Data: 2010-06-10 14:39:05 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Witam!
szybkie pytanie: czy można mówić o "zużyciu się" ramy aluminiowej i jeżeli tak to kiedy je poznać? Nie zakładam uszkodzeń mechanicznych. -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-06-10 09:57:47 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
On 10 Cze, 14:39, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote: Witam!Mam taka alu-ramke co porzucilem, bo wydaje sie 'zmeczona'. Wyglada to tak ze mufa odczuwalnie i widocznie(!) lata na boki podczas troszeczke mocniejszego nascisnienia. Przebieg raczej niewielki bo ~11kkm, cos tez kiedys chrupnelo jak rower byl na bagazniku samochodowym. Popekany lakier i uwalone otwory pod bagaznik tez mozna chyba zaliczyc do zmecznia:) |
|
Data: 2010-06-10 14:47:51 | |
Autor: wojek | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
Witam! Tzw. "zmęczenie materiału". Ciężko to chyba stwierdzić, samoloty w tym celu się prześwietla. Można jeszcze wykorzystać ultradźwięki, ale metodą domową to się chyba nie da. pozdr. w. |
|
Data: 2010-06-10 14:53:37 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Marek 'marcus075' Karweta napisał:
szybkie pytanie: czy można mówić o "zużyciu się" ramy aluminiowej i jeżeli Pozwolę sobie zacytować samego siebie z 2002 roku - google rules! -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - Czy to prawda że aluminiowa rama od stania w piwnicy może samoistniezacząć pękać i jak nabędziemy taką rame i wsiądziemy na nią to po bliźej Wiesz nie wiem czy tak jest z ramami ale kiedys mialem w piwnicy aluminiowe garnki i stary sluchaj po 3 latach normalnie popekaly w poprzek jak je wyjolem to normalnie cieklo z nich wszystko a tam byly ogurki, pomidory, i jakies marmolady od babci no ale babcia jusz nie zyje wiec jej to nie wzrusza ale stary lepiej urzywaj nowych ram bo aluminowe to wogle pekaja nieraz przy hopie i dlatego ja mam stalowa rame ale bardzo mocna jest moja rama ma mocowania do tarczy ale co z tego jak nie mam kasy tylko mnie to wku@#$#$ bo kumple robia sztuczki na rowerach a ja mam zwykle vbraki i nieraz mi chwyta a czasem nie beznadzieja!!! aha a jaka masz rame? to znaczy jaka firma rowerowa bo to tez ma znaczenie!! -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - A ogólnie ten wątek to: http://tinyurl.com/349jk49 (trochę merytorycznie tez tam jest) Pzdr A. |
|
Data: 2010-06-10 16:12:49 | |
Autor: dziki | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
On 10 Cze, 14:53, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
no ale babcia jusz nie zyje wiec jej to nie wzrusza ale stary lepiej urzywaj hehe, dokladnie jak Alfer pisze. W zeszla niedziele wybralem sie do siostry za miasto na treningowce CroMo. Jak stawalem na pedaly to cos skrzeczalo. Poczatkowo obarczylem tym luzna szpryche w tylnim kole. Po blizszych ogledzinach okazalo sie, ze to 10+ letni mostek, ktory zaczal pekac. Oczywiscie alu ;) pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2010-06-10 14:54:06 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:5by0bp71h4bx.dlgpedaluje.ile.moze... Witam! Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to stan agonalny czyli skrzypienie/trzeszczenie ramy w czasie jazdy. Podejrzana wiotkość okolic suportu też nie jest dobrym znakiem, ale trzeba brać konkretną poprawkę na suport i korbę/jarzmo-siodło. Jeżeli nie ma ewidentnych mechanicznych uszkodzeń to, o zgrozo!, umyłbym tę ramę bardzo dokładnie i na spokojnie oglądał wszystkie spawy etc. BTW: kilka dni temu umyłem HT pierwszy raz w 2010 :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 15:11:15 | |
Autor: MadMan | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Dnia Thu, 10 Jun 2010 14:54:06 +0200, kml napisał(a):
Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to stan agonalny czyli skrzypienie/trzeszczenie ramy w czasie jazdy. Tylko trzeba być pewnym że to rama. Mi 2 razy coś ostro skrzypiało, myślałem że rama kaput. Raz to były stery, drugim razem mostek :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-10 15:15:14 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1dghv6h42e3gr.dlgrower.power.pl... Dnia Thu, 10 Jun 2010 14:54:06 +0200, kml napisał(a): No właśnie to jest to ryzyko, że się pomyli przyczyny. Trzeba to dokładnie i spokojnie obadać no chyba, że ktoś szuka pretekstu do kupna nowej ramy :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 15:30:39 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
kml bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Trzeba to dokładnie i spokojnie obadać no chyba, że ktoś szuka pretekstu do kupna nowej ramy :D Wręcz przeciwnie. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-06-10 18:40:20 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik kml napisał:
Jeżeli nie ma ewidentnych mechanicznych uszkodzeń to, o zgrozo!, umyłbym Oglądanie spawów nie powie ci nic ciekawego, jak gołym okiem peknięcie widać to znaczy że prawie się już rozpadło. Stara dobra metoda - nafta i kreda. Moczymy okolice spawu naftą, dosyć mocno. Wycieramy do sucha i nanosimy papkę z wody i kredy malarskiej (z braku laku może być pasta do zębów, byle nie jakiś żelowy przezroczysty wynalazek). Suszymy do odparowania wody, parę stuknięć gumowym młotkiem - i nafta pozostała wewnątrz ewentualnych pęknięć wychodzi pokazując tłuste plamy na kredzie. Jak ktoś wygodny - można naftę podbarwić czymś. Tyle że nawet na naftę to wykrywa się dopiero stan agonalny ramy - jak już są wyraźne pęknięcia gromadzące naftę to strach na tym jeździć. A wcześniej - jak napisano, defektoskop, czy rentgenowski czy ultradźwiękowy (ze stalą prościej - można jeszcze magnetycznie). Jak ktoś koniecznie musi - dobre specjalistyczne firmy spawalnicze mają taki sprzęt, pogadać ile za badanie chcą. -- Darek |
|
Data: 2010-06-10 19:39:46 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4c111530$0$17095$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik kml napisał: Jeżeli nie ma ewidentnych mechanicznych uszkodzeń to, o zgrozo!, umyłbym Oglądanie spawów nie powie ci nic ciekawego, jak gołym okiem peknięcie widać to znaczy że prawie się już rozpadło. Stara dobra metoda - nafta i kreda. Moczymy okolice spawu naftą, dosyć mocno. Wycieramy do sucha i nanosimy papkę z wody i kredy malarskiej (z braku laku może być pasta do zębów, byle nie jakiś żelowy przezroczysty wynalazek). Suszymy do odparowania wody, parę stuknięć gumowym młotkiem - i nafta pozostała wewnątrz ewentualnych pęknięć wychodzi pokazując tłuste plamy na kredzie. Jak ktoś wygodny - można naftę podbarwić czymś. === Podoba mi się ta metoda - może kiedyś się na nią skuszę :) === A wcześniej - jak napisano, defektoskop, czy rentgenowski czy ultradźwiękowy (ze stalą prościej - można jeszcze magnetycznie). Jak ktoś koniecznie musi - dobre specjalistyczne firmy spawalnicze mają taki sprzęt, pogadać ile za badanie chcą. ==== To by musiała być naprawde zasadzista rama co by się z nią aż tak babrać :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 19:24:02 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Witam,
szybkie pytanie: czy można mówić o "zużyciu się" ramy aluminiowej i jeżeli W lotnictwie istnieje metoda na wykrycie pojawiających się mikropęknięć poprzez pompowanie pustych elementów (np dźwigarów skrzydeł) i obserwowanie ciśnienia, jeśli spada to są mikropęknięcia. Na upartego można by to zastosować do ramy rowerowej, pozaklejać wszystkie otwory, w jeden wmontować zawór z manometrem, podpompować i sprawdzić czy np, za 24 godziny ciśnienie nie spadło. Jakiś chętny do spróbowania ?? pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2010-06-10 19:30:31 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "Remigiusz Zukowski" <rolandUSUNTO25@gmail.com> napisał w wiadomości news:hur73k$q38$1inews.gazeta.pl... Witam, A jak zamierzasz wyizolować poszczególne rury? Spadnie Ci ciśnienie i co dalej :)? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 19:54:27 | |
Autor: Remigiusz Zukowski | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Witam,
A jak zamierzasz wyizolować poszczególne rury? Spadnie Ci ciśnienie i co Metoda spełnia założenia zapytania z tematu, a że nie wskazuje miejsca uszkodzenia to już problem sprawdzającego :( Można podejść po lotniczemu, tam jak ciśnienie spada (dźwigar skrzydła czy np. łopata śmigła) to się taki element wyrzuca. pozdrawiam Remigiusz |
|
Data: 2010-06-10 20:03:19 | |
Autor: arturbac | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
W dniu 2010-06-10 19:30, kml pisze:
A jak zamierzasz wyizolować poszczególne rury? Spadnie Ci ciśnienie i co Woda + Mydlo = Banki , tak sprawdza się instalacje gazu przed odbiorem i przekazaniem. |
|
Data: 2010-06-10 20:09:09 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "arturbac" <artur_no_spam@no_spam.ebasoft.com.pl> napisał w wiadomości news:hur9db$8cb$1news.task.gda.pl... W dniu 2010-06-10 19:30, kml pisze: Jak Ci się bańki pokażą na rurze aluminiowej to masz dziury na wylot a nie mikropęknięcia. Poza tym do sprawdzania szczelności instalacji gaozwych są specjalne preparaty w aerozolu, które się idealnie pienią - sprawadza się dużo przyjemniej ;) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 23:42:11 | |
Autor: wojek | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
kml pisze:
To można jeszcze lepiej, w niektórych serwisach samochodowych gdzie naprawiają klimatyzacje dodają do czynnika chłodzącego coś co świeci w UV i potem ogląda się wszystkie rurki z lampą UV i widać gdzie się ulatnia. pozdr. w. |
|
Data: 2010-06-11 08:37:04 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "wojek" <na@drzewo.pl> napisał w wiadomości news:hurm7j$335$1news.vectranet.pl... To można jeszcze lepiej, w niektórych serwisach samochodowych gdzie naprawiają klimatyzacje dodają do czynnika chłodzącego coś co świeci w UV i potem ogląda się wszystkie rurki z lampą UV i widać gdzie się ulatnia. To może być TO! Fajowe rozwiązanie, tylko kwestia ile sobie to cenią :( Pomysł rewelacja :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 22:28:57 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik kml napisał:
Nie manometr tylko pędzel i krem do golenia albo roztwór płynu do mycia naczyń w spryskiwaczu. Bąbelków nie przeoczysz - tyle że to pokaże tylko pęknięcia penetrujące do wnętrza ramy, próba naftowo - kredowa pokazuje też co głębsze pęknięcia niepenetrujące czyli wcześniejszy etap. -- Darek |
|
Data: 2010-06-10 21:03:42 | |
Autor: Bartłomiej Zieliński | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik Remigiusz Zukowski napisał:
Na upartego można by to zastosować do ramy rowerowej, pozaklejać A jeśli otwory zostały niezbyt szczelnie zaklejone? BTW. Przypomina mi to dowcip o sprawdzaniu, czy samochód jest szczelny (ale to NTG) ;-) -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - * Bartłomiej Zieliński http://www.zmitac.aei.polsl.pl/BZ/ * * Bartlomiej.Zielinski(at)polsl.pl gg:970831 * -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- - |