Zupełnie nie-zbędna infrastruktura rowerowa

Data: 2020-08-06 12:27:27
Autor: cyklista
Zupełnie nie-zbędna infrastruktura rowerowa
rowerex@op.pl pisze:
Fragment projektu ronda:

https://hej.mielec.pl/upload/Wiadomosci/Mapki/rondo_piatkowiec_ruch.jpg

Większa mapka:

https://www.gmina.mielec.pl/pliki/Aktualnosci/2019/06/rys_1.1_sytuacja.pdf

Jak widać wzdłuż żadnej z trzech dróg które łączyć będzie to rondo nie ma i nie
jest planowana DDR, jest tylko jeden odcinek chodnika na jednej odnodze po
jednej stronie. Zatem cała infrastruktura rowerowa zaczyna się i kończy tuż przed
rondem. To miejsce znajduje się już po za zabudowaniami, niemal w lesie.

Nie-zbędne? Jak wpłynie to wykonanie na bezpieczeństwo rowerzystów pokonujących
takie rondo? Jakbyście go przejeżdżali?

Pozdr-
-Rowerex

Jeśli tam będą płynne wjazdy i zjazdy to zależnie od kierunku albo bym jechał legalnie tym kawałkiem ścieżki albo ulicą (jakby legalnie trzeba było jechać kawałek ścieżką, potem przeprowadzić przez przejście dla pieszych )

Jak tam będzie po prostu koniec drogi rowerowej do dalszej budowy kiedyś to legalnie ulicą.

--
Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus

Data: 2020-08-06 04:19:56
Autor: rowerex
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2020 12:27:29 UTC+2 użytkownik cyklista napisał:
rowerex@op.pl pisze:
> [...]
> Jeśli tam będą płynne wjazdy i zjazdy to zależnie od kierunku albo bym jechał legalnie tym kawałkiem ścieżki albo ulicą (jakby legalnie trzeba było jechać kawałek ścieżką, potem przeprowadzić przez przejście dla pieszych )

Brat "prawie-bliźniak" 4-ramienny:

Z góry: https://goo.gl/maps/Wm4h2yQoPrwR1Sbp7

Od strony jadącego:
https://goo.gl/maps/KVXRkCuioopYLxz66

Objedź wirtualnie dookoła - płynność wjazdu do Twojej oceny.

Zaryzykuję stwierdzenie, że to projekty tego samego projektanta, chyba że to jakiś "wypracowany standard", tylko nie wiem o jakim zasięgu (powiat, województwo, kraj, Europa...)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-08-07 18:20:23
Autor: cyklista
rowerex@op.pl pisze:
[...]

Oficjalnie są tam płynne wjazdy i zjazdy chociaż ostre i wymuszające zwolnienie, więc zgodnie z przepisami trzeba rondo objeżdżać po ścieżce rowerowej.

ps. chociaż jak bym jechał i tak nielegalnie e-rowerem co rozwija 50km to by ciał przez rondo bo zwalniać do 10 by mi się nie chciało, zwłaszcza że trzeba i tak by było bardzo uważać przy przecinaniu dojazdów pomimo posiadania tam pierwszeństwa