Zwrot butelek ... sklep

Data: 2012-01-29 13:07:28
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg22sc$ubc$1@mx1.internetia.pl...

[...]
dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
a bez paragonu za 0,25
[...]
wiec mowie ze ma obowiazek, a ona ze nie bo nie ma miejsca i transporterow
[...]
to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić od blisko 70 lat.
Cały czas wałkowanie tematów zastępczych, np. aborcja, lustracja.
Za PRLu skutecznym było zażądanie książki zażaleń. Kilka razy wpisałem "że butelki przyjęto mi dopiero po zażądaniu książki zażaleń". Nigdy później w tym samym sklepie nie musiałem tego żądania ponawiać.
Dzisiaj, mam sklepy wyselekcjonowane i tylko tam robię wszelkie zakupy.
W razie odmowy po prostu zabieram swoje zabawki i więcej do tego sklepu nie idę. A że czasami rezygnowałem z dużych zakupów?  Bywało że w trakcie nabijania na kasę. To już problem sklepikarza. Nie te czasy że są dwa sklepy w mieście.
Nie moim zmartwieniem są obroty sklepu.
Swoje butelki zabierałem zawsze. Ten komu te butelki zostawiłeś być może czekał na to. 0,25 PLN x 20 = 5,00 PLN. Czy Ty jedyny tak się zachowałeś? Proszę policz.

JW

Data: 2012-01-29 13:49:28
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 13:07, Jurek W pisze:

to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić
od blisko 70 lat.

Przecież poradził sobie?

--
spp

Data: 2012-01-29 20:00:35
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg3f8o$i3v$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Tak, uchwalając kolejne martwe przepisy. A czy je egzekwuje? Czy rozlicza z ich wykonania?

JW

Data: 2012-01-29 20:28:46
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-29 20:00, Jurek W pisze:

[...]

Te przepisy nie są martwe - jak najbardziej działają;

A czy je egzekwuje?

Nie za bardzo rozumiem?

Czy rozlicza z ich wykonania?

A jak sobie to wyobrażasz?

Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.
Nie wiem jak przepisy dotyczące sznurka do snopowiązałek i zaopatrzenia w napoje chłodzące w okresie letnim. :(

--
spp

Data: 2012-01-30 16:57:39
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg46lg$ss$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Czy są narzędzia, żeby przepis nie był martwy?

Czy rozlicza z ich wykonania?

A jak sobie to wyobrażasz?

A czy ja przepisy uchwalam?

Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.

I martwe.

Data: 2012-01-30 17:55:35
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> said:

[...]

A jest martwy?
(mspanc)

Czy rozlicza z ich wykonania?

A jak sobie to wyobrażasz?

A czy ja przepisy uchwalam?

Przepisy dotyczące zwrotu butelek są jasne, klarowne i proste.

I martwe.

A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.

--
Bydlę

Data: 2012-01-30 20:16:28
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep

On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> said:

A jest martwy?
(mspanc)
U większości polskich handlowców tak.

A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.
Bardziej, że KrisPolska pozwolił się okraść. Nazwę to po imieniu.

JW

Data: 2012-02-01 18:07:38
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep

On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> said:

A jest martwy?
(mspanc)
U większości polskich handlowców tak.

Nie spotkałem, więc przyjmuję, że taki problem napotykasz.

A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.
Bardziej, że KrisPolska pozwolił się okraść. Nazwę to po imieniu.

Dlaczego? Nie miał papierka, więc dostał warunki dla wszystkich.
Miałby papierek? Dostałby te specjalnie przyszykowane dla niego.
Jak napisał - zostawił i problem, i butelki...
:-)

--
Bydlę

Data: 2012-01-29 14:13:52
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 13:07 Jurek W <jurwaw@klub.chip.pl> napisał(a):

[...]

Jakieś herezje uprawiasz ;)

Jest wszystko ściśle opisane w ustawie.

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-29 19:56:40
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.v8ukdef513q3bq@piotr-komputer.home...
[...]

No i co z tego, że jest w ustawie? Czy chcącym zwrócić opakowanie
szczególnie w innym sklepie to coś daje?
Kolejne martwe przepisy, których nie ma woli wyegzekwowania.
JW

Data: 2012-01-29 21:49:29
Autor: mvoicem
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

A miałeś kiedykolwiek problem z oddaniem (nieodpłatnym) butelek do sklepu? Np. zostawiłeś butelki na ladzie, wyszedłeś a sprzedawczyni pogoniła za tobą i wcisnęła Ci butelki z powrotem?

p. m.

Data: 2012-01-30 16:59:21
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f25b0d9$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

A czy ja jestem firmą charytatywną. Założyłem swoje pieniądze, więc po swoje przychodze.

Data: 2012-01-30 18:21:50
Autor: mvoicem
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

Ale przepisy nie mówią nic o twoich pieniądzach.

Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym które każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

p. m.

Data: 2012-01-30 20:21:01
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

To znaczy przepis jest jednoznaczny, przejrzysty i uczciwy dla obydwu stron?

Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym które każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

Czyli nakazują mi je kupić i jak puszki np. wrzucać do kontenerów. Najlepiej w środku nocy, kiedy niektórzy je z kontenerów wyjmują i pięknie na nich tańczą celem zmniejszenia ich objętości.

Data: 2012-01-30 22:02:04
Autor: mvoicem
Zwrot butelek ... sklep
(29.01.2012 19:56), Jurek W wrote:

[...]

Ale co to ma do rzeczy? Zarzucałeś że przepis jest martwy, że ustawodawca nie może sobie poradzić z tematem od 70 lat itd...

A jak widać może. A że nie po twojej myśli, no cóż ... zawsze jest nie po czyjejś myśli.

Nie możesz zarzucać martwości przepisom które nie istnieją (tj. tym
które każą sprzedawcy kupić od Ciebie butelki)

Czyli nakazują mi je kupić i jak puszki np. wrzucać do kontenerów.

Nie. Ani nie nakazują Ci ich kupić, ani nie każą wrzucać do kontenerów.

Zauważ, że zazwyczaj pozbycie się śmieci to jest kłopot i koszt. Tutaj, zgodnie z przepisami ustawy, możesz się tego kłopotu bezpłatnie pozbyć w dowolnym sklepie "prowadzącym takie butelki". A dodatkowo, jeżeli masz dowód zakupu w tym sklepie - za zwrotem zapłaconej kaucji.

p. m.

Data: 2012-01-30 18:44:38
Autor: spp
Zwrot butelek ... sklep
W dniu 2012-01-30 16:59, Jurek W pisze:

[...]

O, to jet dokładnie to o co chodzi - nie 'zapłaciłem' a 'założyłem'. :)
Ponieważ w Polsce nie ma obowiązku kaucjonowania opakowań (z pewnymi wyjątkami) to jest naturalnym, że tek od którego żądasz zwrotu 'założonych' pieniędzy chce mieć pewność, iż to rzeczywiście są Twoje pieniądze. Do tego służy właśnie paragon.

PS. Cały opis tych problemów dowodzi, że przepisy nie są martwe i działają dokładnie tak jak chciał ustawodawca. :)

--
spp

Data: 2012-01-30 20:22:53
Autor: Jurek W
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "spp" <spp-to-ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jg6kua$1gv$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Czyli lobby sklepikarzy, którzy z klientami mającymi jakiekolwiek roszczenia nie chcą mieć nic wspólnego.

Data: 2012-01-29 23:26:18
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8ukdef513q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

No tak za komuny bylo fajnie
pamietam moj skup w samie
to dzieciaki lazily po kiblach, krzakach i zbieraly butelki by miec na lizaki
a kolejka do skupu zawsze byla
poczynajac od butelki od mleka oranzady do innych dziwnych zawsze sie dostawalo
10 lub 20
http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/19/75/51/13/1975511397
i nikt nie pytal skad sie mialo

Data: 2012-01-30 07:31:21
Autor: Piotr M
Zwrot butelek ... sklep
Dnia 29.01.2012 o 23:26 KrisPolska <nictunie@wp.pl> napisał(a):

[...]

Teraz sobie przypomniałem jak oddawałem butelki po wódce. Hmm, może to  ktoś potwierdzić? W sumie to nie pamiętam tak dokładnie, byłem malutki  szczeniak ;)

--

Pozdrawiam, Piotr M

Data: 2012-01-30 11:22:38
Autor: Bydlę
Zwrot butelek ... sklep
On 2012-01-30 07:31:21 +0100, "Piotr M" <xx@xx.xx> said:

[...]

Nikt nie może potwierdzić, czy sobie przypomniałeś.

--
Bydlę

Data: 2012-01-30 19:26:39
Autor: Leszek Kowalski
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Piotr M" <xx@xx.xx> napisał w wiadomości news:op.v8vweja513q3bqpiotr-komputer.home...
[...]

Sam pamiętam, że butelki po wódce można było oddać i dostać kaucję.
Była to kwota 5 groszy, a było to jakoś zaraz po denominacji, więc dobre 15 lat temu :-)

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-31 22:48:24
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:jg6nd2$9eu$1inews.gazeta.pl...

[...]

ta pozniej sie pozmienialo
wprowadzili puszki
i nagle sie wszytsko stalo nieoplacalne

przestrzen magazynowania/metr za dzierzawe

moze dotacje do butelek wprowadzic?
bo jakos na zlom chetnych jest sporo
ostatnio jadac autem musialem omijac pusty wlaz ktory znalazl nocnego amatora

Data: 2012-01-29 23:22:11
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Jurek W" <jurwaw@klub.chip.pl> napisał w wiadomości news:jg3cq1$b6b$1news.dialog.net.pl...
[...]

a bo pogadam z wlascicielem jak mnie najdzie na zakup pifka wieczorkiem
jadac wieczorem do sklepu z punktu X nie z domu nia taszcze butelek po aucie by sie walaly
tez chce byc w miare eco niz napedzac przemysl aluminiowy

zreszta czy ktos wyliczyl czy kupujac cos w szkle jest sie eco?
te butelki gdzie ida do mycia czydo przetopu na tluczke i nowe szklo ?

Data: 2012-01-29 23:37:55
Autor: PiotRek
Zwrot butelek ... sklep
Użytkownik "KrisPolska" <nictunie@wp.pl> napisał w wiadomości news:jg4gt1$dc6$1mx1.internetia.pl...
a bo pogadam z wlascicielem jak mnie najdzie na zakup pifka wieczorkiem

Mam wrażenie, że co najmniej godzinę temu już Cię naszło... :->

te butelki gdzie ida do mycia czydo przetopu na tluczke i nowe szklo ?

Idą do mycia. Zresztą po butelkach widać, że niektóre są używane
nie pierwszy raz.

Piotr

Data: 2012-01-30 19:27:20
Autor: Leszek Kowalski
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@wp.pl.invalid> napisał w wiadomości news:jg4ho8$78u$1inews.gazeta.pl...

Idą do mycia. Zresztą po butelkach widać, że niektóre są używane
nie pierwszy raz.

Zależy od stanu butelki, ale zazwyczaj są używane kilka razy.

Leszek Kowalski

Data: 2012-01-31 22:50:01
Autor: KrisPolska
Zwrot butelek ... sklep

Użytkownik "Leszek Kowalski" <kovalek@op.pl> napisał w wiadomości news:jg6nea$9hc$1inews.gazeta.pl...

[...]

i to sie oplaca? sortowanie transport mycie?
czy dla zasady, bo szklo, kolor szkla, przechowywanie i smak trunku ?

Zwrot butelek ... sklep