Data: 2012-12-03 13:48:15 | |
Autor: Rowerex | |
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego | |
On 3 Gru, 00:02, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury <kot_b...@o2.pl>
wrote: Ostatnio modna stała się teoria, że można pozwężać pasy ruchu dla samochodów Ja bym drogi z ograniczeniem do 50km/h na wzór "ciągów rowerowo- pieszych" przemianował na "ciągi samochodowo-rowerowe" na których kierujący samochodem będzie zobowiązany ustępować pierwszeństwa rowerzystom. Na drogach ograniczeniem do 80km/h wprowadziłbym równouprawnienie, a na "szybszych" pasy rowerowe, a w ostateczności DDR lub zakaz. Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-12-05 00:51:20 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego | |
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:db216af5-fdde-41b9-949d-100d87fabb37@r4g2000vbi.googlegroups.com... On 3 Gru, 00:02, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury <kot_b...@o2.pl>Co do limitów i zasad można dyskutować, ale ogólnie to jest to o czym piszę - podział na jasno określone strefy. Osobiście uważam, że przy 80 km/h ruch pieszy, rowerowy i lokalny powinien być odizolowany konstrukcją drogi. Równouprawnienie przy 50 km/h zaś priorytet pieszych i rowerzystów przy prędkościach <50 km/h. Oczywiście nie chodzi tu o sytuacje, że na drodze z limitem 80 ktoś stawia na 100m ograniczenie do 30 i zmienia to relacje - rozmawiamy o drogach i strefach. Dla czego tak? Bo dla roweru 50 km/h to już naprawdę duża prędkość i tu kończy się granica technicznie uzasadnionego równouprawnienia . Strefy <50 km/h (szczególnie 30km/h) nie wymagają od kierowcy gwałtownych akcji by się zatrzymać lub zwolnić w celu ustąpienia pieszemu lub rowerzyście. Taki podział daje każdemu "coś", jedni mają szybkie drogi drudzy bezpieczeństwo na drogach wspólnych. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|