Zwrot podatku VAT

Data: 2009-10-06 12:01:25
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT

Chciałbym zapytać o informacje podane na stronie:
http://www.vat.pl/przeniesienie_i_zwrot_nadwyzki_odliczenia_vat_1105.php

W przypadku przyspieszonego zwrotu 60 dniowego jest tam napisane tak:
"Zwrot przyspieszony - podatek naliczony związany z nabyciem środków
trwałych, ze sprzedażą ze stawką niższą niż 22% oraz ze sprzedażą poza
terytorium kraju, która byłaby opodatkowana, gdyby była dokonana w
Polsce*"

Czyli chyba jeżeli sprzedaję poza granicą Polski (i sprzedaż ta byłaby
opodatkowana w Polsce), ale RÓWNIEŻ sprzedaje w Polsce (i sprzedaż ta
jest
opodatkowana) to mogę skorzystać z tego 60 dniowego zwrotu
przyspieszonego?

Termin 180 dniowy, skrócony do 60 dni na podstawie UMOTYWOWANEGO
WNIOSKU złożonego wraz z deklaracją podatkową VAT stosuje się m.in.
gdy:
"60 dni - podatnikom dokonującym dostawy towarów lub świadczenia usług
poza terytorium kraju i niedokonującym sprzedaży opodatkowanej
przysługuje zwrot kwoty podatku naliczonego, związanego ze sprzedażą
poza terytorium kraju, która byłaby opodatkowana, gdyby była dokonana
w Polsce."

Czyli dotyczy to chyba sytuacji gdy sprzedaję poza granicę Polski (i
sprzedaż ta byłaby opodatkowana w Polsce), natomiast absolutnie
NICZEGO nie sprzedałem w Polsce co byłoby opodatkowane?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-07 11:49:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Zwrot podatku VAT
On Tue, 6 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

[...]

  A jest to aktualne?
  Podlinkowany artykuł ma zasadniczą wadę: nie ma przy nim daty
sporządzenia ani daty publikacji.
  Przy naszym "młynie w przepisach" do takich tekstów trzeba podchodzić
*bardzo* ostrożnie. A nuż pochodzi sprzed trzech lat...

  Patrzę tak sobie do ustawy:
....i zastanawiam się, czego ma dotyczyć opis.

  Bo mi wychodzi zwrot 180 dni tylko "W przypadku gdy podatnik nie wykonał
w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych" (i równoważnych).

  Ktoś pamięta, co i mniej więcej kiedy znowelizowano w tej okolicy?

[...]

IMVHO: *jeśliby* przyjąć koncepcję którą przedstawiasz, to wypada
zwrócić uwagę na art.86.8 - tam jest wyraźna odrębność, wymaganie
"związek odliczonego podatku z *tymi* czynnościami", a to powinno
się przełożyć na niejako odrębne "prawo terminowe" do wydatkow
związanych *tylko* z tymi czynnościami.
  Czyli wydatki związane ze sprzedażą w Polsce, nie podlegające
odrębnym zasadom, *jeśliby* istniało zróżnocowanie terminu, by się
*nie* łapały na wcześniejsze odliczenie, natomiast wydatki związane
ze "sprzedażą zagraniczną" - tak.

Termin 180 dniowy

  Podstawę prawną poproszę :)
  Oczywiście podatnik napisał "dokonuję sprzedaży w kraju", czyli
możliwość "nie dokonał czynności opodatkowanych" odpada!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-07 03:20:51
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT
On 7 Paź, 11:49, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
[...]

Rzeczywiście to już jest chyba nieaktualne. Tutaj znalazłem
aktualniejsze informacje:
http://blog.ifirma.pl/2009/02/zwrot-podatku-vat-wg-nowych-zasad/

Fragment:
"Obecnie kwota ta nie jest już ograniczona, a 60-dniowy termin dotyczy
zarówno podatników dokonujących sprzedaży opodatkowanej na terytorium
kraju jak i podatników dokonujących dostawy towarów lub świadczących
usługi poza terytorium kraju i niedokonujących jednocześnie sprzedaży
opodatkowanej. Z tymże w tym drugim przypadku należy złożyć wraz z
deklaracją umotywowany wniosek."

Tylko co to znaczy "i niedokonujących jednocześnie sprzedaży
opodatkowanej"? Czy chodzi tutaj o niedokonywanie sprzedaży
opodatkowanej na terenie Polski, czy o niedokonywanie sprzedaży poza
granicami Polski, która byłaby opodatkowana na terenie Polski?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-07 12:54:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Zwrot podatku VAT
On Wed, 7 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

Rzeczywiście to już jest chyba nieaktualne. Tutaj znalazłem
aktualniejsze informacje:
http://blog.ifirma.pl/2009/02/zwrot-podatku-vat-wg-nowych-zasad/
[...]

[...]

IMVHO: zacznij od przeczytania *źródła*, czyli ustawy.
  Niekoniecznie całej :>, ale kawałka z art.86 i 87 przynajmniej,
a dopiero potem oglądaj komentarze.
  Weź z gofina, z doświadczeń wynika że mają tam zawsze zaktualizowane
wersje (na .prawo-nieruchomosci się kiedyś naciąłem, zaś sejm
publikuje w "ciężkim" PDFie, w którym umieją ukryć pozostałości
po edycji, przez co szukanie nie zawsze dobrze działa).

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-07 13:27:43
Autor: my way
Zwrot podatku VAT

Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał w wiadomości news:9008c0b2-ef50-44b0-84df-208cb0945f0cl31g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

wersja 1 - sprzedaży opodatkowanej w kraju

dostawa towarów lub świadczenie usługi poza terytorium kraju to nie jest sprzedaż opodatkowana (w domyśle: w Polsce)

pozdr,
m.w.

Data: 2009-10-07 08:53:14
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT
Poczytałem trochę i o ile dobrze rozumiem mamy do czynienia z takimi
możliwościami:
1. Sprzedaż opodatkowana w Polsce, brak sprzedaży poza Polską - zwrot
60 dniowy
2. Sprzedaż opodatkowana w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot 60
dniowy
3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
180 dniowy,  zwrot 60 dniowy na umotywowany wniosek
4. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, brak sprzedaż poza Polską -
zwrot 180 dniowy, zwrot 60 dniowy na pisemny wniosek + zabezpieczenie
majątkowe w kwocie odpowiadającej wnioskowanemu zwrotowi podatku

Czy taka interpretacja jest prawidłowa?

wersja 1 - sprzedaży opodatkowanej w kraju

Czyli jak dobrze zrozumiałem "świadczących usługi poza terytorium
kraju i niedokonujących jednocześnie sprzedaży opodatkowanej." dotyczy
punktu nr.3?

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-08 09:51:09
Autor: my way
Zwrot podatku VAT

Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r.kowalczyk.gamedev@gmail.com> napisał w wiadomości news:2ec88892-c08f-415b-910b-62d8480b88edd34g2000vbm.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

co do punktu 3 - ustawa przewiduje jedynie zwrot w terminie 60 dni na wniosek podatnika
co do punktu 4 - zwrot 180 dokonywany jest również na wniosek podatnika
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
wersja 1 - sprzedaży opodatkowanej w kraju

Czyli jak dobrze zrozumiałem "świadczących usługi poza terytorium kraju i niedokonujących jednocześnie sprzedaży opodatkowanej." dotyczy punktu nr.3?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
tak
Przeczytaj sobie jeszcze art.87 ust. 6, o warunkach zwrotu w  najkrótszym możliwym terminie - 25 dni.

I uwaga ogólna - nie musisz występować o zwrot nadwyżki, możesz ją przenieść na następny okres rozliczeniowy bądź wnioskować o jej zaliczenie na poczet innych zobowiązań podatkowych (jeśli nie jest to DG prowadzona w formie spółki osobowej) - czasem są to korzystniejsze rozwiązania

pozdr,
m.w.

Data: 2009-10-09 06:50:34
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT
3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
60 dniowy na wniosek podatnika

Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-09 07:30:49
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT
On 9 Paź, 15:50, Rafał Kowalczyk <r.kowalczyk.game...@gmail.com>
wrote:
[...]

[b]test[/b]

Data: 2009-10-09 07:32:37
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT

Data: 2009-10-09 19:07:47
Autor: cef
Zwrot podatku VAT
Rafał Kowalczyk wrote:

3. Brak sprzedaży opodatkowanej w Polsce, sprzedaż poza Polską - zwrot
60 dniowy na wniosek podatnika

W tej wyliczance jest błąd:
tak naprawdę jest to sprzedaż poza Polską
(zarówno eksport jak i WDT) ale jest to sprzedaż opodatkowana
w kraju.

Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

Tu widac najlepiej to, co niektórzy nazywają "przezroczystością" vatu.
No wiesz, opłaca się, ale musisz ten podatek i tak klientowi wczesniej zapłacić.
Jest to o tyle wygodne, że nie musisz płacić do US.

Data: 2009-10-10 17:19:10
Autor: Gotfryd Smolik news
Zwrot podatku VAT
On Fri, 9 Oct 2009, Rafał Kowalczyk wrote:

Wychodzi na to, że bardzo się opłaca być eksporterem, bo podatku
należnego nie zapłacę, a naliczony mogę sobie odpisać :-)

  Hm...
  I gdzie tu widzisz ową "opłacalność"?
  Przecież w krajach w których nie ma VAT towar jest po prostu *tańszy*,
zwrot VAT to nie jakaś łaska, tylko "oddanie" VAT który poprzednicy
*fizycznie zapłacili*!
  Popatrz na to tak - przyjmijmy, że eksportujesz do kraju, w którym
VAT jest. Gdzie Ci się pojawi "opłacalność" - skoro klienci nie
chcą kupować tak samo jak w kraju, bo muszą ponownie doliczyć
ten odliczony VAT?

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-10-11 08:49:20
Autor: Rafał Kowalczyk
Zwrot podatku VAT
On 10 Paź, 17:19, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
> [...]

  Przecież w krajach w których nie ma VAT towar jest po prostu *tańszy*,
zwrot VAT to nie jakaś łaska, tylko "oddanie" VAT który poprzednicy

W sumie masz rację :-)

Pozdrawiam.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://megalotto.pl - Wyniki lotto

Data: 2009-10-07 12:17:23
Autor: Tomek
Zwrot podatku VAT
Dnia 07-10-2009 o 11:49:31 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisał(a):

[...]

Na pit/vat.pl to jest nagminne - nie datuja artykułów
i przez to mają trochę trudnych do wykrycia "zbuków".

--
Tomek

Zwrot podatku VAT