Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?

Data: 2009-07-10 08:32:04
Autor: Agent
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?

Użytkownik "Sqeeb" <sqeeb@internet.community> napisał w wiadomości news:20090710075150.f44eb1f4.sqeebinternet.community...
Witam.
Razem z kolegą zaczeliśmy się zastanawiać który samochód przejeżdza
setkę najtaniej(jesteśmy przyszłymi studentami i coś do zrobienia
po nocy 300km trasy po Polsce mogłoby się przydać). No i nie licząc
smarta, który poza w miare tanim spalaniem nie cieszy taniością
(trzeba by dać za niego conajmniej 12 tys. zł) to nie udało nam
się dojść do niczego blisko tych 10zł/100km poza... komunikacją
publiczną ;-) ale ta ma to do siebie, że w nocy nie jeździ.

Nigdy nie miałem do czynienia z dieslami i tak z ciekawości
poczytałem raporty spalania. W sumie, wychodzi na jedno czy to
benzyna z gazem czy diesel, rachunek ekonomiczny wychodzi
praktycznie ten sam.

Szukałem czegoś w okolicy 1.2-1.5L, bo poniżej tych pojemności
wcale spalanie nie jest mniejsze. Takie Tico  czy Seicento 700cc
pali tyle samo co dla porównania lanos 1.4L, no a dynamika obu
jest bez porównania. Nie wiem po co ludzie kupują te trumny, no
ale ich wola.

Trafiłem na starego peugeota 106
http://www.autocentrum.pl/spalanie/peugeot/106/i.html

A moje pytanie do grupy jest proste - czy ktoś zna ekonomiczniejszy
samochód? ;-)

Koszty utrzymania samochodu to nie tylko paliwo. Dolicz OC, części eksploatacyjne takie jak opony, akumulator, klocki, tarcze, filtry, oleje poprzez mniej eksploatacyjne jak tłumiki, sprzęgła, cewki, elementy zawieszenia po części rzadziej ulegające awarii. Jak macie na samo paliwo 10 zł/100km to zapommnijcie o sprawie.

Data: 2009-07-10 09:15:04
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 08:32:04 +0200
Agent wrote:

[...]

Zrzędzisz ;-)

Ja tu taką piękną filozoficzną dyskusję zaczynam 'który jeździ najtaniej'
a Ty psujesz taką piękną wizję jakimś oce czy filtrem.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 09:58:31
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Agent wrote:

[...]

Rację ma.
Siedzieć na dupach, z głowami w książkach i się uczyć. Żeby ciut starsi, nie bali się iść do młodego lekarza, widząc obraz dzisiejszych studentów. O!
:P

A jak jeszcze zamierzacie z tym kolegą przyjechać do Wrocka, Warszawy czy innego dużego miasta, wynająć 50-metrowe mieszkanie we dwóch i jeszcze dodatkowo z 10-tką kolegów (każdy z własnym samochodem, bo się trzeba pokazać, nie?), żeby taniej było, to lepiej wogóle sobie darujcie. Te miasta i tak już są zbyt mocno przykorkowane.
:P

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-07-10 10:29:42
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 09:58:31 +0200
Marcin \ wrote:

Rację ma.
Siedzieć na dupach, z głowami w książkach i się uczyć. Żeby ciut starsi, nie bali się iść do młodego lekarza, widząc obraz dzisiejszych studentów. O!

Ja do lekarza bałbym się iść tak czy siak.
Oni nie mają pojęcia o zdrowiu, znają się tylko na chorobach...

[...]

Wrocław nawet ładny jest, ale warszawa jest jakaś taka bezpłciowa.

A z kumplem nie myśleliśmy na poważnie o tym aucie, tylko tak
nas naszedł temat przy piwku 'czym by było najtaniej'.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 10:33:43
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Sqeeb pisze:

A z kumplem nie myśleliśmy na poważnie o tym aucie, tylko tak
nas naszedł temat przy piwku 'czym by było najtaniej'.

Kupić ręczniaka CB i się zabawić w jazdę na stopa. Wielu ludzi tak zwiedziło nie tylko Polskę ale i Europę. Da się.
Na stałej trasie raczej znalazłbyś kogoś, kto tam gania regularnie.

Data: 2009-07-10 11:43:09
Autor: Agent

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <kenickie@pudelkopoangielsku43.pl> napisał w wiadomości news:h36ube$k11$1news.dialog.net.pl...
Sqeeb pisze:

[...]

Nie wpadłem na to ale zajeb... pomysł na stopa. Mi się zawsze odechciewało machać po godzinie a po 2 to już nawet moim kumplom.

Data: 2009-07-10 18:22:20
Autor: u

Użytkownik "Agent" <wprzyjemski@onet.ue> napisał w wiadomości
Nie wpadłem na to ale zajeb... pomysł na stopa. Mi się zawsze odechciewało
machać po godzinie a po 2 to już nawet moim kumplom.

Przy obecnym prawie, trzeba być nieświadomym zagrożeń ryzykantem, by
zabierać jakiegokolwiek autostopowicza. W drugą stronę także.

Data: 2009-07-10 10:36:33
Autor: Agent

Agent wrote:

[...]

No wizja piękna. A ile chcecie kasy przeznaczyc na auto? Bo jak ja studiowałem to kumple sobie kupowali np Łady 1500 na gaz. No ale z spalaniem za 10 zł to sie nie da. Licząc nawet 7l gazu/100 km przy jakimś małym aucie z dobrą instalacją to wyjdzie coś koło 12 zł i to raczej na trasie. A jak po mieście to polecam np WSK 175:) . Tanie w zakupie, wszędzie szybko dojedziesz, 2 osoby pojadą i mało pali. Gorzej w zimie...

Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?