Zwiększenie wydajności starego komputera

Data: 2021-04-05 11:52:44
Autor: Jacek Maciejewski
Zwiększenie wydajności starego komputera
Dnia Sun, 4 Apr 2021 17:06:36 +0200, Atlantis napisał(a):

Płyta główna - H61M-S2PV

Płyta nie wspiera SSD NVMe M.2. To IMO poważna wada.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-04-05 18:52:54
Autor: Irokez
Zwiększenie wydajności starego komputera
Dnia Sun, 4 Apr 2021 17:06:36 +0200, Atlantis napisał(a):

Płyta główna - H61M-S2PV

Płyta nie wspiera SSD NVMe M.2. To IMO poważna wada.

No ale czego się spodziewać po takim staruszku?
Chyba dopiero kolejna generacja chipsetów zaczęła wspierać, i to nie u wszystkich, tylko tych co nie porzucają starszych modeli i dają update BIOS. Miałem Gigabyte B85M-D3H ale na szczęście mi się spaliło przed końcem gwarancji i oddali kasę (bo podrożała płyta), ale w sumie plus, bo w to miejsce kupiłem ASRocka B85M Pro4 który wydał BIOS z obsługa NVMe i aktualnie mam wsadzonego Samsunga 970 Evo. Wystarcza.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2021-04-05 20:23:00
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 5 Apr 2021 18:52:54 +0200, Irokez napisał(a):

bo w to miejsce kupiłem ASRocka B85M Pro4 który wydał BIOS z obsługa NVMe i aktualnie mam wsadzonego Samsunga 970 Evo.

Wow, Asrock uzupełnia obsługę NVMe dla starych chipsetów? I to w płycie
która nie ma slota M.2?  Pewnie trzeba wtykać dysk przez przelotkę do
złącza PCIe. O ile wiem, B85 nie wspierał początkowo takich dysków a
przynajmniej kiedy ja wybierałem płytę do swojego kompa.
Sam mam Asrocka z chipsetem H97, lecę sprawdzić czy nie ma nowego biosu
:)

PS. Już zapomniałem co mam :) Niestety, Asusa H97M-PLUS nie Asrocka.
PS2. Po przyjrzeniu się temu co mam w kompie, okazało się że mam
najnowszy bios z wsparciem dla NVMe oraz taki dysk na PCIe :) Qrde, jak
komp za dobrze chodzi to się zapomina co w środku :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2021-04-05 21:12:45
Autor: Irokez
[...]

Dokładnie, przejściówka z aliexpress NVMe na PCIe za 2 dolary i pięknie dysk działa, system zainstalowany, bootuje się.

hehe ;)

--
Irokez

Data: 2021-04-07 18:17:49
Autor: Adam
Dnia Mon, 5 Apr 2021 21:12:45 +0200, Irokez napisał(a):

[...]

Win 7 może próbowałeś?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-04-08 12:49:57
Autor: Irokez
W dniu 2021-04-07 o 18:17, Adam pisze:
[...]

Tak, jadę na Win7 cały czas.
Instalka musi być zmodyfikowana ze sterownikami NVMe i dobrze wybrać dysk NVMe do którego też są sterowniki bo na Kingstonie A2000 to mi to średnio działało. Mam Samsunga 970 Evo.
Wejdź na forum WinClub i tam masz co i jak.

--
Irokez

Data: 2021-04-05 19:32:39
Autor: PiteR
Zwiększenie wydajności starego komputera
in <news:6datkl9tk51n$.1gbvlg5rrcain.dlg40tude.net>
user Jacek Maciejewski pisze tak:

Dnia Sun, 4 Apr 2021 17:06:36 +0200, Atlantis napisał(a):

Płyta główna - H61M-S2PV

Płyta nie wspiera SSD NVMe M.2. To IMO poważna wada.

Jako przeglądarka internetu i jutuba nie jest to silna wada.
Przy 16gb ramu win rzadko korzysta z zapisu na dysk.

Do hurtowej przeróbki zdjęć być może. Szybciej się ładuje 500 zdjęć
szybciej zapisuje np resize z 4K 4096 × 2160 na 3840x2160 ale szału nie ma. Jedynie przy kopiowaniu wielkich mp4 widzę fun. Błyskawica. --
Piter

Data: 2021-04-09 20:47:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
W dniu 5 kwi 2021 o 20:32, PiteR pisze:

Jako przeglądarka internetu i jutuba nie jest to silna wada.
Przy 16gb ramu win rzadko korzysta z zapisu na dysk.

Mam 12 GiB -- 64W10 nieustannie pisze po systemowym dysku.

--
(,-.`._,'(       |\`-/| .,; o.'      eneuel@@gmail.com     '.O_'

Zwiększenie wydajności starego komputera