Zużcie kierownicy a przebieg

Data: 2011-04-19 06:53:24
Autor: Piotr
Zużcie kierownicy a przebieg
Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?
Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ na kierownicę.

Data: 2011-04-19 09:48:59
Autor: Michał Gut
[...]

zalezy od kierownicy ale po 200kkm widac wyraznie na kazdej wytarcie

Data: 2011-04-19 11:34:23
Autor: bosskg
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:iojepc$8bu$1portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Bravo (97 rok) przebieg 230tys nie widać. Punto ponad 300tys i już lekko widać wyślizganie. Wszystko zależy od materiału kierownicy. Na skórzanych przeważnie widać zużycie.

Krzysiek

Data: 2011-04-19 13:46:58
Autor: Michał Gut
Zużcie kierownicy a przebieg
Bravo (97 rok) przebieg 230tys nie widać. Punto ponad 300tys i już lekko widać wyślizganie. Wszystko zależy od materiału kierownicy. Na skórzanych przeważnie

na skorzanych akurat nie widac.
natomiast moje opinie sa na bazie punto 97 i punto 04 oraz corolki 96

Data: 2011-04-19 16:31:53
Autor: Massai
Michał Gut wrote:

> [...]
> Na skórzanych  przeważnie

na skorzanych akurat nie widac.
natomiast moje opinie sa na bazie punto 97 i punto 04 oraz corolki 96

Skóra skórze nierówna.
Na jednej nic nie będzie widać, na drugiej po 100 tysiącach będzie
zdarty lakier.

No i chyba bardziej ma tu wpływ styl kierowcy, jak ktoś lubi "po
ciężarówkowemu" kręcić kierownicą na parkingu (otwartą dłonią na płask
w jednym punkcie kierownicy) - to się w tym miejscu bardzo szybko
wytrze.

Autobusy, ciężarówki mają gałkę do takiego kręcenia, w osobówkach na
zgrubieniu można tak pokręcić.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-02-24 15:43:32
Autor: Iglo
Zużcie kierownicy a przebieg
W citroenie saxo po 350kkm kierownica jest cieńsza w obwodzie o 0.5cm w
newralgicznych punktach (na godz. 10 :-) ). Jeśli chodzi o skórzane trzeba mieć na uwadze, że skóra jest materiałem
naturalnym i nawet u tego samego producenta ,w tym samym modelu może być
obszywana skórą z róznych partii mniej lub bardziej wytrzymałych.
Są jeszcze ewenementy typy kia ceed szwagra obszyta jakimś ekologikiem
łuszczącym się po 15kkm, no ale to auto budżetowe mocno i nie można mieć
wymagań co do wykończenia czy prowadzenia (nawiasem mówiąc żenua..).

Data: 2011-04-19 09:53:59
Autor: Robert_J
Zużcie kierownicy a przebieg
Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?

Raczej tak, choć można byłoby doprecyzować określenie "mocno wytarta"... Poprzednie moje auto miało wytartą skóre na kierowniku przy jakichś 130.000 (skóra nie była od nowości, więc należy przyjąć że nawet po mniejszym przebiegu). Obecne ma niecałe 170.000 i kierownik też nie wygląda już najpiękniej ;-)

Data: 2011-04-19 11:10:06
Autor: Mega
Dnia Tue, 19 Apr 2011 06:53:24 +0200, Piotr napisał(a):

Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?
Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ na kierownicę.

Są ludzie co wycierają skórzaną kierownicę i poniżej 100kkm, ze
wskazaniem na pewien typ kobiet zaciskających ręce wręcz kurczowo.

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-19 11:19:15
Autor: Agent

Użytkownik "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ioj4g4$1ke$1news.onet.pl...
Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?
Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ na kierownicę.

Przy 200 tys to już nie wyczujesz przebiegu po zuzyciu kierownicy. W zależności od modelu auta / kierownicy oraz od tego czy latało w trasie czy w mieście oraz od kierowcy zużycie może się mocno różnić. Ja już kiedyś słyszałem w komisie odpowiedź na pytanie czemu kierownica w aucie z przebiegiem 130 tys km wyglada gorzej niż w moim po 200 tys: "Panie, normalnie kwas w rękach ktoś miał" :)

Data: 2011-04-19 11:49:29
Autor: z
Agent pisze:
  "Panie,
normalnie kwas w rękach ktoś miał" :)

Może coś w tym jest :-)
Plastikowa kierownica była wręcz podrapana (szorowana czy cuś) w newralgicznych miejscach. Myślałem że te miejsca będą się powiększać i kierownica będzie wyglądać tragicznie bo materiał do du...
Po roku mojego używania jednak się wyślizgała. Inny rodzaj zużycia :-)

Data: 2011-04-19 12:18:03
Autor: Krzysiek Kielczewski
ZuĹźcie kierownicy a przebieg
On 2011-04-19, Piotr <zizu77@poczta.onet.pl> wrote:
Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?
Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ na kierownicę.

Zastanów się co będzie miało większy wpływ: jazda miejska czy kierowca z
obrączką i sygnetem :)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kiełczewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-04-19 12:43:30
Autor: Jarek Andrzejewski
Zużcie kierownicy a przebieg
On Tue, 19 Apr 2011 06:53:24 +0200, "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl>
wrote:

Witam, auto posiada przebieg ok 200 tyś - czy mocno wytarta kierownica to norma przy tym przebiegu?
Peugeot 406 (2002). Słyszałem że jazda głównie miejska może mieć taki wpływ na kierownicę.

W mojej 306-tce przy ok. 170 tys. też dość mocno była wytarta
(przebieg pewny, bo kupiłem roczne i 150 z tych 170 moje).
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-04-19 13:12:29
Autor: Vlad The Ripper
[...]

Zgadywanie przebiegu na podstawie zuzycia kierownicy to jak wrózenie z fusów. Miałem obszytą kierownicę niedługo po kupnie samochodu, a po przejechaniu 45kkm to obszycie nadawało się tylko do wywalenia, więc je wywaliłem, przez ten czas to co bylo pod obszyciem sie nie zużywało, a jak widac w 45kkm wiele może się zużyć.
Ja myślę, że duży wpływ mają też ręce kierowcy. Łapy rolnika czy budowlańca bardziej zdzieraja niż delikatne damskie rączki.

Data: 2011-04-19 13:39:18
Autor: LEPEK
W dniu 2011-04-19 13:12, Vlad The Ripper pisze:
 Łapy rolnika czy budowlańca
bardziej zdzieraja niż delikatne damskie rączki.

Delikatne rączki wyposażone w biżuterię potrafią zedrzeć kierownicę o wiele szybciej, niż niejeden rolnik :)

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2011-04-19 17:45:25
Autor: krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]
Zużcie kierownicy a przebieg
Użytkownik "Vlad The Ripper" napisał

Zgadywanie przebiegu na podstawie zuzycia kierownicy to jak wrózenie z fusów.

Za to można na tej podstawie zgadywać stan auta - duże przebiegi na autostradach mało się dają we znaki takoż kierownicy, jak i całej reszcie samochodu. Zarzynanie zaś na krótkich odcinkach miejskich wyślizga nie tylko kierownicę...

-- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- --
MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

Data: 2011-04-19 13:22:56
Autor: Konrad L
Zużcie kierownicy a przebieg
Moj Peugeot 406, ktory ma lekko ponad 200 tys. ma kierownice w stanie dobrym. Nie powiedzialbym ze jest wytarta, raczej wyślizgana (jest gladka i swieci się jak to skora). Tylko miejscami zaczyna przebijac "szorstkosc" ale trzeba sie przygladac bo nie sa to wytarte PLACKI, a raczej takie wystepujace gdzie nie gdzie punktowe wytarcia o średnicy kilka mm.

Data: 2011-04-19 17:35:07
Autor: Piotr
Zużcie kierownicy a przebieg
Tutaj w 406 widać na kierownicy białe przebija czyli dość wyślizgana.

Data: 2011-04-19 14:37:46
Autor: Ryszard G.
[...]

Kierownicę można zmieniać (ja tak zrobiłem)

pzdr., R.G.

Data: 2011-04-19 17:34:18
Autor: Piotr
Zużcie kierownicy a przebieg
Kierownicę można zmieniać (ja tak zrobiłem)

pzdr., R.G.

Ok, a miałeś pewnosc że w nowej jest poducha sprawna?

Data: 2011-04-19 21:11:42
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2011-04-19 17:34, Piotr pisze:
Kierownicę można zmieniać (ja tak zrobiłem)

pzdr., R.G.

Ok, a miałeś pewnosc że w nowej jest poducha sprawna?

On pisał o wymianie kierownicy, a nie poduszki.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-20 10:12:51
Autor: Ryszard G.

Użytkownik "Piotr" <zizu77@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ioka1v$etu$1news.onet.pl...
Kierownicę można zmieniać (ja tak zrobiłem)

pzdr., R.G.

Ok, a miałeś pewnosc że w nowej jest poducha sprawna?

kierownicę wymieniłem, bo w starej była wystrzelona poduszka.
DZiałać i tak nie będzie, bo centralka, napinacze, czujniki itd, ale ma lepszy wygląd
no i niedrogo kupiłem na allegro

pzdr., R.G.

Data: 2012-02-23 23:41:33
Autor: Feromon
[...]

Cwaniaczki przed sprzedażą wymieniają kierownicę na "młodszą" :))
Ja kupiłem (rocznik 2000 w 2008) z przebiegiem 77 tys z wytartą kierownicą :)))
Już w Polsce dokopałem sie w papierach od Turka, że
rok wcześniej na przelądzie autko miało 155 tys  :((((
Po 4 latach prejechałem 50 tys km i kierownica bardziej sie nie starła ...

Więc myślę, że przy 200 tyś ma prawo być wytarta bardzo.
Zwłaszcz, że może te 200 to jak moje 77 :)))

Feromon

Data: 2012-02-23 23:54:42
Autor: Marek P.
Zużcie kierownicy a przebieg
Więc myślę, że przy 200 tyś ma prawo być wytarta bardzo.
Zwłaszcz, że może te 200 to jak moje 77 :)))

Wszystko zalezy jak się jeździ. Moje kierownice po 350 tys były jak nowe. U kolegi po 150 tys  wyglądała jak po 500 tys. Trasy podobne.

Data: 2012-02-23 23:58:39
Autor: Lewis
W dniu 2012-02-23 23:54, Marek P. pisze:
[...]

Dużo zależy od tego jak komuś się pocą ręce i jak nerwowo tę kierownicę trzyma ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-02-24 09:15:43
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-02-23 23:58, Lewis wrote:
[...]

Wystarczy jeżdzić w rękawiczkach  już widać efekty...

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-02-27 09:45:08
Autor: Chris
Zużcie kierownicy a przebieg
Lewis" <"lewisa[tnij] nabazgrał(a):

[...]

Dokłądnie, ja mam 135tyś przejechane a kierownica wygląda na 500tyś :) po prostu pocą mi się ręce i wyżero to kierownicę jak u obcego :)

Data: 2012-02-27 09:49:06
Autor: AZ
On 02/27/2012 09:45 AM, Chris wrote:

Dokłądnie, ja mam 135tyś przejechane a kierownica wygląda na 500tyś :)
po prostu pocą mi się ręce i wyżero to kierownicę jak u obcego :)

Taki z ciebie super warszawski drajwer, że podczas jazdy jesteś zlany potem?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 09:59:33
Autor: Chris
Zużcie kierownicy a przebieg
AZ nabazgrał(a):

[...]

Oprócz tego że pokazałeś że jesteś idiotą to co to wnosi do tematu ??

Data: 2012-02-27 10:03:31
Autor: AZ
On 02/27/2012 09:59 AM, Chris wrote:

Oprócz tego że pokazałeś że jesteś idiotą to co to wnosi do tematu ??

Idiotów to sobie szukaj wśród rodziny i znajomych a do tematu wnosi tyle, że może warto zastanowić się nad zakupem miesięcznego?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 10:28:45
Autor: Chris
[...]

Co ma komumikacja miejsca do wytartej kierownicy ?? tak więc dalej jesteś idotą nie potrafiącym zrozumieć prostych pytań.

Nie zawsze komunikacja miejsca się sprawdza, ja nie jadę do centrum jak większość tutaj mieszkających tylko wyjeżdżam poza Wawę a potem muszę wrócić w max 1h po to żeby odebrać dziecko z przedszkola, autobus w tych okolicach kursuje chyba 2 x na godzinę i dojazd zajął by mi min 2h tak podaje porta jakdojade.pl nie mówiąc już o 3 przesiadkach i dymaniu z buta sporego kawałka.

Data: 2012-02-27 10:44:28
Autor: AZ
On 02/27/2012 10:28 AM, Chris wrote:

Co ma komumikacja miejsca do wytartej kierownicy ?? tak więc dalej
jesteś idotą nie potrafiącym zrozumieć prostych pytań.

Nie, nie. To ty jesteś idiotą nie potrafiącym kojarzyć prostych faktów. Potrafisz innych pouczać i oceniać jak jeżdżą a okazuje się, że za kierownicą jesteś zlany potem...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-02-27 10:57:43
Autor: Chris
[...]

I co doktorku .... poprzesz jakąś te swoje wypociny faktami czy dalej będzie pisał jak idiota ??

Data: 2012-02-24 18:02:45
Autor: Marek Dyjor
Feromon wrote:
[...]

wiesz co ja kupiłem samochód z przebiegiem 180 000  wyglądający jakby ktoś ten licznik w przód przekręcał :)

kierowczka oprawiona w skórkę bez praktycznych śladów eksploatacji.

Zużcie kierownicy a przebieg