Zwrot faktury VAT a uznanie reklamacji

Data: 2010-06-08 11:24:44
Autor: bilbo
Zwrot faktury VAT a uznanie reklamacji
Witam,

Od kilku miesięcy borykam się z wydawnictwem Wiedza i Praktyka, która przysyła mi monity o zapłacenie usług, które rzekomo u nich wykupiłem.
Otóż, zostałem bez mojej wiedzy i zgody zarejestrowany u nich poprzez stronę Portal dla rozliczających ZUS, co zobowiązało mnie do płacenia za korzystanie z bazy wiedzy itp. Napisałem do nich, że żadnych ich usług nie zamawiałem, nie potrzebuję i proszę o wyrejestrowanie mnie z bazy Wiedzy i Praktyki.
Otrzymałem odpowiedź, że moja reklamacja została uwzględniona i wyrażają oni zgodę na odesłanie faktury. Uznałem, że sprawa jest załatwiona, faktury nie odesłałem. Tymczasem powróciły monity o opłacenie faktury. Zapytałem, dlaczego? Ponieważ Wiedza i Praktyka nie otrzymała zwrotu faktury.
I tu jest sedno mojego obecnego problemu: czy nie odsyłając faktury, którą wcześniej mi wystawiono i przysłano, zobowiązuję się do jej opłacenia? Pomimo, że uwzględniono moją reklamacja usług zawartych na tej fakturze.

Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia?
Pozdrawiam
Lech

Data: 2010-06-08 11:36:33
Autor: Liwiusz
bilbo pisze:

[...]

   Nie musisz odsyłać faktury.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-08 11:58:11
Autor: bilbo
Liwiusz wrote:
bilbo pisze:

[...]

Też mi się tak wydaje. Ale nigdy nie wiadomo, czy prawo jest zgodne z elementarną logiką.

Lech

Data: 2010-06-08 12:02:43
Autor: Liwiusz
bilbo pisze:

  Nie musisz odsyłać faktury.

Też mi się tak wydaje. Ale nigdy nie wiadomo, czy prawo jest zgodne z elementarną logiką.

   Zwłaszcza prawo podatkowe. Ale tutaj spór jest na płaszczyźnie cywilnej, a nie podatkowej.

--
Liwiusz

Data: 2010-06-15 01:19:13
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 8 Jun 2010, Liwiusz wrote:

bilbo pisze:

  Nie musisz odsyłać faktury.

Też mi się tak wydaje. Ale nigdy nie wiadomo, czy prawo jest zgodne z elementarną logiką.

 Zwłaszcza prawo podatkowe. Ale tutaj spór jest na płaszczyźnie cywilnej, a nie podatkowej.

  Dla porządku można wspomnieć, że nieodesłanie faktury to co innego
niż ew. odesłanie ew. korekty ;)
  W ogóle dziwny pomysł tego wydawnictwa - tak legalnie się przyznawać,
że dokonują machlojki z f-rą która "weszła do obiegu prawnego"...

pzdr, Gotfryd

Zwrot faktury VAT a uznanie reklamacji