Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania

Data: 2009-06-13 22:42:46
Autor: Przemolo
Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania
Od tego roku jeśli ktoś sprzedaje mieszkanie, może nie płacić podatku jeśli w ciągu 14 dni od daty sprzedaży wyda pieniądze na cele mieszkaniowe - wszystko opisane tu:
http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,6221270,Trzy_podatki_od_sprzedazy_mieszkania.html?as=2&ias=2&startsz=x

Mam pytanie - co się stanie jeśli sprzedającemu z różnych powodów nie uda się pieniędzy ze sprzedaży wydać na ten cel w określonym czasie?

Data: 2009-06-14 00:00:44
Autor: wiatrak

Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h1130e$bjp$2inews.gazeta.pl...
[...]

Przeczytałeś, ale nic nie zrozumiałeś. Czytaj do skutku, bo piszesz głupoty.

wiatrak

Data: 2009-06-14 08:37:01
Autor: Przemolo
Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania
Fakt - pomyliłem 2 lata z 14 dniami. W ciągu 14 dni po sprzedaży musi zgłosić to, że do 2 lat wyda pieniądze na cel mieszkaniowy. Nie zmienia to jednak sensu mojego pytania - tzn. co się stanie jeśli z jakichś powodów nie uda mu się ich wydać? Będzie musiał zapłacić 19% od kwoty sprzedanego mieszkania dopiero po 2 latach? a jakieś odsetki?

Data: 2009-06-15 09:33:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 14 Jun 2009, Przemolo wrote:

[...]

  Oczywiscie. Karne skarbowe, o połowę większe od ustawowych.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-06-15 10:45:02
Autor: Maddy
Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Nie sprawdzałam, ale jeszcze niedawno były to odsetki wg. stopy równej POŁOWIE stopy odsetek od zobowiązań podatkowych.
Sprawdzę w wolnej chwili.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-06-15 11:06:25
Autor: spp
Maddy pisze:

[...]

Było tak do 2006 r (?).

Teraz jest mowa o odsetkach jak za zobowiązania podatkowe i są one liczone od dnia wymagalności (tzn. w niekorzystnym przypadku nawet za 3 lata).

--
spp

Data: 2009-06-15 09:29:51
Autor: jureq
Dnia Mon, 15 Jun 2009 11:06:25 +0200, spp napisał(a):

Maddy pisze:

Było tak do 2006 r (?).

Teraz jest mowa o odsetkach jak za zobowiązania podatkowe i są one
liczone od dnia wymagalności (tzn. w niekorzystnym przypadku nawet za 3
lata).

A obniżka do 75% za terminową zapłatę w tym wypadku obowiązuje?

Data: 2009-06-15 11:38:42
Autor: spp
Zwolnienie z podatku od sprzedaĹźy mieszkani a
jureq pisze:

A obniżka do 75% za terminową zapłatę w tym wypadku obowiązuje?

Tak.
I weekend w hotelu LAS w Szklarskiej Porębie. :)

--
spp

Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania