Data: 2010-06-10 14:54:06 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:5by0bp71h4bx.dlgpedaluje.ile.moze... Witam! Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to stan agonalny czyli skrzypienie/trzeszczenie ramy w czasie jazdy. Podejrzana wiotkość okolic suportu też nie jest dobrym znakiem, ale trzeba brać konkretną poprawkę na suport i korbę/jarzmo-siodło. Jeżeli nie ma ewidentnych mechanicznych uszkodzeń to, o zgrozo!, umyłbym tę ramę bardzo dokładnie i na spokojnie oglądał wszystkie spawy etc. BTW: kilka dni temu umyłem HT pierwszy raz w 2010 :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 15:11:15 | |
Autor: MadMan | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Dnia Thu, 10 Jun 2010 14:54:06 +0200, kml napisał(a):
Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to stan agonalny czyli skrzypienie/trzeszczenie ramy w czasie jazdy. Tylko trzeba być pewnym że to rama. Mi 2 razy coś ostro skrzypiało, myślałem że rama kaput. Raz to były stery, drugim razem mostek :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2010-06-10 15:15:14 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik "MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał w wiadomości news:1dghv6h42e3gr.dlgrower.power.pl... Dnia Thu, 10 Jun 2010 14:54:06 +0200, kml napisał(a): No właśnie to jest to ryzyko, że się pomyli przyczyny. Trzeba to dokładnie i spokojnie obadać no chyba, że ktoś szuka pretekstu do kupna nowej ramy :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|
Data: 2010-06-10 15:30:39 | |
Autor: Marek 'marcus075' Karweta | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
kml bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Trzeba to dokładnie i spokojnie obadać no chyba, że ktoś szuka pretekstu do kupna nowej ramy :D Wręcz przeciwnie. ;-) -- Pozdrowienia, | Próżnoś repliki się spodziewał Marek 'marcus075' Karweta | Nie dam ci prztyczka ani klapsa. GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl | Nie powiem nawet pies cię j***ł, Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością | bo to mezalians byłby dla psa. |
|
Data: 2010-06-10 18:40:20 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik kml napisał:
Jeżeli nie ma ewidentnych mechanicznych uszkodzeń to, o zgrozo!, umyłbym Oglądanie spawów nie powie ci nic ciekawego, jak gołym okiem peknięcie widać to znaczy że prawie się już rozpadło. Stara dobra metoda - nafta i kreda. Moczymy okolice spawu naftą, dosyć mocno. Wycieramy do sucha i nanosimy papkę z wody i kredy malarskiej (z braku laku może być pasta do zębów, byle nie jakiś żelowy przezroczysty wynalazek). Suszymy do odparowania wody, parę stuknięć gumowym młotkiem - i nafta pozostała wewnątrz ewentualnych pęknięć wychodzi pokazując tłuste plamy na kredzie. Jak ktoś wygodny - można naftę podbarwić czymś. Tyle że nawet na naftę to wykrywa się dopiero stan agonalny ramy - jak już są wyraźne pęknięcia gromadzące naftę to strach na tym jeździć. A wcześniej - jak napisano, defektoskop, czy rentgenowski czy ultradźwiękowy (ze stalą prościej - można jeszcze magnetycznie). Jak ktoś koniecznie musi - dobre specjalistyczne firmy spawalnicze mają taki sprzęt, pogadać ile za badanie chcą. -- Darek |
|
Data: 2010-06-10 19:39:46 | |
Autor: kml | |
Zużycie ramy aluminiowej | |
Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <dariusz.ladziak@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4c111530$0$17095$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik kml napisał: Jeżeli nie ma ewidentnych mechanicznych uszkodzeń to, o zgrozo!, umyłbym Oglądanie spawów nie powie ci nic ciekawego, jak gołym okiem peknięcie widać to znaczy że prawie się już rozpadło. Stara dobra metoda - nafta i kreda. Moczymy okolice spawu naftą, dosyć mocno. Wycieramy do sucha i nanosimy papkę z wody i kredy malarskiej (z braku laku może być pasta do zębów, byle nie jakiś żelowy przezroczysty wynalazek). Suszymy do odparowania wody, parę stuknięć gumowym młotkiem - i nafta pozostała wewnątrz ewentualnych pęknięć wychodzi pokazując tłuste plamy na kredzie. Jak ktoś wygodny - można naftę podbarwić czymś. === Podoba mi się ta metoda - może kiedyś się na nią skuszę :) === A wcześniej - jak napisano, defektoskop, czy rentgenowski czy ultradźwiękowy (ze stalą prościej - można jeszcze magnetycznie). Jak ktoś koniecznie musi - dobre specjalistyczne firmy spawalnicze mają taki sprzęt, pogadać ile za badanie chcą. ==== To by musiała być naprawde zasadzista rama co by się z nią aż tak babrać :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. Last update 24/05/2010 Avid Elixir 5 update i potówka BCM Nowatex |
|