Zwali³o mi siê drzewo na samochód - droga prze z mêke o odszkodowanie.

Data: 2009-09-27 21:06:29
Autor: ±æê³ñ󶼿
Zwali³o mi siê drzewo na samochód - droga prze z mêke o odszkodowanie.
Od kiedy wolno wje¿d¿ac samochodem do lasu?
JaC

-- -- -

Podczas wizyty w lesie zwali³o mi siê drzewo na samochód.
Przyjecha³a stra¿ i policja, mam notatki tych s³u¿b, mam zdjêcia stanu samochodu ju¿ po usuniêciu z niego konaru.
Wyst±pi³em do zarz±dcy lasu o odszkodowanie, zarz±dca uzna³ moje roszczenie i przes³a³ sprawê do swojego ubezpieczyciela.

Data: 2009-09-27 21:16:52
Autor: Przemys³aw Adam ¦miejek

±æê³ñ󶼿 pisze:
Od kiedy wolno wje¿d¿ac samochodem do lasu?

Od wtedy, od kiedy nie ma zakazu.

--
Przemys³aw Adam ¦miejek

Data: 2009-09-28 08:26:02
Autor: spp
Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie.
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

Od kiedy wolno wjeżdżac samochodem do lasu?

Od wtedy, od kiedy nie ma zakazu.

Tkwisz w błędnym mniemaniu. ;)

"
Generalnie w Polsce obowiązuje zakaz wjazdu do lasu pojazdami mechanicznymi. Większość kierowców sądzi, że jeżeli na leśnej drodze nie ma szlabanu albo znaku drogowego zabraniającego wjazdu, to jest to droga, którą wolno się poruszać.

W ustawie o lasach sformułowano to w sposób jednoznaczny:

Art. 29. ust. 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi, natomiast drogami leśnymi jest dozwolony tylko wtedy, gdy są one oznakowane drogowskazami dopuszczającymi ruch po tych drogach,
Ust. 2. Postój pojazdów, o których mowa w ust. 1, na drogach leśnych jest dozwolony wyłącznie w miejscach oznakowanych.

I do kompletu – właściwy przepis kodeksu wykroczeń:
Art. 161. Kto, nie będąc do tego uprawniony albo bez zgody właściciela lub posiadacza lasu, wjeżdża pojazdem silnikowym, zaprzęgowym lub motorowerem do nie należącego do niego lasu w miejscu, w którym jest to niedozwolone, albo pozostawia taki pojazd w lesie w miejscu do tego nie przeznaczonym, podlega karze grzywny.
"

--
spp

Data: 2009-09-28 08:33:09
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
spp pisze:
W ustawie o lasach sformułowano to w sposób jednoznaczny:

Art. 29. ust. 1. Ruch pojazdem silnikowym, zaprzęgowym i motorowerem w lesie dozwolony jest jedynie drogami publicznymi,

A gość pisał, że nie był na drodze publicznej? Ja rozumiem, że pojechał na grzyby, zostawił auto lesie i już.

Ust. 2. Postój pojazdów, o których mowa w ust. 1, na drogach leśnych jest dozwolony wyłącznie w miejscach oznakowanych.

A skąd wiesz, że nie stał na parkingu leśnym właśnie?
Skoro zarządca lasu nie protestował, skoro ubezpieczyciel nie protestuje, to gość wjechał legalnie.

Zakazu wjazdu do lasu nie ma, jak sam cytujesz, jest zakaz wjazdu na drogi niepubliczne w lesie.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-28 08:36:39
Autor: spp
Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie.
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

Nigdzie nie pisałem, że autor postu złamał jakikolwiek przepis.
Po prostu zauważyłem, że myślisz jak większość kierowców.

--
spp

Data: 2009-09-28 08:38:20
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

spp pisze:
Przemysław Adam Śmiejek pisze:

Nigdzie nie pisałem, że autor postu złamał jakikolwiek przepis.
Po prostu zauważyłem, że myślisz jak większość kierowców.

No to dobrze, że wiÄ™kszość kierowców ma Å›wiadomość zakazu poruszania siÄ™   drogami leÅ›nymi, a jednoczeÅ›nie nie panikuje, jak droga publiczna wiedzie przez las.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-28 08:41:48
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie.

Inna sprawa, że to kolejny głupi przepis. Rodzina mojej żony mieszka we wsi w środku lasu, do której wiedzie tylko droga gruntowa przez las. Chyba, że jest ona drogą publiczną... Tylko jak w takim razie Zwykły Kierowca ma rozróżnić drogę leśną od drogi publicznej, skoro wizualnie to się da tylko drogę gruntową od twardej.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-28 08:45:28
Autor: spp
[...]

Nie musi być publiczna. :)
Wiele lat nadzorowałem ośrodki położone wśród leśnych gruntów. Zawsze Lasy zastrzegały sobie prawo wyznaczenia drogi dojazdowej ale rzadko z tego korzystały. Mimo wyznaczenia dojazdu droga nie zyskiwała statusu publicznej. :)

--
spp

Data: 2009-09-28 09:08:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek

spp pisze:
[...]

No ale skąd Zwykły Kierowca ma wiedzieć czy ta jest dojazdowa, czy nie?
Wjeżdżasz w las i dopiero potem masz wieś.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-09-28 09:17:45
Autor: spp
[...]

:)
Wiem, ale w normalnych warunkach 'jakoÅ›' to funkcjonuje. :)
Najczęściej droga jest oznakowana a jak nie to 'tubylcy' i ich goście jakoś sobie radzą. :)
Gorzej, jak dochodzi do sporów - wtedy na pewno lasy wyznaczą dojazd i będą bezwzględnie egzekwowały przepisy. :(

--
spp

Data: 2009-09-28 09:22:47
Autor: Michal Jankowski
Zwali³o mi siê drzewo na samochód - d roga przez mêke o odszkodowanie.
Przemys³aw Adam ¦miejek <niechce@spamu.pl> writes:

Tylko jak w takim razie Zwyk³y Kierowca ma rozró¿niæ drogê le¶n± od
drogi publicznej,

Nie da siê.

Chyba tylko w eweidencji dróg, gruntów czy tam gdzie¶. W terenie jest
to ca³kowicie niemo¿liwe.

  MJ

Data: 2009-09-28 09:45:26
Autor: ąćęłńóśźż
Zwaliło mi się drzewo na sam ochód - droga przez męke o odszk odowanie.
No to za drogę publiczną odpowiada publiczność, a nie leśnik.
JaC

-- -- -

A gość pisał, że nie był na drodze publicznej?

Data: 2009-09-28 21:55:50
Autor: Marcin Wasilewski
Zwali³o mi siê drzewo na samochód - droga przez mêke o odszkodowanie.
U¿ytkownik "±æê³ñ󶼿" <usun_to@wp.eu> napisa³ w wiadomo¶ci news:h9ppho$jpf$1news.wp.pl...

No to za drogê publiczn± odpowiada publiczno¶æ, a nie le¶nik.

Nawet jak na drogê publiczn± spada drzewo le¶nika?

Data: 2009-09-29 16:20:13
Autor: leon
Zwaliło mi się drzewo na samochód - droga przez męke o odszkodowanie.
Dnia 28-09-2009 o 21:55:50 Marcin Wasilewski <jakis@adres.pewnie.je.st>  napisaÅ‚(a):

U¿ytkownik "±æê³ñ󶼿" <usun_to@wp.eu> napisa³ w wiadomo¶ci

No to za droge publiczn± odpowiada publicznosc, a nie lesnik.

Nawet jak na droge publiczna spada drzewo lesnika?

drzewo lesnika znajdujace sie w pasie drogowym :))

leon

Zwali³o mi siê drzewo na samochód - droga prze z mêke o odszkodowanie.