Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?

Data: 2009-07-10 12:53:31
Autor: robert5
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Witam.
Razem z kolegą zaczeliśmy się zastanawiać który samochód przejeżdza
setkę najtaniej(jesteśmy przyszłymi studentami i coś do zrobienia
po nocy 300km trasy po Polsce mogłoby się przydać). No i nie licząc
smarta, który poza w miare tanim spalaniem nie cieszy taniością
(trzeba by dać za niego conajmniej 12 tys. zł) to nie udało nam
się dojść do niczego blisko tych 10zł/100km poza... komunikacją
publiczną ;-) ale ta ma to do siebie, że w nocy nie jeździ.

Na trasach dalekobieżnych jeździ PKP i PKS, a 300 km taką trasą jest.

Data: 2009-07-10 13:31:45
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 12:53:31 +0200
robert5@mailinator.com wrote:

Na trasach dalekobieżnych jeździ PKP i PKS, a 300 km taką trasą jest.

Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Nie odpowiedziałeś na moje pytanie.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 15:24:21
Autor: robert6
> [...]

> Na trasach dalekobieżnych jeździ PKP i PKS, a 300 km taką trasą jest.

Kłania się umiejętność czytania ze zrozumieniem.

Ale w rzeczywistości za 10 zł/100 km niczym innym nie pojedziesz...

Chyba ze rowerem lub autostopem.

Data: 2009-07-10 15:58:47
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Marx wydusił z siebie te słowy:

motorem?

nie wypowiadaj sie w tematach, w ktorych najwyraźniej nie masz za wiele wiedzy

No chyba, ze masz na mysli skuterka z silnikiem <250 jadącego z prędkościami <70

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-10 17:43:22
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 15:58:47 +0200
Kuba \(aka cita\) wrote:

nie wypowiadaj sie w tematach, w ktorych najwyraźniej nie masz za wiele wiedzy

No chyba, ze masz na mysli skuterka z silnikiem <250 jadącego z prędkościami

Glupia kursowa yamaha 125 pali 3l/100km bezolowiowej a rozwija cos kolo 105km/h.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-10 19:27:32
Autor: robert1
Kuba \(aka cita\) wrote:

> [...]
prędkościami

Glupia kursowa yamaha 125 pali 3l/100km bezolowiowej a rozwija cos kolo

Oczywiście jest to jedyny koszt, dostaje się ją gratis, nie trzeba ubezpieczać, a koszty napraw, przeglądów i częsci pokrywa państwo...

Data: 2009-07-10 19:36:18
Autor: radxcell
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
*robert1@mailinator.com* wrote in
[...]

pewnie rozwazaja tylko koszty jazdy. bardzo szybko czlowiek uczy sie jak wiele
kosztuje go samochod - ale najpierw musi go kupic. w temacie:
http://miniurl.pl/koszt

pozdr, rdx
http://czyinternetdziala.pl

Data: 2009-07-10 20:12:36
Autor: robert2
> [...]
> Oczywiście jest to jedyny koszt, dostaje się ją gratis, nie trzeba
> ubezpieczać, a koszty napraw, przeglądów i częsci pokrywa państwo...

Tylko koszty paliwa.

bo koszty jazdy a koszty paliwa to zupełnie co innego.

Data: 2009-07-10 19:53:52
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Sqeeb wydusił z siebie te słowy:

Kuba \(aka cita\) wrote:

[...]

no przecież napisalem, ze <250cc ... a Twoj przyklad to połowe tej pojemnosci.
poza tym nie pisalem o prędkości maksymalnej .. tylko o takiej, przy ktorej to spalanie będzi realne.
Taki cros yamaha 3 litry będzie palić przy okolo 50 km/h. Krosy, nawet te malutkie .. mają takie przełożenia, ze nie są specjalnie szybkie ... a wiec zuzycie paliwa podczas jazdy mozesz miec niskie tylko przy małych prędkościach

Wiec co to za przyklad.

Nie napisalem, ze nie da sie na dwóch kolach spalić 3 litrów .. ale malutkim piździdkiem, a nie motocyklem i przy stosunkowo niewielkich prędkościach.
Za to takich motocykli, ktore spalą 5-7 litrów to znajdzies całą mase .. ale to już dobrze ponad 20 zł/100km wiec sie chyba nie łapie, prawda?

A jak doliczysz do tego uniwersalność samochodu .. to motorynki odpadają.

ps. jeździsz motocyklem?
Jak nie .. to po prostu nie wiesz co mówisz, jak tak ... to po co ta dyskusje, bo doskonale powinienes wiedziec ile palą 2oo

Data: 2009-07-10 21:09:58
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
On Fri, 10 Jul 2009 19:53:52 +0200
Kuba \(aka cita\) wrote:

ps. jeździsz motocyklem?
Jak nie .. to po prostu nie wiesz co mówisz, jak tak ... to po co ta dyskusje, bo doskonale powinienes wiedziec ile palą 2oo

Ty wiesz kogo cytujesz?

Nie ja zacząłem o motocyklach.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

From: Sqeeb <sqeeb@internet.community>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: =?ISO-8859-2?Q?Zupe=B3nie?= na =?ISO-8859-2?Q?powa=BFnie?= -
 100kmza =?ISO-8859-2?Q?10z=B3=3F?=
Date: Fri, 10 Jul 2009 17:43:22 +0200

Data: 2009-07-10 22:14:33
Autor: Sqeeb
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?

From: Sqeeb <sqeeb@internet.community>
Newsgroups: pl.misc.samochody
 100kmza =?ISO-8859-2?Q?10z=B3=3F?> Date: Fri, 10 Jul 2009 17:43:22 +0200

Nie ja wprowadziłem motocykle do dyskusji, tylko niejaki MARX.
Nie wsadzaj mi do ust nie moich zdań i zacznij czytać dokładnie.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-12 10:53:33
Autor: Marx
Sqeeb pisze:
Nie ja wprowadziłem motocykle do dyskusji, tylko niejaki MARX.
Tak to ja.
Z pytajnikiem, ktorego oczywiscie nikt nie raczyl zauwazyc
Sam bylem ciekaw jakie sa koszty motoru, bo w naszym klimacie to dla mnie tylko ciekawostka wiec sie nie znam
Marx

Data: 2009-07-10 22:20:23
Autor: Sqeeb
Kuba \(aka cita\) wrote:

> Nie ja zacząłem o motocyklach.

a czyj to post ?

Mój.
 A tu -> Message-ID: <h37hkp$n0d$1@nemesis.news.neostrada.pl>
jest ten który walnął nie na temat.

--
Pozdrawiam,
Sqeeb

Data: 2009-07-11 12:16:39
Autor: Kuba \(aka cita\)

Kuba \(aka cita\) wrote:

Nie ja zacząłem o motocyklach.

a czyj to post ?

Mój.

ale ja sie ustosunkowałem nie do motocykli .. a do przykladu krosówki .. a o niej napisałeś chyba jednak Ty - prawda?
Co za różnica kto zaczął .. dałem odpowiedz do źle podanego przykladu - chyba, ze nadal nie wiem o co Ci teraz chodzi.

ps. co Ci włożyłem do ust .. zacytowałęm TWOJ post przeciez

Data: 2009-07-10 21:12:01
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 19:53:52 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

ps. jeździsz motocyklem?
Jak nie .. to po prostu nie wiesz co mówisz, jak tak ... to po co ta dyskusje, bo doskonale powinienes wiedziec ile palą 2oo

A tak BTW to akurat ilość spalonej benzyny w moto to naprawdę tylko
część ogólnych kosztów ekslploatacji. I to wcale nie największa część. --
Pozdrawiam
Sebastian S.

Data: 2009-07-10 21:27:18
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Seba wydusił z siebie te słowy:

[...]

to zależy jakie moto.

Bo wspomniane krosowe .. i owszem.
Ale takie jak moje - to Ci powiem .. ze wcale nie kosztuje zwięcej niż samochód.
Jedno przygotowanie do sezonu w roku, troche częsciej wymiana oleju niż w aucie, Troche szybciej zużywam klocki hamulcowe .. ale to już zależy silnie od stylu jazdy.

Jesli chodzi o całą reszte - wsiadam i jeżdze, z moto żadnych cudów nie trzeba robic.

Data: 2009-07-10 21:49:59
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:27:18 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Ależ oczywiście - ale taka głupia wymiana np. tarcz hamulcowych, opon (i
ich przebiegu do następnej wymiany), kpl. napędu, itd. to jednak 3 PLN
nie kosztuje. Wymiana oleju to pikuś - to akurat kosztuje porównywalnie
do wymiany w normalnym aucie. Jednak ogólny serwis (nie druciarstwo)
motocykla w naszym kraju trochę kosztuje.
A jak sam wiesz moto nie przejedzie takiego przebiegu jak auto - a to
jednak do ogólnego kosztu trzeba zaliczyć.
Moto to po prostu droższa *przyjemność* przemieszczania się po drogach i
tyle. Ja bym nie uznał tego za tańszą altenatywę transportu (chyba że
mówimy o miejskich skuterach, czy moto ~> 250 cm3 - tutaj można by było
to przeliczyć) - to po prostu przyjemniejsza i efektywniejsza forma
transportu (szczególnie w większych miastach).

Sebastian S.

Data: 2009-07-10 21:57:53
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

zwykly serwis?
Tyle samo mnie kosztuje, co przeciętne auto.

A jak sam wiesz moto nie przejedzie takiego przebiegu jak auto - a to
jednak do ogólnego kosztu trzeba zaliczyć.

no nie wiem :D
Zależy jakie. Moje ma silnik większy, niż całkiem spora grupa samochodów na pms (hint - sig)

Moto to po prostu droższa *przyjemność* przemieszczania się po
drogach i tyle. Ja bym nie uznał tego za tańszą altenatywę transportu

ale przecież ja wlasnie mówie, ze nie jest tańszy, tzn powiedzialem, ze taniej wyjdzie tylko skuterek o małej pojemności, ale to sie znow nie nadaje na jakies wielkie trasy

(chyba że mówimy o miejskich skuterach, czy moto ~> 250 cm3 - tutaj
można by było to przeliczyć) - to po prostu przyjemniejsza i
efektywniejsza forma transportu (szczególnie w większych miastach).

otóż to.

Tak ogolnie - bo moze Ty wiesz, ale wielu nie wie.
Motocykle (takie z przeciętnymi dla swojej grupy pojemnościami) potrafią palić od 5 litrów w góre, ale przy spokojnej jeździe.
Ale przy dynamicznej .. zaczynają palić DUZO.
Choper/cruiser, ktory ma silniki nie tak wysokoobrotowe .. zamknie sie w 8 przy dynamicznej jeździe (nawet taki jak mój, ktory w trasie przy 90-100 pali 5,5 - a gdy jade sam i jade 120-140 pali 7) jednak ścigacze, nawet jak nie zapierdalasz, a po prostu jedziesz tak jak sie scigaczem jeździ spali 10, 12 a przy naprawde ostrej jeździe i srednio 15 litrów/100km (taki np. GSX R 1000 smiało srednio spali 10 przy normalnej jeździe, a mojej znajomej nie schodzi poniżej 12)

Nawet więc licząc same koszty paliwa ... motocykle nie są oszczędne. Samochodem naprawde jeździ sie ekonomiczniej.

Data: 2009-07-10 22:05:28
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:57:53 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

Zwykły w sensie wymiany filtra powietrza i oleju wraz z olejem? No to
tak. Tyle, że zawsze wychodzą jakieś koszty dodatkowe - chyba, że nie
dbasz zanadto o sprzęt.

[...]

Toć wiem, co masz za moto.Ale proszę - nie porównuj Twojego mastodonta
do średniej rynkowej (pod wszelakimi względami) - toć to nie ma sensu.

[...]

Skuterek o małej pojemności to się nadaje li tylko do miasta. A mała
pojemność to na pewno nie jest 50 cm3 - te są nawet za wolne do dużego
miasta w naszych warunkach drogowych.

Nawet więc licząc same koszty paliwa ... motocykle nie są oszczędne. Samochodem naprawde jeździ sie ekonomiczniej.

Uff - bo już myślałem, że się nie dogadamy/zrozumiemy.

Sebastian S.

Data: 2009-07-11 12:18:50
Autor: Kuba \(aka cita\)
[...]

no co Ty ...
Co jest droższe w motocyklu?
Nawet jak sprzęgło trza wymienić częsciej niż w aucie .. to nie kosztuje tyle co w samochodzie.
Podobnie wiele innych rzeczy.
Owszem - dodatki są drogie .. ale ich mieć nie musisz .. z resztą tak samo jak w samochodach.
Serwis moto nie jest taki drogi.

Toć wiem, co masz za moto.Ale proszę - nie porównuj Twojego mastodonta
do średniej rynkowej (pod wszelakimi względami) - toć to nie ma sensu.

ale przyklad jest .. no nie? ;)

Uff - bo już myślałem, że się nie dogadamy/zrozumiemy.

rozumiemy, rozumiemy :)

Data: 2009-07-10 21:58:50
Autor: robert2
> [...]

A tak BTW to akurat ilość spalonej benzyny w moto to naprawdę tylko
część ogólnych kosztów ekslploatacji. I to wcale nie największa część.
Weź pod uwagę jeszcze koszt zakupu tego moto, a moze nawet zrobienia prawa jazdy kategorii A, jeśli zainteresowany nie posiada.

Data: 2009-07-10 22:06:51
Autor: Seba
Dnia Fri, 10 Jul 2009 21:58:50 +0200, robert2@mailinator.com napisał(a):

Weź pod uwagę jeszcze koszt zakupu tego moto, a moze nawet zrobienia prawa jazdy kategorii A, jeśli zainteresowany nie posiada.

To pomijam - w przypadku auta te wymogi też muszą być zrealizowane.

Sebastian S.

Data: 2009-07-11 12:20:24
Autor: Kuba \(aka cita\)
Zupełnie na poważnie - 100kmza 10zł?
Użytkownik wydusił z siebie te słowy:

Weź pod uwagę jeszcze koszt zakupu tego moto, a moze nawet zrobienia
prawa jazdy kategorii A, jeśli zainteresowany nie posiada.

przeciętny normalny naked NOWY kosztuje 20-30 tys zł. Często przy dolnej granicy tego zakresu.
Kupno samochodu wychodzi dużo drożej.

ps. ceny sprzętów używanych są odpowniednio niższe.

Jaki przyzwoity samochód 2 letni mozesz kupić za 15tys zl?