Zwrot towaru (korekta i cała procedura)

Data: 2010-04-30 10:13:45
Autor: human
Zwrot towaru (korekta i cała procedura)
Witam,
od niedawna prowadzę firmę i chciałbym się przygotować merytorycznie do przypadku, gdy klient zwróci towar.

Na samym początku oczywiście wystawiamy fakturę i księgujemy ją do KPiR oraz ewidencji VAT.

Faktura: http://img534.imageshack.us/img534/5449/faktura.jpg

Klient informuje, że chce zwrócić towar, więc wystawiam korektę powyższej faktury:

Korekta faktury: http://img16.imageshack.us/img16/4113/korekta.jpg

1. Czy korekta dla zwrotu z faktury jest wystawiona poprawnie?
2. Czy faktury korekty mają swoją oddzielną numerację?
3. No i teraz jak zaksięgować taką fakturę korektę wpisując w KPiR w polu 7 i 9 wartość 0? Wtedy suma strony nie zmniejszy się i przychód, więc nie powinno być nigdzie minusa? ;)

4. Jak zaksięgować fakturę korektę w ewidencji VAT?
5. I ostatnie pytanie: fakturę VAT korektę wysyłam nabywcy za potwierdzeniem odbioru, to potwierdzenie przychodzi mi z powrotem i przypinam je do korekty co upoważnia mnie w ten sposób do jej zaksięgowania?

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Data: 2010-04-30 11:00:44
Autor: ajt
Zwrot towaru (korekta i cała procedura)
human pisze:
Klient informuje, Âże chce zwrĂłciĂŚ towar, wiĂŞc wystawiam korektĂŞ powyÂższej faktury:

Korekta faktury: http://img16.imageshack.us/img16/4113/korekta.jpg

Skoro zwrot towaru, to czemu przed i po korekcie masz taką samą ilość?
:)
Andrzej
www.radom.ws

Data: 2010-04-30 13:36:29
Autor: human
Zwrot towaru (korekta i cała procedura)

Użytkownik "ajt" <ajt@usunajt.com.pl> napisał w wiadomości news:4bda9c39$0$17089$65785112news.neostrada.pl...
human pisze:
Klient informuje, ?e chce zwrócia towar, wiec wystawiam korekte powy?szej faktury:

Korekta faktury: http://img16.imageshack.us/img16/4113/korekta.jpg

Skoro zwrot towaru, to czemu przed i po korekcie masz taką samą ilość?
:)
-- Pozdrawiam
Andrzej
www.radom.ws

Taką korektę wygenerował system ifirma.pl i dlatego pytam jak powinno to wyglądać bo coś mi się tu nie podoba. W takim razie kto wyjaśni? :)

Data: 2010-04-30 14:50:27
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 30 Apr 2010, human wrote:

Taką korektę wygenerował system ifirma.pl i dlatego pytam jak powinno to
wyglądać bo coś mi się tu nie podoba. W takim razie kto wyjaśni? :)

  Minister:
....paragraf 13.3 (dopiero stamtąd do 13.2 ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-04-30 13:43:55
Autor: human

human pisze:
[...]

Dobra, czyli myślę, że powinno to być tak (dla faktury innej 100zł netto):
http://img98.imageshack.us/img98/4113/korekta.jpg

I wtedy by to miało sens przy księgowaniu ;-) Dobrze? ;)

Zwrot towaru (korekta i cała procedura)