Zwrot na karte

Data: 2020-07-09 00:29:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwrot na karte

"J.F." 5f05eea7$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

Jak to dziala, konkretnie w Lidlu ?

AliExpress zwracał mi na kartę, którą zapłaciłem.

-=-

Sklepy marmurowe zwracały mi tak, jak chciałem
lub tak, jak zgadzałem się...

W Leroy Merlin kupiłem sporo baterii łazienkowych, by
matka mogła spokojnie wybrać, więc część zwróciłem
 -- Mille pokrył pokaźną część tych zakupów...

W poniedziałek kupiłem przez Omyłkę rozgałęziacz E27,
miast E14, co spostrzegłem dopiero przy wystawianiu
faktury -- zwrot szmalu (około 300 groszy) był gotówką...
[już wtedy powinienem był zauważyć, że coś ze mną źle,
skoro nie widziałem różnicy pomiędzy gwintem E27 i E14...]

Wiatrak w Bi1 -- zwrot na inną kartę, bo nie miałem przy
sobie tej, którą zapłaciłem... Nierzadko zwrot gotówką...

W Lidlu zwracają mi gotówką lub na kartę, ale
chyba niekoniecznie na tę kartę, którą płaciłem...

-=-

Mojej matce niedawno nie chciano zwrócić za krem inaczej,
niż na debetówkę PKO BP, którą zapłaciła -- akurat dobrze,
bo matka Bez ;) Omyłkę wydała za dużo tą debetówką... (300
pln zwalnia z miesięcznej opłaty) Krem zwróciła, bo sprzedano
jej zdecydowanie zły... (matka prosiła o stosowny, ale że zbyt
młodo wygląda... ciekawe, czy wpuszczą ją bez kolejki na wybory...)

-=-

Jeśli piszę beł_kot_liwie -- trudno... Mam spore problemy z myśleniem...
Mam nadzieję, że to nie CoVid-19 lub podobna choroba...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'

Data: 2020-07-27 00:15:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Zwrot na karte

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5f064a5d$0$522$65785112@news.neostrada.pl

Wiatrak w Bi1 -- zwrot na inną kartę, bo nie miałem przy
sobie tej, którą zapłaciłem... Nierzadko zwrot gotówką...

Kolejny zwrot w Bi1 -- gotówką za termometr, gdyż nie
pamiętałem, którą kartą zapłaciłem. (termometr mierzy
tylko do 70°C -- mogłem i powinienem był sprawdzić to
przed kupnem, ale jakoś umknęło mej uwadze; potrzebny
mi termometr mierzący do 110°C, by kontrolować LEDki)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.
[...]

Szkic radiatora chyba gotowy:
    http://www.eneuel.w.duna.pl/error/dekiel/dgn.pdf
Teraz trzeba zlecić wykonanie, kupić termopady 0.2mm
lub podobne i poskładać wszystko. LEDka do radiatora
ma być dogniatana deklem via dwa scalaki (3mm na 4mm
i 4mm na 5mm) oraz termopadem niwelującym szczelinkę
(~0.2mm+/-20%) pomiędzy deklem i tymi scalaczkami...

       mostek              reszta
     prostowniczy         zasilacza
       |                     |
       |      multiLEDka     |
       |          |          v
       v          V          x
     ============================ <-- PCB
      [__]     '-- -- -'     [___]

   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
   | | | | | | | | | | | | | | | |
  _|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_
  |                                |
  |________________________________| <-- radiator
     ============================
      [__]     '-- -- -'     [___]
  ,_,                            ,_,
  | |______,              ,______| |
  |________|              |________|

Chyba wszystko jasne -- skoro LEDki mają brać 10W na zimno.
W WC mam 2 takie oczka; w łazience -- 3. W WC 2 takie oczka
są jedynym oświetleniem a WC nie ma żadnych doświetleń typu
okna itp... Nadal mam sprawne 3 żarówki halogenowe, kupione
około 1997 r. i używam ich różnie, ale co najmniej 2 z tych
żarówek są używane od ~20 lat. Żarówki (Philipsa) są bardzo
jasne, choć mają ponoć tylko 20W. Zamieszkałem tam na stałe
w połowie kwietniu 2000 r., ale światło było gotowe w 1998,
czy w 1997, i okazjonalnie było uruchamiane od tamtej pory.

W WC długo nie przebywam? -- ale czasami, z różnych powodów
światło tam jest włączone bardzo długo. W łazience mam poza
takimi 3 sufitowymi oczkami jeszcze 3 bulby (teraz LEDkowe,
wcześniej żarówkowe) z czego dwie naścienne. Przed wejściem
do łazienki mam: włącznik podłogowego dogrzewania, włącznik
kominowego wiatraka i dwa włączniki świateł, zaś w łazience
mam trzeci włącznik światła i dwa gniazda IP44. Nie mam tam
(jak i w WC) żadnego doświetlania okiennego czy podobnego.

-=-

Już wiem, że są poliwęglany, które:
 - dobrze przewodzą ciepło
 - są dobrymi izolatorami elektryczności
 - przepuszczają dużo światła...

Jeśli znajdę takowe w niskiej cenie -- pokuszę się
o skonstruowanie własnych lampek opartych o LEDki,
którymi rozświetlę: mieszkania, balkony i garaż...

-=-

Teraz oświetlam klawiaturę laptopa malutką lampką LEDkową wpiętą do USB.

-=-

Fujitsu-Siemens sprawuje się bardzo dobrze a tempriczery jego
podzespołów [niemuzycznych] są bezpiecznie niskie, co zawdzięczam
zabawom z LEDkami, do których kupiłem ciepłoprzewodzącą pastę.

Rozkład obciążenia I/O na 2 HDD (zarówno w Acerze, jak i w Fujitsu-Siemensie)
to strzał w dziesiątkę! Zaś rozkład (tylko w Acerze) na: 2 HDD, SSD i RAMdysk
dał efekty **rewelacyjne**! W Fujitsu-Siemensie też mam RAMdysk, lecz nie mam
w nim SSD. C2D T7300 @2GHz & 4GiB RAMek zezwala na obsługę programów, których
używam na co dzień: przeglądarek netowych; Libre; prostych edytorów tekstu do
HTMLa itp.; programów graficznych typu CC...

Fujitsu-Siemens był bardzo intensywnie eksploatowany przez ponad 9 lat;
kupiłem go niemal 12 lat temu; pomijając przerwy (wyjazdy, awarie itp.)
był używany codziennie przez ponad 138 miesięcy; akumulatora nie używam
(nie zdołałem naprawić) co jest trochę nieprzyjemne, ale żal mi wywalać
60 pln na nowy akumulator... [być może ukradziony przez serwisantów...]

Acer, gdy pracuje na akumulatorze, potrafi znienacka wyłączyć się -- co
daje fatalne skutki!!! Na szczęście w Acerze mam 6 kopii 64W10 (po 2 na
każdym rzeczywistym dysku) co skutecznie chroni przed kłopotami, jednak
użyteczność akumulatora w Acerze stoi pod znakiem zapytania...

Zwrot na karte