Zwrot VAT mat. bud a najem

Data: 2011-09-14 15:32:13
Autor: John Smith
Zwrot VAT mat. bud a najem
Szanowni Państwo,

chcę wyjaśnić czy faktury, które posiadam na zakup materiałów budowlanych na remont mieszkania dają podstawę do odliczenia różnicy VAT 22% -7%.?

Chodzi o to, że.
- część faktur dotyczy remontu jednego mieszkania, które było remontowane tuż po zakupie. Po remoncie oddane pod najem.
- część faktur dotyczy remontu innego mieszkania, gdzie remont był przerwie miedzy najmem.

Doczytałem, że w trakcie najmu nie przysługuje mi zwrot różnicy VAT. Ale przysluguje, przed faktem najmu. Różnica, prawda?

Dodatkowo, podejrzewam, ze doszłoby do podwójnego odliczenia, gdyż suma wartości wszystkich faktur daje mi okrągłą sumkę, która jest podstawą do wyliczenia kosztów najmu, przy rozliczeniu podatku od rocznego dochodu. Najem rozliczam wg. zasad ogólnych razem z etatem.

JS.

Zwrot VAT mat. bud a najem