Zwrot butelek ... sklep

Data: 2012-01-29 01:10:43
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep
Kupuje w danym sklepie browarki zazwyczaj wieczorem
nocne zmiany obsluguje pewien facet, wiec wie ze u niego kupuje

dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
a bez paragonu za 0,25

wiec mowie ze ma obowiazek, a ona ze nie bo nie ma miejsca i transporterow
wczesniej jej walkujac ze wczesniej tutaj kupowalem i nie mam zwyczaju
wracajac z pracy o 22 wjezdzac do domu najpierw po butelki by miec na wymiane,
to co mam uzbieralo sie z zakupow u nich w sklepie

olalem sprawe zostawiajac butelki w sklepie niech ustalaja co i jak
normalnie mnie wpiania to ze czlowiek uczciwy musi udowadniac swoja uczciwosc
i klocic sie o swoje prawa

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Data: 2012-01-29 01:39:36
Autor: Robert Tomasik
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisał w wiadomości news:jg22sc$ubc$1mx1.internetia.pl...

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Przecież chciała przyjąć, tylko za 25 groszy. Zagłosuj nogami i zmień ewentualnie sklep.

Data: 2012-01-29 04:31:00
Autor: gierrro
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 01:39, Robert Tomasik pisze:
[...]

W następnym przecież będzie przerabiał to samo.
Po za tym to grupa pl.soc.prawo.

Data: 2012-01-30 09:04:18
Autor: Tomasz Kaczanowski
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 04:31, gierrro pisze:
[...]

W sklepie, w którym robię zakupy jestem pamiętany i nie  mam problemu ze zwrotem butelek, więc nie w każdym tak jest. Inna sprawa, że raczej nie przynoszę hurtowo, tylko po 2-4, przy okazji. Nie chciałoby mi się iść z większa ilością tylko ze względu na zwrot butelek.

--
Kaczus
http://kaczus.republika.pl

Data: 2012-01-29 06:20:25
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 01:10 KrisPolska <nictunie@wp.pl> napisał(a):

dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
a bez paragonu za 0,25

Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba. Dodam,  że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich butelek  przyniesiesz 1tyś :)!

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 07:43:44
Autor: Liwiusz
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 06:20, Piotr M pisze:
[...]

Nie do końca to prawda. Jeśli kupujący ma paragon, to sklep powinien wziąć butelki po cenie z paragonu.

Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki przynajmniej za darmo.

Zatem oferta skupu bez paragonu za 25gr jest tylko dobrą wolą sprzedawcy/

Dodam, że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich
butelek przyniesiesz 1tyś :)!

Bez zwrotu kaucji, oczywiście.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-29 11:34:07
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 07:43 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl>  napisał(a):

[...]

Dlaczego?

Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki  przynajmniej za darmo.

Paragon w ogóle nie ma tu żadnego znaczenia,

Zatem oferta skupu bez paragonu za 25gr jest tylko dobrą wolą sprzedawcy/

Dodam, że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich
butelek przyniesiesz 1tyś :)!

Bez zwrotu kaucji, oczywiście.

Oczywiście że się mylisz po raz kolejny mój drogi.
Każdy sklep, co w swojej ofercie oferuje sprzedaż piwa butelkowanego z  kaucją zwrotną (nie wiem jak w przypadku tylko puszek oraz piwa  butelkowanego z kaucją b/w), ma obowiązek skupić od każdego butelki.

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 11:49:06
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 11:34, Piotr M pisze:

[...]

Mylisz się pisząc że Twój przedpiśca się myli.

Sklep ma obowiązek przyjąć te butelki które ma w swojej ofercie w każdych ilościach (bo tak nakazuje ustawa o gospodarce odpadami) ale

" przedsiębiorca ma prawo pobrać kaucję za np. napój w szklanych opakowaniu, ale wówczas konsument uzyskuje uprawnienie do żądania zwrotu kaucji, za zwrotem opakowania. Za każdym razem kwestia pobrania i zwrotu kaucji jest sprawą umowy cywilnoprawnej zawartej między konsumentem i sprzedawcą. Oznacza to np. że konsument, który zakupił piwo, za opakowanie którego pobrana została kaucja, w jednym sklepie i zamierza kaucję odzyskać, powinien o jej zwrot ubiegać się w tym sklepie, w którym dokonał zakupu, okazując na potwierdzenie powyższego paragon. Często zdarza się, że klient przynosi do pierwszego lepszego sklepu opakowania gromadzone przez dłuższy okres czasu, z żądaniem ich skupu. Jeżeli przedstawi sprzedawcy paragony, z których będzie wynikało, że towary w opakowaniach zakupił właśnie w tym sklepie, to wówczas powinien odzyskać pieniądze."

I to by było na tyle.

--
spp

Data: 2012-01-29 11:53:15
Autor: Liwiusz
Zwrot butelek ... sklep
napisał(a):

[...]

Dlatego, że skoro taką kaucję pobiera, to taką kaucję powinien zwrócić. Nawet miałem z jednym sklepem niedawno o to sprawę sądową.

Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki
przynajmniej za darmo.

Paragon w ogóle nie ma tu żadnego znaczenia,

Ma, do wykazania, że sprzedawca pobrał za butelki kaucję.

[...]

Jak już doczytasz odpowiednią ustawę, to dowiesz się, że nakłada ona na przedsiębiorcę wprowadzającego do obrotu przykładowe butelki ich skupu, tylko przyjmowania ich z powrotem (nieodpłatnego). Nie ma obowiązku płacenia za nie.

Obowiązek płacenia wynika tylko z tego, że wcześniej - pomiędzy stronami - kaucja została pobrana.

Jeśli nie została, butelki można tylko *pozostawić* u sprzedawcy, a sprzedawca ma obowiązek je *przyjąć*. Nie wynika z tego, że ma obowiązek prowadzić skup płatny.

cytuję:

art. 14
Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do *przyjmowania* zwracanych i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-29 14:08:31
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep

napisał(a):

[...]

A mogę nie dać wiary "o to sprawę sądową"?

Każdy sprzedawca sprzedaje piwo i butelke i każdy sprzedawca kupuje takową  butelkę. To jest na FVAT. To nie jest "pobieranue" i inne brednie. To jest  przedmiot handlowy kupno/sprzedaż. To jest FVAT, podatek dochodowy czy  cokolwiek w tym pieprzonym kraju ;)

Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki
przynajmniej za darmo.

Paragon w ogóle nie ma tu żadnego znaczenia,

Ma, do wykazania, że sprzedawca pobrał za butelki kaucję.

Paragon jest dowodem sprzedaży.

[...]

Brednie. Skąd sobie wymyśliłeś słowo "przyjmownie". Moja księgowa mówi  sprzedaż/kupowanie. Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 14:26:09
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 14:08, Piotr M pisze:

[...]

sprzedaĹź/kupowanie. Tak jest na faktura h mĂłj drogi teoretyku.

Hmmm, nawet nie czytasz postów na które odpowiadasz? Dlaczego wyciąłeś:

[...]

Zresztą:

Według wyjaśnień Departamentu Polityki Ekologicznej Ministerstwa Środowiska
„Przepis zawarty w art. 14 ustawy o opakowaniach i odpadach opakowaniowych zobowiązuje
jednostki handlu detalicznego do przyjmowania zwracanych i na wymianę opakowań
wielokrotnego uŜytku po produktach w takich opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie
handlowej. Brzmienie tego przepisu nie ogranicza przyjmowania przedmiotowych opakowań
tylko do zakupionych w danej jednostce handlu detalicznego, a takŜe nie wprowadza wymogu,
Ŝe klient powinien wylegitymować się dowodem zakupu produktu w takim opakowaniu, które
chce oddać w danej jednostce handlowej. W przypadku, gdy klient przyniesie opakowanie
wielokrotnego uŜytku po produkcie w takim opakowaniu, który znajduje się w ofercie
handlowej danej jednostki handlowej, do zwrotu (bez zakupu produktu) lub na wymianę
(z zakupem produktu w takim samym opakowaniu), sprzedawca ma obowiązek przyjąć od
niego te opakowanie, ale nie ma on podstawy prawnej Ŝądać od klienta dowodu zakupu
(paragonu, faktury, itp.), chyba Ŝe klient chce uzyskać zwrot kaucji.

--
spp

Data: 2012-01-29 14:29:59
Autor: Liwiusz
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 14:08, Piotr M pisze:

Dlatego, że skoro taką kaucję pobiera, to taką kaucję powinien
zwrócić. Nawet miałem z jednym sklepem niedawno o to sprawę sądową.

A mogę nie dać wiary "o to sprawę sądową"?

Możesz.

Brednie. Skąd sobie wymyśliłeś słowo "przyjmownie". Moja księgowa mówi
sprzedaż/kupowanie. Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

Tyle pisania, a nie wykazałeś, że sklep ma obowiązek KUPIĆ obce opakowania zwrotne.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-30 09:40:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Zwrot butelek ... sklep
On Sun, 29 Jan 2012, Piotr M wrote:

[...]

  Ano właśnie.

[...]

  Sprawdź z przepisie który Ci podali dlaczego piszesz,
jak to ująłeś, brednie.

Moja księgowa mówi sprzedaż

  To Ty się tej księgowej spytaj na przykład, na jakiej podstawie
sprzedawca może choćby VAT wykazany przy sprzedaży odzyskać :>

Tak jest na faktura h mój drogi teoretyku.

  Jakoś tak widać że teorie Roberta, Liwiusza i spp bardziej
przystają do przepisów (i praktyki) niż Twoje :>

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-01-29 23:18:51
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jg2pqm$n13$1inews.gazeta.pl...
[...]

mam trzymac paragony ?
przeciez to jawne oszustwo, nie masz paragonu wynocha

Data: 2012-01-29 13:12:53
Autor: macso
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M"

[...]

wszystko zależy od polityki prywatności danego sklepu

macso

Data: 2012-01-29 14:10:21
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 13:12 macso <macso@poczta.oiniet.pl> napisał(a):

Użytkownik "Piotr M"

[...]

Nie. To jest regulowane ustawą.

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 23:17:27
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8tygbqf13q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

ale w kwocie wymiany 0,40?
sek w tym ze te butle u nich kupilem

Data: 2012-01-30 20:40:08
Autor: Andrzej Lawa
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 29.01.2012 23:17, KrisPolska pisze:

ale w kwocie wymiany 0,40?
sek w tym ze te butle u nich kupilem

A masz na to dowód? Czyli np. paragon?

Data: 2012-01-30 10:50:24
Autor: Kris
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "Piotr M"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.v8tygbqf13q3bq@piotr-komputer.home... Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba. Dodam,  że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich butelek  przyniesiesz 1tyś :)!
Za 0zł np

Data: 2012-01-29 13:07:28
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg22sc$ubc$1@mx1.internetia.pl...

[...]
[...]

Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić od blisko 70 lat.
Cały czas wałkowanie tematów zastępczych, np. aborcja, lustracja.
Za PRLu skutecznym było zażądanie książki zażaleń. Kilka razy wpisałem "że butelki przyjęto mi dopiero po zażądaniu książki zażaleń". Nigdy później w tym samym sklepie nie musiałem tego żądania ponawiać.
Dzisiaj, mam sklepy wyselekcjonowane i tylko tam robię wszelkie zakupy.
W razie odmowy po prostu zabieram swoje zabawki i więcej do tego sklepu nie idę. A że czasami rezygnowałem z dużych zakupów?  Bywało że w trakcie nabijania na kasę. To już problem sklepikarza. Nie te czasy że są dwa sklepy w mieście.
Nie moim zmartwieniem są obroty sklepu.
Swoje butelki zabierałem zawsze. Ten komu te butelki zostawiłeś być może czekał na to. 0,25 PLN x 20 = 5,00 PLN. Czy Ty jedyny tak się zachowałeś? Proszę policz.

JW

Data: 2012-01-29 13:49:28
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 13:07, Jurek W pisze:

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić
od blisko 70 lat.

Przecież poradził sobie?

--
spp

Data: 2012-01-29 20:00:35
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg3f8o$i3v$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, uchwalając kolejne martwe przepisy. A czy je egzekwuje? Czy rozlicza z ich wykonania?

JW

Data: 2012-01-29 20:28:46
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 20:00, Jurek W pisze:

[...]

Te przepisy nie są martwe - jak najbardziej działają;

A czy je egzekwuje?

Nie za bardzo rozumiem?

Czy rozlicza z ich wykonania?

A jak sobie to wyobrażasz?

Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.
Nie wiem jak przepisy dotyczące sznurka do snopowiązałek i zaopatrzenia w napoje chłodzące w okresie letnim. :(

--
spp

Data: 2012-01-30 16:57:39
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg46lg$ss$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Czy są narzędzia, żeby przepis nie był martwy?

Czy rozlicza z ich wykonania?

A jak sobie to wyobrażasz?

A czy ja przepisy uchwalam?

Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.

I martwe.

Data: 2012-01-30 17:55:35
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> said:

[...]

A jest martwy?
(mspanc)

Czy rozlicza z ich wykonania?

A jak sobie to wyobrażasz?

A czy ja przepisy uchwalam?

Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.

I martwe.

A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.

--
Bydlę

Data: 2012-01-30 20:16:28
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep

On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> said:

A jest martwy?
(mspanc)
U większości polskich handlowców tak.

A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.
Bardziej, że KrisPolska pozwolił się okraść. Nazwę to po imieniu.

JW

Data: 2012-02-01 18:07:38
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep

On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> said:

A jest martwy?
(mspanc)
U większości polskich handlowców tak.

Nie spotkałem, więc przyjmuję, że taki problem napotykasz.

A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.
Bardziej, że KrisPolska pozwolił się okraść. Nazwę to po imieniu.

Dlaczego? Nie miał papierka, więc dostał warunki dla wszystkich.
Miałby papierek? Dostałby te specjalnie przyszykowane dla niego.
Jak napisał - zostawił i problem, i butelki...
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-01-29 14:13:52
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 13:07 Jurek W <jurwaw@klub.chip.pl> napisał(a):

[...]

Jakieś herezje uprawiasz ;)

Jest wszystko ściśle opisane w ustawie.

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 19:56:40
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.v8ukdef513q3bq@piotr-komputer.home...
[...]

No i co z tego, że jest w ustawie? Czy chcącym zwrócić opakowanie
szczególnie w innym sklepie to coś daje?
Kolejne martwe przepisy, których nie ma woli wyegzekwowania.
JW

Data: 2012-01-29 21:49:29
Autor: mvoicem
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

A miałeś kiedykolwiek problem z oddaniem (nieodpłatnym) butelek do sklepu? Np. zostawiłeś butelki na ladzie, wyszedłeś a sprzedawczyni pogoniła za tobą i wcisnęła Ci butelki z powrotem?

p. m.

Data: 2012-01-30 16:59:21
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f25b0d9$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

A czy ja jestem firmą charytatywną. Założyłem swoje pieniądze, więc po swoje przychodze.

Data: 2012-01-30 18:21:50
Autor: mvoicem
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

Ale przepisy nie mówią nic o twoich pieniądzach.

Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym które każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

p. m.

Data: 2012-01-30 20:21:01
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

To znaczy przepis jest jednoznaczny, przejrzysty i uczciwy dla obydwu stron?

Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym które każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

Czyli nakazują mi je kupić i jak puszki np. wrzucać do kontenerów. Najlepiej w środku nocy, kiedy niektórzy je z kontenerów wyjmują i pięknie na nich tańczą celem zmniejszenia ich objętości.

Data: 2012-01-30 22:02:04
Autor: mvoicem
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

Ale co to ma do rzeczy? Zarzucałeś że przepis jest martwy, że ustawodawca nie może sobie poradzić z tematem od 70 lat itd...

A jak widać może. A że nie po twojej myśli, no cóż ... zawsze jest nie po czyjejś myśli.

Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym
które każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

Czyli nakazują mi je kupić i jak puszki np. wrzucać do kontenerów.

Nie. Ani nie nakazują Ci ich kupić, ani nie każą wrzucać do kontenerów.

Zauważ, że zazwyczaj pozbycie się śmieci to jest kłopot i koszt. Tutaj, zgodnie z przepisami ustawy, możesz się tego kłopotu bezpłatnie pozbyć w dowolnym sklepie "prowadzącym takie butelki". A dodatkowo, jeżeli masz dowód zakupu w tym sklepie - za zwrotem zapłaconej kaucji.

p. m.

Data: 2012-01-30 18:44:38
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-30 16:59, Jurek W pisze:

[...]

O, to jet dokładnie to o co chodzi - nie 'zapłaciłem' a 'założyłem'. :)
Ponieważ w Polsce nie ma obowiązku kaucjonowania opakowań (z pewnymi wyjątkami) to jest naturalnym, że tek od którego żądasz zwrotu 'założonych' pieniędzy chce mieć pewność, iż to rzeczywiście są Twoje pieniądze. Do tego służy właśnie paragon.

PS. Cały opis tych problemów dowodzi, że przepisy nie są martwe i działają dokładnie tak jak chciał ustawodawca. :)

--
spp

Data: 2012-01-30 20:22:53
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg6kua$1gv$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli lobby sklepikarzy, którzy z klientami mającymi jakiekolwiek roszczenia nie chcą mieć nic wspólnego.

Data: 2012-01-29 23:26:18
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8ukdef513q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

No tak za komuny bylo fajnie
pamietam moj skup w samie
to dzieciaki lazily po kiblach, krzakach i zbieraly butelki by miec na lizaki
a kolejka do skupu zawsze byla
poczynajac od butelki od mleka oranzady do innych dziwnych zawsze sie dostawalo
10 lub 20
http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/75/51/13/1975511397
i nikt nie pytal skad sie mialo

Data: 2012-01-30 07:31:21
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 23:26 KrisPolska <nictunie@wp.pl> napisał(a):

[...]

Teraz sobie przypomniałem jak oddawałem butelki po wódce. Hmm, może to  ktoś potwierdzić? W sumie to nie pamiętam tak dokładnie, byłem malutki  szczeniak ;)

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-30 11:22:38
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-30 07:31:21 +0100, "Piotr M" <xx@xx.xx> said:

[...]

Nikt nie może potwierdzić, czy sobie przypomniałeś.

--
Bydlę

Data: 2012-01-30 19:26:39
Autor: Leszek Kowalski
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8vweja513q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

Sam pamiętam, że butelki po wódce można było oddać i dostać kaucję.
Była to kwota 5 groszy, a było to jakoś zaraz po denominacji, więc dobre 15 lat temu :-)

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-31 22:48:24
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:jg6nd2$9eu$1inews.gazeta.pl...

[...]

ta pozniej sie pozmienialo
wprowadzili puszki
i nagle sie wszytsko stalo nieoplacalne

przestrzen magazynowania/metr za dzierzawe

moze dotacje do butelek wprowadzic?
bo jakos na zlom chetnych jest sporo
ostatnio jadac autem musialem omijac pusty wlaz ktory znalazl nocnego amatora

Data: 2012-01-29 23:22:11
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:jg3cq1$b6b$1news.dialog.net.pl...
[...]

a bo pogadam z wlascicielem jak mnie najdzie na zakup pifka wieczorkiem
jadac wieczorem do sklepu z punktu X nie z domu nia taszcze butelek po aucie by sie walaly
tez chce byc w miare eco niz napedzac przemysl aluminiowy

zreszta czy ktos wyliczyl czy kupujac cos w szkle jest sie eco?
te butelki gdzie ida do mycia czydo przetopu na tluczke i nowe szklo ?

Data: 2012-01-29 23:37:55
Autor: PiotRek
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisał w wiadomości news:jg4gt1$dc6$1mx1.internetia.pl...
a bo pogadam z wlascicielem jak mnie najdzie na zakup pifka wieczorkiem

Mam wrażenie, że co najmniej godzinę temu już Cię naszło... :->

te butelki gdzie ida do mycia czydo przetopu na tluczke i nowe szklo ?

Idą do mycia. Zresztą po butelkach widać, że niektóre są używane
nie pierwszy raz.

Piotr

Data: 2012-01-30 19:27:20
Autor: Leszek Kowalski
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@wp.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jg4ho8$78u$1inews.gazeta.pl...

Idą do mycia. Zresztą po butelkach widać, że niektóre są używane
nie pierwszy raz.

Zależy od stanu butelki, ale zazwyczaj są używane kilka razy.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-31 22:50:01
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:jg6nea$9hc$1inews.gazeta.pl...

[...]

i to sie oplaca? sortowanie transport mycie?
czy dla zasady, bo szklo, kolor szkla, przechowywanie i smak trunku ?

Data: 2012-01-29 14:09:50
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-29 01:10:43 +0100, "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> said:

Kupuje w danym sklepie browarki

Piwo.

dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
a bez paragonu za 0,25

wiec mowie ze ma obowiazek

Przecież nie odmówiła przyjęcia butelek.
;>

olalem sprawe

Twoje święte prawo.

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Nie, nie musi przyjść.

--
Bydlę

Data: 2012-01-29 14:15:46
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 14:09 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Nie, nie musi przyjść.

Oczywiście że musi
Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 14:44:31
Autor: zlotowinfo
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8ukgkih13q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

jak sprzedaje piwo, to musi je też kupić
idź kup gdzieś tanie piwo i zażądaj by je kupili

http://glosuj.zasms.pl/?glosowania/voip/najgorszy_operator/

Data: 2012-01-29 15:54:04
Autor: zly
Zwrot butelek ... sklep
Dnia Sun, 29 Jan 2012 14:15:46 +0100, Piotr M napisał(a):

Oczywiście że musi

Ile razy mają ci citować przepisy byś zrozumiał?

Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

Odkupić. Jeśli ona  mu sprzedała, a on ma dowód (paragon) to ma obowiązek
zwrócić mu kasę. Jeśli nie, to tylko przyjąć butelki

--
marcin

Data: 2012-01-29 19:10:59
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-29 14:15:46 +0100, "Piotr M" <xx@xx.xx> said:

Dnia 29.01.2012 o 14:09 Bydlę <pan.bydle@gmail.com> napisał(a):

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie
?

Nie, nie musi przyjść.

Oczywiście że musi

Nie, nie musi przyjść.
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-01-30 19:29:24
Autor: Leszek Kowalski
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8ukgkih13q3bqpiotr-komputer.home...

Oczywiście że musi
Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

Dostałeś kiedyś paragon fiskalny za butelki?
Nikt detalicznie butelek nie sprzedaje, tylko pobiera za nie kaucje.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-30 19:33:21
Autor: PiotRek
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:jg6ni7$a06$1inews.gazeta.pl...
Dostałeś kiedyś paragon fiskalny za butelki?
Nikt detalicznie butelek nie sprzedaje, tylko pobiera za nie kaucje.

Poważnie?
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/50108908

BP,NMSP ;-)))

Piotr

Data: 2012-01-29 16:15:16
Autor: WAM
Zwrot butelek ... sklep
On Sun, 29 Jan 2012 01:10:43 +0100, "KrisPolska" <nictunie@wp.pl>
wrote:

dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
a bez paragonu za 0,25

wiec mowie ze ma obowiazek,
Ma obowiazek przyjac bez wyplacania zwrotu kaucji.
Jak chcesz zwrot kaucji to warunkiem zazwyczaj jest paragon.

WAM

Data: 2012-01-30 19:23:57
Autor: julek13
Zwrot butelek ... sklep
wrote:

[...]

Przeczytałem cały wątek z zainteresowaniem, ponieważ jestem akurat tym z drugiej strony lady. Części z państwa łatwo pisać o sklepikarzach co to są be, ale czy ktoś z was wie co zrobić z butelkami które są nietypowe tzn. akurat ten sklep który je odkupił lub wymienił nie prowadzi sprzedaży takiego piwa. Nie ma szans ich zbytu. Ja sam miałem kilkaset butelek starego typu, które poszły do kosza, bo sprzedawczyni kupowała bo szkoda jej było ludzi a potem żadna hurtownia ich nie chciała. A ile jest małych sklepów, które nie mają zaplecza na magazynowanie butelek, zwłaszcza zimą, kiedy wszyscy oddają butelki, a sprzedaż piwa spada drastycznie. Nim więc zaczniemy szafować opiniami o tych z drugiej strony lady, pomyślmy co zrobilibyśmy na ich miejscu. Zawsze są do dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość podwójnej kaucji.

--
julek13

Data: 2012-01-30 19:44:42
Autor: maruda
Zwrot butelek ... sklep
wrote:

[...]

Proste. Mój sklepikarz mówi, że on tego piwa nie sprzedaje (np., pomimo, że sprzedaje "żywiec-coś-tam", to nie przyjmie butelek po "żywiec-porter", bo onego nie sprzedaje i wal się kliencie) i ja się grzecznie z tym godzę i dymam z butelkami po porterze tam, gdzie go kupiłem. W związku z powyższym portera regularnie kupuję głównie w jednym kiosku pod moim domem (pozdrawiam panią Monikę!) i nawet jeśli mojej żonie w przypływie dobroci zdarzy sie kupić dla mnie portera w innym sklepie, to nie mam problemów, aby butelki po porterze oddać bez paragonu w tymże poddomowym kiosku pani Moniki. Nawiasem mówiąc, w tymże kiosku ceny są konkurencyjne. Taniej może jest w makro, ale tam każą kupować od razu 6-packa w butelkach i tak niezwrotnych... :)

.... a bywając w makro byłem świadkiem dyskusji przy BOK, że pani się awanturowała, że "pan ma minus 20 tys na koncie", czyli pan głównie oddaje butelki. I pani (i całe makro) może mu nadmuchać (dopóki nie zmienią reguł).

[...]

Sklepikarz "przydomowy" nie świnia, swoje prawa ma. Jak ci się kliencie nie podoba, to goń się do oszona. Proste.

Dawno temu w Ameryce (serio!) w jakiejś poważnej firmie na ścianie widziałem taki transparent z przykazaniami jak traktować klienta. Zaczynało się od "klient nasz pan" itd., że to dzięki pieniądzom klienta istniejemy itd. po czym było 10 przykazań. Po czym było "jeśli wypełniłeś wszystkie powyższe punkty a klient nadal narzeka, to kopnij ch.a w d.ę (kick the as...ole out of the store)".
Howgh.

--
Dziękuję. Pozdrawiam           Ten Maruda

Data: 2012-02-02 11:03:59
Autor: Kamil
Zwrot butelek ... sklep
Dnia Mon, 30 Jan 2012 19:44:42 +0100, maruda napisał(a):

W związku z powyższym portera regularnie kupuję głównie w jednym kiosku pod moim domem (pozdrawiam panią Monikę!)

Czy to może ta monika?   ;)
http://www.mmlublin.pl/373715/2011/6/7/kaucja-za-butelki-zwrotne-tylko-z-paragonem?category=news

Hahah :)
Ale egzemplarze... NIE SKUPUJĄ BUTELEK w niedzielę!!!!!
Jakże ... rydzykowo...
Choć nie, nie zupełnie...w niedzielę tylko nie skupuje butelek które
sprzedał. Ale sprzedaje NOWE!!!

Data: 2012-01-30 19:45:40
Autor: PiotRek
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "julek13" <jhm@onet.pl> napisał w wiadomości news:jg6n7u$903$1inews.gazeta.pl...
[...] ale czy ktoś z was wie co zrobić z butelkami które są nietypowe tzn. akurat ten sklep który je odkupił lub wymienił nie prowadzi sprzedaży takiego piwa. Nie ma szans ich zbytu.

Ale co to znaczy "nietypowe"? Sama butelka jest nietypowa,
czy tylko naklejka jest nietypowa?

Spotkałem się z sytuacją, że sklep nie chciał przyjąć butelek
tylko dlatego, że etykiety były od piwa, którego dany sklep
nie sprzedaje. A same butelki niczym się nie różniły od tych,
w których było sprzedawane piwo.

To jest chore, bo przecież w browarze i tak stare etykiety
są odklejane przy myciu, a na ich miejsce naklejane są nowe.

Ja sam miałem kilkaset butelek starego typu, które poszły do kosza, bo sprzedawczyni kupowała bo szkoda jej było ludzi a potem żadna hurtownia ich nie chciała.

No, jeżeli faktycznie butelki (a nie etykiety) były nietypowe,
to jasna sprawa.
A czy ta sprzedawczyni z tego żalu do ludzi kupowała też od nich
butelki po perfumach i po paście do podłogi? :-o

A ile jest małych sklepów, które nie mają zaplecza na magazynowanie butelek, zwłaszcza zimą, kiedy wszyscy oddają butelki, a sprzedaż piwa spada drastycznie.

Naprawdę zimą ludzie oddają więcej butelek niż latem?
Trochę to dziwne.

Zawsze są do dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość podwójnej kaucji.

Pierwsze słyszę...

Piotr

Data: 2012-01-30 23:05:10
Autor: julek13
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-30 19:45, PiotRek pisze:

Ale co to znaczy "nietypowe"? Sama butelka jest nietypowa,
czy tylko naklejka jest nietypowa?

A wiesz że niektóre  browary uzywają butelki różniące się wysokością o 2 mm od np. tyskiego czy żywca.
Niby nic a spróbuj sprzedać takie do hurtowni gdzie magazynierzy mają miarkę w oku.

A o porządkach świątecznych słyszałeś?

--
julek13

Data: 2012-01-30 23:26:40
Autor: PiotRek
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "julek13" <jhm@onet.pl> napisał w wiadomości news:jg746m$n3m$1inews.gazeta.pl...
> [...]

od np. tyskiego czy żywca.
Niby nic a spróbuj sprzedać takie do hurtowni gdzie magazynierzy mają miarkę w oku.

O rety. Nie pisałem o butelkach _podobnych_, lecz o identycznych.
Jeżeli na butelce jest napis "ŻGB" to znaczy, że jest to butelka
z browarów grupy Żywiec. Grupa Carlsberg-Okocim też sygnuje swoje butelki.

Inna sprawa, że mniejsze browary (np. Ciechan i Lwówek)
namiętnie korzystają z butelek Żywca i Okocimia, ale kaucja
u nich wynosi 50 groszy a nie standardowe 35 groszy.
No i różnica wysokości między butelkami Żywca i Okocimia
to ok. 1,5 mm, a jakoś liniom technologicznym to nie przeszkadza.

> Naprawdę zimą ludzie oddają więcej butelek niż latem?
> Trochę to dziwne.

A o porządkach świątecznych słyszałeś?

Więcej słyszałem o porządkach wiosennych.
Google zresztą też:
"porządki świąteczne" - około 24,100 wyników
"porządki wiosenne" - około 42,200 wyników
:-)

Piotr

Data: 2012-01-31 22:56:39
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

wrote:

[...]

stara gadka sprzedawcy, brak miejsca  transporterach
tak sie sklada ze oblsugiwalem 4 sklepy spozywcze
bilans roczny faktur za opakowania jest zawsze na -
do zaplacenia do za butelki i transportery
przychody ze skupu nigdy nie bilansowaly a juz absolutnie nie przewyzszaly
sprzedazy towaru z opakowaniem butelka 0.5 piwo

1.niby nie macie miejsca a ciegle sprzedaja wiecej niz skupuja
2.wyladowane piwo do lodowek i na lady daje juz puste transportery

co do hipermarketow
jakos nie trendy latac z siatami butli i robic sobie wioche w markecie
szukajac skupu trzaskajac butlami, to nie modne i brzmi tanio :)

Data: 2012-02-01 18:36:50
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-30 19:23:57 +0100, julek13 <jhm@onet.pl> said:

Zawsze są do dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość podwójnej kaucji.

RU sure?

--
Bydlę

Data: 2012-02-02 10:52:17
Autor: Kamil
Zwrot butelek ... sklep
Dnia Mon, 30 Jan 2012 19:23:57 +0100, julek13 napisał(a):

Części z państwa łatwo pisać o sklepikarzach co to są be, ale czy ktoś z was wie co zrobić z butelkami które są nietypowe tzn. akurat ten sklep który je odkupił lub wymienił nie prowadzi sprzedaży takiego piwa.

Nie ma obowiązku bycia "sklepikarzem" i kłopoczenia się z ... butelkami.
Zmień profil sprzedaży/zmień DG/zlikwiduj ją/zatrudnij się/zostań
bezrobotnym.

Nie ma szans ich zbytu.

Sprawdź w ustawie o gospodarowaniu odpadami pod kątem relacji
"przedsiębiorca-przedsiębiorca".

A ile jest małych sklepów, które nie mają zaplecza na magazynowanie
butelek,

A musisz mieć do tego halę magazynową?
Jeżeli to tyle butelek mas, to może co dwa/trzy dni odwieziesz je do
swojego kontrahenta i zwolni ci się miejsce?  ;)

Nim więc zaczniemy szafować opiniami o tych z drugiej strony lady,
pomyślmy co zrobilibyśmy na ich miejscu.

Przecież na mnie zarabia ten sklepikarz, więc dlaczego mam sie troszczyć o
niego?
mam go w dupie.
Normalny biznes - ja kupuję, on ma zysk/marże. Potem przynoszę butelki (z
paragonem) i co on z nimi zrobi - lata mi koło pyty.

Zawsze są do dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość
podwójnej kaucji.

No tak, markety mają za ciebie odwalać robotę?
Sprzedałeś? Zarobiłeś?
To teraz sio do OBOWIĄZKÓW.

Data: 2012-01-30 19:33:31
Autor: Leszek Kowalski
Zwrot butelek ... sklep

Uzytkownik "WAM" <nospam@nowam.nopl.pl> napisal w wiadomosci news:oioai75jtplvlu108bjjptosuij6ejhf684ax.com...

wiec mowie ze ma obowiazek,
Ma obowiazek przyjac bez wyplacania zwrotu kaucji.
Jak chcesz zwrot kaucji to warunkiem zazwyczaj jest paragon.

Najlepiej miec "zaprzyjazniony" sklep gdzie nie robia problemów ze zwrotek kaucji za dowolna ilosc butelek.
Mam na osiedlu dwa takie sklepy i nigdy problemu nie ma - ale fakt czesto tam kupuje i mnie po prostu znaja.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-30 20:43:48
Autor: Andrzej Lawa
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 30.01.2012 19:33, Leszek Kowalski pisze:

[...]

Wiesz, zaprzyjaźniony pracownik poczty wyda ci polecony na poczcie bez okazywania dowodu osobistego.

Ale formalnie nie musi... ba, wręcz nie powinien, bo może jesteś swoim bratem bliźniakiem ;)

Data: 2012-01-30 20:49:57
Autor: PiotRek
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4f26f2f4$1news.home.net.pl...
Wiesz, zaprzyjaźniony pracownik poczty wyda ci polecony na poczcie bez okazywania dowodu osobistego.

Ale formalnie nie musi... ba, wręcz nie powinien, bo może jesteś swoim bratem bliźniakiem ;)

Kiedyś oficjalnie można było wydać polecony, jeżeli delikwent
był znany osobiście pracownikowi (zamiast danych z dowodu wpisywało się
"znany osobiście"). :-)
Ale chyba już to skasowali.

Piotr

Data: 2012-02-02 10:42:05
Autor: Kamil
Zwrot butelek ... sklep
Dnia Mon, 30 Jan 2012 20:49:57 +0100, PiotRek napisał(a):

[...]

Na pewno to NADAL funkcjonuje.
A czy było/jest to unormowane w jakichś przepisach..nie wiem.
Grunt że działa :)

Data: 2012-02-02 23:28:52
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep
w dniu dziesiejszym sprawa ujżała szczęśliwy finał

bedąc w przedmiotowym sklepie na mój widok sprzedawca wręczył
mi 4zł, klient nasz pan

Data: 2012-02-03 07:50:01
Autor: Kamil
Zwrot butelek ... sklep
Dnia Thu, 2 Feb 2012 23:28:52 +0100, KrisPolska napisał(a):

bedąc w przedmiotowym sklepie na mój widok sprzedawca wręczył
mi 4zł,

Czyżby czytał ten wątek?   ;)

Data: 2012-02-03 14:09:32
Autor: Andrzej Lawa
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 03.02.2012 07:50, Kamil pisze:
Dnia Thu, 2 Feb 2012 23:28:52 +0100, KrisPolska napisał(a):

bedąc w przedmiotowym sklepie na mój widok sprzedawca wręczył
mi 4zł,

Czyżby czytał ten wątek?   ;)

Możliwe. I uznał, że 4zł nie są warte kopania się wariatem.

Data: 2012-02-04 00:35:19
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:8d2mhs1awcfj.140vu0a7w5haf$.dlg40tude.net...
Dnia Thu, 2 Feb 2012 23:28:52 +0100, KrisPolska napisał(a):

bedąc w przedmiotowym sklepie na mój widok sprzedawca wręczył
mi 4zł,

tak tak dzis wydal nawet towar bez paragonu gdyz wykonal raport dobowy
i o 2 butelkach pamietac bedzie

Zwrot butelek ... sklep