Zwolnienie chorobowe a planowany urlop

Data: 2009-08-06 12:48:47
Autor: Michał
Zwolnienie chorobowe a planowany urlop
Czy po zwolnieniu chorobowym można wyjechać na zaplanowany urlop? Szef mówi, że najpierw pracownik musi zrobić badania i przepracować przynajmniej tydzień.

Data: 2009-08-06 13:01:07
Autor: Johnson
Michał pisze:
Czy po zwolnieniu chorobowym można wyjechać na zaplanowany urlop? Szef mówi, że najpierw pracownik musi zrobić badania i przepracować przynajmniej tydzień.

Tydzień to banialuki.
Ale zaświadczenie o zdolności do pracy o ile byłoby wymagane do podjęcia pracy po chorobowym to do urlopu tez jest potrzebne.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-06 13:07:00
Autor: michalgorski7
Zwolnienie chorobowe a planowany urlop
A jakimi przepisami moge mu te banialuki uzmyslowic?

Data: 2009-08-06 13:13:04
Autor: Johnson
michalgorski7@go2.pl pisze:

A jakimi przepisami moge mu te banialuki uzmyslowic?

To niech on poda podstawy prawne tych 7 dni :)

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-06 13:47:15
Autor: dana
> [...]

Ale zaświadczenie o zdolności do pracy o ile byłoby wymagane do podjęcia
pracy po chorobowym to do urlopu tez jest potrzebne.

badać się trzeba po zwolnieniu trwającym ponad 30 dni

do urlopu nie trzeba mieć orzeczenia o zdolności do pracy

wyrok SN z 28 marca 2008 (sygn. akt II PK 214/07)

Data: 2009-08-06 14:26:44
Autor: Johnson
dana pisze:

do urlopu nie trzeba mieć orzeczenia o zdolności do pracy

Trzeba (oczywiście w sytuacji ponad tych 30 dni).
Wynika to z istoty urlopu. Pracownik niezdolny do pracy (tj. chory) nie może wypoczywać :).

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-06 14:58:03
Autor: dana
> [...]

Trzeba (oczywiście w sytuacji ponad tych 30 dni).
Wynika to z istoty urlopu. Pracownik niezdolny do pracy (tj. chory) nie

Czytałeś wyrok SN z 28 marca 2008 , o którym wspomniałam w poprzedniej
wypowiedzi?

Masz tam m.in.
"(...) Nie budzi zastrzeżeń stanowisko zaskarżonego wyroku gdyż kontrolne
badania lekarskie, o których mowa w art. 229 § 2 k.p. przeprowadzone są: "w
celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku".
Urlop wypoczynkowy polega na czasowym niewykonywaniu pracy na dotychczasowym
stanowisku i już tylko z tego powodu nie można przyjąć, że niezbędnym
warunkiem rozpoczęcia urlopu jest przeprowadzenie kontrolnych badań
lekarskich. Badania te są niezbędne przed dopuszczeniem do wykonywania
pracy, natomiast nieprzeprowadzenie ich przed urlopem nie pozostaje w
sprzeczności z istotą urlopu wypoczynkowego. (...)"

Data: 2009-08-06 15:20:02
Autor: Johnson
dana pisze:

Czytałeś wyrok SN z 28 marca 2008 , o którym wspomniałam w poprzedniej
wypowiedzi?

Czytałem. Wyroki SN nie są wiążące.
A ten, a ściśle mówiąc teza w ogóle mnie nie przekonuje.
Jakby mi się chciało to bym znalazł parę przeciwnych wyroków. Ale co z tego ...

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-06 16:18:53
Autor: dana
> [...]

A ten, a ściśle mówiąc teza w ogóle mnie nie przekonuje.
Jakby mi się chciało to bym znalazł parę przeciwnych wyroków. Ale co z

nic :)

Data: 2009-08-07 08:14:03
Autor: Maddy
Johnson pisze:
dana pisze:

[...]

Jak bym chciała to bym mogła być kosmonautką, ale co z tego?

Podaj te parę wyroków. Wystarczą dwa - wyczerpują znaczenie słowa "para".

I proszę bez uników 'bo mi sie nie chce'. Jak Ci się chce dyskutować to musi Ci się też chcieć przedstawić rzeczowe argumenty.
Inaczej to zwykłe trollowanie.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-08-07 09:36:12
Autor: Johnson
Maddy pisze:

Jak bym chciała to bym mogła być kosmonautką,

Wątpię.

Podaj te parę wyroków. Wystarczą dwa - wyczerpują znaczenie słowa "para".

I proszę bez uników 'bo mi sie nie chce'.

Jak będę chciał. A nie chce mi się :)

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-06 15:05:39
Autor: Maddy
Johnson pisze:
dana pisze:

do urlopu nie trzeba mieć orzeczenia o zdolności do pracy

Trzeba (oczywiście w sytuacji ponad tych 30 dni).
Wynika to z istoty urlopu. Pracownik niezdolny do pracy (tj. chory) nie może wypoczywać :).

Obowiązek badań po 30 dnia choroby nie wynika z "istoty" a wprost z przepisu.

-- -
Art. 229 KP
[...]
§ 2. Pracownik podlega okresowym badaniom lekarskim. W przypadku niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 30 dni, spowodowanej chorobą, pracownik podlega ponadto kontrolnym badaniom lekarskim w celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku.
[...]
§ 4. Pracodawca nie może dopuścić do pracy pracownika bez aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzającego brak przeciwwskazań do pracy na określonym stanowisku.
-- -

Pracownik ma sie przebadać przed przystąpieniem do pracy po chorobie - a raczej pracodawca nie może dopuścić takiego pracownika do pracy bez badań. Jeżeli pracownik do pracy nie przystępuje bo idzie na urlop to badania może zrobić w trakcie lub po urlopie.

Do tego niezdolny do pracy nie znaczy chory. Pracownik pijany a często i na kacu jest niezdolny do pracy ale chory nie jest.

A że pracodawca nie może sobie pozwolić na to, żeby pracownik którego długo nie było znikał na kolejne 2 tygodnie i nie chce go puścić na urlop, to inna para kaloszy. W końcu pracodawca ma prawo w razie konieczności ściągnąć pracownika z urlopu. W takiej samej sytuacji może tez urlopu odmówić.

Co nie zmienia faktu że w opisanej na początku sytuacji pracodawca kit wciska.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-08-06 15:27:41
Autor: Johnson
Maddy pisze:

Obowiązek badań po 30 dnia choroby nie wynika z "istoty" a wprost z przepisu.

To po co przytoczyłaś przepisy z których to jednak wynika :) ?

Jeżeli pracownik do pracy nie przystępuje bo idzie na urlop to badania może zrobić w trakcie lub po urlopie.

A jeśli ja jako pracodawca mówię: "Nie udzielę panu urlopu bo pan mi wygląda na chorego(niezdolnego do pracy)a takim urlopu nie mogę udzielić nawet ich zgodą. Ale żeby nie było że to tylko moje oko p[rosze tu skierowanie na kontrolne badanie lekarskie i przekonanymi się czy jest pan zdolny do pracy czy nie"
I co teraz ma zrobić biedny "miś" czyli pracownik?

Pracownik pijany a często i na kacu jest niezdolny do pracy ale chory nie jest.

Kac to akurat też choroba, czyli odstępstwo do pełni stanu zdrowia :P) To odwodnienie mózgu :)

A że pracodawca nie może sobie pozwolić na to, żeby pracownik którego długo nie było znikał na kolejne 2 tygodnie i nie chce go puścić na urlop, to inna para kaloszy.

To to może zrobić bez odwoływania się do stanu zdrowia pracownika, więc przyjmijmy założenie że to nie jest tylko pretekst.

--
@2009 Johnson

Data: 2009-08-06 15:43:22
Autor: Ajgor
Użytkownik "Johnson" napisał w wiadomości news:h5ei5r$3nt$1inews.gazeta.pl...

Trzeba (oczywiście w sytuacji ponad tych 30 dni).
Wynika to z istoty urlopu. Pracownik niezdolny do pracy (tj. chory) nie może wypoczywać :).

Mozesz podac na to jakis przepis? Nibyu dlaczego nie moze?
Ja jak jestem chory, to moge wypoczywac jak najbardziej. A nawet jest to wskazane ;)

Data: 2009-08-06 15:54:32
Autor: Johnson
Ajgor pisze:

Mozesz podac na to jakis przepis? Nibyu dlaczego nie moze?

Bo jak się choruje to sie choruje, a nie odpoczywa.
A jak chcesz przepis to masz art. 165 pkt 1 i 166 pkt 1 kp.

--
@2009 Johnson

Zwolnienie chorobowe a planowany urlop