Zwrot towaru a wymyslone dane

Data: 2013-10-13 11:49:25
Autor: janek
Zwrot towaru a wymyslone dane
W sklepie internetowym kupiłem rzecz, żeby nie rozsiewać swoich danych osobowych podałem się jako Jan Kowalski ( i odbiór towaru w punkcie), niestety owa rzecz mi zdecydowanie nie odpowiada i chciałbym ją zwrócić.

Mogę zwrócić do 10 dni ale niestety najpierw muszę skorygować dane.

Jak to wygląda w świetle prawa, jakie mogę napotkać problemy.

Data: 2013-10-14 17:28:13
Autor: kashmiri
"janek"  wrote in message news:525a6ca5$0$29757$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Zwrotu dokonuje się osobie, która towar zakupiła - jest w stanie przedstawić dowód zakupu, a nie dowód osobisty.

Co to w ogóle za pomysł, aby żądać danych osobowych klienta pod pretekstem przyjęcia zwracanego towaru.

Pomijając, że nie ma zakazu używania pseudonimów.

k.

Data: 2013-10-14 19:15:54
Autor: janek
[...]

czyli sugerujesz żeby zmienić dane w systemie sklepu na rzeczywiste, napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy z danymi rzeczywistymi?

czy też olać i wpisać na oświadczeniu te wymyślone dane i podpisać się jan kowalski podając jedynie właściwe konto do zwrotu pieniędzy ?

Data: 2013-10-14 19:24:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 14 Oct 2013, kashmiri wrote:

"janek"  wrote in message news:525a6ca5$0$29757$65785112news.neostrada.pl...

W sklepie internetowym kupi³em rzecz, ¿eby nie rozsiewaæ swoich danych osobowych poda³em siê jako Jan Kowalski ( i odbiór towaru w punkcie), niestety owa rzecz mi zdecydowanie nie odpowiada i chcia³bym j± zwróciæ.

Mogê zwróciæ do 10 dni ale niestety najpierw muszê skorygowaæ dane.

Jak to wygl±da w ¶wietle prawa, jakie mogê napotkaæ problemy.

Zwrotu dokonuje siê osobie, która towar zakupi³a - jest w stanie przedstawiæ dowód zakupu,

  ¦liska sprawa.
  Uprawnienia o których mowa s± "nieprzechodnie" :), a ¶ci¶lej dla
egzekucji przechodniej jest inny tryb :)
  Nie widaæ podstaw, aby skoro kupuj±cy Jan kupiony towar poda³
dalej odsprzedaj±c Piotrowi lub daruj±c Jerzemu, ¿eby oni
"nabyli wraz z towarem" uprawnienia Piotra.

a nie dowód osobisty.

Co to w ogóle za pomys³, aby ¿±daæ danych osobowych klienta pod pretekstem przyjêcia zwracanego towaru.

  IMVHO w rachubê wchodz± dwa ograniczenia:
- fiskalne
- podmiotowe

  Pierwsze bierze siê st±d, ¿e fiskus bardzo nie lubi, jak podatnik
mu wywodzi, ¿e podatki które nale¿a³y siê z powodu sprzeda¿y nale¿y
zwróciæ.
  Ten punkt programu da siê obej¶æ, o ile sprzeda¿ zosta³a udokumentowana
paragonem fiskalnym, zwrot paragonu w zasadzie rozwi±za³by problem.
  Ale po pierwsze sprzeda¿ "zdalna" jest spod paragonów zwolniona,
z zupe³nie oczywistego powodu braku spójno¶ci dowodowej takiego
trybu fiskalizacji (i tak dorêcznie do nabywcy nie pokrywa siê
z wydaniem paragonu).

  Drugo sprawa, to fakt, ¿e prawo do zwrotu o którym mowa wy¿ej
przys³uguje konsumentowi. Sprzedawca IMO ma podstawy do ¿±dania
dowodu, ¿e zamierzaj±cy skorzystaæ z uprawnienia JEST konsumentem.
  IMVHO, samo o¶wiadczenie wystarczy, niemniej... art.6 KC :)

Pomijaj±c, ¿e nie ma zakazu u¿ywania pseudonimów.

  Nie ma.
  Ale to nie sprzedawca musi udowadniaæ, ¿e sprzeda³ temu komu
sprzeda³, tylko kupuj±cy, ¿e to *on* kupi³, a nie "osoba
zwi±zana zawodowo" z zakupionym towarem (BTW: domniemanie,
jakoby tylko i wy³±cznie sprzeda¿ "na firmê" by³a niekonsumencka
jest nieuprawnione)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-10-14 19:48:00
Autor: janek
Zwrot towaru a wymyslone dane

  ¦liska sprawa.

no w³a¶nie, teraz my¶lê nad wersj±: znajomy zamówi³ mi towar w sklepie, znajomy napisa³ o¶wiadczenie zwrotu i siê podpisa³ a w o¶wiadczeniu wskaza³ moje konto na zwrot kasy

i ¿eby tego siê trzymaæ

tylko gdyby wynik³y jakie¶ problemy ¿ebym nie zosta³ z palcem w dupie bo nawet odebraæ towaru nie bêdê móg³ (np stwierdz± ¿e towar u¿ywany i nie podlega zwrotowi)

pozdro

Zwrot towaru a wymyslone dane