Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania - pytanie

Data: 2009-06-13 22:41:50
Autor: Przemolo
Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania - pytanie
Od tego roku jeśli ktoś sprzedaje mieszkanie, może nie płacić podatku jeśli w ciągu 14 dni od daty sprzedaży wyda pieniądze na cele mieszkaniowe - wszystko opisane tu:
http://gospodarka.gazeta.pl/podatki/1,25044,6221270,Trzy_podatki_od_sprzedazy_mieszkania.html?as=2&ias=2&startsz=x

Mam pytanie - co się stanie jeśli sprzedającemu z różnych powodów nie uda się tych pieniędzy wydać na ten cel w określonym czasie?

Data: 2009-06-13 19:00:20
Autor: witek
Przemolo wrote:
[...]

Nie wyda w 14 dni, tylko zgłosi w 14 dni.
Na wydanie ma dwa lata.
Jeśli nie zgłosi lub nie wyda to zapłaci normalny podatek. 19%

Data: 2009-06-14 08:34:46
Autor: Przemolo
Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania - pytan ie
Oczywiście chodziło o 2 lata - moja pomyłka. W 14 dni musi złożyć pismo do US.

Data: 2009-06-14 20:50:38
Autor: spp
witek pisze:

Jeśli nie zgłosi lub nie wyda to zapłaci normalny podatek. 19%

+ odsetki karne.

--
spp

Data: 2009-06-14 17:16:12
Autor: witek
spp wrote:
witek pisze:

Jeśli nie zgłosi lub nie wyda to zapłaci normalny podatek. 19%

+ odsetki karne.

jesteś pewien tych odsetek bo ja nie bardzo.

Data: 2009-06-15 07:39:48
Autor: witek
spp wrote:
witek pisze:

Jeśli nie zgłosi lub nie wyda to zapłaci normalny podatek. 19%

+ odsetki karne.

jesteś pewien tych odsetek bo ja nie bardzo.

Tak. :(

A jak do tego doszedłeś, że tak?

Data: 2009-06-14 18:54:14
Autor:
spp <spp@op.pl> napisał(a):
witek pisze:

> Jeśli nie zgłosi lub nie wyda to zapłaci normalny podatek. 19%

+ odsetki karne.

ustawowe

Data: 2009-06-15 08:57:15
Autor: spp
piwek23.SKASUJ@gazeta.pl pisze:

Jeśli nie zgłosi lub nie wyda to zapłaci normalny podatek. 19%
+ odsetki karne.

ustawowe

a nie od zaległości podatkowych?

--
spp

Zwolnienie z podatku od sprzedaży mieszkania - pytanie