Zwrot podatku z rocznego rozliczenia PIT-36 - jak przyspieszyc?

Data: 2011-07-11 08:21:29
Autor: Piotr Przekota
Zwrot podatku z rocznego rozliczenia PIT-36 - jak przyspieszyc?
Witam

Zeznanie wyslalem poczta pod koniec kwietnia, a co roku zwrot dostaje w okolicach 15-25 lipca. Poszedlem do US (w Gdansku), zeby sie dowiedziec, kiedy moge oczekiwac na zwrot, ale sie okazalo, ze niestety musze zlozyc korekte (kwota zwrotu bez zmiany). No i jest problem, bo te pieniadze juz byly przeznaczone na urlop :( Oczywiscie termin zwrotu biegnie od poczatku, pani (u ktorej skladalem deklaracje) stwierdzila, ze robia te przelewy jak najszybciej, co tak naprawde niewiele oznacza, bo to moze byc 2, 3 4 tygodnie albo 2 miesiace. Kiedys, w podobnej sytuacji piniadze wyplacono po prawie 3 tygodniach.
I dochodzimy do sedna sprawy:
1. Czy macie informacje, jak dlugo czeka sie na zwrot od daty zlozenia korekty?
2. Czy istnieje mozliwosc oficjalnego przyspieszenia sprawy (podanie do naczelnika etc)?
3. Czy pomoze ponowna wizyta u pani odpowiedzialnej za te sprawy (ktora przyjela ode mnie korekte) i spokojna rozmowa (ladne poproszenie)?

Nie wiem, czy sa jakies wytyczne co do terminu zwrotu, ktore reguluja te sprawy? Do pewnego stopnia pomoze wiedza, kiedy bedzie ten zwrot, bo to umozliwi planowanie.

Pomozcie, bo zabije mnie zona :(

Piotr

Data: 2011-07-11 10:39:26
Autor: Pendrive
W dniu 2011-07-11 10:21, Piotr Przekota pisze:
[...]

zadzwon do swojego US (po zlozeniu korekty) do dzialu ksiegowosci i popros o szybki przelew, ja tak zrobilem w sopocie i mielam kase tydzien po korekcie, przy okazji sie w ogole dowiedzialem ze cos jest nie tak i musze korekte zlozyc co po 5 minutach przez net zrobilem.
US wcale nie jest tak straszny jak opisuja.

P.

Data: 2011-07-11 08:52:53
Autor: Piotr Przekota
Pendrive <Pendrive@domena.pl> napisał(a):
> [...]

US wcale nie jest tak straszny jak opisuja.

Tutaj jest problem, bo tej korekty nie widać w ksiegowosci (dzisiaj sie pytałem osobiscie), czyli pani od korekty jeszcze nie przekazala jej do ksiegowosci. No i nie wiem, czy mam sie udac do pani od korekty i ja prosic... Piotr --

Data: 2011-07-11 10:57:01
Autor: Maddy
W dniu 11-07-2011 10:39, Pendrive pisze:

[...]

Jak się składa PITa na papierze, to czasem wystarczy zrobić poprawkę na druku (skreślić, zaparafować itp) - panie w US same to sugerują, bo wtedy nie zmienia się data złożenia. Ale z elektronicznym tak się nie da bo od razu trafia do systemu.
No i nawet z papierowym tak można zrobić tylko zanim trafi do systemu - dlatego warto podawać telefon skarbówce, różne rzeczy można załatać szybciej, umówić się że pani poczeka z wklepaniem tego dzień czy dwa. One też wolą mieć od razu dobrą deklarację.

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2011-07-11 09:02:20
Autor: Wojciech Bancer
On 2011-07-11, Maddy <maddy@esi.com.pl> wrote:

[...]

Jak się składa PITa na papierze, to czasem wystarczy zrobić poprawkę na druku (skre¶lić, zaparafować itp) - panie w US same to sugeruj±, bo wtedy nie zmienia się data złożenia. Ale z elektronicznym tak się nie da bo od razu trafia do systemu.
No i nawet z papierowym tak można zrobić tylko zanim trafi do systemu - dlatego warto podawać telefon skarbówce, różne rzeczy można załatać szybciej, umówić się że pani poczeka z wklepaniem tego dzień czy dwa. One też wol± mieć od razu dobr± deklarację.

Ba. Ze 2 lata temu pani dzwoniła z informcj±, że znalazła bł±d i że pozwoli
go sobie sama poprawić, żeby już mnie nie fatygować. Potem dostałem ładne
pisemko, że urz±d dokonał automatycznej korekty i tyle. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Zwrot podatku z rocznego rozliczenia PIT-36 - jak przyspieszyc?