Zwrot nadpłaty z PIT za osobę zmarłą w styczniu 2009

Data: 2009-04-04 11:23:03
Autor: al
Zwrot nadpłaty z PIT za osobę zmarłą w styczniu 2009
Czy jest możliwość rozliczenia matki emerytki zmarłej w styczniu 2009
PITem przez syna za rok 2008 z powodu zwrotu nadpłaty należnej matce.
ZUS wydał tylko PIT 11 około 15marca na życzenie rodziny i zawiadomił
o śmierci US. Jeśli tak to proszę podać podstawę prawną. Matka
rozliczała się samodzielnie. Ja jestem pełnoletni ale jeszcze
studiuję.
Pozdrawiam
AL

Data: 2009-04-05 00:15:20
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "al" <martin000@onet.eu> napisał w wiadomości news:6a35eb31-2c18-4a13-9000-e0df04d4e570o11g2000yql.googlegroups.com...
[...]

Moim zdaniem na pewno nie PIT-em za matkę, bo musiał byś sfałszować jej podpis. Jeśli jest jakiś sensowny zwrot, to napisał bym pismo do urzędui Skarbowego z zapytaniem, jak to rozliczyć. Skoro matka dożyła końca 2009 roku, to nadpąłta podatku - moim zdaniem - wchodzi do masy spadkowej. Czyli należy się spadkobiercom - co do zasady, bo nie wiem, czy poza Tobą są inni.

Zwrot nadpłaty z PIT za osobę zmarłą w styczniu 2009