Zupki z torebki.

Data: 2015-02-15 17:47:35
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
Oglądam teraz w tv jakiś program. Zbadali rosół z torebki i porównali z domowym. W torebkowym było mniej tłuszczu. Poza tym torebkowa zupę uznali za pełnowartościowe jedzenie na dodatek pozbawioną tzw chemii.

Data: 2015-02-16 11:48:50
Autor: krak
Zupki z torebki.
W dniu 2015-02-16 02:47, kogutek444@gmail.com pisze:
Opełnowartościowe jedzenie na dodatek pozbawioną tzw chemii.

A o zielonej wyspie coś wspominali?
:)

Data: 2015-02-16 11:59:10
Autor: Krycha
Zupki z torebki.
[...]

To była reklama ;-)

Krycha

Data: 2015-02-16 12:22:44
Autor: Borys Pogoreło
Zupki z torebki.
Dnia Sun, 15 Feb 2015 17:47:35 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Oglądam teraz w tv jakiś program. Zbadali rosół z torebki i porównali z
domowym. W torebkowym było mniej tłuszczu. Poza tym torebkowa zupę
uznali za pełnowartościowe jedzenie na dodatek pozbawioną tzw chemii.

To była jakaś wyższa półka torebek, czy zwykła "chińska zupka"? Jeśli ta
ostatnia to polecam przeczytać skład...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-02-16 03:54:49
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
napisał(a):

> [...]
> uznali za pełnowartościowe jedzenie na dodatek pozbawioną tzw chemii.

To była jakaś wyższa półka torebek, czy zwykła "chińska zupka"? Jeśli ta

Wyglądała na zwykłą. Jakiś profesor od jedzenia omówił skład zupy z torebki. I nic tam nie znalazł takiego co może zaszkodzić. Kiedyś była na kuchni dyskusja o chlebie. I że w gotowych mieszankach to "chemia jest" jacyś idioci pisali. Oni to z mąki robią bez chemii. Miałem opakowanie takiej mieszanki i faktycznie oprócz maki, soli, suszonych drożdży, suszonych pomidorów i jeszcze kilku naturalnych składników jest E cośtam. To do tej chemii mieli zastrzeżenia. Czytam a to E to antyzbrylacz taki sam jak w zwykłej mące.

Data: 2015-02-17 21:02:58
Autor: Przesmiewca
Zupki z torebki.
kogutek444@gmail.com napisał(a):

Wyglądała na zwykłą. Jakiś profesor od jedzenia omówił skład zupy z torebki. I nic tam nie znalazł takiego co może zaszkodzić

Zamiast pierdolic farmazony po grupach, idz do sklepu, wez do reki pare zupek i poczytaj sklady. To
nawet producenci nie ukrywaja, co dodaja, no ale to przeciez mowi "jakis" profesor, co tam wiedzą
producenci. Ale pewnie jak jedna zupka nie miala chemi, to innych producentow przeciez tez nie moze
miec.

A tak powazniej pare lat temu na sieci byl filmik pokazujacy czas trawienia makaronu z zupy
tradycyjnej i tej z torebki - oba pokarmy powedrowaly do zoladka z miniaturowymi kamerami.
Na yt pewnie gdzies lezy ten material, to sobie mozna zobaczyc wartosc tego produktu.

Czytam a to E to antyzbrylacz taki sam jak w zwykłej mące.

Do maki sa jeszcze dodawane srodki przeciwplesniowe, nie tylko antyzbrylacze.
A dodatkow do skladnikow uzytych do zrobienia produktu  producent
w mysl prawa junii nie musi  wymieniac.

Data: 2015-02-17 12:49:28
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
W dniu wtorek, 17 lutego 2015 21:41:33 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
> A dodatkow do skladnikow uzytych do zrobienia produktu  producent

To twoje i przygłupcy IQ

Data: 2015-02-17 22:07:04
Autor: XL
Zupki z torebki.
Dnia Tue, 17 Feb 2015 12:49:28 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

Idź ty już do tych swoich torebkowych zupek, boś już tak durny, że
potwierdzasz sobą spożycie glutasoli, a jest szansa, że wkrótce glutaminian
spowoduje, iż nie naciśniesz nawet celnie klawisza. Juz wiadomo, od czego ten polski naród tak na potęgę głupieje:

"Glutamina (kwas glutaminowy) jest naturalnie występującym aminokwasem
znajdującym się w wielu produktach spożywczych w różnych stężeniach. Jego
naturalne stężenie zwykle nie przekracza 0,1 g/100 g produktu. W 1908 r.
japoński uczony prof. Kikunae Ikeda wyizolował z listownicy ? wodorostu ?
kwas glutaminowy, który sam w sobie nie ma wyrazistego smaku, ale doskonale
podkreśla intensywność innych.
E 621 = glutaminian sodu

Glutaminian sodu dziś syntetyzowany jest chemicznie ? szybko rozpowszechnił
się jako przyprawa znana ?istotą smaku?. Obecnie stosuje się go w coraz
większej ilości w celu wydobycia i wzmocnienia smaku produktów spożywczych.
Dodaje się go w ilościach 0,2-0,8 g/100 g produktu.

W ciągu roku produkuje się 400 tysięcy ton glutaminianu sodu, a znajdziemy
go w: kostkach rosołowych, vegecie i innych suszonych jarzynkach,
mieszankach ziołowych, przyprawach do mięsa, soli ziołowej, czosnkowej,
zupach w proszku, sosach w proszku i gotowych w słoikach, keczupie oraz w
produktach, które po rozrobieniu mają intensywny smak i zapach.

    Glutaminian sodu nie jest obojętny dla układu nerwowego.

Kwas glutaminowy, który przekształca się w glutaminian, jest jednym z
najważniejszych neuroprzekaźników w mózgu. Umożliwia przekazywanie impulsów
w centralnym systemie nerwowym. Jednak jego stężenie jest bardzo małe
(poniżej 8-12 ?M). Natomiast glutaminian sodu może powodować wzrost
stężenia neuroprzekaźnika ? wówczas neurony zostają nadmiernie pobudzone. W
zależności od tego, jak wrażliwy jest organizm, taki stan komórki nerwowej
może doprowadzić do jej śmierci."

http://dziecisawazne.pl/glutaminian-sodu/

Data: 2015-02-17 13:10:19
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
napisał(a):

> [...]

zależności od tego, jak wrażliwy jest organizm, taki stan komórki nerwowej

Nie musisz udowadniać po raz kolejny że jesteś idiotka.

Data: 2015-02-17 22:17:47
Autor: XL
Zupki z torebki.

napisał(a):

[...]

Mam pięć torebek zupki w proszku na zbyciu - wysyłam ci pocztą, i tak już
bardziej ci nie zaszkodzą :->

Data: 2015-02-17 13:55:53
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
napisał(a):

Mam pięć torebek zupki w proszku na zbyciu - wysyłam ci pocztą, i tak już
bardziej ci nie zaszkodzą :->

Lotna jesteś jak płyta chodnikowa.

Data: 2015-02-18 13:41:36
Autor: XL
Zupki z torebki.

napisał(a):

[...]

Przecież piszę, że pocztą, durniu - może ona i lotna 3-]]]

Data: 2015-02-19 14:32:48
Autor: adam
Zupki z torebki.
W dniu 2015-02-17 o 22:17, XL pisze:
Mam pięć torebek zupki w proszku na zbyciu

Naprawdę? A po co je kupiłaś?

Data: 2015-02-19 15:41:33
Autor: XL
Zupki z torebki.
Dnia Thu, 19 Feb 2015 14:32:48 +0100, adam napisał(a):

W dniu 2015-02-17 o 22:17, XL pisze:
Mam pięć torebek zupki w proszku na zbyciu

Naprawdę? A po co je kupiłaś?

Na wojnę.

Data: 2015-02-16 11:41:05
Autor: masti
Zupki z torebki.

napisał(a):

[...]

jakbys przeczytał "skład" jabłka to też byś go nie zjadł :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-18 22:08:14
Autor: Borys Pogoreło
Zupki z torebki.
Dnia Mon, 16 Feb 2015 11:41:05 +0000 (UTC), masti napisał(a):

To była jakaś wyższa półka torebek, czy zwykła "chińska zupka"? Jeśli ta
ostatnia to polecam przeczytać skład...

jakbys przeczytał "skład" jabłka to też byś go nie zjadł :)

Znam tę sztuczkę:
https://jameskennedymonash.files.wordpress.com/2014/08/ingredients-of-an-all-natural-strawberry-english.jpg

Ale tu nie chodzi o straszenie diwodorem monotlenku, tylko o takie
smakołyki jak np. olej palmowy.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-02-18 13:52:13
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
W dniu środa, 18 lutego 2015 22:07:30 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]

Ale tu nie chodzi o straszenie diwodorem monotlenku, tylko o takie

Z ciekawości wpisałem do googlarki " olej palmowy". Tyle samo informacji że szkodliwy i że nieszkodliwy. Mam przed sobą torebkę z zupą w proszku. barszcz biały z winiar. Dwa razy czytałem skład i nie ma w nim nic takiego co by mogło być podpadające. To co w środku waży 66g. Prawie połowa to mąka. Jest jeszcze mleko w proszku, drożdże, suszone warzywa, sól, pieprz. Można go na szybko zrobić. Można i według przepisu jaki jest na torebce. Z ziemniakami, żeberkami. Zrobiony w wersji rozszerzonej jest bardzo smaczny i w dalszym ciągu nie zawiera żadnej chemii.

Data: 2015-02-18 17:05:27
Autor: Pszemol
Zupki z torebki.
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:171645a4-5e44-44a1-9a0e-92437c47b08cgooglegroups.com...
[...]

Są ludzie którzy nie bardzo znają się na "nauce" i jak
usłyszą "chemia" to boją się nieznanego jak ognia...

Często na jakimś party usłyszę jakiegoś nawiedzonego
przyjaciela-przyjaciela który palnie coś takiego jak
"on nie je tego czy tamtego bo nie chce chemii w kuchni".
I wtedy aż ciśnie się na usta pytanie: a woda to nie chemia?
Sól kuchenna to nie chemia? I ta truskawka to świetny przykład.
Ale wolę nie wdawać się w dyskusję tego typu bo to nie ma
większego sensu - nie przekonasz nikogo albo prawie nikogo.
Można czasem wybadać poziom inteligencji i potem dopiero
próbować, jak zda egzamin, ale często nie warto...
Jak z tą wędzarnią i wędzeniem trocinami ze świerków ;-)

Data: 2015-02-19 04:22:03
Autor: wolim
Zupki z torebki.
W dniu 2015-02-19 o 00:05, Pszemol pisze:

> [...]

próbować, jak zda egzamin, ale często nie warto...
Jak z tą wędzarnią i wędzeniem trocinami ze świerków

Ja również często używam określenia "chemia", ale ma ono u mnie jednak nieco odmienne znaczenie. Określam nim szkodliwe związki chemiczne znajdujące się w produktach mocno przetworzonych takie jak konserwanty, glutaminian sodu, sztuczne barwniki, itp. Tego typu związki chemiczne z całą pewnością nie są zdrowsze dla naszego organizmu niż te występujące naturalnie w warzywach, czy owocach. Więc porównywanie w tym kontekście określenia "chemia" z jabłkiem czy truskawką traci swój sens.

Oczywiście, i mnie zdarza się korzystać z gotowych produktów, takich jak, na przykład, wspomniana zupa w proszku "Barszcz biały". Zresztą całkiem smaczna. Nie mniej, zawsze czytam skład tego co kupuję i staram się wybierać produkty, które owej "chemii" zawierają jak najmniej.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-02-19 04:00:41
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 04:22:11 UTC+1 użytkownik wolim napisał:
> [...]

Oczywiście, i mnie zdarza się korzystać z gotowych produktów, takich jak, na przykład, wspomniana zupa w proszku "Barszcz biały". Zresztą całkiem smaczna. Nie mniej, zawsze czytam skład tego co kupuję i staram się wybierać produkty, które owej "chemii" zawierają jak najmniej..

To zjedz dostatecznie dużo pestek z wiśni albo jabłek. Zobaczysz jakie są zdrowe a potem wykitujesz. O szkodliwości glutaminianu sodu możesz rozmawiać ze skośnookimi. Używają tego od zawsze i liczy się ich w miliardach. Niedawno było o ogrodowej wędzarni. W niej powstaje syf trudny do opisania. Zjadłbyś płaską łyżeczkę takiego brązowo czarnego syfu zeskrobanego ze ścianek takiej wędzarni? Pytanie było retoryczne. A jedząc jakąś zajebistą wędzonkę zrobioną w takiej wędzarni zjesz ten syf. Wszystko można byle z wolna i ostrożna. Jedzenie jakie można kupić w sklepie ma dopuszczenie do sprzedaży. Oznacza to że w bardzo długim okresie czasu jak je jeść to nie zaszkodzi. Chyba że ktoś oprze dietę na samych chińskich zupkach. Pewno jak oparł na samej marchewce to też by mu na zdrowie nie wyszło nawet jak by to była marchewka super hiper ekologiczna. Wszyscy głupi gadają jakie to niezdrowe jedzenie jest w sklepach. Tanie wędliny to już śmierć w najczystszej postaci. A w Polsce cały czas powiększa się sfera biedy i jednocześnie rośnie przewidywana długość życia.

Data: 2015-02-19 07:39:54
Autor: Pszemol
Zupki z torebki.
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:11069831-cb11-488d-b540-66bf958838dcgooglegroups.com...
To zjedz dostatecznie dużo pestek z wiśni albo jabłek.
Zobaczysz jakie są zdrowe a potem wykitujesz.

Albo napij się dużo CZYSTEJ wody - też można szybko umrzeć.

Data: 2015-02-19 07:14:22
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 14:39:55 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
> Zobaczysz jakie są zdrowe a potem wykitujesz.

Albo napij się dużo CZYSTEJ wody - też można szybko umrzeć.

Jeszcze lepszy przykład. W czystej wodzie trudno znaleźć jakieś szkodliwe E a zabija.

Data: 2015-02-19 15:00:35
Autor: Pszemol
Zupki z torebki.
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:d3128db3-ca65-4a0b-af94-2ea1d83f0d9agooglegroups.com...
> [...]

Jeszcze lepszy przykład.
W czystej wodzie trudno znaleźć jakieś szkodliwe E a zabija.

Ciekawe ilu grupowiczów pomyśli błędnie że żartujemy z tą wodą?

Data: 2015-02-19 14:16:38
Autor: XL
Zupki z torebki.
Dnia Thu, 19 Feb 2015 04:00:41 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

To zjedz dostatecznie dużo pestek z wiśni albo jabłek. Zobaczysz jakie są zdrowe a potem wykitujesz.

:-D

Data: 2015-02-20 20:55:24
Autor: wolim
Zupki z torebki.
W dniu 2015-02-19 o 13:00, kogutek444@gmail.com pisze:
> [...]

owiększa się sfera biedy i jednocześnie rośnie przewidywana długość życia.

Nikt tu nie kwestionuje faktu, że nic nie szkodzi byle nie w nadmiarze. Nie mniej wolę zjeść rosół na kurze, a jeszcze lepiej na wołowinie niż gówno z kostki. Jeśli Ci pasuje, to jedz tylko zupy z proszku, konserwy i pulpety z Pudliszek. Twój wybór. Ja wolę tradycyjny krupnik, kiełbasę słoikową ze świniobicia i kotlety ze zmielonego karczku. Generalnie staram się serwować dania z produktów jak najmniej przetworzonych. Pierdolicie tu o wspaniałości produktów gotowych, więc na najbliższej imprezie proponuję podać gościom gołąbki ze słoika i żurek z torebki. Do tego jeszcze sałatkę od Lisnera. Dlaczego tego nie podacie? Bo to jest gówno. Możecie też podać galaretkę rybną z Biedronki. Ale tego też nie zaryzykujecie. Natomiast będziecie pisać, że to takie smaczne i zdrowe.

PS. Moja żona woli kiełbasę typu "śląska" o smaku gorszym niż parówkowa sprzed lat dwudziestu, niż swojską, którą robimy 2-3 razy w roku z sąsiadem. Widać całkowicie została zdeprawowana przez te śliskie smaki bez smaku... Dzisiaj ogólnie wszystko ma taki sam smak. Smak "umami", lub, inaczej mówiąc, smak glutaminianu sodu.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2015-02-16 13:53:30
Autor: XL
Zupki z torebki.
napisał(a):

Oglądam teraz w tv jakiś program. Zbadali rosół z torebki i porównali z domowym. W torebkowym było mniej tłuszczu. Poza tym torebkowa zupę uznali za pełnowartościowe jedzenie na dodatek pozbawioną tzw chemii.

Dla kogutków.

Data: 2015-02-16 05:00:57
Autor: kogutek444
Zupki z torebki.
napisał(a):

> Oglądam teraz w tv jakiś program. Zbadali rosół z torebki i porównali z domowym. W torebkowym było mniej tłuszczu. Poza tym torebkowa zupę uznali za pełnowartościowe jedzenie na dodatek pozbawioną tzw chemii.

> [...]

Wiedziałem że głupia rura przylezie.

Data: 2015-02-16 14:10:38
Autor: XL
Zupki z torebki.

napisał(a):

[...]

Tv ci szkodzi, pustogłówku.

Data: 2015-02-17 20:43:49
Autor: Przesmiewca
Zupki z torebki.
[...]

Spoko, w sam raz zupka dla ciebie. Sila TV i jej moc dzialania na polglowkow jest porazajaca.
No ale jak tak uznali, to znaczy jest na pewno ok!

Zupki z torebki.