Zwisy kompa

Data: 2010-06-29 18:14:44
Autor: Piotr K.
Zwisy kompa
Witam,

jest sobie komputer:
Athlon 62 Dual 3800+
Asus A8N-E
1GB RAM DDR
GeForce 6600 PCI-E

Od jakiego¶ czasu po ok. 5 minutach robi zwisy. Po resecie, nie chce siê odpaliæ. (odo³±czy³em  nawet dysk).
Wskazuje mi to na probem temperaturowy. Sprawdzi³em pastê miêdzy procesorem a radiatorem, spradzi³em  te¿ radiator i wiatraczek na chipsecie p³yty. niby ok...
Przy próbie uruchomienia piszczy (1 d³ugi, 2 krótkie). Piski wskazywa³yby na problem z kart± graficzn±. Wstawi³em na chwilê inn±, star± na z³±cze PCI i to samo.
Robi³e  test pamiêci RAM - ok
test procesora - ok
test p³yty - ok
test karty graficznej - ok
wymieni³em w koñcu p³ytê na inn± (tak± sam±) - bez zmian, pochodzi trochê jak jest zimny a potem zwis i nie chce wystartowaæ.
Niestety nie mam procesora na socket 939 ¿eby go sprawdziæ.

Mo¿e kto¶ ma jeszcze inne pomys³y co z tym zrobiæ? (poza wymian± kompa ;) ).

Pozdrawiam
dziejek7

Data: 2010-06-29 20:17:50
Autor: WiesłaW
Zwisy kompa

Włącz MIME http://www.grush.one.pl/mime/ i sprawdź jeszcze zasilacz.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2010-06-29 20:54:18
Autor: Olek
Zwisy kompa
On 2010-06-29 18:14, Piotr K. wrote:

Mo¿e kto¶ ma jeszcze inne pomys³y co z tym zrobiæ? (poza wymian± kompa ;) ).

sprawd¼ na innym zasilaczu

Data: 2010-06-29 21:33:57
Autor: W.P.
Zwisy kompa
Użytkownik Piotr K. napisał:
[...]

Wejść w BIOS i zobaczyć jaką pokazuje temperaturę procka? (Ostatnio
miałem coś podobnego u sąsiadów - Athlon 2600XP w idle dostawał 47st, a
po nastu... minutach zwis. Włożyłem stary A 1700XP i poszło. A u mnie -
2400XP ma 45st ale pod obciążeniem).

W.P.

Data: 2010-06-30 19:41:45
Autor: Piotr K.
Zwisy kompa

Użytkownik "W.P." <laurentp@wp.pl> napisał w wiadomości news:i0dhr6$65c$1news.onet.pl...
Użytkownik Piotr K. napisał:
[...]

CPU Temperature 36-40C
Po zwisie i próbach uruchomienia zdjąłem radiator i sprawdziłem procesor - nawet nie był ciepły.
Wymieniłem zasilacz, ale bez zmian (nawet gorzej, bo na nowym zasilaczu z innego kompa, nie udało mi się wejść do Windowsa, zawiesza się wcześniej lub nie staruje w ogóle).
Procesor? :(

dziejek7

Data: 2010-06-30 20:03:38
Autor: Piotr K.
Zwisy kompa

Użytkownik Piotr K. napisał:
[...]

Zainstalowałem jeszcze SpeedFAN i pokazuje mi, że
Core 0 37C
Core 1 66C
coÅ› tu jest nie tak, tylko nie wiem co...

Data: 2010-06-30 22:21:07
Autor: MAR
Zwisy kompa
On Tue, 29 Jun 2010 18:14:44 +0200, Piotr K. wrote:

RobiÅ‚e  test pamiÄ™ci RAM - ok
test procesora - ok
test płyty - ok
test karty graficznej - ok

W jaki sposób, jak długo ?
Pamięc w odpowiednim slocie ?

wymieniłem w końcu płytę na inną (taką samą) - bez zmian, pochodzi trochę

Lepiej wymienić na inny model, a najlepiej innego producenta. Bo to może
seryjny problem tych płyt ?

--
Mar.

Data: 2010-07-12 18:34:50
Autor: Radosław Sokół
Zwisy kompa
W dniu 29.06.2010 18:14, Piotr K. pisze:
Wskazuje mi to na probem temperaturowy. Sprawdzi³em pastê miêdzy procesorem

Albo kondensatory. Albo zimny lut na płycie (w najgorszym
przypadku pod jakimś układem BGA). Ale skoro wymieniłeś
płytę i było to samo, to te potencjalne przyczyny raczej
należy wyeliminować.

wymieni³em w koñcu p³ytê na inn± (tak± sam±) - bez zmian, pochodzi trochê
jak jest zimny a potem zwis i nie chce wystartowaæ.

Sprawdź jeszcze zasilacz. Jaki masz obecnie?

| RadosÅ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ÅšlÄ…ska                   |

Zwisy kompa