Zużyte kody doładowujące GSM

Data: 2015-01-10 03:58:28
Autor: orzelg
Zużyte kody doładowujące GSM
Na allegro są w sprzedaży zużyte kody GSM
Co najlepsze są oferty na takie kody

Cytując klasyka: a na co to komu potrzebne?

Data: 2015-01-10 19:32:11
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <orzelg@gmail.com> napisał w wiadomości news:aa9b9600-6c58-443e-9d91-f41cadaf4a0bgooglegroups.com...
Na allegro są w sprzedaży zużyte kody GSM
Co najlepsze są oferty na takie kody

Cytując klasyka: a na co to komu potrzebne?

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Może ktoś chce analizować, by ustalić,w  jaki sposób jest zbudowany kod, by to podrabiać. Innych pomysłów nie mam.

Data: 2015-01-11 09:52:49
Autor: grezdek
ZuÂżyte kody doÂładowujÂące GSM
Robert Tomasik napisal(a):

[...]

MoĹźe ktoś chce analizować, by ustalić,w  jaki sposĂłb jest zbudowany kod, by to podrabiać. Innych pomysłów nie mam.

Może chodzi o naciąganie pracodawcy na karty prepaid?

--
Sebastian

Data: 2015-01-11 12:21:25
Autor: the_foe
[...]

każdy kod, 14 znakowa liczba, jest prawidłowy. System sprawdza tylko, czy dany kod został sprzedany i czy nie był uzyty.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-11 16:52:06
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:m8tnjo$hb0$1mx1.internetia.pl...
[...]

Wydaje mi się, ze nie masz racji, bo wówczas ktoś by mógł przypadkowe znaki wklepać.

Data: 2015-01-11 17:45:17
Autor: the_foe
[...]

szanse, ze trafi mniejsze niz wygranie 6tki w totka. A za wysiłek jakze szalona wygrana typu 5 zł.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-11 18:20:14
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Jan 2015 17:45:17 +0100, the_foe napisał(a):
[...]

Raczej podobne - tych kodow w obiegu musi byc sporo, gdyby nie
doladowania on-line, to szacowalbym na pare mln, wiec przy 14 cyfrach
wychodzi podobna szansa. Tak czy inaczej - jesli jest jakas "suma kontrolna" do szybkiej
weryfikacji, to warto ja odkryc, zwiekszy szanse trafienia.
Jesli nie ma, to mozna liczyc na odkrycie generatora pseudolosowego,
ktory te numerki generuje - i generowac w aktualnej serii.

Niezaleznie od metody mozna tez sprobowac w innej sieci - a noz sie
akurat trafi. Jesli uzywa tego samego generatora, to jest szansa ze po
trafieniu jednej cala seria okaze sie trafna.

A za wysiłek jakze szalona wygrana typu 5 zł.

Albo 150. Jesli wiecej trafien bedzie, to juz brzmi ciekawie.
A w takich Chinach w obiegu powinien byc z miliard kodow - to juz
szansa trafienia jest spora, a taka seria z Polski to moze byc zyla
zlota.

Oczywiscie to tez latwe do namierzenia, chyba ze ktos ma farme FCT.

J.

Data: 2015-01-11 18:36:12
Autor: Skylla
Zużyte kody doładowujące GSM

Raczej podobne - tych kodow w obiegu musi byc sporo, gdyby nie
doladowania on-line, to szacowalbym na pare mln, wiec przy 14 cyfrach
wychodzi podobna szansa.

Tak się wydaje matematycznemu laikowi :-). Liczba kombinacji jest ogromna:
http://matematyczny-swiat1.blog.onet.pl/2010/12/26/telekod-14-cyfrowy/

Data: 2015-01-12 00:41:08
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Jan 2015 18:36:12 +0100, Skylla napisał(a):
[...]

14 cyfr jest 14 cyfr.
http://matematyczny-swiat1.blog.onet.pl/2010/12/26/telekod-14-cyfrowy/

Nie wiem, czemu to ma sluzyc.

to jest tylko dla mnie ciekawe:
"Kod w zapisie, obsługa głosowa – podaj wybraną cyfrę telekodu
(podajemy 6 cyfr z 14)"

Naprawde tak jest ? bylaby to spora komplikacja ...

J.

Data: 2015-01-11 18:01:05
Autor: Big Jack
Zużyte kody doładowujące GSM
W wiadomości
*the_foe* napisał(-a):

każdy kod, 14 znakowa liczba, jest prawidłowy. System sprawdza tylko,
czy dany kod został sprzedany i czy nie był uzyty.

Może się mylę, ale mam wrażenie, że kody z doładowaniami mają budowę zbliżoną do nr kont bankowych. Czyli konkretne cyfry dające konkretną liczbę kontrolną w/g ustalonego algorytmu. Zmiana choćby jednej cyfry skutkuje nieprawidłowością całego kodu i odrzuceniem go. I to rozwiązanie wydaje mi się być prostszym niż drukowanie wygenerowanych wcześniej kodów, trzymanie ich na "ewidencji" i sprawowanie nadzoru nad sprzedażą i zużyciem.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-01-11 20:25:39
Autor: Robert Tomasik
*the_foe* napisał(-a):

[...]

No i właśnie stąd mój pomysł, że ktoś tych prawidłowości szukał będzie.

Data: 2015-01-11 20:43:38
Autor: J.F.
Dnia Sun, 11 Jan 2015 18:01:05 +0100, Big Jack napisał(a):
[...]

I tak musisz trzymac, bo inaczej cie orzna starymi kodami.
Ale moze niektorzy tak mysla ... i kupuja zuzyte kody :-)

Po paru latach, czy nawet miesiacach dzialalnosci liczba kodow w
biezacym obrocie jest mniejsza niz tych zuzytych.

J.

Data: 2015-01-12 01:16:36
Autor: the_foe
W dniu 2015-01-11 o 20:43, J.F. pisze:
Po paru latach, czy nawet miesiacach dzialalnosci liczba kodow w
biezacym obrocie jest mniejsza niz tych zuzytych.

dlaczego? zuzyty kod przeciez wraca do puli, nie od razu, ze wzgledu na kwestie ewentualnych reklamacji, ale nei jest tak ze jest strracony na zawsze.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-12 01:48:17
Autor: J.F.
Dnia Mon, 12 Jan 2015 01:16:36 +0100, the_foe napisał(a):
[...]

Majac do dyspozycji 14 cyfr to ja bym sie nie spieszyl z tym wracaniem
do puli. A co bedzie, jak klienci sobie zapamietaja i sprobuja
szczescia ?

J.

Data: 2015-01-12 14:24:31
Autor: the_foe
W dniu 2015-01-12 o 01:48, J.F. pisze:
[...]

boshe...
a jak wylosują szesc liczb w lotto to cos to zmienia?

--
@foe_pl

Data: 2015-01-12 15:33:01
Autor: J.F.
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości
[...]

Zmienia. Szansa trafienia w jedna z tych 14-cyfrowych liczb jest znikoma.
Jak sie ograniczysz do pewnego podzbioru, znacznie mniejszej  liczby, to szansa rosnie.
A jak proponujesz, zeby je czesto zawracac do puli, to szansa uzycia starego kodu rosnie bardzo.

Naprawde - nie tedy droga.

J.

Data: 2015-01-12 19:14:04
Autor: the_foe
W dniu 2015-01-12 o 15:33, J.F. pisze:
[...]

wolisz rosyjską ruletkę z kazdorazowym zakreceniem czy bez?
Wyobraz sobie ze telokod to jedna cyfra. I jest tylko jeden telekod prawidłowy a ty masz jedną szanse jak sie pomylisz to ci telefon wybuchnie ;)
Wg twojej teorii jak nie zwaracamy liczby po doładowaniu to jest dobrze dla operatora. Serio? Przeciez po 9 doładaniach to juz 10 masz gratis. Kiedy jednak kod wraca do puli cały czas masz szansę 1/10. I jakie znaczenie bedzie miało to jakie były telekody? Po 1000 doładowaniach zapewne kazda z liczb bedzie wykorzystana przez ciebie po 100 razy. A ty dalej masz 1/10 szans na gratisa i 9/10 na spalenie telefonu.
To są przecież podstawy, moze niezgodne z intuicją, ale jednak zupelnie oczywiste gdy uzyjemy mózgu.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-12 19:37:10
Autor: J.F.
Użytkownik "the_foe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m9145g$tuq$1@mx1.internetia.pl...
[...]

Ale wiemy ze nie wybucha. No dobra - po drugim blednym kodzie z rzedu wybucha.

[...]

A teraz sobie wyobraz ze sprytny operator wypuscil kody 2, 8, a teraz pomyslal - co ja bede wydawal na sklad, matryce do 2 ma przygotowana.
I wypuszcza 2 ponownie.

Ale ja tez jestem sprytny i pomysle sobie - to ja sprobuje wpisac 2, a jak nie, to pojde do kiosku kupic.

No i co - jest roznica czy tych kodow jest 2 czy 10 ?

Byc moze niektorzy mysla, ze system dziala tak jak Ty myslisz ... tylko pomysleli dalej tak jak ja i kupuja zuzyte kody :-)

[...]

Jak tych cyferek bedzie 3 a nie jedna, to masz 999/1000 szans na spalenie telefonu. Czy to nie zapewnia wiekszej uczciwosci ? :-)

J.

Data: 2015-01-12 23:44:04
Autor: the_foe
W dniu 2015-01-12 o 19:37, J.F. pisze:
[...]

Twoja logika jest porażająca :0

--
@foe_pl

Data: 2015-01-13 07:14:11
Autor: Michal Tyrala
On Mon, 12 Jan 2015 19:14:04 +0100, the_foe wrote:
 Wyobraz sobie ze telokod to jedna cyfra. I jest tylko jeden telekod
[cut]

Zjechałeś sobie 14 rzędow wielkości, nie sądzisz, że wyciągniete wnioski
mogą być nieco... dziwne?

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2015-01-13 19:29:21
Autor: the_foe
W dniu 2015-01-13 o 08:14, Michal Tyrala pisze:
[...]

problem jest skalowalny: czy rewolwer ma dwie komory, czy milion bezprzecznie kazdorazowe zakrecenie zwieksza szanse na przezycie.

--
@foe_pl

Data: 2015-01-11 11:20:53
Autor: JoteR
<orzelg@gmail.com> napisał:

Na allegro są w sprzedaży zużyte kody GSM
Co najlepsze są oferty na takie kody

U mnie w śmietniku leżą stare, dziurawe skarpetki.
Też znajdują amatorów wśród żulii.
Analogia zupełnie nieprzypadkowa ;->

Cytując klasyka: a na co to komu potrzebne?

Do nabijania "wiarygodności", której wyznacznikiem jest liczba "tranzakcji"?
Podobną funkcję pełniły kiedyś kłaczki, zużyte zapałki i tym podobne
artykuły. Jeden dresiek wystawiał, drugi niby kupował, a gdy już uzyskali
stosowną liczbę przeprowadzonych "tranzakcji" i komentarzy (pozytywnych
oczywiście), stając się "wiarygodnym sprzedawcą", wówczas wyjeżdżało się z
cięższym towarem. Często zresztą wirtualnym lub "spadniętym z palety" ;->

JoteR

Zużyte kody doładowujące GSM