Zwiększenie średnicy opon

Data: 2017-03-23 22:06:01
Autor: smite me
Zwiększenie średnicy opon
Heja,

Pacjent to Focus mk2 kombi. Dedykowane opony to m.in. 195/65R15.

Podoba mi się pomysł niewielkiego podniesienia (bardziej bezstresowe dojazdy do domku letniskowego) i wydłużenia przełożeń (bo są paskudnie krótkie). Stąd sobie myślę żeby kupić 205/70R15.

Będzie to ~5% różnicy (obwód/wskazanie licznika), 17mm na promieniu.
Przeginam?

pozdrawiam,
S.

Data: 2017-03-24 01:00:05
Autor: Tomasz Pyra
Zwiększenie średnicy opon
Dnia Thu, 23 Mar 2017 22:06:01 +0100, smite me napisał(a):

[...]

Najpierw w ogóle sprawdź czy się zmieści - odstęp między talerzem sprężyny
a oponą i czy nadkola sobie nie oberwiesz przy jakimś głębszym dobiciu.

Ja tam na zimę zakładam 10mm większe po promieniu i zawsze trochę trudniej
się zakopać :)

Data: 2017-03-28 22:21:19
Autor: ąćęłńóśźż
Zwiększenie średnicy opon
Uwzględnij, że 195/65 są znacznie tańsze, niż 205/70.

-- -- -
Dedykowane opony to m.in. 195/65R15.
myślę żeby kupić 205/70R15.

Data: 2017-03-24 01:58:37
Autor: LordBluzg(R)
Zwiększenie średnicy opon
W dniu 2017-03-23 o 22:06, smite me pisze:
[...]

Nie, ale bardziej chujowe będzie "zbieranie się" auta (gorszy start) no i spalanie będzie inne (przekłamania głównie). Biegi też inaczej się wybiera. Na suchej nawierzchni bedzie czepialsko lepiej podłoża ( bo szersza opona) generalnie plusy jak nie zapierdalasz :)

--
LordBluzg(R)

Data: 2017-03-24 20:22:26
Autor: smite me
Zwiększenie średnicy opon
On 24.03.2017 01:58, LordBluzg(R) wrote:
[...]

Znaczy lubię, szczególnie na górskich serpentynach, tylko pragmatyzm wygrał i mam kombi :) no, a mogło być niskie coupe...

Data: 2017-03-24 08:36:47
Autor: Trybun
Zwiększenie średnicy opon
[...]

Nie wystarczy podnieść sam parametr "65" na "70", dla zwiększenia prześwitu? Poza tym nie wiem o co może chodzić z tym "wydłużeniem przełożeń".. Już od jakichś 2 lat jeżdżę na oponach o profilu "65" (fabryczny "55") i poza tym że przestałem haczyć o byle co podwoziem, nie zaobserwowałem żadnych innych zmian. Nawet prędkościomierz skonfrontowany z GPS nie pokazuje zauważalnej rozbieżności z poprzednimi parametrami.

Data: 2017-03-24 15:28:53
Autor: Grzegorz Tomczyk
Zwiększenie średnicy opon
W dniu 24.03.2017 o 08:36, Trybun pisze:
przełożeń".. Już od jakichś 2 lat jeżdżę na oponach o profilu "65"
(fabryczny "55") i poza tym że przestałem haczyć o byle co podwoziem,
nie zaobserwowałem żadnych innych zmian.

Ja za to zaobserwowałem raz jedną wadę. Jak załadujesz auto na full, to na wybojach opony trą o nadkola...

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

Data: 2017-03-24 19:09:28
Autor: RadoslawF
Zwiększenie średnicy opon
W dniu 2017-03-24 o 15:28, Grzegorz Tomczyk pisze:

[...]

Potrafią też ocierać przy skręcie.

Pozdrawiam

Data: 2017-03-24 20:27:53
Autor: smite me
Zwiększenie średnicy opon
On 24.03.2017 19:09, RadoslawF wrote:
W dniu 2017-03-24 o 15:28, Grzegorz Tomczyk pisze:

Ja za to zaobserwowałem raz jedną wadę. Jak załadujesz auto na full, to
na wybojach opony trą o nadkola...

Potrafią też ocierać przy skręcie.

Ta, to jeszcze muszę posprawdzać, ile tam zapasu jest. Skręt dość prosto, a te dobicie, szczególnie z tyłu... hmm.. w sumie jak wejdę pod auto i zmierzę odległość pomiędzy gumami (odbojnikami?) zawieszenia i porównam z odległością opona-góra nadkola to będę miał pojęcie ile mam zapasu.

Kurde, kombinowanie ;-)

S.

Data: 2017-03-26 09:48:49
Autor: Trybun
Zwiększenie średnicy opon
[...]

Widać inna konstrukcja. Ja mam jeszcze sporo zapasu, spokojnie mógłbym założyć jeszcze o jeden moner wyższy profil.

Data: 2017-03-24 20:16:17
Autor: smite me
Zwiększenie średnicy opon
On 24.03.2017 08:36, Trybun wrote:

> Nie wystarczy podnieść sam parametr "65" na "70", dla zwiększenia
> prześwitu?

Mógłbym, ale 195/70 R15 są mało popularne (drogie). No i jednak dają tylko 3% więcej. Poza tym w zamiennikach do tego focusa też są szersze, wg instrukcji: 205/50 R17, 225/40 R18, więc zakładam że na szerokość będzie okej.

> [...]
> nie zaobserwowałem żadnych innych zmian. Nawet prędkościomierz
> skonfrontowany z GPS nie pokazuje zauważalnej rozbieżności z poprzednimi

No fakt, kosmetyka, bo 5% to niewiele. Ale zawsze zmiana w dobrym kierunku :-)

S.

Data: 2017-03-26 09:30:42
Autor: J.F.
Zwiększenie średnicy opon
Dnia Sat, 25 Mar 2017 22:26:18 +0100, Irek.N. napisał(a):
No fakt, kosmetyka, bo 5% to niewiele. Ale zawsze zmiana w dobrym kierunku :-)
Ja przez 3 lata nie byłem świadomy, że mam opony z profilem 60 zamiast 65 (chyba 225/60/16" zamiast 225/65/16"). Nie mam pojęcia dlaczego wulkanizator takie mi założył, może nie wiedział, albo nie dopilnował. W każdym razie po 3 latach eksploatacji, niedawno, złapałem gwoździa i inny wulkanizator koło naprawiał. Zwrócił mi uwagę, że to nie do końca właściwa opona jest.

A skad wiedzial, jaka jest wlasciwa ?

Przy okazji podpytam dlaczego mam takie, choć to chyba bez znaczenia.

Normalnie bez znaczenia, ale jak na narty pojedziesz, to czasem kazdy
cm przeswitu sie liczy :-)

J.

Data: 2017-03-26 17:14:46
Autor: Irek.N.
Zwiększenie średnicy opon
A skad wiedzial, jaka jest wlasciwa ?

Pewnie z 30 letniego doświadczenia :)
Nie wiem, na początku twierdziłem, że gada bzdury, ale cóż, trzeba było przyznać rację.

Normalnie bez znaczenia, ale jak na narty pojedziesz, to czasem kazdy
cm przeswitu sie liczy :-)

Pewnie tak, ale w mojej karierze może ze 2 razy się zakopałem. Miasto Panie, miasto.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2017-03-26 18:40:17
Autor: 007
Zwiększenie średnicy opon
J.F. w <news:sfjundt1h3b2$.1r6lqfq96ucu0$.dlg40tude.net>:

A skad wiedzial, jaka jest wlasciwa ?

Jarek, w wiekszości pojazadów nowszych niz Żuk, Nyska, Warszawa, Wołga albo
na słupku albo w schowku przed pasażerem sa odpowiednie informacje

Przy okazji podpytam dlaczego mam takie, choć to chyba bez znaczenia.

Mniejszy profil, mniej gumy, taniej -- najczęściej.

--
'Tom N'

Data: 2017-03-26 21:53:26
Autor: tck
Zwiększenie średnicy opon

Użytkownik "007" <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości news:170326.184017.pms.3806.78int.dyndns.org.invalid.170326.invalid...
[...]

tutaj nie ma reguły
niedawno był wątek gdzie szersza opona była tańsza

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-03-26 23:05:06
Autor: Tomasz Pyra
Zwiększenie średnicy opon
Dnia Sun, 26 Mar 2017 21:53:26 +0200, tck napisał(a):

[...]

Duży wpływ na cenę opon ma to do jak zaszeregowanego cenowo modelu
przeznaczony był dokładnie ten model opony (z uwzględnieniem jej marki,
modelu, rozmiaru i indeksów prędkości i nośności).

A to ponoć dlatego że na zachodzie , popularne jest kupowanie dokładnie
tych samych opon które idą na pierwszy montaż.

Nie wiem też ile prawdy w tym, że w Niemczech na innych niż rozmiar
homologowany nie przejdzie się przeglądu.

Data: 2017-03-26 22:16:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Zwiększenie średnicy opon
Na TÜV sprawdzają co prawda czy opony są w rozmiarze homologowanym przez producenta ale żaden problem dostać kwit (za drobną opłatą) od np bieglego z Dekry który zezwala na wyjątek ... to samo dotyczy felg, spojlerow, wydechu itp tuning jest bardziej cywilizowany, wiesniackie modyfikacje są dużo rzadsze

Data: 2017-03-26 09:44:11
Autor: Trybun
Zwiększenie średnicy opon
W dniu 2017-03-24 o 20:16, smite me pisze:
> [...]

Mógłbym, ale 195/70 R15 są mało popularne (drogie). No i jednak dają tylko 3% więcej. Poza tym w zamiennikach do tego focusa też są szersze, wg instrukcji: 205/50 R17, 225/40 R18, więc zakładam że na szerokość będzie okej.

Ale czy droższe od tych 205/50R17 czy 225/40R18?

> [...]
> parametrami.

No fakt, kosmetyka, bo 5% to niewiele. Ale zawsze zmiana w dobrym kierunku :-)

Jak dla mnie super alternatywa. Dojeżdżam nad sam brzeg jeziora w miejscach gdzie wcześniej, w obawie o całość miski olejowej. zwyczajnie nie dało się dojechać. Nie mam pojęcie na ile ten wyższy profil podniósł  prześwit, ale zmiana jest zauważalna.

Data: 2017-03-26 23:25:26
Autor: smite me
Zwiększenie średnicy opon
On 26.03.2017 09:44, Trybun wrote:

> Ale czy droższe od tych 205/50R17 czy 225/40R18?

Felgi by trzeba kupić, a to ma być "upgrade" po taniości ;-)

> [...]
> nie dało się dojechać. Nie mam pojęcie na ile ten wyższy profil
> podniósł  prześwit, ale zmiana jest zauważalna.

O-o właśnie o to :-)

S.

Data: 2017-03-26 20:11:58
Autor: LEPEK
Zwiększenie średnicy opon
W dniu 24.03.2017 o 08:36, Trybun pisze:

Nie wystarczy podnieść sam parametr "65" na "70", dla zwiększenia
prześwitu?

W oznaczeniu opony
205 / 65 / 15
205 - szerokość opony w mm
65 - profil opony w % szerokości
15 - średnica otworu (czyli felgi)
Zwiększając więc zarówno szerokość, jak i profil obwód opony zwiększa się bardziej, niż gdyby zwiększyć jedynie profil.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm