Zwrot kosztów podróży na rozprawę.

Data: 2020-09-14 04:26:06
Autor: Kris
Zwrot kosztów podróży na rozprawę.
Byłem wzywany jako świadek na rozprawę
Odległosć w obie strony ok 100km
Złożyłem wniosek o zwrot kosztów podróży wg tzw kilometrówki czyli ok 83gr*100km- jechałem prywatnym samochodem
Dzisiaj dostałem pismo z sądu że przyznają mi kwotę 35zł
Jak oni to liczą?
Gdybym pkp jechał to bilety 36zł by wyszły

Data: 2020-09-14 13:42:17
Autor: ąćęłńóśźż
Zwrot kosztów podróży na rozprawę.
Pewnie sędzia policzył z palca ile spaliłeś paliwa.
Jest możliwość odwołania/skargi w pouczeniu?

-- -- -
Dzisiaj dostałem pismo z sądu że przyznają mi kwotę 35zł

Data: 2020-09-14 05:16:54
Autor: Kris

https://zapodaj.net/c19e8d1b3f450.jpg.html

Data: 2020-09-14 14:20:19
Autor: ąćęłńóśźż
Zwrot kosztów podróży na rozprawę.
No widzisz, czyli jesteś spuszczony przez Państwo Polskie na drzewo, bo samo uzasadnienie będzie Cię kosztowało 100 zł i zażalenie też coś tam (40 zł czy więcej?).

-- -- -
https://zapodaj.net/c19e8d1b3f450.jpg.html

Data: 2020-09-14 14:10:27
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14.09.2020 o 13:26, Kris pisze:
[...]

Policzyli właśnie bilet pewnie.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-09-14 05:17:44
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 14:10:47 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
> [...]
> Dzisiaj dostałem pismo z sądu że przyznają mi kwotę 35zł
> Jak oni to liczą?
> Gdybym pkp jechał to bilety 36zł by wyszły

To złotówkę powinni dopłacić

Data: 2020-09-14 15:27:34
Autor: Robert Tomasik
W dniu 14.09.2020 o 14:17, Kris pisze:

[...]

Liczy się najtańszym środkiem, więc może jakiś inny przewoźnik jeździ
tam za 35 złotych :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-09-14 14:17:01
Autor: ąćęłńóśźż
Zwrot kosztów podróży na rozprawę.
Trzeba było jeszcze o zwrot utraconych zarobków.

-- -- -
Złożyłem wniosek o zwrot kosztów podróży

Data: 2020-09-14 05:20:18
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 14 września 2020 14:17:04 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Trzeba było jeszcze o zwrot utraconych zarobków.

Za dużo zachodu
"  Utratę zarobku lub dochodu, o których mowa w ust. 1, oraz ich wysokość świadek powinien należycie wykazać."

Data: 2020-09-15 09:46:10
Autor: Wiesiaczek
W dniu 14.09.2020 o 14:17, ąćęłńóśźż pisze:
Trzeba było jeszcze o zwrot utraconych zarobków.

-- -- -
Złożyłem wniosek o zwrot kosztów podróży

Ja złożyłem, ale okazało się, że jeśli prowadzę własną działalność, to nie mogę udowodnić, że oełasnie tego dnia miałbym zlecenie.

Nic nie dostałem.

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

Data: 2020-09-15 09:43:12
Autor: Wiesiaczek
[...]

Liczą najtańszy środek lokomocji i zwykle wychodzi autobus.

Data: 2020-09-15 23:17:09
Autor: Sonn
[...]

Pretensje do debila ministra, który wydał wytyczne jak zwracać koszty dojazdu świadkom.

Klucz tkwi w tym, że 0,83 zł to górna granica według interpretacji ministerstwa. Sądy mają nakaz przyznawania kosztów w dolnych granicach, a odległość weryfikować na podstawie najkrótszych tras wg. google. To samo dotyczy prokuratur.

--
Sonn

Data: 2020-09-16 07:42:45
Autor: Liwiusz

https://legnica.so.gov.pl/gdzie-i-w-jaki-sposob-uzyskac-zwrot-kosztow-podrozy-dla-swiadka,new,mg,3,220.html,48

--
Liwiusz

Data: 2020-09-16 05:29:39
Autor: Kris
W dniu środa, 16 września 2020 07:42:48 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
> Dzisiaj dostałem pismo z sądu że przyznają mi kwotę 35zł
> Jak oni to liczą?
> Gdybym pkp jechał to bilety 36zł by wyszły

Policzyli mi po 35gr/km. a mogli po 1gr/km i tez by było zgodne z tym co podlinkowałeś
Tak więc krzywdy nie mam;)

Zwrot kosztów podróży na rozprawę.