Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego

Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego

Data: 2012-12-03 00:16:25
Autor: proso2
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego
Mocno przesadziłeś w tym swoim czarnowidztwem. Nikt rozsądny nie buduje w mieście autostrad, więc jest w ogóle nieważne, czy planowaną drogę A2 zdeklasowano na S2 za Kaczyńskiego, czy za kogoś innego. Tak samo nikt rozsądny nie wydziela pasów dla rowerzystów na jezdniach dróg ekspresowych. Robi się to natomiast na drogach niższegj rangi, jeżeli pozwala na to szerokośc jezdni. Przejmujesz się przestępcami na motocyklach, że być może kogoś rozjadą, a nie przejmujesz się, że reszta się biernie temu przygląda. Nie masz telefonu, aby zadzwonić na policję z prośbą o interwencję? Uważasz, że społeczeństwo powinno się z powodu istnienia przestępców dać się im zaszczuć i nic nie robić?
Mimo, ze ruch rowerowy jest w Polsce ciąż bardzo mały, w przekrojach niektórych ulic natężenie ruchu przekracza 1000 rowerzystów na dobę. To dość dużo, aby w miarę możliwości wydzielać dla nich miejsce na jezdni lub na chodniku, pamiętając rzecz jasna o właściwym oznakowaniu, zwłaszcza przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniach. A ile karetek przejeżdża tymi samymi ulicami w tym samym czasie co 1000 rowerzystów? Jedna? Dwie? Karetce muszą ustępować wszyscy, rowerzyści również i nie liczy się wtedy, czy zjedzie się na tory tramwajowe, pas dla autobusów, czy trawnik. Przepisy tego nie zabraniają, a po prostu ludzki odruch kierowcy i rowerzysty tego wymaga, żeby ustąpić. Marudzisz, że robota kosztuje. Tak jest świat zbudowany, że nic samo z nieba nie spadnie. Po prostu jak coś jest potrzebne, to należy to wstawić do kolejki robót oczekujących na ich wykonanie, a jak się znajdzie kasa, to po prostu wykonać tak, jak należy.

Data: 2012-12-03 00:16:53
Autor: proso2
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 09:16:25 UTC+1 użytkownik proso2 napisał:
Mocno przesadziłeś w tym swoim czarnowidztwem. Nikt rozsądny nie buduje w mieście autostrad, więc jest w ogóle nieważne, czy planowaną drogę A2 zdeklasowano na S2 za Kaczyńskiego, czy za kogoś innego. Tak samo nikt rozsądny nie wydziela pasów dla rowerzystów na jezdniach dróg ekspresowych. Robi się to natomiast na drogach niższegj rangi, jeżeli pozwala na to szerokośc jezdni. Przejmujesz się przestępcami na motocyklach, że być może kogoś rozjadą, a nie przejmujesz się, że reszta się biernie temu przygląda. Nie masz telefonu, aby zadzwonić na policję z prośbą o interwencję? Uważasz, że społeczeństwo powinno się z powodu istnienia przestępców dać się im zaszczuć i nic nie robić? Mimo, ze ruch rowerowy jest w Polsce ciąż bardzo mały, w przekrojach niektórych ulic natężenie ruchu przekracza 1000 rowerzystów na dobę. To dość dużo, aby w miarę możliwości wydzielać dla nich miejsce na jezdni lub na chodniku, pamiętając rzecz jasna o właściwym oznakowaniu, zwłaszcza przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniach. A ile karetek przejeżdża tymi samymi ulicami w tym samym czasie co 1000 rowerzystów? Jedna? Dwie? Karetce muszą ustępować wszyscy, rowerzyści również i nie liczy się wtedy, czy zjedzie się na tory tramwajowe, pas dla autobusów, czy trawnik. Przepisy tego nie zabraniają, a po prostu ludzki odruch kierowcy i rowerzysty tego wymaga, żeby ustąpić. Marudzisz, że robota kosztuje. Tak jest świat zbudowany, że nic samo z nieba nie spadnie. Po prostu jak coś jest potrzebne, to należy to wstawić do kolejki robót oczekujących na ich wykonanie, a jak się znajdzie kasa, to po prostu wykonać tak, jak należy.

Data: 2012-12-08 15:22:07
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego


Użytkownik "proso2" <p_ros@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1d5a4b6c-15ed-45aa-b770-c037b568300d@googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2012 09:16:25 UTC+1 użytkownik proso2 napisał:
Mocno przesadziłeś w tym swoim czarnowidztwem. Nikt rozsądny nie buduje w mieście autostrad, więc jest w ogóle nieważne, czy planowaną drogę A2 zdeklasowano na S2 za Kaczyńskiego, czy za kogoś innego. Tak samo nikt rozsądny nie wydziela pasów dla rowerzystów na jezdniach dróg ekspresowych. Robi się to natomiast na drogach niższegj rangi, jeżeli pozwala na to szerokośc jezdni. Przejmujesz się przestępcami na motocyklach, że być może kogoś rozjadą, a nie przejmujesz się, że reszta się biernie temu przygląda. Nie masz telefonu, aby zadzwonić na policję z prośbą o interwencję? Uważasz, że społeczeństwo powinno się z powodu istnienia przestępców dać się im zaszczuć i nic nie robić? Mimo, ze ruch rowerowy jest w Polsce ciąż bardzo mały, w przekrojach niektórych ulic natężenie ruchu przekracza 1000 rowerzystów na dobę. To dość dużo, aby w miarę możliwości wydzielać dla nich miejsce na jezdni lub na chodniku, pamiętając rzecz jasna o właściwym oznakowaniu, zwłaszcza przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniach. A ile karetek przejeżdża tymi samymi ulicami w tym samym czasie co 1000 rowerzystów? Jedna? Dwie? Karetce muszą ustępować wszyscy, rowerzyści również i nie liczy się wtedy, czy zjedzie się na tory tramwajowe, pas dla autobusów, czy trawnik. Przepisy tego nie zabraniają, a po prostu ludzki odruch kierowcy i rowerzysty tego wymaga, żeby ustąpić. Marudzisz, że robota kosztuje. Tak jest świat zbudowany, że nic samo z nieba nie spadnie. Po prostu jak coś jest potrzebne, to należy to wstawić do kolejki robót oczekujących na ich wykonanie, a jak się znajdzie kasa, to po prostu wykonać tak, jak należy.

Tu masz odpowiedź kto i jak buduje autostrady w mieście:
http://droga.zut.edu.pl/widocznosc/tunele_sodra_lanken/index_ciekawostki-tunele_sodra_lanken.html
Mam przyjemność czasami korzystać z tego tunelu i zapewniam, że nie jest to klasa prostego tunelu na Wisłostradzie, tam się jedzie szybko, zmienia pasy i skręca na rozjazdach. U nas 50 km/h przy trzech pasach ruchu na prostym odcinku tuneliku a teraz doszedł jeden stacjonarny super-fociak i klasycznie częste kontrole z suszarką lub innym typem radaru.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2012-12-05 01:07:52
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego


Użytkownik "proso2" <p_ros@o2.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:537f732a-83a3-4ccf-877b-957479a80d57@googlegroups.com...
Mocno przesadziłeś w tym swoim czarnowidztwem. Nikt rozsądny nie buduje w mieście autostrad, więc jest w ogóle nieważne, czy planowaną drogę A2 zdeklasowano na S2 za Kaczyńskiego, czy za kogoś innego. Tak samo nikt rozsądny nie wydziela pasów dla rowerzystów na jezdniach dróg ekspresowych.
Autostrady buduje się w obszarach miejskich - oczywiście nie przecina sie autostradami centrów  miasta. Autostrady i drogi szybkiego ruchu buduje się wcześniej i miasto dopiero je "obrasta" zachowując charakter drogi. My niestety jesteśmy opóźnieni o blisko 100 lat od reszty Europy. Pierwsze drogi szybkiego ruchu powstawały w Europie po 1922 roku we Włoszech i Niemczech, my zaczęliśmy je budować niedawno i niestety musimy je "wciąć" w miasta w sposób sztuczny.

Robi się to natomiast na drogach niższegj rangi, jeżeli pozwala na to szerokośc jezdni. Przejmujesz się przestępcami na motocyklach, że być może kogoś rozjadą, a nie przejmujesz się, że reszta się biernie temu przygląda. Nie masz telefonu, aby zadzwonić na policję z prośbą o interwencję? Uważasz, że społeczeństwo powinno się z powodu istnienia przestępców dać się im zaszczuć i nic nie robić?
Ile czekasz na połączenie ze 112? Jaki jest czas reakcji policji? Ćwiczyłem tą kwestię dwa lata przy Dworcu Zachodnim w Wawie. Te same gnojki na motorach łamały kopniakiem lustra boczne w samochodach a policja nie miała na nich "patentu".

Mimo, ze ruch rowerowy jest w Polsce ciąż bardzo mały, w przekrojach niektórych ulic natężenie ruchu przekracza 1000 rowerzystów na dobę. To dość dużo, aby w miarę możliwości wydzielać dla nich miejsce na jezdni lub na chodniku, pamiętając rzecz jasna o właściwym oznakowaniu, zwłaszcza przejazdów dla rowerzystów na skrzyżowaniach. A ile karetek przejeżdża tymi samymi ulicami w tym samym czasie co 1000 rowerzystów? Jedna? Dwie? Karetce muszą ustępować wszyscy, rowerzyści również i nie liczy się wtedy, czy zjedzie się na tory tramwajowe, pas dla autobusów, czy trawnik. Przepisy tego nie zabraniają, a po prostu ludzki odruch kierowcy i rowerzysty tego wymaga, żeby ustąpić.

Karetek jeździ dużo, nie ma dnia bym nie spotkał karetki na sygnale. Niestety żyjemy w kapitalizmie i mój urwany zderzak na wysokim krawężniku jest ważniejszy od ustąpienia przejazdu karetce. Brutalna prawda. Mnie za ten urwany zderzak władza przywali mandat, a stacja kontroli pojazdów nie podbije przeglądu. Nikt nie przyjmie wyjaśnień, że ustępowałem karetce, płacz i płać.

Marudzisz, że robota kosztuje. Tak jest świat zbudowany, że nic samo z nieba nie spadnie. Po prostu jak coś jest potrzebne, to należy to wstawić do kolejki robót oczekujących na ich wykonanie, a jak się znajdzie kasa, to po prostu wykonać tak, jak należy.

I tu akurat się zgadzamy :).
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona