Zuzycie opon

Data: 2012-03-30 21:06:02
Autor: 2late
Zuzycie opon
Kupilem we wrzesniu opony, zima oczywiscie wiecej staly niz jezdzily i dzisiaj rano patrze a tu taka dziura:
http://img59.imageshack.us/img59/2730/tyre1.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/1290/tyre2.jpg
http://img594.imageshack.us/img594/928/tyre3.jpg
http://img809.imageshack.us/img809/6309/tyre4.jpg
Opona nie przebita ale cala warstwa gumy zeszla w jednym miejscu, kolesie w sklepie powiedzieli ze to normalne zuzycie z powodu ostrego hamowania.
Mam jakies argumenty przeciwko takiej tezie? :)
Moim zdaniem nie da sie az tak mocno zahamowac i jest to wada ukryta, pol roku to stanowczo za malo na opone, nawet najtansze powinny byc trwalsze.
Na czwartym zdjeciu widac ze bieznik jest jeszcze calkiem przyzwoity.
Opona Specialized all condition, rekomendowana w owym sklepie jako trwalsza i odporna na przebicia.

Data: 2012-03-30 21:50:52
Autor: Ignac
Zuzycie opon
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisa³(a):
[...]

Ja bym reklamowa³,a tam gdzie kupi³e¶ nie powinni Ci odmówiæ przyjêcia reklamacji (je¿eli odmówi± daj znaæ).Masz dziêki temu szanse ¿e producent Ci j± uwzglêdni.
Krawêdzie tej dziury s± zbyt wysokie ¿eby pochodzi³y od ostrego hamowania.

Data: 2012-03-30 23:02:12
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 30/03/2012 10:50 PM, Ignac wrote:

[...]

Ja bym reklamował,a tam gdzie kupiłeś nie powinni Ci odmówić przyjęcia
reklamacji (jeżeli odmówią daj znać).Masz dzięki temu szanse że
producent Ci ją uwzględni.
Krawędzie tej dziury są zbyt wysokie żeby pochodziły od ostrego hamowania.

A jednak odmowili.
Wyslalem maile do specialized i do sklepu w ktorym kupilem opone, zobaczymy co bedzie.

Data: 2012-03-31 10:48:53
Autor: Ignac
Zuzycie opon
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisa³(a):
A jednak odmowili.
Wyslalem maile do specialized i do sklepu w ktorym kupilem opone,
zobaczymy
co bedzie.

W ka¿dych okoliczno¶ciach odmowy (na pismie czy ustnej) udajesz siê
do wojewódzkiego inspoktoratu inspekcji handlowej w obrêbie którego
dzia³a sklep,przedstawiasz sprawê z ¿adaniem przyjêcia reklamacji (to
jest obowi±zek obligatoryjny sprzedaj±cego) i oczekujesz jej rozpatrzenia
przez producenta ze zwrotem gotówki w³±cznie (towar nie da siê naprawiæ)
Podajesz cel reklamacji wadê materia³ow± i spowodowane tym odspojenie siê bie¿nika opony od jej osnowy/wk³adki,dowód-wysokie krawêdzie ubytku.
Je¿eli producent Ci nie uwzglêdni reklamacji wtedy skorzysta³bym z s±du
konsumenckiego o którym inspektor Ciê poinormuje gdzie i jak.
Ja bym tak zrobi³,w kilku swoich ró¿nych reklamacjach zawsze inspekcja
okazywa³a siê niezwyk³± skuteczno¶ci± i to jest ca³kowicie bezp³atne.
Wybór nale¿y oczywi¶cie do Ciebie,a sklep ju¿ nigdy przyjêcia reklamacji
nikomu nie odmówi.Te procedury moga trwaæ nawet dwa,trzy miesi±ce niemniej jednak poinformuj grupê jak to posz³o,jak masz jakie¶ w±tpliwo¶ci to pytaj.

Ignac --

Data: 2012-03-31 22:40:46
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 31/03/2012 11:48 AM,  Ignac wrote:

A jednak odmowili.
Wyslalem maile do specialized i do sklepu w ktorym kupilem opone,
zobaczymy
co bedzie.

W każdych okolicznościach odmowy (na pismie czy ustnej) udajesz się
do wojewódzkiego inspoktoratu inspekcji handlowej w obrębie którego
działa sklep,przedstawiasz sprawę z żadaniem przyjęcia reklamacji (to
jest obowiÄ…zek obligatoryjny sprzedajÄ…cego) i oczekujesz jej rozpatrzenia
przez producenta ze zwrotem gotówki włącznie (towar nie da się naprawić)
Podajesz cel reklamacji wadę materiałową i spowodowane tym odspojenie się
bieżnika opony od jej osnowy/wkładki,dowód-wysokie krawędzie ubytku.
Jeżeli producent Ci nie uwzględni reklamacji wtedy skorzystałbym z sądu
konsumenckiego o którym inspektor Cię poinormuje gdzie i jak.
Ja bym tak zrobił,w kilku swoich różnych reklamacjach zawsze inspekcja
okazywała się niezwykłą skutecznością i to jest całkowicie bezpłatne.
Wybór należy oczywiście do Ciebie,a sklep już nigdy przyjęcia reklamacji
nikomu nie odmówi.Te procedury moga trwać nawet dwa,trzy miesiące niemniej
jednak poinformuj grupę jak to poszło,jak masz jakieś wątpliwości to pytaj.

Akcja dzieje sie  nie w Polsce ale wielkie dzieki za wyczerupjaca pomoc.
Jak juz wczesniej wspomnialem, na razie napisalem kilka maili, mam nadzieje ze po weekendzie dostane jakies odpowiedzi a opone nowa i tak juz kupilem, chodzi jednak o zasade i w miare wolnego czasu sie troche poupieram.

Data: 2012-04-01 08:29:36
Autor: Ignac
Zuzycie opon
2late <deadlog_FILTR_@wp.pl> napisa³(a): Akcja dzieje sie  nie w Polsce ale wielkie dzieki za wyczerupjaca pomoc.
[...]

Mogê Ci tylko zasugerowaæ ¿eby pój¶æ t± drog±,a s±dzê ¿e tam s± jakie¶
odpowiedniki "policji handlowej" na wzór naszej inspekcji handlowej.
Poupiraæ siê i nierezygnowaæ zw³aszcza je¿eli nie pope³ni³o siê tego co
imputuje sprzedawca, a rezygnacja to wprost pozbawienie siê szansy na odzyskanie kasy.Cokolwiek siê stanie daj znaæ.

  Ignac

Data: 2012-03-30 23:02:10
Autor: Michoo
Zuzycie opon
On 30.03.2012 22:06, 2late wrote:
[...]
Wygląda jakbyś zahamował z poślizgiem tylnego koła przy bardzo dużej prędkości na jakimś "papierze ściernym" - np. na starych płytach chodnikowych (drobne wystające kamyczki).

Tak poza tym byłoby łatwiej ocenić jakbyś ostrość łapał na uszkodzeniu a nie na osi...

[...]
Hmm, ja w ostatnie siedem miesięcy (zero hardcore - dojazdy na uczelnię i do pracy, czasami jakiś mały wypad za miasto) starłem na tyle tylną oponę, że myślę o wymianie.

Michoo

Data: 2012-03-30 22:31:50
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 30/03/2012 10:02 PM, Michoo wrote:

[...]
chodnikowych (drobne wystajÄ…ce kamyczki).

No niestety, nie ma takiej sily zeby az tak zedrzec opone przy hamowaniu, innych miejscach na oponie bylo widac slady ostrego hamowania ale to wlasnie byly przyzwoite slady zuzycia. no chyba ze 10 razy w tym samym miejscu i to musialbym sie starac.

Tak poza tym byłoby łatwiej ocenić jakbyś ostrość łapał na uszkodzeniu a
nie na osi...

A tak jakos wyszlo, zdjecie telefonem robione. Jak zrzucilem na dysk i zobaczylem opona byla juz zmieniona.

[...]

No ja tez nie jezdze zbyt szybko czy zbyt duzo, do pracy i z powrotem (1.5km). Jestem zaskoczony ze opona padla po mniej niz roku.

Data: 2012-03-31 10:43:55
Autor: Jacek Maciejewski
Zuzycie opon
Dnia Fri, 30 Mar 2012 21:06:02 +0100, 2late napisa³(a):

Mam jakies argumenty przeciwko takiej tezie? :)

IMO to wada opony, je¶li wykluczysz z³e u³o¿enie siê dêtki. Ale w±tpiê czy
warto drzeæ koty z sklepem, szkoda nerwów. Najwy¿ej przestañ kupowaæ u
nich.
--
Jacek

Data: 2012-03-31 22:47:09
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 31/03/2012 9:43 AM, Jacek Maciejewski wrote:

Mam jakies argumenty przeciwko takiej tezie? :)

IMO to wada opony, jeśli wykluczysz złe ułożenie się dętki. Ale wątpię czy
warto drzeć koty z sklepem, szkoda nerwów. Najwyżej przestań kupować u
nich.

Zle ulozenie raczej odpada, we wrzesniu jak ja zalozylem, tak caly czas siedziala tak samo.

Data: 2012-03-31 14:56:40
Autor: ToMasz
Zuzycie opon
Opona nie przebita ale cala warstwa gumy zeszla w jednym miejscu,
kolesie w sklepie powiedzieli ze to normalne zuzycie z powodu ostrego
hamowania.

tak to wyglÄ…da.

Mam jakies argumenty przeciwko takiej tezie? :)

argumenty, może tak, ale jak chcesz nowÄ… oponÄ™ to wskaż wadÄ™ fabrycznÄ… a nie mów że zdarta jest bo byÅ‚a wada fabryczna. zdejmij tÄ… oponÄ™  i sprawdź czy w innym miejscu nie widać owej wady fabrycznej.

Moim zdaniem nie da sie az tak mocno zahamowac i jest to wada ukryta,
pol roku to stanowczo za malo na opone, nawet najtansze powinny byc
trwalsze.
tak i nie. już wyjaÅ›niam. kiedyÅ› opony to byÅ‚ jeden wieli kawaÅ‚ gumy ze szmatÄ… i drutem. potem zaczÄ™to robić opony "wyspecjalizowane" - czyli mamy lepszÄ… przyczepność na suchym gorszÄ… na mokrym. Albo lepszÄ… w terenie, gorszÄ… na asfalcie. Może ktoÅ› powiedzieć: ale farmazony, ale szczerze: mam pod rÄ™kÄ… panaracera za 80zÅ‚ waga270gram i rubene za 25zÅ‚ waga  ciężka - która wiÄ™cej wytrzyma? A może jakaÅ› kenda? pasek gumy od czoÅ‚a, a z boku płótno przez które przeÅ›wituje Å›wiatÅ‚o?
Zastanówcie się zanim kupicie oponę, czy aby napewno warto zapłacić kwotę bliższą 100zł niż 20, za coś co jest lekkie, dobrze wygląda i może nawet lepiej trzyma się w pewnych sytuacjach nawierzchni, jeśli jeździcie spokojnie, w dobrych warunkach, na rowerze za 1000zł.

Do wątkotwórcy. Wyobraź sobie siebie w sądzie. Wyskoki sądzie. Ta opona jest chyba napewno wadliwa bo ma dziurę. (w warstwie)
Druga strona:
Od hamowania.
Nikt nie twierdził ze tak się nie stanie. Bo to nie jest wytrzymała opona, bo to nie jest rower przystosowany do ostrego hamowania.
Brak odporności na starcie powierzchni opony nie jest jej wadą fabryczną.

Mimo to możesz spróbować znaleźć inną wadę fabryczną, albo napisać do producenta, bo jego ewentualna wymiana nic nie kosztuje.

ToMasz

Data: 2012-03-31 22:45:54
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 31/03/2012 1:56 PM, ToMasz wrote:
[...]

argumenty, może tak, ale jak chcesz nową oponę to wskaż wadę fabryczną a
nie mów że zdarta jest bo była wada fabryczna. zdejmij tą oponę i sprawdź
[...]

tak i nie. już wyjaśniam. kiedyś opony to był jeden wieli kawał gumy ze
szmatą i drutem. potem zaczęto robić opony "wyspecjalizowane" - czyli mamy
lepszą przyczepność na suchym gorszą na mokrym. Albo lepszą w terenie,
gorszą na asfalcie. Może ktoś powiedzieć: ale farmazony, ale szczerze: mam
pod ręką panaracera za 80zł waga270gram i rubene za 25zł waga ciężka -
która więcej wytrzyma? A może jakaś kenda? pasek gumy od czoła, a z boku
płótno przez które prześwituje światło?
[...]

jest chyba napewno wadliwa bo ma dziurÄ™. (w warstwie)
[...]

Na pewno nie zapedze sie do sadu, po prostu chce zwrocic uwage na problem bez specjalnego nadwyrezania swojego czasu wolnego, a jak zwroca kase to dobrze. ;) Koles powiedzial mi, ze ta opona jest odporna na przebicia a nie na takie zdarcia co mnie niezbyt satysfakcjonuje.

Data: 2012-04-01 19:38:47
Autor: ToMasz
Zuzycie opon
> Koles powiedzial mi, ze ta opona jest odporna na
przebicia a nie na takie zdarcia co mnie niezbyt satysfakcjonuje.
ooo to jest już odpowiedzialność sprzedawcy, nie producenta. sprawdź czy naprawdę jest "odporna". Tzn porównaj ze zwykłą; w taką nieprzebijalną trudno jest nawet kciuk wepchnąć. pozatym na oponie powinno pisać anti puncture system...

ToMasz

Data: 2012-04-01 19:41:26
Autor: ToMasz
Zuzycie opon
W dniu 01.04.2012 19:38, ToMasz pisze:
> [...]
naprawdę jest "odporna". Tzn porównaj ze zwykłą; w taką nieprzebijalną
trudno jest nawet kciuk wepchnąć. pozatym na oponie powinno pisać anti

taką sobie kup, ale z APS, nie drożej niż 40zł
http://www.rubena.co.hu/english/kulsok_rubena_v66_flash.html
ToMasz

Data: 2012-04-02 21:43:01
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 01/04/2012 6:41 PM, ToMasz wrote:
> [...]
puncture system...

ToMasz
taką sobie kup, ale z APS, nie drożej niż 40zł

Taka mialem i taka kupilem ponownie, jeszcze tego samego dnia. Zalezalo mi na 700 x 23 i w miare szybko.
A moglo przyczyna byc ze zawsze pompowalem za mocno? Na oponie jest napisane do 115 - 125 PSI a ja pompowalem tak ok. 135PSI

Data: 2012-04-02 22:03:56
Autor: 2late
Zuzycie opon
On 02/04/2012 9:43 PM, 2late wrote:
> [...]

A moglo przyczyna byc ze zawsze pompowalem za mocno? Na oponie jest
napisane do 115 - 125 PSI a ja pompowalem tak ok. 135PSI

Zapomnialem wkleic linka poprzednio ;)
Taka znaczy taka:
http://www.evanscycles.com/products/specialized/all-condition-armadillo-tyre-ec001821

Zuzycie opon