Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na pr awo jazdy

Data: 2009-11-23 09:00:08
Autor: maxknowledge
Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na pr awo jazdy
Szanowana grupo,

na jakie ustawy można się powoływać w przypadku rezygnacji z egzaminu
wewnętrznego na prawo jazdy przeprowadzaną przez szkołę jazdy.
Zapłaciłem z góry, przelewem z konta za kurs powtórkowy, który
odbyłem, ale zrezygnowałem z egzaminu wewnętrznego.

Dać sobie spokój czy odzyskać tę stówkę? Troche mi szkoda, bo mam 6
miesięcy do załadowania na komie i akurat bym sobie załadował :)

Pozdrawiam :)

Data: 2009-11-23 20:26:07
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
maxknowledge pisze:

Dać sobie spokój czy odzyskać tę stówkę?

100zł za egzamin wewnętrzny? To jakaś droga szkoła. U nas godzina jazd
kosztuje około 40zł.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2009-11-23 20:42:54
Autor: kuba
maxknowledge pisze:
[...]

A zrezygnowałeś zgodnie z umową czy ot tak po prostu?

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-23 11:59:09
Autor: maxknowledge
On 23 Lis, 20:42, kuba <pan_dziendo...@o2.pl> wrote:

A zrezygnowałeś zgodnie z umową czy ot tak po prostu?

Nie podpisywałem żadnej umowy. To chyba normalne, że jak nie
skorzystałem z usługi, to nie płacę.

Data: 2009-11-23 21:25:58
Autor: Piotr [trzykoty]
Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy
"maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> wrote
Nie podpisywałem żadnej umowy.

A była odrębna opłata za sam egzamin, to jakaś oddzielna usługa?

To chyba normalne, że jak nie
skorzystałem z usługi, to nie płacę.

Nie zawsze. Czasami zamawiasz usługę i to wystarcza. Vide: bilety do kina, na samolot itd.

Data: 2009-11-23 12:29:53
Autor: maxknowledge
On 23 Lis, 21:25, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_TN...@o2.pl> wrote:
"maxknowledge" <maxknowle...@gmail.com> wrote

> [...]

skorzystałem z usługi, to nie płacę.

Nie zawsze. Czasami zamawiasz usługę i to wystarcza. Vide: bilety do kina,

Nie zawsze, ale w tym wypadku nie skorzystałem z usługi "egzamin
wewnętrzny" - nie podpisałem się i nie umawiałem terminu egzaminu
wewnętrznego. Normalnie koszt 5 godzin w szkole to  200zł, ja
zapłaciłem 100zł więcej i zrezygnowałem z egzaminu.

Data: 2009-11-23 21:37:50
Autor: Piotr [trzykoty]
Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy

"maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> wrote
nie podpisałem się i nie umawiałem terminu >egzaminu

Czy świadczą oni usługę pt. kurs powtórkowy bez egzaminu, czy zawsze kurs kończy się egzaminem wewnętrznym?
Nie ważne czy umawiałeś termin, ale czy w sposób dorozumiany zaakceptowałeś usługę z egzaminem.

Data: 2009-11-23 21:49:38
Autor: Piotr [trzykoty]
Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy
IMO Kodeks Cywilny-- >Zlecenie

Data: 2009-11-23 21:52:26
Autor: kuba
maxknowledge pisze:
On 23 Lis, 20:42, kuba <pan_dziendo...@o2.pl> wrote:

A zrezygnowałeś zgodnie z umową czy ot tak po prostu?

Nie podpisywałem żadnej umowy. To chyba normalne, że jak nie
skorzystałem z usługi, to nie płacę.

Nie, to nie jest normalne. Podstawowa zasada prawa cywilnego: pacta sunt servanda (umów należy dotrzymywać). To, że nie podpisałeś, nie znaczy, że nie zawarłeś.

--
kuba
www.fashioncorner.pl

Data: 2009-11-24 09:20:14
Autor: KRZYZAK
Dnia Mon, 23 Nov 2009 21:52:26 +0100, kuba napisał(a):

Nie, to nie jest normalne. Podstawowa zasada prawa cywilnego: pacta sunt servanda (umów należy dotrzymywać). To, że nie podpisałeś, nie znaczy, że nie zawarłeś.

Ale, zeby umowe zawrzec,to trzeba ja zawrzec. Przelew pieniedzy nie jest
zawarciem umowy.

--
usenet jest dla mieczakow
(irc.freenode.net)

Data: 2009-11-24 00:59:23
Autor: gr
On 24 Lis, 09:20, KRZYZAK <krzy...@krzyzak.pl> wrote:
> [...]

> że nie zawarłeś.

Ale, zeby umowe zawrzec,to trzeba ja zawrzec. Przelew pieniedzy nie jest

Ale tak sam z siebie CHYBA nie przelał tych pieniędzy.
Myślę, że najpierw udał sie do tej szkoły i dogadał ile jakiś tam kurs
będzie kosztował, dostał od nich nr konta i przelał na to konto
pieniądze.

Data: 2009-11-28 16:14:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 24 Nov 2009, KRZYZAK wrote:

[...]

  Jakby mnie pytali w roli prowadzącego szkołę, to chyba bym powiedział
że zaakceptowałem ofertę zrobienia egzaminu na podstawie ogólnie
oferowanych warunków ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-11-23 21:29:44
Autor: Piotr [trzykoty]
Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na prawo jazdy

"maxknowledge" <maxknowledge@gmail.com> wrote
Nie podpisywałem żadnej umowy.

Poza wyjątkami, do zawrcia umowy może dojść też w inny sposób niż pisemny. To kwestia dowodu.

Data: 2009-11-24 08:18:05
Autor: bagno
maxknowledge wrote:
[...]

Jak ja podpisywalem umowe to byl zapis, ze w przypadku rezygnacji w polowie
szkola nic nie zwraca. Po jakims czasie wszystkim zmieniali umowy i ten
zapis sie zmienil. Teraz w przypadku rezygnacji zwracaja za to czego nie
zrealizowali. Jakies przepisy sie zmienily ?

Data: 2009-11-28 16:16:02
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 24 Nov 2009, bagno wrote:

[...]

  Jak sądzę zapis o którym mowa, mógł być podważony w oparciu o klauzule
niedozwolone.
  Pic w tym, że sam piszesz: "zwracają za to, czego nie zrealizowali".
  Nie jest czasem istotne, KTO był przyczyną "niezrealizowania"?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-12-02 11:48:37
Autor: maxknowledge
Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego n a prawo jazdy
On 28 Lis, 16:16, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:

Koniec końców - otrzymałem zwrot po pierwszym mailu z prośbą o zwrot
nadpłaty :) Porządna szkoła!

Zwrot nadpłaty za kurs egzaminu wewnętrznego na pr awo jazdy