Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?

Data: 2009-07-10 21:01:42
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <20090710075150.f44eb1f4.sqeeb@internet.community>, sqeeb@internet.community says...
Szukałem czegoś w okolicy 1.2-1.5L, bo poniżej tych pojemności
wcale spalanie nie jest mniejsze. Takie Tico  czy Seicento 700cc
pali tyle samo co dla porównania lanos 1.4L, no a dynamika obu
jest bez porównania. Nie wiem po co ludzie kupują te trumny, no
ale ich wola.
Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale za to zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 21:08:32
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 21:01:42 +0200
Alex81 wrote:

Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale za to zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>

Ale mówisz z praktyki czy z teorii? ;->

Właściwie, to 1.35 :P

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 21:16:00
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <20090710210832.0ef23ea5.sqeeb@internet.community>, sqeeb@internet.community says...

Alex81 wrote:

> Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale za to > zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam sobie żeby Tico > było aż tak nieekonomiczne :>
> [...]
Jedno i drugie - kolega z roboty ma 1.3, ja mam 1.5 SOHC i mój różni się silnikowo tym że przyspiesza, jest wyraźnie cichszy (tzn. nie trzeba tak piłować by się poruszać) i _dużo_ mniej pali. To samo mówi zresztą instrukcja obsługi :> O Tico można naprawdę wiele powiedziec ale nie to że dużo pali, przy jakimkolwiek Lanosie to zupełnie inna liga...

A jeżeli chodzi o Poloneza to mój był nawet szybszy niż Lanos 1.3 :)

Właściwie, to 1.35 :P
Jak zwał tak zwał ;)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 22:11:55
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 21:16:00 +0200
Alex81 wrote:

Jedno i drugie - kolega z roboty ma 1.3, ja mam 1.5 SOHC i mój różni się silnikowo tym że przyspiesza, jest wyraźnie cichszy (tzn. nie trzeba tak piłować by się poruszać) i _dużo_ mniej pali.

Dużo tzn. ILE? ;-)
Zarzuć jakimiś cyframi to mogę podebatować.

To samo mówi zresztą instrukcja obsługi :> O Tico można naprawdę wiele powiedziec ale nie to że dużo pali, przy jakimkolwiek Lanosie to zupełnie inna liga...

Mi akurat w tamtym porównaniu chodziło właśnie o to że to zupełnie inna liga
mocy, a to samo spalanie w praktyce. Żeby Tico jechało musisz bardzo dusić,
w lanosie już aż tak nie musisz, a w beemce tylko kładziesz but na gazie.

A jeżeli chodzi o Poloneza to mój był nawet szybszy niż Lanos 1.3 :)

No taa... polonez 1.6 gli(albo i x).

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 22:29:55
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <20090710221155.1d181ee3.sqeeb@internet.community>, sqeeb@internet.community says...
> [...]
Dużo tzn. ILE? ;-)
Zarzuć jakimiś cyframi to mogę podebatować.
Korki Łodzi, porównywalna odległość, moje spalanie Pb95 - w ok. 10,5 litrów, kolegi - 12.

> [...]
w lanosie już aż tak nie musisz, a w beemce tylko kładziesz but na gazie.
Ciężko byłoby dusić Tico tak żeby spaliło tyle co Lanos 1.3 :)

> A jeżeli chodzi o Poloneza to mój był nawet szybszy niż Lanos 1..3 :)
No taa... polonez 1.6 gli(albo i x).
Hę? Były Polonezy 1.6 GLI w wariacji Abimex (ok. 80KM seryjnie) i Bosch (teoretycznie 76, praktycznie ok. 70KM seryjnie). Ja miałem tego pierwszego po pewnych przeróbkach (planowanie głowicy, obróbka jej kanałów, kolektor rurowy 4-2-1 i tłumik zamiast katalizatora). Polonez w wersji oznaczonej X istniał tylko jako 1.5X, jeszcze w latach 80-tych.

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-11 09:42:26
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 22:29:55 +0200
Alex81 wrote:

> Dużo tzn. ILE? ;-)
> Zarzuć jakimiś cyframi to mogę podebatować.
Korki Łodzi, porównywalna odległość, moje spalanie Pb95 - w ok. 10,5 litrów, kolegi - 12.

Mojej wiosce daleko do łodzi, i korki tutaj 'deilkatniejsze'. Ten felerny
1.3 ojcu(który na trasie lubi przydusić 130-150) pali 7l gazu na 100km.
W zimie 8l. Miasto ma raptem 50tys. mieszkańców więc nie ma co porównywać ;-)

Ciężko byłoby dusić Tico tak żeby spaliło tyle co Lanos 1.3 :)

No 12l to ciężko by było wydusić...

> [...]
Hę? Były Polonezy 1.6 GLI w wariacji Abimex (ok. 80KM seryjnie) i Bosch (teoretycznie 76, praktycznie ok. 70KM seryjnie). Ja miałem tego pierwszego po pewnych przeróbkach (planowanie głowicy, obróbka jej kanałów, kolektor rurowy 4-2-1 i tłumik zamiast katalizatora). Polonez w wersji oznaczonej X istniał tylko jako 1.5X, jeszcze w latach 80-tych.

No dobra, 70KM z 1.6 a 75KM z 1.35, to się musi odbić na elastyczności silnika
i trzeba bardziej dusić żeby jechał, ale nie ma tragedii ;-) jedzie, jest czym
wyprzedzać i czym hamować, dla 'emeryta' wystarcza ;-]

I napewno nie jest to Tico ;->

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 21:28:46
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Alex81 wydusił z siebie te słowy:

Akurat Lanos 1.4 (właściwie 1.3) pali najwięcej ze wszystkich, no ale
za to zapewnia osiągi na poziomie Poloneza OHV - także nie wyobrażam
sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>

już nie chcialem nic mówic ... ale Lanos w Wawie palił mojej koleżance 12-14 litrów.
Ja teraz mam też do sprzedania lanosa i bylem nim raz na giełdzie. Spalanie przy jeździe w okolicach 120-130 na trasie - jakies 9 litrów ;)
W miescie wskazóka opada szybciej niż w mojej omedze :D

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-10 22:31:24
Autor: Alex81
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
In article <h384po$g8c$1@inews.gazeta.pl>, yes.or.no@wp.pl says...
> [...]
> sobie żeby Tico było aż tak nieekonomiczne :>
już nie chcialem nic mówic ... ale Lanos w Wawie palił mojej koleżance 12-14 litrów.
Takie spalanie (12l - aczkolwiek gazu) jest dla mnie normą w jeździe w korkach Łodzi. No cóż, przynajmniej auto kosztowało tyle co jedna pensja, zawsze coś :)

--
Pzdr
Alex

Data: 2009-07-10 23:53:07
Autor: PB
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
Fri, 10 Jul 2009 21:28:46 +0200, na pl.misc.samochody, Kuba (aka cita)
napisał(a):

już nie chcialem nic mówic ... ale Lanos w Wawie palił mojej koleżance 12-14 litrów.

Moja Safrane 2,5 litra z automatem pali w warszawskich korkach niecale
16l. Po trasie 8-9l. TO ja dziekuje za Lanosa. Wole Safrane...

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-07-11 09:01:13
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 21:28:46 +0200,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Nie umiesz jezdzic omega :-)

J.

Data: 2009-07-11 12:22:10
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100km za 10zł?
J.F. wydusił z siebie te słowy:

W miescie wskazóka opada szybciej niż w mojej omedze :D

Nie umiesz jezdzic omega :-)

Hheh :D

ps. a tak poważnie - pozytwynie zaskoczyla mnie spalaniem (oczywiście mowa o trybie 'normalnym'). No ale fakt .. jest lekka (wg danych producenta 1250kg)