Zuycie baterii

Data: 2014-09-03 19:17:34
Autor: dizel
Zuycie baterii
On Wed, 03 Sep 2014 19:11:05 +0200, GAD Zombie
<gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:

Samsung Galaxy Core, nowy
Android

S sytuacje, e nagle spada mi naadowanie baterii nagle o kilkanacie, albo wicej (20-30) procent w cigu krtkiej chwili. Nie udao mi si przyuway momentu, gdy to si dzieje, ale widz po stanie baterii, e nagle spad, gdy telefon lea na stole nieruszany. Widz te szybki spadek stanu naadowania na wykresie, ktry wida w ustawieniach.
Raz miaem niecae 50% naadowania, za 2-3 godziny spojrzaem, a telefon by wyczony. Wczyem go i okazao si, e stan baterii to 0%!

Skd mog si bra takie sytuacje?
Mam wyczone wszystko, co zbdne. W tle nie dziaaj aplikacje, animowanych widgetw nie mam, wifi wyczone, dostp do internetu przez sie komrkow wyczony, bluetooth wyczony, dostp do sieci przestawiony na samo GSM.
Wykres wyglda tak, jakby bardzo powoli stan baterii spada, a nagle jest pik w d bez uzasadnienia. Dostpu do sieci nie ma, wic adne aktualizacje automatyczne w tle nie wchodz w gr.

Moe jaka aplikacja niepotrzebnie wybudza telefon.
Sprawd to wedug tego poradnika:
http://forum.android.com.pl/f1053/betterbatterystats-kontrola-drenaa-u-baterii-128680/

Pozdrawiam

Data: 2014-09-03 21:22:46
Autor: GAD Zombie
Zuycie baterii
W dniu 2014-09-03 19:17, dizel pisze:

Moe jaka aplikacja niepotrzebnie wybudza telefon.
Sprawd to wedug tego poradnika:
http://forum.android.com.pl/f1053/betterbatterystats-kontrola-drenaa-u-baterii-128680/

Dziki chopaki, chyba macie racj. Wyglda na to, e musz si jeszcze wiele nauczy. Zdaje si, e niektre aplikacje, chocia niby je zamykam, to dalej w tle czciowo dziaaj (cokolwiek to moe znaczy) i chyba r czasem baterie, robic ch* wie co w tym czasie, bo nawet tego nie wida. Program z tego forum cignem i sporo pokaza, fajne narzdzie. Zostawi je sobie i bd ledzi dalej ;)

Nie mia chop problemu, kupi se smartfona ;)

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-09-03 21:32:49
Autor: atm
Zuycie baterii
On 2014-09-03 21:22, GAD Zombie wrote:
[...]

Pod wzgledem codziennego uzytkowania wolalbym jednak chyba pseudomultitasking iOS. Na iPadzie niewazne co zminimalizuje do tla: mala czy duza gre, Safari z kilkoma zakladkami itd; wyglada, ze siedzi grzecznie w tle zamrozone. W Androidze zas multitasking daje o wiele wiecej mozliwosci jednak powoduje tez sytuacje, ze niewlasciwie napisana aplikacja bedzie siedziala sobie w tle i zarla baterie.
Ostatnio testowalem rozne alternatywne w stosunku do wbudowanej przegladarki www. Wiekszosc z nich w mniejszym lub wiekszym stopniu zywila sie po zminimalizowaniu jej. Ostatecznie powrocilem do podstawowej.

Data: 2014-09-03 21:53:50
Autor: dizel
Zuycie baterii
On Wed, 03 Sep 2014 21:32:49 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:

[...]

Co do samej ywotnoci baterii i aplikacji w andku to nie jest tak e
kada aplikacja wybudza i drenuje bateri, trafi si jakie
niedorobione i tak pniej jest tyle e nie kada apka tak le dziaa
na system.

Pozdrawiam

Data: 2014-09-03 21:59:14
Autor: atm
Zuycie baterii
On 2014-09-03 21:53, dizel wrote:
[...]

Skupilem sie na alternatywnych przegladarkach, w przypadku innych aplikacji jest mniej takich przypadkow. Poki co wzorowo oceniam aplikacje Googla: wbrew pozorom ilosc przyznawanych uprawnien nie jest tak obszerna jak w przypadku innych programow, oprocz tego siedzac w pamieci nie dozywiaja sie i ladnie daja sie ubijac systemowi.

Data: 2014-09-04 12:55:57
Autor: GAD Zombie
Zuycie baterii
W dniu 2014-09-03 21:59, atm pisze:
[...]

A czy s jakie istotne rnice w przegldaniu stron midzy przegldarkami? Ja mam od nowoci wbudowan przegldark o nazwie "Internet" :) oraz Chrome. W zasadzie uywam tej pierwszej i nie bardzo wiem po co mi dwie. Ale moe warto si przestawi na drug, tylko nie widz rnicy na pierwszy rzut oka.

Data: 2014-09-04 13:02:20
Autor: atm
Zuycie baterii
On 2014-09-04 12:55, GAD Zombie wrote:
[...]

Taaaa, nazwa przygladarki "Internet" to juz szalenstwo ;]
Ale fakt faktem, ze jest dobra. Ciekawa opcja jest sterowanie, ktore mozna wlaczyc w ustawieniach. Po wyciagniecu tego menu palcem z prawej krawedzi mozna wykonwyac chyba wszystkie podstawowe operacje.
Co do innych przegladarek...tez mam mieszane uczucia co do ich wartosci dodanej. To co mi sie spodobalo w innych:
-Firefox: mozliwosc zainstalowania Ghostery blokujacego sledzenie
-Opera: mozliwosc zawijania tekstu. Niektore strony sa tak stworzone, ze tekst automatycznie nie dopasowuje sie do ekranu i trzeba przewijac,
Opera radzi sobie z tym bardzo dobrze.

Data: 2014-09-04 13:01:55
Autor: GAD Zombie
Zuycie baterii
W dniu 2014-09-03 21:32, atm pisze:
[...]

Ja si w ogle zastanawiam jak to jest z tym Androidem. Wemy przykadowo aplikacj, ktr cignem z sieci - emulator konsoli Atari 2600. Dziaa fajnie. Zamykam go strzak 'wstecz', wic wydawao mi si, e poprawnie, bo okno znika. Nie widz go w aktywnych procesach, chocia pewnie le sprawdzaem, albo nie wiem gdzie to robi.
Ten program, co cignem, pokaza mi jednak, e aplikacja wci dziaa w tle, jest aktywna, ma jak wczon usug, ktra w dziesitkach tysicy razy co tam wybudza, jak to jest enigmatycznie opisane. Moe to ta cholera zera mi pami, ale nie wiadomo.
To jak to jest, kiedy aplikacj si zamyka? Ona si minimalizuje i dziaa w tle, czy jako "zamraa" i nie dziaa, chocia mona j przywrci (na zwr hibernacji komputera), czy moe jednak si zamyka?

Data: 2014-09-04 13:35:08
Autor: atm
Zuycie baterii

[...]

Nie przypominam sobie, zeby aplikacje ukrywaly sie po zamknieciu jest wstecznym. Natomiast przycisk Home chowa aplikacje nie zamykajac jej.
System zas zaleznie od zasobow pamieci zostawi ja zminimalizowana lub ubije gdy zaczyna brakowac pamieci. W takiej sytuacji niektore aplikacje nadal sobie pobieraja prad. Z reguly nie sa to duze ilosci.
Rzadko trafi sie cos bardziej zachlannego na energie.
W pamieci jednak oprocz zminimalizowanych aplikacji siedza jeszcze procesy zwiazane z aplikacjami i scacheowane aplikacje, domyslam, ze te sa calkiem zamrozone. Czasem sprawdzam co w pamieci piszczy przy pomocy tej aplikacji: https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.systempanel
Na moje potrzeby idealna.

Data: 2014-09-04 13:37:01
Autor: atm
Zuycie baterii
  Czasem sprawdzam co w pamieci piszczy przy pomocy
tej aplikacji:
https://play.google.com/store/apps/details?id=nextapp.systempanel
Na moje potrzeby idealna.

SystemPanel is not an automatic task killer. It has been well-established (by the Android documentation and direct communication with the Android engineers) that randomly or periodically terminating arbitrary tasks in the interest of saving memory will NOT yield a benefit in performance or battery life. The only benefit you will see from an automatic task killer is if it happens to terminate misbehaving apps. SystemPanel provides a better solution to this problem by showing you which apps are consuming CPU in the background (over time) with the "System Monitor" feature. It is then recommended that such applications be reconfigured or uninstalled (or perhaps corrected by filing a bug with the offending application's author).

Data: 2014-09-04 20:51:01
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Thu, 04 Sep 2014 13:01:55 +0200, GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:
To jak to jest, kiedy aplikację się zamyka? Ona się minimalizuje i działa w tle, czy jakoś "zamraża" i nie działa, chociaż można ją przywrócić (na zwór hibernacji komputera), czy może jednak się
zamyka?

 Widzę, że pokutuje tu mieszanka mitów i uprzedzeń. Żeby aplikacja zżerała baterie w Androidzie programista musi się na prawdę postarać.
Klawisz back zakończy aplikację, jeśli programista obsłuży akcję "wciśnięto back"  i zakończy jej pracę. Jeśli tego nie zrobi system domyślnie  "schowa" ją w tło i zatrzyma (wyjątek od tego poniżej).  W Androidzie, ze względu na pracę w warunkach zasilania bateryjnego każde przełączenie się na inną aplikacje powoduje zatrzymanie bieżącej CHYBA, ŻE programista intencjonalnie obsługuje takie zdarzenie i wymusi pracę aplikacji w tle np. kontynuacja obliczeń.  Oprócz zatrzymywania mamy domyślne usypianie urządzenia, chyba, że znowu programista celowo zablokuje uśpienie. Tutaj na prawdę ciężko zrobić jakiś błąd aby przez przypadek aplikacja została przęłączona w tlo i ciągle działała, bo trzeba to z góry przewidzieć na etapie projektu aplikacji,  inaczej domyślnie system ja zatrzyma. Stąd trudno mówić, że aplikacja z powodu błędu działa w tle i zżera baterię zamiast się zamknąć. To oznacza, że programista celowo coś chciał robić w tle ale z czymś przesadził i to co się  dzieje w tle zabiera zbyt dużo cpu. W ogóle "aplikacja" to trochę niefortunne określenie w przypadku Androida, bo pejoratywnie kojarzy się z aplikacją (programem) na PC, a to trochę inaczej wygląda. W Androidzie aplikacja jest jakby modułem/rozszerzeniem do systemu implementującym odpowiednie metody wywoływane przez ten system. To nie jest tak proste jak w unices, że tworzony jest nowy proces i  jest call  main() załadowanego kodu (w uproszczeniu). Sam proces instalacji "aplikacji" spowoduje uaktywnienie jej pewnych części kodu (np. serwisów) i tuż po zainstalowaniu może już działać, bez "uruchamiania" przez użytkownika np. przechwytywanie smsów i wysyłanie ich gdzieś dalej ;). Poza tym w Androidzie jest rozdzielenie między tą częścią kodu, która ma wyświetlić i zarządzać UI (activity)  a  częścią, która ma coś robić, najczęściej w tle i nie potrzebuje do tego UI (serwis). Jeśli w kodzie w części UI cpu spędzi za dużo czasu (przez błąd programisty) taka aplikacja zostanie ubita przez system bardzo szybko (system nie dopuszcza takiego działania). Natomiast w serwisie (w tle) można robić co dusza zapragnie, na pełnym gazie cpu.
Podsumowując, jeśli aplikacja ciągle coś robi w tle to tak ma być, zatrzymać tego nie można, bo najczęściej po zatrzymaniu przez użytkownika jakimś narzędziem system to uruchomi ponownie, jeśli programista przewidział to i wymusza autorestart. Jedyne rozwiązanie to jej odinstalowanie.

--
Marek

Data: 2014-09-04 21:01:55
Autor: atm
Zużycie baterii

[...]

Moje doswiadczenie w tej kwestii wyglada nastepujaco. Jest polski agregator tresci z roznych stron. Nazwy teraz juz nie pomne, nie chce tez wyciagac jej poraz kolejny bo byc moze w tej chwili problem zostal juz zlikwidowany. W kazym razie po uruchomieniu aplikacji i jej zwinieciu przyciskiem Home siedziala sobie aktywna w pamieci, zrac przez cala noc baterie. Zjadala ok 14-20% pojemnosci. System jej nie ubijal. Zaczalem wtedy kombinowac z aplikacjami ubijajacymi zrace aplikacje. Dzialalo to tak sobie a dodatkowo agregator po takim silowym ubiciu na starie zlaszal jakis blad. Ostatecznie odpuscilem sobie ten program.

Data: 2014-09-04 21:20:19
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Thu, 04 Sep 2014 21:01:55 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
cala noc baterie. Zjadala ok 14-20% pojemnosci. System jej nie
ubijal.

Aplikacja miała service, który z założenia ma  działać w tle i system tego nie na prawa ubić. Przesadzono coś w tym serwisie, podejrzewam że za często coś sprawdzał w sieci, stąd częste wybudzanie lub wręcz celowe wstrzymanie uśpienia.

--
Marek

Data: 2014-09-04 21:28:03
Autor: atm
Zużycie baterii
On 2014-09-04 21:20, Marek wrote:
[...]

Mozliwe, w kazdym razie chcialbym aby Android ogarnial takie aplikacje. Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow. Jesli ktos bedzie mial pecha i trafi na dwie-trzy takie aplikacje to szlag go trafi, ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.
Mam wraznienie, ze w codziennych sytuacjach ograniczony multitasking iOS jednak lepiej sie sprawdza.

Data: 2014-09-05 00:01:19
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Thu, 04 Sep 2014 21:28:03 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
Mozliwe, w kazdym razie chcialbym aby Android ogarnial takie
aplikacje.
Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow.

System wróżką nie jest, skąd ma wiedzieć, że to co  zlecił mu programista to jednak nie o to chodzi i ma to ubić?  Grzecznie wykonuje to co (durny) programista każe. Owszem, ma to swoje wady ale też i zalety.

Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow.

Android powstał jako system od geeków dla geeków,  (nie)stety wydostał się z laboratorium i się rozprzestrzenił.
Mam wraznienie, ze w codziennych sytuacjach ograniczony
multitasking iOS
jednak lepiej sie sprawdza.

Używaj iphona zatem.

--
Marek

Data: 2014-09-05 07:02:06
Autor: Pszemol
Zużycie baterii
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5408bd53$0$2372$65785112news.neostrada.pl...
Jest to system dla szeroko pojetego ogółu a nie geekow.

:-))))) dobre!

ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.

Czemu nie ładujesz telefonu w nocy aby mieć rano pełne 100%?

Data: 2014-09-05 14:06:51
Autor: atm
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

To chyba przypadlosc iPhoneow, ze trzeba je w nocy ladowac, moj SGS2 spokojnie wytrzymuje półtorej doby :] (do dwoch ale to juz ponizej 30%)

Data: 2014-09-05 07:40:57
Autor: Pszemol
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

iPhone którego nie używasz też dwa-trzy dni postoi na baterii.
Mam drugiego iPhone4 z polską kartą SIM (Orange) który się
loguje tutaj czasem do T-Mobile a czasem do Orange... Leży
sobie na półce i pare dni na baterii pochodzi. Co nie znaczy że
jak bym zaczął go intensywnie używać w sieci, na Skype, appki
używające GUI, internetu to wytrzymałby tyle samo, nie?

moj SGS2 spokojnie wytrzymuje półtorej doby :]
(do dwoch ale to juz ponizej 30%)

Półtorej doby? Czyli kiedy ładujesz? W czasie dnia?
Nie rozumiem sensu... Korzyść żadna a tylko kuku sobie możesz
zrobić jak będziesz akurat chciał dłużej poużywać.
Ja ładuję w ten sposób iPhone4 od ponad 3 lat że niezależnie od
tego ile zostało wieczorem w baterii (czasem 12% a czasem 75%)
to podpinam pod ładowarkę i idę spać - każdy dzień zaczyna od 100%.

Data: 2014-09-05 14:50:09
Autor: atm
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Uzywam telefonu, choc oczywiscie nie tak intensywnie jak wiele innych osob. Przede wszystkim typowe sprawy: rozmowy tel. troche smsow, troche przegladania www, sporo przypomnien z kalendarza.

[...]

Ładuje przewaznie w ciagu dnia, wieczorem czasem w nocy zaleznie od tzw "widzimisie"

Data: 2014-09-05 07:56:28
Autor: Pszemol
Zużycie baterii
"atm" <_@vp.pl> wrote in message news:5409b192$0$2363$65785112news.neostrada.pl...
Uzywam telefonu, choc oczywiscie nie tak intensywnie jak
wiele innych osob.

Czyli sam przyznajesz że to nie zaleta SG2 ale pśtyczka w nos
iPhonowi musiałeś jednak pstryknąć... czyż to nie jeste jednak fanatyzm?

[...]

Zaletą ładowania zawsze po pójściu spać jest to, że telefon się ładuje
gdy go nie potrzebujesz bo sam śpisz i regenerujesz swoje baterie.

Data: 2014-09-05 15:06:05
Autor: atm
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:56, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

No zeby to napisal ktos inny...ale ktos kto wrzuca watki typu "Android i 64bity"... No i nie schlebiaj Apple'owi - do fanatyzmu jest mi baaaardzo daleko :]

[...]

Zgadza sie, kiedys tak robilem. Pozniej dalem z tym spokoj.

Data: 2014-09-05 17:08:02
Autor: Pszemol
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:56, Pszemol wrote:
"atm" <_@vp.pl> wrote in message
[...]

Mój wątek o 64-bitach nie był fanatyczny...

[...]

Idealnie byłoby gdybyś ładował przy 30% i kończył ładowanie przy 70% :-)
Jak Toyota Prius... :-)

Data: 2014-09-05 14:35:36
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Fri, 05 Sep 2014 14:06:51 +0200, atm <_@vp.pl> wrote:
To chyba przypadlosc iPhoneow, ze trzeba je w nocy ladowac, moj
SGS2
spokojnie wytrzymuje półtorej doby :] (do dwoch ale to juz ponizej
30%)

To jest bardzo ryzykowne postępowanie. Nagle przydaży Ci się awaryjna sytuacja (wypadek, szpital), gdzie musisz wykonać dużo telefonów i bateria się szybko skończy, bo nie była naładowana. Podobnie jak wojsku za konuny była zasada dla kierowców, że z jednostki nie można wyjechać jeśli w baku poziom paliwa "jest  większy od zapałki" licząc od krawędzi wlewu do poziomu cieczy  tak z smartfonem
nie można opuszczać domu bez baterii na 100% :).

--
Marek

Data: 2014-09-05 07:42:22
Autor: Pszemol
Zużycie baterii
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.3886508955270719556news.neostrada.pl...
[...]

Otóż to. Zrozumiałbym że nie ładuje codziennie gdyby napisał że
może telefon używać tydzień bez ładowania... Ale napisał "półtora"
doby :-)))
Mało tego - jak ładujesz w różnych porach dnia to nie masz
rutyny która pomaga Ci właśnie nie wyjść z domu z pustą baterią.

Data: 2014-09-05 14:46:56
Autor: atm
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:42, Pszemol wrote:
[...]

Alez ja niebezpieczne zycie do tej pory prowadzilem, eehhh musze to powaznie przemyslec ;]

Data: 2014-09-06 12:21:57
Autor: J.F.
Zuycie baterii
Dnia Fri, 5 Sep 2014 07:42:22 -0500, Pszemol napisa(a):
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message Ot to. Zrozumiabym e nie aduje codziennie gdyby napisa e
moe telefon uywa tydzie bez adowania... Ale napisa "ptora"
doby :-)))

Poltora doby jest dobre. Bo jak wrocisz pijany i zapomnisz podlaczyc do ladowarki, to drugi
dzien tez bedzie dzialala :-)

Mao tego - jak adujesz w rnych porach dnia to nie masz
rutyny ktra pomaga Ci wanie nie wyj z domu z pust bateri.

Przeciez to jest smartfon, rutynowo wkladasz ladowarke do kieszeni :-)

J.

Data: 2014-09-05 14:41:20
Autor: atm
Zużycie baterii
On 2014-09-05 14:35, Marek wrote:
[...]

Ehhh, lubie ten dreszcz emocji; tak wiesz - metro hardkor ;]]]
Jutro uderzam w plener z Motorola Defy i outdoorowym powerbankiem 9000mAh. Gdy trzeba mam zapas pradu.

Data: 2014-09-05 21:00:08
Autor: J.F.
Zużycie baterii
Dnia Fri, 05 Sep 2014 14:06:51 +0200, atm napisa(a):
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
ze rano znow go telefon nie obudzil poniewaz bateria w nocy padla.
Czemu nie adujesz telefonu w nocy aby mie rano pene 100%?

To chyba przypadlosc iPhoneow, ze trzeba je w nocy ladowac, moj SGS2 spokojnie wytrzymuje ptorej doby :] (do dwoch ale to juz ponizej 30%)

Nie umiesz uzywac smartfonu, albo to jakies g*. SGS4 to sie w dwie godziny potrafi wyladowac :-)

J.

Data: 2014-09-05 17:08:55
Autor: Pszemol
Zuycie baterii
On 2014-09-05 14:02, Pszemol wrote:
[...]

Faktem jest e jak si uprzesz to wyadujesz kady smartfone
w kilka godzin intensywnego uywania  z ekranem na penej
jasnoci i CPU non-stop uywajcym penej mocy i internetu.

Data: 2014-09-06 10:01:37
Autor: GAD Zombie
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-04 20:51, Marek pisze:
[...]

Nie znam żadnych mitów na ten temat, a uprzedzeń nie mam, bo to mój pierwszy telefon z Androidem i uważam, że jest to naprawdę potężna rzecz o wielkich możliwościach.
Natomiast przyznaję się publicznie do niewiedzy, bo nie chciało mi się czytać o tym książek zanim kupiłem i wszystkiego uczę się na bieżąco. Zresztą nigdy nie przyszłoby mi do głowy, że trzeba się naczytać literatury zanim zacznie się używać telefonu :)

> [...]
użytkownika jakimś narzędziem system to uruchomi ponownie, jeśli
programista przewidział to i wymusza autorestart. Jedyne rozwiązanie to

Nie znam tego jeszcze za dobrze, ale mam wrażenie, że masz zbyt wiele wiary w programistów, którzy mało wiedzą co robią ;).
Na przytoczonym przeze mnie przykładzie widać, że coś jest nie tak. Obserwuję to już od kilku dni uważnie. Konsola Atari 2600 jest wyłączona całkiem. Ale jak się ją włączy, to pozostaje w pamięci jakiś jej proces, który jest aktywny (widać po statystykach w Wakelock Detector). Jak się go nie ubije, to jest aktywny nawet parę dni. Wytłumacz mi, po co to może być, skoro programista musiał tego chcieć? Jak to ubiję, to wszystko działa jak należy, nic się nie psuje, ale to zostaje wyłączone.
Albo programista nie wie, że tak zrobił, albo jest złośliwy i celowo zostawia włączone coś, co raczej szkodzi, bo niczemu dla mnie nie służy (a to mój telefon, ma służyć mi, a nie komuś). Osobiście obstawiam, że takich aplikacji jest więcej.

Data: 2014-09-06 12:12:58
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sat, 06 Sep 2014 10:01:37 +0200, GAD Zombie <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:
[...]

 Zanim spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie  kilka słów wstępu o zarządzaniu uruchomionymi aplikacjami przez system Android.
O zakończeniu i usuwaniu aplikacji z ram decyduje system a nie user. To taki paradygmat Androida. Chodzi o to by kolejne jej uruchomienie było szybsze. Z potrzeby izolacji  każdy proces to dedykowana instancja maszyny wirtualnej javy (dalvik), częste uruchamianie takiego procesu jest dość cpu-żernym zadaniem więc tego się unika. Szybciej wywoływać uśpiony w pamięci proces niż go od nowa ładować. System wie ile ma wolnych zasobów, jeśli ram się kończy usuwa najrzadziej uruchamiane aby zrobić miejsca nowym. Z tego powodu programiści nie stosują trwałego "zamykania" aplikacji, można to wymusić, ale takie działanie jest niezgodne z przyjętym paradygmatem. System ma tym zarządzać i koniec. Aplikacja zakończona nie zabiera cpu, jest "zamrożona" w ram. Nie będzie widoczna w oryginalnym menadżerze aktywnych aplikacji. Niestety mogą ją niepotrzebnie pokazywać jakieś "eksperckie" narzędzia, użytkownikowi wychowanemu na PC może się to kojarzyć źle, stąd zaraz ma odruch usuwania takich aplikacji. Takie działanie nie ma sesnsu dla poprawnie napisanych aplikacji. Tutaj zaczyna się pierwszy haczyk. Aplikacjie "zakończone" (ale ciągle trzymane "pod ręką" przez system w ram)  nie będą używać cpu (baterii) pod warunkiem, że są to aplikacje bez serwisów, np. apka do rysowania na ekranie: działa (jest aktywna) gdy jest "na ekranie", gdy jej nie ma (przełączono się na coś innego) jej aktywność traci sens, więc jest zatrzymywana. Serwis to taka wyodrębniona cześć aplikacji, która ma za zadanie obsłużyć w tle jakieś zdarzenie w systemie np. odbiór sms. Jeśli apka ma serwis to będzie on aktywowany aby gdy nastąpi odpowiednie zdarzenie. Serwis też nie jest problemem dla baterii, bo jego kod wykonywany jest tylko gdy nastąpi zdarzenie i z reguły krótko. Narzędzia pokazujące listę procesów taki serwis będą najczęściej wyświetlały pod nazwą aplikacji, do której należy (bo de facto to cześć procesu tej aplikacji). Jak widać nieaktywna aplikacja baterii zużywać nie może, a nawet jeśli ma serwis to jest on aktywny tylko przy zdarzeniu więc też drastycznie bateri nie użyje. I tutaj dochodzi drugi haczyk czyli nieszczęsne "wakelocki". System telefonu jako narzędzia zasilanego z baterii ma mechanizm, który jak najszybciej chce aktywne ale "niedotykane" przez użytkownika  urządzenie  przełączyć w stan o niskim poborem energii nazywany potocznie uśpieniem.  Jest kilka poziomów głębokości uśpienia,  najgłebszy (najmniej zużywający baterii) to taki, w którym ekran jest wyłączony i cpu  zatrzymany.  Wakelocki (dosl. "pozostań aktywny") to takie blokady zakładane przez aplikacje, które blokują automatyczne usypianie (wyłączanie) lcd lub cpu (i innych peryferiów). Wakelock na lcd spowoduje ciągle włączony ekran ale nie ma wypływu na cpu. Wakelock na cpu nie uśpi cpu mimo, że lcd zostanie  wyłączony. Np. aplikacja odtwarzająca mp3 musi włączyć wakelocka na cpu ale nie musi na lcd. Jeśli nie założy na cpu to po chwili braku akywności ze strony usera cpu zostanie zatrzymany i odtwarzanie zostanie przerwane. Oczywiście po zakończeniu odtwarzania (lub aplikacji) wakelock musi być "zdjęty" bo inaczej cpu nigdy nie wejdzie w stan uśpienia. I tutaj się zaczyna ów drugi haczyk: aplikacja sama musi wakelocka zdjąć bo tylko ona (czyt. programista) wie czy cpu jest jej jeszcze potrzebny czy nie, system za nią tego nie zrobi.  Jeśli programista popełni błąd i z powodu tego błędu nie nastąpi zdjęcie wakelocka to cpu nie zostanie już w pełni uśpiony i będzie drenował baterię mimo wyłączonego ekranu (!).
Przykład z potrzebą użycia wakelocka w odtwarzaniu mp3 jest chyba prosty i  zrozumiały. Emulator, o którym piszesz ma najpewniej zarejestrowany serwis do obsługi jakiegoś zdarzenia. Serwis ten aktywuje wakelocka gdy nastąpi owo zdarzenie  aby je obslużyć, a potem z jakiś powodów go nie zdejmuje. Pytanie, po co emulatorowi serwis działający w tle...  autor to jakoś tłumaczy? Możesz podać linka do tej aplikacji? Może z jej manifestu da się wywnioskować co się dzieje.

--
Marek

Data: 2014-09-06 06:33:03
Autor: Pszemol
Zużycie baterii
"Marek" <fake@fakeemail.com> wrote in message news:almarsoft.8751597334165244655news.neostrada.pl...
[...]

Oprócz oczywistego błędu w programie może też być celowe
działanie mającen na celu np. robienie czegoś, czego nie ogłasza
aplikacja: np. ściąganie w tle reklam do pokazania przy następnym
wejściu na ekran, albo zbieranie informacji o aktywności usera
i wykorzystywanie tego do celów reklamowych...
Weź pod uwagę, że wiele aplikacji nie mówi użytkownikowi
o 100% swoich zamiarów i planach w stosunku do telefonu
do którego user ją zainstalował.

Data: 2014-09-06 22:20:34
Autor: GAD Zombie
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-06 12:12, Marek pisze:
Zanim spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie  kilka słów wstępu o
zarządzaniu uruchomionymi aplikacjami przez system Android.
> [...]

Dzięki za obszerne info, niektóre sprawy mi się przydały, ale zbyt dokładnie to nie musisz (już szczególnie o tych serwisach ;)). Jestem zawodowym programistą i takie sprawy nie są dla mnie wiedzą tajemną.
Co do wakelocków, to teraz będę już wiedział o co kaman.

I wygląda na to, że właśnie omawiany emulator, ma jakiś serwis o nazwie AlarmManager, który co chwilę robi tego wakelocka na procesorze i coś drugiego, czego nie rozumiem na razie, ale w programie Wakelock Detector jest to opisane jako 'wyzwalane' i tu widzę, że liczba razy (nie wiem co on zlicza, ale być może właśnie jakieś zdarzenia co X czasu) zapieprzają sobie naprzód co parę sekund, mimo, że emulator zamknąłem. W tym samym miejscu widzę też, że status aplikacji jest 'działające'. Wakelock na procesorze też zapieprza wiele razy. Teraz obserwuję, to już w ciągu 5 minut jest 120 razy i rośnie.

[...]

Jasne, to ta aplikacja:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.freeEmu.Emu2600

Tylko bez ściągnięcia jakiegoś romu z grami nie uruchomi się dalej niż do głównego menu. Można coś pobrać np. stąd:
http://www.atarimania.com/game-atari-2600-vcs-river-raid_s6826.html

Autora o nic nie pytałem na razie :).

Data: 2014-09-06 22:21:35
Autor: GAD Zombie
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-06 22:20, GAD Zombie pisze:
> [...]

Aha, mam wyłączone wifi w telefonie. Być może ten w tle próbuje ściągać jakieś reklamy. Tak czy siak chyba powinien przestać, gdy zamknę program!

Data: 2014-09-07 00:38:51
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sat, 06 Sep 2014 22:20:34 +0200, GAD Zombie <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:
I wygląda na to, że właśnie omawiany emulator, ma jakiś serwis o
nazwie
AlarmManager, który co chwilę robi tego wakelocka na procesorze i
coś

AlarmManager to część systemu. Emu2600 ma dwa serwisy jeden wykrywa zmiany w konfiguracji sieci  drugi wybudzenie telefonu przez usera. Ma też obsluge reklam.

--
Marek

Data: 2014-09-07 09:19:46
Autor: GAD Zombie
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-07 00:38, Marek pisze:
[...]

Czemu więc widzę to podczepione pod Emu2600? I czemu zostaje to aktywne po wyłączeniu Emu?

> Emu2600 ma dwa serwisy jeden wykrywa
zmiany w konfiguracji sieci  drugi wybudzenie telefonu przez usera.

Całkiem możliwe i ma to sens

Ma też obsluge reklam.

No właśnie, wiem. Jak się włączy wifi, to pokazuje reklamy, a jak nie, to ich nie widać. Czy możliwe jest, że robi coś z nimi po zamknięciu aplikacji?

Data: 2014-09-07 10:07:00
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sun, 07 Sep 2014 09:19:46 +0200, GAD Zombie <gad@gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE> wrote:
[...]

Trudno stwierdzic bo źródeł tego projektu (chodzi część Androidową interfejsu) nie znalazłem a dekompliacja nie daje w 100% czytelnego kodu. Na pierwszy rzut oka te serwisy mają działać tylko jak aplikacja jest na ekranie.  To dość skomplikowany emulator, używa zewn. natywnie skompilowanej pod arma biblioteki (core emulatora?), co ciekawe dołączono też wersje x86 tej biblioteki, ciekawe po co.

--
Marek

Data: 2014-09-07 10:48:24
Autor: GAD Zombie
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-07 10:07, Marek pisze:
[...]

Z pewnością kod nie jest banalny. Możliwe, że kod samej emulacji jest napisany przez kogoś i skompilowany dla arma i x86, a ktoś go tylko zaadoptował do wersji androidowej. I może nawet niezbyt świadomie, albo z powodów jakichś licencji umieścił obie wersje w Emu2600.
Ale to już tylko domysły.

Data: 2014-09-07 11:09:36
Autor: Marek
Zużycie baterii
[...]

Chyba znalazłem, emu rejestruje w alarmmanagerze zgłoszenie o  wybudzenie, jest to w pliku PopManager.class, tam  jest rejestracja periodycznego wybudzania co 3 sek serwisu PopService, który  związany jest z obsługą reklam.

--
Marek

Data: 2014-09-07 12:06:40
Autor: GAD Zombie
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-07 11:09, Marek pisze:
[...]

Jednak reklamy. I pewnie powininen to wyłączyć podczas zamykania, ale tego nie robi. Pozostaje ubijanie tego ręczne po wyłączeniu i tyle.

Data: 2014-09-07 13:08:25
Autor: Liwiusz
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-06 12:12, Marek pisze:

Zanim spróbuję odpowiedzieć na Twoje pytanie  kilka słów wstępu o

Bardzo ciekawie piszesz, ale, proszę, zapoznaj się z czymś takim jak
akapity. Będzie nam wszystkim wygodniej.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-07 14:21:29
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sun, 07 Sep 2014 13:08:25 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Bardzo ciekawie piszesz, ale, proszę, zapoznaj się z czymś takim jak
akapity. Będzie nam wszystkim wygodniej.

Niestety kontakt z newsami mogę mieć tylko przez komórkę, czytnik newsów do którego się przyzwyczaiłem i tak to zmasakruje...

--
Marek

Data: 2014-09-07 14:38:20
Autor: Liwiusz
Zużycie baterii
W dniu 2014-09-07 14:21, Marek pisze:
[...]

W sensie, że nie możesz dać "dwa razy enter" w poście? Szkoda :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-07 15:49:24
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sun, 07 Sep 2014 14:38:20 +0200, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W sensie, że nie możesz dać "dwa razy enter" w poście? Szkoda :)

Właśnie wydawało mi się, że ten czytnik i tak usunie extra entery, bo inne numery też robi (łamie linki). Przetestuje przy najbliższej okazji ;).

--
Marek

Data: 2014-09-06 12:19:23
Autor: J.F.
Zuycie baterii
Dnia Thu, 04 Sep 2014 20:51:01 +0200, Marek napisa(a):
 Widz, e pokutuje tu mieszanka mitw i uprzedze. eby aplikacja zeraa baterie w Androidzie programista musi si na prawd postara.
Klawisz back zakoczy aplikacj, jeli programista obsuy akcj "wcinito back"  i zakoczy jej prac. Jeli tego nie zrobi system domylnie  "schowa" j w to i zatrzyma (wyjtek od tego poniej).  W Androidzie, ze wzgldu na prac w warunkach zasilania bateryjnego kade przeczenie si na inn aplikacje powoduje zatrzymanie biecej CHYBA, E programista intencjonalnie obsuguje takie zdarzenie i wymusi prac aplikacji w tle np. kontynuacja oblicze.  Oprcz zatrzymywania mamy domylne usypianie urzdzenia, chyba, e znowu programista celowo zablokuje upienie. Tutaj na prawd ciko zrobi jaki bd aby przez przypadek aplikacja zostaa prz곱czona w tlo i cigle dziaaa, bo trzeba to z gry przewidzie na etapie projektu aplikacji, inaczej domylnie system ja zatrzyma.

A mimo wszystko programisci opanowali te sztuke znakomicie, bo zzeraja
baterie blyskawicznie. I nawet nie wiadomo dlaczego - procesor, ekran,
transmisje, jakis akcelerator graficzny ? Czy google skorzystal z
okazji, i zeskanowal okolice..

W ogle "aplikacja" to troch niefortunne okrelenie w przypadku Androida, bo pejoratywnie kojarzy si z aplikacj (programem) na PC, a to troch inaczej wyglda. W Androidzie aplikacja jest jakby moduem/rozszerzeniem do systemu implementujcym odpowiednie metody wywoywane przez ten system. To nie jest tak proste jak w unices, e

No pacz pan, ale unices sa passe, a w windows jak piszesz - system
wywoluje funkcje programu. Najwyrazniej jednak programy z uwielbieniem
wywoluja funkcje "wywolaj mnie przy najblizszej okazji".

A tak w zasadzie, to w Androidach nie ma zadnych programow, sa dane do
interpretera Dalvika :-)

Androidzie jest rozdzielenie midzy t czci kodu, ktra ma wywietli i zarzdza UI (activity)  a  czci, ktra ma co robi, najczciej w tle i nie potrzebuje do tego UI (serwis). Jeli w kodzie w czci UI cpu spdzi za duo czasu (przez bd programisty) taka aplikacja zostanie ubita przez system bardzo szybko (system nie dopuszcza takiego dziaania). Natomiast w serwisie (w tle) mona robi co dusza zapragnie, na penym gazie cpu.

Cos tam jednak musi to dzialanie przerwac, zeby obsluzyc inne.

Podsumowujc, jeli aplikacja cigle co robi w tle to tak ma by, zatrzyma tego nie mona, bo najczciej po zatrzymaniu przez uytkownika jakim narzdziem system to uruchomi ponownie, jeli programista przewidzia to i wymusza autorestart. Jedyne rozwizanie to jej odinstalowanie.

I to jest wk*. I nie wiadomo co baterie zzera.

Albo taki ostatni przypadek - podlaczam sluchawki, gra muzyczka.
Jakie amazing rozwiazanie. Tylko k* jak to wylaczyc, bo zainstalowalem
kilka grajacych programow.

J.

Data: 2014-09-06 12:45:02
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sat, 6 Sep 2014 12:19:23 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
A mimo wszystko programisci opanowali te sztuke znakomicie, bo
zzeraja

Może piszą aplikacje nie nadające się na telefon:)
Może korzystają z jakiś popsutych frameworków i nawet nie są świadomi co się dzieje.
No pacz pan, ale unices sa passe, a w windows jak piszesz - system
wywoluje funkcje programu. Najwyrazniej jednak programy z
uwielbieniem
wywoluja funkcje "wywolaj mnie przy najblizszej okazji".

Nie wiem skąd wyciągnołeś wniosek, że unices są passe nic takiego nie pisałem. Też nic nie pisałem o windows, bo się na tym nie znam, ostatni windows z jakim miałem do czynienia to 3.11, bardzo kiepski system z tego co pamiętam.

Jakie amazing rozwiazanie. Tylko k* jak to wylaczyc, bo
zainstalowalem
kilka grajacych programow.

To po co klika instalowałeś.

--
Marek

Data: 2014-09-06 16:15:41
Autor: J.F.
Zuycie baterii
Dnia Sat, 06 Sep 2014 12:45:02 +0200, Marek napisa(a):
On Sat, 6 Sep 2014 12:19:23 +0200, "J.F."
A mimo wszystko programisci opanowali te sztuke znakomicie, bo zzeraja
Moe pisz aplikacje nie nadajce si na telefon:)
Moe korzystaj z jaki popsutych frameworkw i nawet nie s wiadomi co si dzieje.
No pacz pan, ale unices sa passe, a w windows jak piszesz - system
wywoluje funkcje programu. Najwyrazniej jednak programy z uwielbieniem
wywoluja funkcje "wywolaj mnie przy najblizszej okazji".

Nie wiem skd wycignoe wniosek, e unices s passe nic takiego nie pisaem. Te nic nie pisaem o windows, bo si na tym nie znam,

Tym niemniej wiekszosc programow przez ostatnie 20 lat powstalo na
Windows, wiec przyklad unixow jest chybiony.

ostatni windows z jakim miaem do czynienia to 3.11, bardzo kiepski system z tego co pamitam.

Juz tam tak bylo, ze system wywoluje program i podsyla mu kolejne
komunikaty. A program ma szybko wrocic.

Tak czy inaczej - uruchamiam sobie jakas logiczna gre, cos dotknalem,
gra przetwarza ... i zgodnie z tym co piszesz nie powinna procesora
obciazac az mojej kolejnej akcji. A bateria znika :-)

Jakie amazing rozwiazanie. Tylko k* jak to wylaczyc, bo zainstalowalem
kilka grajacych programow.
To po co klika instalowae.

No przeciez to taki system z zalozenia - systemowe programy sa do d*,
uzytkownik ma sobie znalezc lepszy :-)
No to szukam :-)

Tak czy inaczej - telefon z Androidem zyje wlasnym zyciem.
Cos dziala, albo nie dziala, raz przez noc zuzyje 10%, innym razem 90%

J.

Data: 2014-09-06 16:48:55
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sat, 6 Sep 2014 16:15:41 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Tak czy inaczej - uruchamiam sobie jakas logiczna gre, cos
dotknalem,
gra przetwarza ... i zgodnie z tym co piszesz nie powinna procesora
obciazac az mojej kolejnej akcji. A bateria znika :-)

I znowu przekręcasz moje wypowiedzi, jasne jest, że jeśli "coś przetwarza" to zżera baterie i obciąża.  A cpu to nie wszystko. Widać w Twoim telefonie wystarczy włączyć lcd żeby zżerało  baterie. Poza tym gry to najgorszy przykład i najwiekszy zżeracz, często pozosrawiaja aktywne serwisy np. odtwarzanie audio. Kiedyś miałem przypadek, że zakończona gra nadal odtwarzała cichutko dźwięk tła. Zorientowałem się dopiero po dwóch dniach w czym problem, że tak szybko bateria się kończy.
Proponuje prosty test, wyłącz wygaszanie lcd i zostaw telefon na home screen. Czy bateria schodzi tak samo szybko jak w tej grze logicznej?

--
Marek

Data: 2014-09-06 12:52:55
Autor: Marek
Zużycie baterii
On Sat, 6 Sep 2014 12:19:23 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Cos tam jednak musi to dzialanie przerwac, zeby obsluzyc inne.

Przecież to grupa popularna a nie sci. Mam o oczywistym  wyłaszczeniu cpu pisać? Chodziło o to, że w activity (w ui) taki numer nie przejdzie:
for(;;);
apka zostanie przerwana,  natomiast w serwisie będzie to działać, telefon zrobi się gorący, bateria padnie po 15min. Oczywiście powyższe  nie zablokuje wywłaszczenia, inne procesy będą działać normalnie.

--
Marek

Zuycie baterii