Zwrot na karte

Data: 2020-07-08 20:25:15
Autor: Alf/red/
Zwrot na karte
W dniu 08.07.2020 o 18:04, J.F. pisze:
placilem karta ... ale nie pamietam ktorą.

Nie masz w bankach historii transakcji z kart?
Ah, nie pamiętasz kiedy kupowałeś... czyli nie masz paragonu...

--
Alf/red/

Data: 2020-07-09 07:07:41
Autor: J.F.
Zwrot na karte
Dnia Wed, 8 Jul 2020 20:25:15 +0200, Alf/red/ napisał(a):
W dniu 08.07.2020 o 18:04, J.F. pisze:
placilem karta ... ale nie pamietam ktorą.

Nie masz w bankach historii transakcji z kart?
Ah, nie pamiętasz kiedy kupowałeś... czyli nie masz paragonu...

Bez paragonu to zwrotu nie przyjma :-)

Mam duzo kart i sprawdzenie jest uciazliwe, chociaz ... w sumie, sklep
chce, to moge sprawdzic dokladnie :-)
W ddodatku rozliczaja z opoznieniem, wiec trzeba poszukac.

A jak karte zamkne ?

J.

Data: 2020-07-09 09:43:20
Autor: pueblo
Zwrot na karte
Witaj J.F., 09 lip 2020 w news:1tkxhvzg7a982$.1no0x76lss73d.dlg@
40tude.net napisałeś/aś:

A jak karte zamkne ?

Przerabiałem taki zwrot. Karty już nie było, ale kasa i tak wróciła na konto.

Data: 2020-07-09 03:09:22
Autor: Dawid Rutkowski
Zwrot na karte
W dniu czwartek, 9 lipca 2020 11:43:22 UTC+2 użytkownik pueblo napisał:
> Przerabiałem taki zwrot. Karty już nie było, ale kasa i tak wróciła na konto.

Z debetówką łatwiej, gorzej jakby była to zamknięta kredytówka (nie tylko zastrzeżona karta, ale również rachunek - po okresie wypowiedzenia - zresztą z debetówką może być podobnie, jak będzie zamknięte konto - np. natychmiast z powodu sprzeciwu wobec zmian w regulaminie).

Zaś sam zwrot zwrotowi nie równy:
- może być z IO (ew. MO/TO/FO),
- może być w terminalu, gdy kartę jeszcze fizycznie posiadasz, choć jest zastrzeżona (zwrot jest zawsze offline, jedynie chodzi o odczyt danych karty - np. można zwracać na karty z "wyłączonym" pikaczem, o ile nie jest wyłączony w 100% - czyli nie pozwala na odczyt danych - a jedynie "w 50%", czyli nie pozwala płacić, ale pozwala odczytać dane),
- może być w terminalu, gdy karty już nie masz - zgubiona/skradziona/zniszczona na tyle, że nie działa pikacz/chip i nawet numerów nie widać - o, tutaj to już może być problem, choć jedynie w sklepach, które wymagają zwrotu na tą samą kartę, którą się płaciło - przed pandemią robiło się to coraz popularniejsze, teraz przestali zwracać na to uwagę (był jeszcze ciekawy stan pośredni, gdy wymagali pokazania karty, którą się płaciło - sprzedawca miał wyświetloną końcówkę numeru - ale dawało się zwrócić na inną - raz tak zadziwiłem, że płacone było visą, przyniosłem i pokazałem visę, a zwrot jednak na mc ;)

Data: 2020-07-09 12:44:22
Autor: J.F.
Zwrot na karte
Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f06e6b8$0$17346$65785112@news.neostrada.pl...
Witaj J.F., 09 lip 2020 w news:1tkxhvzg7a982$.1no0x76lss73d.dlg@

A jak karte zamkne ?

Przerabiałem taki zwrot. Karty już nie było, ale kasa i tak wróciła na
konto.

Ale konto tez zamkne :-)

J.

Data: 2020-07-17 02:42:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwrot na karte

"J.F." 5f06f507$0$17355$65785112@news.neostrada.pl

Ale konto tez zamkne :-)

Zamkniesz, ale bank kilkadziesiąt lat będzie wiedział, kogo ścigać, by zabrał szmal...

--

Data: 2020-07-17 17:08:05
Autor: pueblo
Zwrot na karte
Witaj J.F., 09 lip 2020 w news:5f06f507$0$17355$65785112
@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

Użytkownik "pueblo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f06e6b8$0$17346$65785112@news.neostrada.pl... Witaj J.F.,
[...]

Pewnie się nie uda. Jakby ktoś chciał, to daliby radę oddać, ale komu by się chciało he he. Co innego, gdyby chodziło o to, że to ty masz oddać.

Zwrot na karte