Zuzycie pradu i7 4770k vs FX8320

Data: 2014-02-17 00:20:37
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Zuzycie pradu i7 4770k vs FX8320

Zainteresowalo mnie takze zuzycie pradu poszczegolnych CPU, wartosci sa
podawane dla platformy (calej) testowej:

Haswell (i4770k)
Spoczynek - 56W
Youtube/flash: 96W
Civilization V: 239W

i3770k
Spoczynek - 60W
Youtube/flash: 101W
Civilization V: 250W

FX8320:
Spoczynek: 70W
Youtube/Flash 149W
Civilization V: 290W

Przyjmujac teraz ze komputer bedzie komputerem domowym i srednie zuzycie
wezmy z flash'a w miesiac 24/7:

Moj wzor:
24godziny*31dni = 744 h * 149 = 110856W / 1000 (1kW) = 110,856 * 0,61gr =
67,62 zl za miesiac

i4770k
flash 43,57zl
VM, serwer Minecrafta ;-), obrobka, gry: 108,47zl

i3770k
flash 45,84zl
VM, serwer Minecrafta ;-), obrobka, gry: 113,46

fx8320
flash 67,62
VM, serwer Minecrafta ;-), obrobka, gry: 131,61

Jak latwo zauwazyc: usredniajac wynik to tylko 24zl roznicy! Czyli potrzeba
27 miesiecy by Intel "dogonil" fx8320 i zacza w koncu na siebie zarabiac
oszczedzajac. (Przyjmuje cene fx8320 600zl, i4770k 1250zl)

Analogicznie ma sie sprawa dla CPU w mini serwerze:

i4770: 108,47zl/m-c
fx8320: 131,61/m-c
Roznica 24,14zl Czyli jesli komputer pracuje jako serwer 24/7 pod
maksymalnym obciazeniem to intel "zacznie sie oplacac" dopiero po
27miesiacach od dnia jego zakupu (2 latach i 3miesiacach)

Czy ktos moze potwierdzic moje obliczenia? Posiada ktos mozliwosc
zmierzenia zuzywanego pradu na poszczegolnych platformach?
Jedyne co jest mega istotne to k.graficzna, ilosc ram i CPU

T.V.

Data: 2014-02-17 09:17:58
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle T.V.M1M2M3NMM4 napisał w poniedziałek, 17 lutego 2014 00:20:

Moj wzor:
24godziny*31dni = 744 h * 149 = 110856W / 1000 (1kW) = 110,856 *
0,61gr = 67,62 zl za miesiac

Tak się zastanawiałem, skąd Ci się wzięło ponad 100 kW w warunkach domowych: sieczkarnię masz czy omłoty? Dopiero po chwili doczytałem, że to 110, ale kWh, a NIE kW. Już bezsensownego użycia znaków równości się nie czepiam, bo rozumiem, że to tylko taki skrót myślowy.

Dodam jeszcze dla porządku i dla nieuważnych czytelników, którzy chcieliby oszacować koszt eksploatacji swojego komputera, że to są tylko takie sobie rachunki przy założeniach spod sufitu:

Przyjmujac teraz ze komputer bedzie komputerem domowym i srednie
zuzycie wezmy z flash'a w miesiac 24/7:

Dla google'a taki rachunek miałby sens. Dla komputera domowego - raczej niekoniecznie. Ile w praktyce używasz komputera i to pod flashem: 4 godziny dziennie? Bo na pewno nie 24*7. --
Pozdrawiam, | Three switched witches watch 3 Swatch watch switches.
| Which switched witch watch which Swatch watch switch?
(js).

PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi kolejnymi literami.

Data: 2014-02-17 15:58:12
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Dnia Mon, 17 Feb 2014 09:17:58 +0100, Jan Stożek napisał(a):

[...]

Widziales o ktorej to pisalem (a rano o 4pobudka) :D Wiekszosc to skroty
myslowe :-D 4h youtuba + 3h Civ5 lub inna, plus czasem BOINC lub innty @home i juz masz
24/7 flasha (usrednionego flasha) jak Ci gra czy @home pociagnie przez 3h
300W to nie boj zaby - nazbiera sie te 24/7 flasha :p

Wszystkie te wyliczenia w rzeczy samej sa pobrane z kosmosu, sa
orientacyjne, "pi x oko" ot tak by bylo mozna zauwazyc ta Wasza
energooszczednosc Intela 2x drozszego :D

Jesli by przyjac ze komputer bedzie pracowal tylko 4-5h na dobe to taki
intel sie nigdy nie wzroci jesli przyjac jako kryterium rachunek za prad.

T.V.

Data: 2014-02-17 21:10:36
Autor: Jan Stożek
Po głębokim namyśle T.V.M1M2M3NMM4 napisał w poniedziałek, 17 lutego 2014 15:58:

Widziales o ktorej to pisalem (a rano o 4pobudka) :D Wiekszosc to
skroty myslowe :-D

Oj tam, raptem kwadrans po północy.

Wszystkie te wyliczenia w rzeczy samej sa pobrane z kosmosu, sa
orientacyjne, "pi x oko" ot tak by bylo mozna zauwazyc ta Wasza
energooszczednosc Intela 2x drozszego :D

Dlaczego "naszÄ…"?

Jesli by przyjac ze komputer bedzie pracowal tylko 4-5h na dobe to
taki intel sie nigdy nie wzroci jesli przyjac jako kryterium
rachunek za prad.

Aha - to trzeba było od razu powiedzieć, że liczysz tak, żeby się za prąd zwróciło. Proponuję wrzucać jakiś wielowątkowy number crunchung - wtedy procek tak się nagrzeje, że na pewno zobaczysz różnicę w rachunkach. ;) --

Data: 2014-02-17 10:17:09
Autor: ToMasz
[...]

co prawda mam starszy procesor amd i tylko 2 rdzeniowy, ale na boxowym chłodzeniu, czyli radiator mniejszy niż 2 paczki papierosów, w spoczynku wentylator się nie kręci. Wnoszę z tego ze zużycie jest duuuuużo niższe niż 50W. Częstotliwość procesora zwalnia do 800Mhz
tak więc musiałbyć miec badania praktyczne, a nie tabelki producenta

ToMasz

Data: 2014-02-17 16:03:04
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Dnia Mon, 17 Feb 2014 10:17:09 +0100, ToMasz napisał(a):

[...]

Mozna na jakims forum przeprowadzic takie badanie.
Kazdy wsadzi miernik przed kompa, przyjmiemy ze napiecie to 220/230V
obliczymy natezenie wyjda waty calego pudla.
Wklepiemy konfiguracje sprzetowa tj. RAM, dyski, grafika, cpu i wyjdzie co
do 5 czy niech nawet 10zl dokladnosc w ciagu m-ca.

Dane ktore wpisalem pochodza z dwoch roznych portali bench. Dane sa takze
usrednone - nie mozecie brac ich jako wykladnika, poki nie wsadzi ktos
mierniczka przed CPU to nie bedziemy wiedziec (jak sadze) nawet w
przyblizeniu -+10% ile taki scalak ciagnie.

T.V.

Data: 2014-02-23 21:04:32
Autor: Pszemol
"T.V.M1M2M3NMM4" <szukajcie@znajdziecie.pl> wrote in message news:pdo1snvicpns.dlgcomputadora.pl...
Mozna na jakims forum przeprowadzic takie badanie.
Kazdy wsadzi miernik przed kompa, przyjmiemy ze napiecie
to 220/230V obliczymy natezenie wyjda waty calego pudla.

A.... to tak mierzyłeś tamte swoje waty? :-)
To zrobiłeś dosyć spory błąd... mierzyłeś VA a nie W (a VA > W).
Nie uwzględniłeś tzw. "cosinusa fi" (<1) dla prądu przemiennego.

Data: 2014-02-17 18:21:01
Autor: jakson
Zuzycie pradu i7 4770k vs FX8320
i3770k
Spoczynek - 60W

Rozumiem, ze tyle pobiera caly zestaw oparty o i3770k
a nie sam i3770k.
Mimo tego i tak ciezko mi w to uwierzyc...
....no chyba, ze w badanym zestawie jest zewn. grafika
i zasilacz z dolnej polki.

Data: 2014-02-17 18:57:10
Autor: T.V.M1M2M3NMM4
Dnia Mon, 17 Feb 2014 18:21:01 +0100, jakson napisał(a):

[...]

Ja tego nie badalem - przepisuje w usenet to co wyczytalem.

T.V.

Data: 2014-02-23 21:05:19
Autor: Pszemol
"jakson" <john.smith@example.org> wrote in message news:ldtgdu$pai$1node1.news.atman.pl...
[...]

Jak mierzyli amperomierzem zakladajac napiecie 220V
to te wartosci sa zawyzone.

Zuzycie pradu i7 4770k vs FX8320