, wystarczy.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 22:00:30
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 09:09:48 +0200,  Sqeeb wrote:
J.F. wrote:
[...]

No bo ostatnio jak patrzylem to gaz byl po 1.4 i sam sie zastanawialem
po co ja diesla kupowalem. A z tym ze diesel pali 2x mniej to jest optymistyczny przypadek :-)

Ale po co kupowac trumne lanosa 1.4, skoro jest 1.6 ?
Bo pali więcej? Poza tym 1.6 są tylko 16V.

Seicento pali mniej :-)

Z tym ze lanosy to nie sa oszczedne auta.
Są tanie, wystarczy.

Tanie owszem, ale powinni je kupowac amatorzy "mocnych" silnikow, a
nie oszczednych :-)

J.

Data: 2009-07-10 22:07:43
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 22:00:30 +0200
J.F. wrote:

No bo ostatnio jak patrzylem to gaz byl po 1.4 i sam sie zastanawialem
po co ja diesla kupowalem.

No to daaawno kupowałeś ;-)

A z tym ze diesel pali 2x mniej to jest optymistyczny przypadek :-)

>Bo pali więcej? Poza tym 1.6 są tylko 16V.

Seicento pali mniej :-)

Jak drepczesz emerycim tempem. Żeby osiągnąć prędkość
przelotową potrzebujesz odcinka długości pasa startowego ;-P

Tanie owszem, ale powinni je kupowac amatorzy "mocnych" silnikow, a
nie oszczednych :-)

Ja tam nie wiem, dobrze znany mi 1.4 pali 7l/100km, bezawaryjny
po 3 latach uzytkowania.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-11 08:59:12
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 22:07:43 +0200,  Sqeeb wrote:
J.F. wrote:
No bo ostatnio jak patrzylem to gaz byl po 1.4 i sam sie zastanawialem
po co ja diesla kupowalem.

No to daaawno kupowałeś ;-)

Kupowac to dawno kupowalem, ale taka cena to chyba niedawno byla.
A dzis faktycznie - gaz 2.04, ON 3.97

Tanie owszem, ale powinni je kupowac amatorzy "mocnych" silnikow, a
nie oszczednych :-)

Ja tam nie wiem, dobrze znany mi 1.4 pali 7l/100km, bezawaryjny
po 3 latach uzytkowania.

No to ani mocny ani oszczedny. BYlo kupic 1.6 :-)

J.

Data: 2009-07-11 09:43:53
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Sat, 11 Jul 2009 08:59:12 +0200
J.F. wrote:

>Ja tam nie wiem, dobrze znany mi 1.4 pali 7l/100km, bezawaryjny
>po 3 latach uzytkowania.

No to ani mocny ani oszczedny. BYlo kupic 1.6 :-)

Co kto lubi, za te pieniądze które za niego dałem i z tym co
się w nim psuje to jest to wystarczające ;-) 7l to nie dużo.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-11 10:02:59
Autor: J.F.
On Sat, 11 Jul 2009 09:43:53 +0200,  Sqeeb wrote:
J.F. wrote:
> [...]

Co kto lubi, za te pieniądze które za niego dałem i z tym co
się w nim psuje to jest to wystarczające ;-) 7l to nie dużo.

8 tez nieduzo, a o ile przyjemniej sie jezdzi :-)

J.

Data: 2009-07-11 10:15:58
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Sat, 11 Jul 2009 10:02:59 +0200
J.F. wrote:

>Co kto lubi, za te pieniądze które za niego dałem i z tym co
>się w nim psuje to jest to wystarczające ;-) 7l to nie dużo.

8 tez nieduzo, a o ile przyjemniej sie jezdzi :-)

Ale to 2zł więcej na setkę, wiesz ile to w miesiącu?!

Generalnie, wszystko jest względne ;]

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-11 09:45:08
Autor: Michał
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?

>=20
> 8 tez nieduzo, a o ile przyjemniej sie jezdzi :-)

Ale to 2z=B3 wi=EAcej na setk=EA, wiesz ile to w miesi=B1cu?!

Generalnie, wszystko jest wzgl=EAdne ;]

zrobiłem lanosem 1.6 30kkm (od 30 do 60)

średnie spalanie było około 10.5 l/100 bęzyna, i się silnik na koniec uszkodził.

ale generalnie bezawaryjne auto było, wymienione na renault które pali 17 :)i też własnie uskzodziłem silnik...

pozdrawiam.

Data: 2009-07-11 12:01:59
Autor: JKK

Użytkownik " Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:h39mv4$nt3$1inews.gazeta.pl...
średnie spalanie było około 10.5 l/100 bęzyna, i się silnik
na koniec uszkodził.

ale generalnie bezawaryjne auto było, wymienione na
renault które pali 17 :)i też własnie uskzodziłem silnik...

Pech, czy co innego ?
Z reguły jeżdżę autem gdzieś do ~250 kkm
(fakt - od nowości) i silniki żyją sobie dalej ...

Pzdr

JKK

Data: 2009-07-10 08:43:11
Autor: Gabriel'Varius'
Użytkownik Sqeeb napisał:
[...]
Poszukaj Cytryny AXa lub Saxo z silnikiem diesla

        -- -- -- -- -- > www.varius.jawnet.pl/fotki <-- -- -- -- --
                Oskar Wilde

Data: 2009-07-10 08:54:13
Autor: Vlad The Ripper
[...]

A musi być spalinowiec?
Jak nie to może jakiś elektryczny. Przeróbka i części tanie nie bedą, ale 100km przejedzie za 3 zł.
Jeśli spalinowiec to sugeruję dokładniejsze obadanie jakiegoś lupo 1,4TDI. Ewentualnie jakiegoś auta, ze starym dieslem niedużym, który spali biodiesla, oszczędności :), olej rzepakowy i czerwoną ropę w razie potrzeby.

Data: 2009-07-10 09:13:46
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 08:54:13 +0200
Vlad The Ripper wrote:

A musi być spalinowiec?
Jak nie to może jaki¶ elektryczny. Przeróbka i czę¶ci tanie nie bed±, ale 100km przejedzie za 3 zł.
Je¶li spalinowiec to sugeruję dokładniejsze obadanie jakiego¶ lupo 1,4TDI. Ewentualnie jakiego¶ auta, ze starym dieslem niedużym, który spali biodiesla, oszczędno¶ci :), olej rzepakowy i czerwon± ropę w razie potrzeby.

2zł za 100km, zależy jaką masz taryfe w domu ;-)

Pomysł nie jest głupi, bo poza wydatkiem na części jest sporo 'zabawy' i coś
pożytecznego na koniec. Tylko... jak mi się gdzieś w szczerym polu zrobi zwarcie
to nie wiem co będe robił(a skoro to ma być samoróbka, to trzeba się liczyć z 'marnym
wykonaniem'). To się tak szybko nie ładuje...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 09:22:14
Autor: PB
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Fri, 10 Jul 2009 07:51:50 +0200, na pl.misc.samochody, Sqeeb
napisał(a):

Trafiłem na starego peugeota 106
http://www.autocentrum.pl/spalanie/peugeot/106/i.html

A moje pytanie do grupy jest proste - czy ktoś zna ekonomiczniejszy
samochód? ;-)

Szukajcie a znajdziecie.... Oto typy:
- Citroen AX 1.5D (od biedy moze byc i 1.4D) - trzeba tylko uwazac na
stan tylnej belki
- Citroen AX 1.1 z gazem
- wspomniany przez Ciebie Peugeot. Generalnie w swojej klasie byly to najbardziej oszczedne auta.
Nastepca AX jest Saxo, ale nie wiem jak one stoja cenowo teraz. Silnik
1.5D w Saxo to to samo co w AX. --
Pozdrawiam
Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-07-10 09:30:37
Autor: Michal k.
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Generalnie w swojej klasie byly to najbardziej oszczedne auta.
Nastepca AX jest Saxo, ale nie wiem jak one stoja cenowo teraz. Silnik
1.5D w Saxo to to samo co w AX.

vw lupo z zielonym tdi...

Data: 2009-07-10 00:44:54
Autor: choczsz
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On 10 Lip, 09:30, "Michal k." <bruneros_no_s...@o2.pl> wrote:

vw lupo z zielonym tdi...

On chce oszczednie, za cene Lupo kupi 6 AX-ow

Data: 2009-07-10 10:42:05
Autor: Agent

napisał(a):

[...]

Miałem takiego właśnie na studiach. Maszyna OK, z tylną belką nie ma problemów. Mam namiary gdzie robią na orginalnych łozyskach nowe czopy + łożyska za 660 zł jakieś 3-4 lata temu

Data: 2009-07-10 10:42:25
Autor: Tomek
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
A moje pytanie do grupy jest proste - czy ktoś zna ekonomiczniejszy
samochód? ;-)

Ligier. Pali ok. 3 l/100 km. Karoseria aluminiowa, więc dość trwała, automat. OC jedynie 27 zł (PZU). :-)
Tomek

Data: 2009-07-10 10:42:39
Autor: Marynarz
[...]

Tico z gazem - i tego nie przebije nikt i nic - instalacja ta najtańsza moze byc.

Data: 2009-07-10 12:11:44
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 10:42:39 +0100
Marynarz wrote:

Tico z gazem - i tego nie przebije nikt i nic - instalacja ta najtańsza moze byc.

Na pewno...

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 23:00:47
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Marynarz pisze:

Tico z gazem - i tego nie przebije nikt i nic

Ja bym powiedział, że przebije go wszystko. Dobrze rozpędzony skuterzysta wbiłby się solidnie do środka.

Data: 2009-07-10 23:04:42
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <h38a47$f7k$2@news.dialog.net.pl>, kenickie@pudelkopoangielsku43..pl says...
Ja bym powiedział, że przebije go wszystko. Dobrze rozpędzony skuterzysta wbiłby się solidnie do środka.
Odnośnie trwałości - tak, powiedziałbym nawet że dobrze rozpędzony rowerzysta mógłby sprowadzić to cudo do poziomu kasacji. Ba, znał sytuację w której w obciążonym Tico po przejechaniu torowiska z otwartymi drzwiami (długa historia...) - nie dało się tych drzwi zamknąć :)

Natomiast wracając do kosztów przejazdu - zagazowane Tico może być poważnym konkurentem nawet dla AX'a diesla.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 10:46:45
Autor: szwagier
Sqeeb pisze:
[...]

Nie wiem, ile wyszedl ten Peudeot ale w Punto I 1,2 60KM z instalacja LPG nabilem prawie 150 kkm.
Spalanie - bez kapeluszowania -  LPG w trasie wynosilo ok. 6,5 l/100 km, co daje przy obecnych cenach troche ponad 11 zl/100km.

szwagier

Data: 2009-07-10 12:48:07
Autor: robert5
[...]

I tylko najtańsze środki komunikacji publicznej są blisko tej ceny.

(w przypadku samochodu jak ktoś nadmienił dochodzi mnóstwo innych kosztów związanych z jego zakupem, ubezpieczeniem i eksploatacją, więc liczenie ceny tylko i wyłącznie samego paliwa jest błędem)

Data: 2009-07-10 12:51:45
Autor: Pawcio
[...]

zadne disle i inne cuda. Jezdze tico z gazem i 100 km po trasie kosztuje mnie 10 zł. Po miescie 12 zł

Data: 2009-07-10 12:53:31
Autor: robert5
[...]

Na trasach dalekobieżnych jeździ PKP i PKS, a 300 km taką trasą jest.

Data: 2009-07-10 13:31:45
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 12:53:31 +0200
robert5@mailinator.com wrote:

Na trasach dalekobieżnych jeździ PKP i PKS, a 300 km taką trasą jest.

Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 15:24:21
Autor: robert6
> [...]

> Na trasach dalekobieżnych jeździ PKP i PKS, a 300 km taką trasą jest.

Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Ale w rzeczywistości za 10 zł/100 km niczym innym nie pojedziesz...

Chyba ze rowerem lub autostopem.

Data: 2009-07-10 15:58:47
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Marx wydusił z siebie te słowy:

motorem?

nie wypowiadaj sie w tematach, w ktorych najwyraźniej nie masz za wiele wiedzy

No chyba, ze masz na mysli skuterka z silnikiem <250 jadącego z prędkościami <70

Data: 2009-07-10 17:43:22
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 15:58:47 +0200
Kuba \(aka cita\) wrote:

nie wypowiadaj sie w tematach, w ktorych najwyraźniej nie masz za wiele wiedzy

No chyba, ze masz na mysli skuterka z silnikiem <250 jadącego z prędkościami

Glupia kursowa yamaha 125 pali 3l/100km bezolowiowej a rozwija cos kolo 105km/h.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 19:27:32
Autor: robert1
Kuba \(aka cita\) wrote:

> [...]
prędkościami

Glupia kursowa yamaha 125 pali 3l/100km bezolowiowej a rozwija cos kolo

Oczywiście jest to jedyny koszt, dostaje się ją gratis, nie trzeba ubezpieczać, a koszty napraw, przeglądów i częsci pokrywa państwo...

Data: 2009-07-10 19:36:18
Autor: radxcell
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
*robert1@mailinator.com* wrote in
[...]

pewnie rozwazaja tylko koszty jazdy. bardzo szybko czlowiek uczy sie jak wiele
kosztuje go samochod - ale najpierw musi go kupic. w temacie:
http://miniurl.pl/koszt

pozdr, rdx
http://czyinternetdziala.pl

Data: 2009-07-10 20:12:36
Autor: robert2
> [...]
> Oczywiście jest to jedyny koszt, dostaje się ją gratis, nie trzeba
> ubezpieczać, a koszty napraw, przeglądów i częsci pokrywa państwo...

Tylko koszty paliwa.

bo koszty jazdy a koszty paliwa to zupełnie co innego.

Data: 2009-07-10 19:53:52
Autor: Kuba \(aka cita\)

Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

no przecież napisalem, ze <250cc ... a Twoj przyklad to połowe tej pojemnosci.
poza tym nie pisalem o prędkości maksymalnej .. tylko o takiej, przy ktorej to spalanie będzi realne.
Taki cros yamaha 3 litry będzie palić przy okolo 50 km/h. Krosy, nawet te malutkie .. mają takie przełożenia, ze nie są specjalnie szybkie ... a wiec zuzycie paliwa podczas jazdy mozesz miec niskie tylko przy małych prędkościach

Wiec co to za przyklad.

Nie napisalem, ze nie da sie na dwóch kolach spalić 3 litrów .. ale malutkim piździdkiem, a nie motocyklem i przy stosunkowo niewielkich prędkościach.
Za to takich motocykli, ktore spalą 5-7 litrów to znajdzies całą mase .. ale to już dobrze ponad 20 zł/100km wiec sie chyba nie łapie, prawda?

A jak doliczysz do tego uniwersalność samochodu .. to motorynki odpadają.

ps. jeździsz motocyklem?
Jak nie .. to po prostu nie wiesz co mówisz, jak tak ... to po co ta dyskusje, bo doskonale powinienes wiedziec ile palą 2oo

Data: 2009-07-10 21:09:58
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 19:53:52 +0200
Kuba \(aka cita\) wrote:

ps. jeździsz motocyklem?
Jak nie .. to po prostu nie wiesz co mówisz, jak tak ... to po co ta dyskusje, bo doskonale powinienes wiedziec ile palą 2oo

Ty wiesz kogo cytujesz?

Nie ja zacząłem o motocyklach.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

From: Sqeeb <sqeeb@internet.community>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Zupe=B3nie?= na =?ISO-8859-2?Q?powa=BFnie?= -
 100kmza =?ISO-8859-2?Q?10z=B3=3F?=
Date: Fri, 10 Jul 2009 17:43:22 +0200

Data: 2009-07-10 22:14:33
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?

From: Sqeeb <sqeeb@internet.community>
Newsgroups: pl.misc.samochody
 100kmza =?ISO-8859-2?Q?10z=B3=3F?> Date: Fri, 10 Jul 2009 17:43:22 +0200

Nie ja wprowadziłem motocykle do dyskusji, tylko niejaki MARX.
Nie wsadzaj mi do ust nie moich zdań i zacznij czytać dokładnie.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-12 10:53:33
Autor: Marx
Sqeeb pisze:
Nie ja wprowadziłem motocykle do dyskusji, tylko niejaki MARX.
Tak to ja.
Z pytajnikiem, ktorego oczywiscie nikt nie raczyl zauwazyc
Sam bylem ciekaw jakie sa koszty motoru, bo w naszym klimacie to dla mnie tylko ciekawostka wiec sie nie znam
Marx

Data: 2009-07-10 22:20:23
Autor: Sqeeb
Kuba \(aka cita\) wrote:

> Nie ja zacząłem o motocyklach.

a czyj to post ?

Mój.
 A tu -> Message-ID: <h37hkp$n0d$1@nemesis.news.neostrada.pl>
jest ten który walnął nie na temat.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-11 12:16:39
Autor: Kuba \(aka cita\)

Kuba \(aka cita\) wrote:

Nie ja zacząłem o motocyklach.

a czyj to post ?

Mój.

ale ja sie ustosunkowałem nie do motocykli .. a do przykladu krosówki .. a o niej napisałeś chyba jednak Ty - prawda?
Co za różnica kto zaczął .. dałem odpowiedz do źle podanego przykladu - chyba, ze nadal nie wiem o co Ci teraz chodzi.

ps. co Ci włożyłem do ust .. zacytowałęm TWOJ post przeciez

Data: 2009-07-10 21:12:01
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 19:53:52 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

ps. jeździsz motocyklem?
Jak nie .. to po prostu nie wiesz co mówisz, jak tak ... to po co ta dyskusje, bo doskonale powinienes wiedziec ile palą 2oo

A tak BTW to akurat ilość spalonej benzyny w moto to naprawdę tylko
część ogólnych kosztów ekslploatacji. I to wcale nie największa część. --
Pozdrawiam
Sebastian S.

Data: 2009-07-10 21:27:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Seba wydusił z siebie te słowy:

[...]

to zależy jakie moto.

Bo wspomniane krosowe .. i owszem.
Ale takie jak moje - to Ci powiem .. ze wcale nie kosztuje zwięcej niż samochód.
Jedno przygotowanie do sezonu w roku, troche częsciej wymiana oleju niż w aucie, Troche szybciej zużywam klocki hamulcowe .. ale to już zależy silnie od stylu jazdy.

Jesli chodzi o całą reszte - wsiadam i jeżdze, z moto żadnych cudów nie trzeba robic.

Data: 2009-07-10 21:49:59
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:27:18 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Ależ oczywiście - ale taka głupia wymiana np. tarcz hamulcowych, opon (i
ich przebiegu do następnej wymiany), kpl. napędu, itd. to jednak 3 PLN
nie kosztuje. Wymiana oleju to pikuś - to akurat kosztuje porównywalnie
do wymiany w normalnym aucie. Jednak ogólny serwis (nie druciarstwo)
motocykla w naszym kraju trochę kosztuje.
A jak sam wiesz moto nie przejedzie takiego przebiegu jak auto - a to
jednak do ogólnego kosztu trzeba zaliczyć.
Moto to po prostu droższa *przyjemność* przemieszczania się po drogach i
tyle. Ja bym nie uznał tego za tańszą altenatywę transportu (chyba że
mówimy o miejskich skuterach, czy moto ~> 250 cm3 - tutaj można by było
to przeliczyć) - to po prostu przyjemniejsza i efektywniejsza forma
transportu (szczególnie w większych miastach).

Sebastian S.

Data: 2009-07-10 21:57:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

zwykly serwis?
Tyle samo mnie kosztuje, co przeciętne auto.

A jak sam wiesz moto nie przejedzie takiego przebiegu jak auto - a to
jednak do ogólnego kosztu trzeba zaliczyć.

no nie wiem :D
Zależy jakie. Moje ma silnik większy, niż całkiem spora grupa samochodów na pms (hint - sig)

Moto to po prostu droższa *przyjemność* przemieszczania się po
drogach i tyle. Ja bym nie uznał tego za tańszą altenatywę transportu

ale przecież ja wlasnie mówie, ze nie jest tańszy, tzn powiedzialem, ze taniej wyjdzie tylko skuterek o małej pojemności, ale to sie znow nie nadaje na jakies wielkie trasy

(chyba że mówimy o miejskich skuterach, czy moto ~> 250 cm3 - tutaj
można by było to przeliczyć) - to po prostu przyjemniejsza i
efektywniejsza forma transportu (szczególnie w większych miastach).

otóż to.

Tak ogolnie - bo moze Ty wiesz, ale wielu nie wie.
Motocykle (takie z przeciętnymi dla swojej grupy pojemnościami) potrafią palić od 5 litrów w góre, ale przy spokojnej jeździe.
Ale przy dynamicznej .. zaczynają palić DUZO.
Choper/cruiser, ktory ma silniki nie tak wysokoobrotowe .. zamknie sie w 8 przy dynamicznej jeździe (nawet taki jak mój, ktory w trasie przy 90-100 pali 5,5 - a gdy jade sam i jade 120-140 pali 7) jednak ścigacze, nawet jak nie zapierdalasz, a po prostu jedziesz tak jak sie scigaczem jeździ spali 10, 12 a przy naprawde ostrej jeździe i srednio 15 litrów/100km (taki np. GSX R 1000 smiało srednio spali 10 przy normalnej jeździe, a mojej znajomej nie schodzi poniżej 12)

Nawet więc licząc same koszty paliwa ... motocykle nie są oszczędne. Samochodem naprawde jeździ sie ekonomiczniej.

Data: 2009-07-10 22:05:28
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:57:53 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Zwykły w sensie wymiany filtra powietrza i oleju wraz z olejem? No to
tak. Tyle, że zawsze wychodzą jakieś koszty dodatkowe - chyba, że nie
dbasz zanadto o sprzęt.

[...]

Toć wiem, co masz za moto.Ale proszę - nie porównuj Twojego mastodonta
do średniej rynkowej (pod wszelakimi względami) - toć to nie ma sensu.

[...]

Skuterek o małej pojemności to się nadaje li tylko do miasta. A mała
pojemność to na pewno nie jest 50 cm3 - te są nawet za wolne do dużego
miasta w naszych warunkach drogowych.

Nawet więc licząc same koszty paliwa ... motocykle nie są oszczędne. Samochodem naprawde jeździ sie ekonomiczniej.

Uff - bo już myślałem, że się nie dogadamy/zrozumiemy.

Sebastian S.

Data: 2009-07-11 12:18:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

no co Ty ...
Co jest droższe w motocyklu?
Nawet jak sprzęgło trza wymienić częsciej niż w aucie .. to nie kosztuje tyle co w samochodzie.
Podobnie wiele innych rzeczy.
Owszem - dodatki są drogie .. ale ich mieć nie musisz .. z resztą tak samo jak w samochodach.
Serwis moto nie jest taki drogi.

Toć wiem, co masz za moto.Ale proszę - nie porównuj Twojego mastodonta
do średniej rynkowej (pod wszelakimi względami) - toć to nie ma sensu.

ale przyklad jest .. no nie? ;)

Uff - bo już myślałem, że się nie dogadamy/zrozumiemy.

rozumiemy, rozumiemy :)

Data: 2009-07-10 21:58:50
Autor: robert2
> [...]

A tak BTW to akurat ilość spalonej benzyny w moto to naprawdę tylko
część ogólnych kosztów ekslploatacji. I to wcale nie największa część.
Weź pod uwagę jeszcze koszt zakupu tego moto, a moze nawet zrobienia prawa jazdy kategorii A, jeśli zainteresowany nie posiada.

Data: 2009-07-10 22:06:51
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:58:50 +0200, robert2@mailinator.com napisał(a):

Weź pod uwagę jeszcze koszt zakupu tego moto, a moze nawet zrobienia prawa jazdy kategorii A, jeśli zainteresowany nie posiada.

To pomijam - w przypadku auta te wymogi też muszą być zrealizowane.

Sebastian S.

Data: 2009-07-11 12:20:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:

Weź pod uwagę jeszcze koszt zakupu tego moto, a moze nawet zrobienia
prawa jazdy kategorii A, jeśli zainteresowany nie posiada.

przeciętny normalny naked NOWY kosztuje 20-30 tys zł. Często przy dolnej granicy tego zakresu.
Kupno samochodu wychodzi dużo drożej.

ps. ceny sprzętów używanych są odpowniednio niższe.

Jaki przyzwoity samochód 2 letni mozesz kupić za 15tys zl?

Data: 2009-07-10 21:01:42
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <20090710075150.f44eb1f4.sqeeb@internet.community>, sqeeb@internet.community says...
[...]
Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale za to zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 21:08:32
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 21:01:42 +0200
Alex81 wrote:

Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale za to zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>

Ale mówisz z praktyki czy z teorii? ;->

Właściwie, to 1.35 :P

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 21:16:00
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <20090710210832.0ef23ea5.sqeeb@internet.community>, sqeeb@internet.community says...

Alex81 wrote:

> Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale za to > zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam sobie żeby Tico > było aż tak nieekonomiczne :>
> [...]
Jedno i drugie - kolega z roboty ma 1.3, ja mam 1.5 SOHC i mój różni się silnikowo tym że przyspiesza, jest wyraźnie cichszy (tzn. nie trzeba tak piłować by się poruszać) i _dużo_ mniej pali. To samo mówi zresztą instrukcja obsługi :> O Tico można naprawdę wiele powiedziec ale nie to że dużo pali, przy jakimkolwiek Lanosie to zupełnie inna liga...

A jeżeli chodzi o Poloneza to mój był nawet szybszy niż Lanos 1.3 :)

Właściwie, to 1.35 :P
Jak zwał tak zwał ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 22:11:55
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 21:16:00 +0200
Alex81 wrote:

Jedno i drugie - kolega z roboty ma 1.3, ja mam 1.5 SOHC i mój różni się silnikowo tym że przyspiesza, jest wyraźnie cichszy (tzn. nie trzeba tak piłować by się poruszać) i _dużo_ mniej pali.

Dużo tzn. ILE? ;-)
Zarzuć jakimiś cyframi to mogę podebatować.

To samo mówi zresztą instrukcja obsługi :> O Tico można naprawdę wiele powiedziec ale nie to że dużo pali, przy jakimkolwiek Lanosie to zupełnie inna liga...

Mi akurat w tamtym porównaniu chodziło właśnie o to że to zupełnie inna liga
mocy, a to samo spalanie w praktyce. Żeby Tico jechało musisz bardzo dusić,
w lanosie już aż tak nie musisz, a w beemce tylko kładziesz but na gazie.

A jeżeli chodzi o Poloneza to mój był nawet szybszy niż Lanos 1.3 :)

No taa... polonez 1.6 gli(albo i x).

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 22:29:55
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <20090710221155.1d181ee3.sqeeb@internet.community>, sqeeb@internet.community says...
> [...]
Dużo tzn. ILE? ;-)
Zarzuć jakimiś cyframi to mogę podebatować.
Korki Łodzi, porównywalna odległość, moje spalanie Pb95 - w ok. 10,5 litrów, kolegi - 12.

> [...]
w lanosie już aż tak nie musisz, a w beemce tylko kładziesz but na gazie.
Ciężko byłoby dusić Tico tak żeby spaliło tyle co Lanos 1.3 :)

> A jeżeli chodzi o Poloneza to mój był nawet szybszy niż Lanos 1..3 :)
No taa... polonez 1.6 gli(albo i x).
Hę? Były Polonezy 1.6 GLI w wariacji Abimex (ok. 80KM seryjnie) i Bosch (teoretycznie 76, praktycznie ok. 70KM seryjnie). Ja miałem tego pierwszego po pewnych przeróbkach (planowanie głowicy, obróbka jej kanałów, kolektor rurowy 4-2-1 i tłumik zamiast katalizatora). Polonez w wersji oznaczonej X istniał tylko jako 1.5X, jeszcze w latach 80-tych.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-11 09:42:26
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 22:29:55 +0200
Alex81 wrote:

> Dużo tzn. ILE? ;-)
> Zarzuć jakimiś cyframi to mogę podebatować.
Korki Łodzi, porównywalna odległość, moje spalanie Pb95 - w ok. 10,5 litrów, kolegi - 12.

Mojej wiosce daleko do łodzi, i korki tutaj 'deilkatniejsze'. Ten felerny
1.3 ojcu(który na trasie lubi przydusić 130-150) pali 7l gazu na 100km.
W zimie 8l. Miasto ma raptem 50tys. mieszkańców więc nie ma co porównywać ;-)

Ciężko byłoby dusić Tico tak żeby spaliło tyle co Lanos 1.3 :)

No 12l to ciężko by było wydusić...

> [...]
Hę? Były Polonezy 1.6 GLI w wariacji Abimex (ok. 80KM seryjnie) i Bosch (teoretycznie 76, praktycznie ok. 70KM seryjnie). Ja miałem tego pierwszego po pewnych przeróbkach (planowanie głowicy, obróbka jej kanałów, kolektor rurowy 4-2-1 i tłumik zamiast katalizatora). Polonez w wersji oznaczonej X istniał tylko jako 1.5X, jeszcze w latach 80-tych.

No dobra, 70KM z 1.6 a 75KM z 1.35, to się musi odbić na elastyczności silnika
i trzeba bardziej dusić żeby jechał, ale nie ma tragedii ;-) jedzie, jest czym
wyprzedzać i czym hamować, dla 'emeryta' wystarcza ;-]

I napewno nie jest to Tico ;->

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 21:28:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Alex81 wydusił z siebie te słowy:

Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale
za to zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam
sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>

już nie chcialem nic mówic ... ale Lanos w Wawie palił mojej koleżance 12-14 litrów.
Ja teraz mam też do sprzedania lanosa i bylem nim raz na giełdzie. Spalanie przy jeździe w okolicach 120-130 na trasie - jakies 9 litrów ;)
W miescie wskazóka opada szybciej niż w mojej omedze :D

Data: 2009-07-10 22:31:24
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <h384po$g8c$1@inews.gazeta.pl>, yes.or.no@wp.pl says...
> [...]
> sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>
już nie chcialem nic mówic ... ale Lanos w Wawie palił mojej koleżance 12-14 litrów.
Takie spalanie (12l - aczkolwiek gazu) jest dla mnie normą w jeździe w korkach Łodzi. No cóż, przynajmniej auto kosztowało tyle co jedna pensja, zawsze coś :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 23:53:07
Autor: PB
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Fri, 10 Jul 2009 21:28:46 +0200, na pl.misc.samochody, Kuba (aka cita)
napisał(a):

już nie chcialem nic mówic ... ale Lanos w Wawie palił mojej koleżance 12-14 litrów.

Moja Safrane 2,5 litra z automatem pali w warszawskich korkach niecale
16l. Po trasie 8-9l. TO ja dziekuje za Lanosa. Wole Safrane...

Data: 2009-07-11 09:01:13
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 21:28:46 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Nie umiesz jezdzic omega :-)

J.

Data: 2009-07-11 12:22:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
J.F. wydusił z siebie te słowy:

W miescie wskazóka opada szybciej niż w mojej omedze :D

Nie umiesz jezdzic omega :-)

Hheh :D

ps. a tak poważnie - pozytwynie zaskoczyla mnie spalaniem (oczywiście mowa o trybie 'normalnym'). No ale fakt .. jest lekka (wg danych producenta 1250kg)

Data: 2009-07-11 09:40:23
Autor: jacek2v
On 10 Lip, 07:51, Sqeeb <sq...@internet.community> wrote:

[...]

Miałem Tico i mam ciężką nogę, paliło 5,5l na sto 50/50 miasto/trasa.
Raz spaliło ok 7l na sto a to tylko dlatego, że było przeładowanie i
pedał był w podłodze cały czas do końca baku :)
Przy normalnej jeździe trasa 4l jest jak najbardziej realne. Piękne to
auto to nie jest :)

Nigdy nie miałem do czynienia z dieslami i tak z ciekawości
poczytałem raporty spalania. W sumie, wychodzi na jedno czy to
benzyna z gazem czy diesel, rachunek ekonomiczny wychodzi
praktycznie ten sam.

Miałem Golfa III 1,9TDI 110KM, palił 6,3l/100km przy 50/50 trasa/
miasto - czy zima czy lato. Słyszałem opowieści, że niektórzy
schodzili na trasie do 3,5l/100km, ale wkładam to albo między bajki,
albo też taki styl jazdy mi nie odpowiada :). Na samej trasie zejście
do 5l jest jak najbardziej realne, ale 110KM + 240Nm kusi pod nogą :)

W dane producentów, zwłaszcza bezyn to ja nie wierzę. Większość
bezyniaków ma duże wahania/różnice między miastem i trasą, między
dynamiczną jazdą i spokojną - diesle mają znacznie mniejsze różnice.
Np. pojawił się jakiś 200KM merc z dieslem blue "coś tam" i ma w
papierach 5,6l na 100km :)

Jacek

Data: 2009-07-11 22:12:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
jacek2v wydusił z siebie te słowy:

 Na samej trasie zejście
do 5l jest jak najbardziej realne, ale 110KM + 240Nm kusi pod nogą :)

to jest baaaardzo ważne, co tu wlasnie napisałes.

Jak jeździlem E320CDI to mi palił srednio 9litrów (tak 60% trasy) .. ale tym kurna naprawde ciężko bylo jechać przepisowo. Wystarczylo kawałek pustej prostej i chwila zamyslenia, zeby na budziku bylo 200km/h (w tym samochodzie jest cicho do licznikowych 240km/h ile wykręcał)

Później przesiadłem sie na Audi A4 TDI ... i nagle spalanie spadło do 7 litrów.
Jaki wniosek?
Audi pali 2 litry mniej.

Eeeee ... jaki inny wniosek?
Tym A4 nie jeździlem szybciej niż 110-120 (tak srednio)
Gdybym naprawde sie zawziął i W210 jeździł z taką prędkością być moze spalił bym mniej niż 7 (no a napewno mniej niż 9)
 (E220CDI paliło mi ... 6,5 ... ale w tym aucie głosno robilo sie przy 130km/h wiec jeździlem kolo 110)

Data: 2009-07-11 19:38:38
Autor: Grzegorz
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Witam.

Razem z kolegą zaczeliśmy się zastanawiać który samochód przejeżdza
setkę najtaniej

Hmmm, tylko paliwo czy wszystkie koszty ?????

[...]

10 gr za kilometr ..... obawiam się, że znam jeden taki pojazd, jeździ nawet w nocy, a także jest niesamowicie ekologiczny ...

To .. ROWER !

Pomyśl sobie, 10 zł to ok. 5 l LPG. Czyli autko benzynowe musiałoby palić ok. 4/100 i wkładasz LPG. Znasz takie ?

Albo ok, 2,7 l ropy - takich poza tylko teoretycznych Loremo nie znam.

Ale - dodaj inne koszty, ubezpieczenia, opony, amortyzację - i wyjdziesz w przypadku tzw. "ekonomicznych" aut na ok. 50-70 gr/km albo i wyżej.

Tak więc - z obłoków na ziemię ....

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2009-07-12 21:20:46
Autor: Czarek Daniluk
Użytkownik Sqeeb napisał:

[...]

Mój stary Golf 3 kombi 1,9 TDI.
Na Biodieslu po 3,03 za litr przy lekkim traktowaniu gazu jest w stanie na trasie przejechać pewnie 100km ze zużyciem około 4l/100km.

Czyli 4l po 3,03 daje około 12zł na 100km :)

Podobne zużycia będą miały wszelakiej maści Polo SDI, TDI :)

Pozdrawiam !!

Data: 2009-07-13 08:37:44
Autor: nalesnik

http://www.autocentrum.pl/spalanie/citroen/ax/

--
pozdr
nalesnik

Data: 2009-07-13 09:58:50
Autor: Toworek
Sqeeb pisze:
Szukałem czegoś w okolicy 1.2-1.5L, bo poniżej tych pojemności
wcale spalanie nie jest mniejsze. Takie Tico  czy Seicento 700cc
pali tyle samo co dla porównania lanos 1.4L

Tico w trasie spokojnie schodzi do 5l benzyny. Niech gazu będzie 6 -> 6*1.80=10,8zł/100km

Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?