Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego

Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego

Data: 2012-12-03 13:48:15
Autor: Rowerex
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego
On 3 Gru, 00:02, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury <kot_b...@o2.pl>
wrote:

Ostatnio modna stała się teoria, że można pozwężać pasy ruchu dla samochodów
i tym sposobem uzyskać miejsce dla pasów rowerowych. Teoria pozornie
słuszna, ale...

Ja bym drogi z ograniczeniem do 50km/h na wzór "ciągów rowerowo-
pieszych" przemianował na "ciągi samochodowo-rowerowe" na których
kierujący samochodem będzie zobowiązany ustępować pierwszeństwa
rowerzystom. Na drogach ograniczeniem do 80km/h wprowadziłbym
równouprawnienie, a na "szybszych" pasy rowerowe, a w ostateczności
DDR lub zakaz.

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-12-05 00:51:20
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego


Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:db216af5-fdde-41b9-949d-100d87fabb37@r4g2000vbi.googlegroups.com...
On 3 Gru, 00:02, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury <kot_b...@o2.pl>
wrote:

Ostatnio modna stała się teoria, że można pozwężać pasy ruchu dla samochodów
i tym sposobem uzyskać miejsce dla pasów rowerowych. Teoria pozornie
słuszna, ale...

Ja bym drogi z ograniczeniem do 50km/h na wzór "ciągów rowerowo-
pieszych" przemianował na "ciągi samochodowo-rowerowe" na których
kierujący samochodem będzie zobowiązany ustępować pierwszeństwa
rowerzystom. Na drogach ograniczeniem do 80km/h wprowadziłbym
równouprawnienie, a na "szybszych" pasy rowerowe, a w ostateczności
DDR lub zakaz.

Pozdr-
-Rowerex
Co do limitów i zasad można dyskutować, ale ogólnie to jest to o czym piszę - podział na jasno określone strefy.  Osobiście uważam, że przy 80 km/h ruch pieszy, rowerowy i lokalny powinien być odizolowany konstrukcją drogi. Równouprawnienie przy 50 km/h zaś priorytet pieszych i rowerzystów przy prędkościach <50 km/h. Oczywiście nie chodzi tu o sytuacje, że na drodze z limitem 80 ktoś stawia na 100m ograniczenie do 30 i zmienia to relacje - rozmawiamy o drogach i strefach. Dla czego tak? Bo dla roweru 50 km/h to już naprawdę duża prędkość i tu kończy się granica technicznie uzasadnionego równouprawnienia . Strefy <50 km/h (szczególnie 30km/h) nie wymagają od kierowcy gwałtownych akcji by się zatrzymać lub zwolnić w celu ustąpienia pieszemu lub rowerzyście. Taki podział daje każdemu "coś", jedni mają szybkie drogi drudzy bezpieczeństwo na drogach wspólnych.
--
Pozdrawiam
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Zwężanie pasów ruchu na rzecz wydzielenia pasów dla ruchu rowerowego

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona